Gå till innehåll

Lina Olofsson tvingades byta bord


Klyka

Recommended Posts

1) Om det bara inte vore för bordsbytet, så...

2) Att korten kallnar kopplas ihop med bordsbytet - knas.

 

Framför allt (1), (2) är bara en liten extra knorr.

Den kopplingen gör de faktiskt inte i artikeln, det är du som drar den slutsatsen. I artikeln skriver de bara att korten började kallna efter bordsbytet, inte på grund av bordsbytet.

 

Analysera vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Så, ska vi sönderanalysera detta lite till? Fler infallsvinklar, någon?

 

Tråden blir ju bara roligare och roligare.. Varje försvarstal resulterar i mer mothugg osv.. haha.. man börjar ju svänga över och få sympati för Klyka som säkert inte menar något negativt överhuvudtaget.. det bara går snett, liksom.. sånt är också humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar det självklart som att Klyka hatar kvinnor och att han inte unnar Lina en plats ITM eftersom hon är just kvinna. Jag anar absolut ingen kritik mot kvällstidningsjournalistiken i hans observation, utan det enda jag reagerar på är hans hat mot kvinnor i allmänhet och Lina i synnerhet. Om jag kom ITM nån jävla gång så skulle han lusläsa alla artiklar om spektaklet och säkert hitta något at hacka på, för jag förtjänar precis lika lite som fröken Olofsson.

 

Herre gud, Klyka... har du inget liv? Tillbaks till pizzerian med dig!

 

Usch. Skämta om andras framgång. Skämmes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar det självklart som att Klyka hatar kvinnor och att han inte unnar Lina en plats ITM eftersom hon är just kvinna. Jag anar absolut ingen kritik mot kvällstidningsjournalistiken i hans observation, utan det enda jag reagerar på är hans hat mot kvinnor i allmänhet och Lina i synnerhet. Om jag kom ITM nån jävla gång så skulle han lusläsa alla artiklar om spektaklet och säkert hitta något at hacka på, för jag förtjänar precis lika lite som fröken Olofsson.

 

Herre gud, Klyka... har du inget liv? Tillbaks till pizzerian med dig!

 

Usch. Skämta om andras framgång. Skämmes.

 

Asså, Hefo eller fröken Forell eller vad du nu heter.. Du är ett sånt klockrent typexempel på vad den här tråden handlar om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hefo har varit på mig ända sen vi hamnade i en diskussion om en hand på Paf poker cruise. fyra spelare med ung. lika stora stackar ser floppen. Jag sitter på 44, floppen 3s 4c Qs, jag pushar, de två snubbarna synar all in och Hefo BLIXTSYNAR med A2s för hålstege när det är tre spelare all in redan, helt sickt bara det. Tror ni inte att fan så sätter hon en en spader för färgen på river. Lol liksom, och jag säger nåt i stil med "kör du bil lika bra som du spelar poker så ska du nog sluta på det där taxijobbet du skaffat" och hon börjar tjaffsa en massa om att hon faktiskt hade odds. Hallå! Vi var liksom tre pers all in redan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hefo har varit på mig ända sen vi hamnade i en diskussion om en hand på Paf poker cruise. fyra spelare med ung. lika stora stackar ser floppen. Jag sitter på 44, floppen 3s 4c Qs, jag pushar, de två snubbarna synar all in och Hefo BLIXTSYNAR med A2s för hålstege när det är tre spelare all in redan, helt sickt bara det. Tror ni inte att fan så sätter hon en en spader för färgen på river. Lol liksom, och jag säger nåt i stil med "kör du bil lika bra som du spelar poker så ska du nog sluta på det där taxijobbet du skaffat" och hon börjar tjaffsa en massa om att hon faktiskt hade odds. Hallå! Vi var liksom tre pers all in redan!

 

Runner runner färg eller färgdrga + hålpipa?

Något säger mig runner runner men det framgår inte riktigt av din post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hefo har varit på mig ända sen vi hamnade i en diskussion om en hand på Paf poker cruise. fyra spelare med ung. lika stora stackar ser floppen. Jag sitter på 44, floppen 3s 4c Qs, jag pushar, de två snubbarna synar all in och Hefo BLIXTSYNAR med A2s för hålstege när det är tre spelare all in redan, helt sickt bara det. Tror ni inte att fan så sätter hon en en spader för färgen på river. Lol liksom, och jag säger nåt i stil med "kör du bil lika bra som du spelar poker så ska du nog sluta på det där taxijobbet du skaffat" och hon börjar tjaffsa en massa om att hon faktiskt hade odds. Hallå! Vi var liksom tre pers all in redan!

 

Ja, lite mer info behövs.

Var det A2s med färgdrag+hålpipa så är det ju normalt sett den enklaste synen i historien.

Man kan ev folda om man tror att en eller två spelare sitter med vårat färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara hur få pokerturneringar man ska ha spelat för att inte fatta hur förödande ett bordsbyte kan vara i den situation som Lina beskriver: du har hamnat på ett bord där du har stenkoll på motståndarna och du har flyt...och plötsligt bryts det.

Obegripligt att så många (främst män) inte förstår att detta är relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hefo har varit på mig ända sen vi hamnade i en diskussion om en hand på Paf poker cruise. fyra spelare med ung. lika stora stackar ser floppen. Jag sitter på 44, floppen 3s 4c Qs, jag pushar, de två snubbarna synar all in och Hefo BLIXTSYNAR med A2s för hålstege när det är tre spelare all in redan, helt sickt bara det. Tror ni inte att fan så sätter hon en en spader för färgen på river. Lol liksom, och jag säger nåt i stil med "kör du bil lika bra som du spelar poker så ska du nog sluta på det där taxijobbet du skaffat" och hon börjar tjaffsa en massa om att hon faktiskt hade odds. Hallå! Vi var liksom tre pers all in redan!

 

Hoppas för din egen skull, men tror inte, att där är en levling.

 

hefo kan för övrigt vara Sveriges mest underskattade pokerpersonlighet (därmed inte sagt att jag inte hatar henne, hon är ju fortfarande kvinna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...