Gå till innehåll

Lina Olofsson tvingades byta bord


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antingen har Klykan varit på flaskan :lol: så här på nattkröken eller så har han inte mycket att göra.

 

Först starta en tråd om en 6mån gammal, dåligt skriven "artikel" där det enda roliga är det ur sitt sammanhang utryckta citatet. Måhända är jag trög men ........ jaha liksom.

 

Sen bumpa upp en tråd från september som handlar om något så ovanligt som ett faktafel från kvalitetspublikationen Expressen.

 

Något säger mig att du har drömt eller komma mardrömmar om kvällspressen Klyka :-)

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har Klykan varit på flaskan :lol: så här på nattkröken eller så har han inte mycket att göra.

 

Spik nykter, har en del saker för mig. Själv?

 

Först starta en tråd om en 6mån gammal, dåligt skriven "artikel" där det enda roliga är det ur sitt sammanhang utryckta citatet. Måhända är jag trög men ........ jaha liksom.

 

Ja, den är 6 månader gammal. Jag har ändå inte sett den, inte sett nåt om den här på pf, och tänkte att nån mer än jag kanske också kan få sig ett skratt av den. Förlåt?

 

Och, ja, det var det som var det roliga, och som var anledningen att jag postade den. Eller krävs det två roligheter för att det ska vara värt att posta en artikel?

 

Och, ja den är faktiskt dåligt skriven. Där kanske vi har rolighet nr 2, så den kanske var värd att posta ändå, då?

 

Sen bumpa upp en tråd från september som handlar om något så ovanligt som ett faktafel från kvalitetspublikationen Expressen.

 

Den tråden låg en bit upp på förstasidan i detta forum, så det är inte som att jag har grävt fram nån dammig gammal cashad tråd från arkivet.

 

Du brukar ha intressanta infallsvinklar och rikta utmanande kritik mot mig och andra i olika sammanhang. Men i just detta fall vet jag inte riktigt vad du är ute och fäktar efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt?

 

Njaaae, ska tänka på saken. Men hoppas inte på för mycket eftersom jag inte fått ligga på länge och därför är lite grinig :cry:

 

Du brukar ha intressanta infallsvinklar och rikta utmanande kritik mot mig och andra i olika sammanhang. Men i just detta fall vet jag inte riktigt vad du är ute och fäktar efter?

 

Nä men :oops: Mer mer mer, jag får både fysisk och psykisk ståfräs. Inte för att jag håller med dig dock. Min aversion mot pf's alla "pokergudar" som inte är sena att göra sig lustiga över alla som inte är på "samma nivå" gör att jag mest bidragit med blaj på pf. Eller i.a.f. inget som har något större värde i sammanhanget.

 

Vet inte om jag var ute och fäktade efter något speciellt men right back at ya liksom ;-) Du fattar inte vad jag fäktar efter och jag fattar inte vad du fäktade efter. Men men, så är jag ju faktiskt en jobbig motvallskärring också :roll:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min aversion mot pf's alla "pokergudar" som inte är sena att göra sig lustiga över alla som inte är på "samma nivå" gör att jag mest bidragit med blaj på pf.

 

Göra sig lustig och göra sig lustig. Oavsett skribentens pokerkunskaper så var det ju en liten lustighet. Varken mer eller mindre. Behöver ju inte döma för att kunna skratta.

 

Lina kan ju ogärna lastas för hur hon citeras i kvällspressen. Skribenten torde inte kunna lastas för att han blir satt att skriva om något han inte kan så mkt om. Blaskan kan inte lastas för att den vill ha reportage om ett spel som en stor del av läsekretsen intresserar sig för. Och läsarna kan inte lastas för att de vill läsa det undermåliga resultatet av denna rapportering, då alla svagt pokerintresserade inte kan förväntas ha bättre koll än skribenten.

 

Men lite lustigt blir det, för alla oss som kan mer om poker än den genomsnittliga AB-läsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte humorn i det hela riktigt.

Det står ju klart och tydligt varför det var -EV med bordbyte:

 

"Efter att ha slagit ut kvinnan till höger om mig med AA mot AQ hade jag över 130k med average 75. Vid det här laget hade jag också kommit underfund med mina spelare på bordet och allt kändes bra men så plötsligt bröt de vårt bord och jag fick flytta till ett annat."

 

"Vid det nya bordet började korten kallna, berättar Lina.

 

– Eftersom de var aggressiva allihopa fick jag aldrig chansen att stjäla något utan blindades ner till 90k."

 

Snyggt att posta turren idag förresten, ca ett halvår efter att den spelats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte humorn i det hela riktigt.

Det står ju klart och tydligt varför det var -EV med bordbyte:

 

[...]

 

"Vid det nya bordet började korten kallna, berättar Lina.

 

1) Om det bara inte vore för bordsbytet, så...

2) Att korten kallnar kopplas ihop med bordsbytet - knas.

 

Framför allt (1), (2) är bara en liten extra knorr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd ur psykologiskt perspektiv..

Känns som undermeningen med den så kallade humorn är att "snygga tjejer skall inte spela poker. Det är bara vi män som har hjärna nog att klara av sånt" - som jag ser det är tråden större humor än artikeln.

 

 

Hahah helt klart det roligaste i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tyvärr inte ovanligt med kvinnoförakt inom pokersvängen och denna tråden verkar tyvärr vara ett exempel på det.

 

Självklart kan det vara en stor nackdel att förflyttas till ett nytt bord i en pokerturnering. Så jag finner inte hennes uttalanden roligt på något sätt utan bara ett konstaterande av fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tyvärr inte ovanligt med kvinnoförakt inom pokersvängen och denna tråden verkar tyvärr vara ett exempel på det.

 

Vill bara slänga in en liten reservation för att "denna tråd" inte ska tolkas som "OP". Om någon tvivlar kan man ju göra en sökning på mina poster i jämställdhetsfrågor.

 

  • Att tycka att artikeln är knasig är inte samma sak som att tycka att Lina är knasig. Det var inte Lina som skrev artikeln.

  • Att tycka att Lina är knasig är inte samma sak som att tycka att kvinnor rent generellt är knasiga.

 

Det enda jag vet säkert är att artikeln är knasig. Jag kan inte utesluta att det är så att Lina gett uttryck för den ståndpunkt som framkommer i artikeln, nämligen att "om bara inte...". Men det förefaller sannolikt att Lina vet bättre än så, och den stackars förmodat okunniga journalisten råkat överdriva bordsbytets inverkan på slutresultatet. Men OM knasigheten trots allt är hänförlig till Lina själv, så ser jag ingen anledning att anta att detta är representativt för kvinnor rent generellt. Tyvärr verkar någon/några i denna tråd ha gjort den kopplingen, vilket jag naturligtvis tar avstånd från.

 

Så, ska vi sönderanalysera detta lite till? Fler infallsvinklar, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan killar lägger ner allt kvinnohat i tråden! Speciellt från op.

 

Ok, med yttrandefrihet och allt sånt, men hur mycket kvinnoförnedrande saker kan man hålla på med egentligen!? Kvinnor e lika mycket värda som vi grabbar. Åtminstone.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry, kunde inte låta bli. Tycker inte du gav intryck om någon sådan syn överhuvudtaget Klyka. Jag tyckte för övrigt också artikeln va rolig. Kan inte vara vidare kul att skriva om saker man inte har någon koll på alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd ur psykologiskt perspektiv..

Känns som undermeningen med den så kallade humorn är att "snygga tjejer skall inte spela poker. Det är bara vi män som har hjärna nog att klara av sånt" - som jag ser det är tråden större humor än artikeln.

 

tänkte skriva att hon va ju inte alls snygg, men hon va ju faktiskt inte ful

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...