Gå till innehåll

Angående att spela från samma IP?


vikingen

Recommended Posts

Är inte så haj på det här med datorer.

 

Men jag och en kompis har var sitt konto på PS.

Nu har vi blivit inneboende och delar på samma uppkoppling via trådlöst nätverk.

Är det samma IP för oss trots att vi har olika datorer?

 

Vad är reglerna för att spela för oss?

 

 

Får vi spela i Sit & go (,multitable), privatturneringar, turneringar, cashgame, mot varandra i heads-up m.m.

 

Vill ju absolut inte att kontot ska frysas pga maskopimisstankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade jag varit er hade jag undivkit gemensamma sng/cg/hu..

har tänkt samma sak vid tex LAN.

 

Men ponera att man lirar samma stora MTT, vad gör man vid finalbordet? kompisen skriker "YES ESS ESS, KOLLA NU!" och du tittar ner på KK?

 

Borde man spela handen fullt ut som om att man inte visste om kompisens hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på Ispn vissa isp:er har så att man får flera externa ip adresser detta är dock ovanligt.

Det vanliga är att man får en som man sedan delar på genom routern. I det senare fallet finns viss risk att man får kontot fryst, men skriv till Ps och fråga vad dom har för policy angående spel på samma ip adress 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, än så länge.

 

Tänkte om jag kunde få något svar från en representant här. Annars kontaktar jag supporten.

 

 

Vi har inte spelat på några bord tillsammans än, och tänker inte göra det förrän jag får ett definitivt svar.

 

Som någon sa så vore det ju en jobbig situation med AA-KK mot varandra.

 

Tror ni att dessa regler gäller vid privata turrar också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God natt,

 

Spelare från samma IP kan inte spela samma SNG eller vid samma kontantspelsbord men de kan spela i samma MTT, privata MTT och HU om de så önskar.

 

Man måste givetvis följa reglerna även om man råkar hamna vid samma bord i en MTT som någon man känner eller som man spelar från samma IP:

 

Tex regel nummer 9 i turneringsreglerna lyder enligt följande:

# Poker är ett individuellt spel och inte ett gruppspel. Alla åtgärder eller chatt som avser att hjälpa en annan spelare är oetiska och förbjudna. Oetiskt spel – t.ex. att spela snällt och dumpa marker – kan komma att straffas, t.ex. genom att pengar tas från överträdarens konto och/eller att kontot avslutas.

 

Borde man spela handen fullt ut som om att man inte visste om kompisens hand?

 

Ja det bör man göra, man bör spela handen som man spelar den normalt. Utgår du från information som du inte skall ha tillgång till har du/ni brutit mot användarvillkoren.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...