Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har dock funderat på en situation som jag och en kollega diskuterade för några dagar sen som jag är lite fundersam kring:

 

Säg vi lirar en standardpott på blinds(0.75) plus en raise (1.75) och en syn x2

pott på 4.25..

 

Vi hittar en hand som vi gärna vill c/r och fi var ursprungsraiser (vi är OOP obv)

och han betar ut standard till 3..

 

Vad vill vi nu har för size på vår c/r?

 

Jag har länge raisat till drygt 3x alltså 9.25 och har tyckt att de fungerar bra men problemet blir på turn om vi synar och jag ska beta en gata till.(gör jag typ alltid om jag har c/r)

 

Potten blir på 22 och vi har knappa 40 kvar bakom:

Betar vi knappt 3/4 16 så kommer FI inte se någon FE i vår range. Vi kommer ju bara ha det med absolut luft.

 

Är vi djupa så blir det ju mer utrymme men utgår från 100BB.

Saken är ju den att i de potter som jag c/r finns det nästan alltid en dragig bräda och delen av min range som inte består av drag kommer ju inte må så bra av en betsize på säg halvpott på turn iom att jag prizar in FIs dragrange.

Reserverar mig om jag missat nåt eller inte helt förstår var du vill komma :-P

 

Men det lär väl bero på vem fi är, vad vi tror han har, vad han tror om oss osv, och OM vi har en hand eller inte.

 

Tror han vi har ett drag och han har ett överpar lär han ju oftast pusha vår bet på turn.

Om han är tom och tror oss lär ju ett mindre bet räcka.

 

Det är väl bra att spela lika med både drag/bluff osv, men tror det går att anpassa lite beroende på situation på NL50.

 

Men lättare att diskutera om man har en situation/hand att utgå ifrån såna här gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant att det är lättare att diskutera en hand iom att vi då har bättre koll på ev limpare, fler till flopp osv osv.

Men generellt sätt kommer vi hamna i ungefär denna standardsituationen ganska ofta och mitt synsätt på poker är helt enkelt att jag innan jag hamnar där ska veta vilka alternativa linjer jag har och inte behöva sitt och betsize efter en massa variabler. (förutom mot kanske superfisk som jag lolar mig).

 

C/R kanske helt enkelt inte är så jättenöt för 100BB och vi kommer kanske inte heller tappa så mycket värde om vi betar ut så mycket att vi saknar FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit dåligt med HHs så den absolut sista handen på sessionen får åka upp =)

 

Supertimor 3betar 18 och squeezar 20 över 300 händer. not much men man 3betar mycket helt enkelt. han cbetar i 3betade potter 4/4 på de få händer som jag har.

guiz1930 borde inte vara speciellt stark här iom dubbelflatt.

 

 

***** Hand History for Game 1619483690 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, May 29, 09:22:37 ET 2009

Table Table TH 625 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 3: pendant ( $60.80 USD )

Seat 4: Hero ( $62.02 USD )

Seat 5: guiz1930 ( $48.14 USD )

Seat 1: SuperTimor ( $58.12 USD )

Seat 2: Pisarat ( $73.87 USD )

Pisarat posts small blind [$0.25 USD].

pendant posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8c 9c ]

Tjukkis123 Hero [$1.75 USD]

guiz1930 calls [$1.75 USD]

SuperTimor raises [$7.75 USD]

Pisarat folds

pendant folds

Hero calls [$6.00 USD] Standard iom 3vägs.

guiz1930 calls [$6.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5c, Kc, Jh ]

Hero checks

guiz1930 checks

SuperTimor bets [$18.00 USD]

Hero CRAI känns superstandard, im a wrong?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig nyss och lirade en mini mini session på 150 händer i väntan på käk.

Kom på mig själv att spela helt sjukt dåligt så la ner ganska snabbt men hittade en 3outare med AQ mot A10 på bräda Axx10 och fick in att och rivrade q.. MYYYYYYYS! slutade upp 2 bi ändå ^^

 

Två småproblem atm, ett av mina bord vägrade ställa in sig på engelska så jag kan använda min numpad?! funkade på alla andra?:S:S

 

Andra är var i HM man byter så man ser herohud. Skönt ha den uppe ibland och se vilken image man har haft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några HH från min session:

 

Random FI

 

***** Hand History for Game 1621037107 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, May 30, 10:48:13 ET 2009

Table Table TH 125 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: hero ( $159.58 USD )

Seat 2: AAmupala ( $50.00 USD )

Seat 4: SuperTimor ( $216.27 USD )

Seat 5: beppozh ( $92.33 USD )

Seat 3: WMMN80 ( $43.55 USD )

beppozh posts small blind [$0.25 USD].

hero posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Tjukkis123 [ Kd Jh ]

AAmupala folds

WMMN80 calls [$0.50 USD]

SuperTimor raises [$1.00 USD]

beppozh calls [$0.75 USD]

Hero calls [$0.50 USD]

WMMN80 calls [$0.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Tc, Jd, Ks ]

beppozh checks

Hero checks

WMMN80 checks

SuperTimor checks

** Dealing Turn ** [ 2s ]

beppozh bets [$3.00 USD]

Hero raises [$9.25 USD]

WMMN80 folds

SuperTimor folds

beppozh raises [$28.75 USD]

Hero ???!?!?

 

Har fi flattat miniraise med 1010,JJ,KK, AQ?

Jag kommer inte kunna syna för det finns så jävla många tegelstenar på river, så imo är det fold eller shove. Q9 finns förvisso, 10J är inte omöjlig och split ofc. Tråkigt med stacksize annars är det ju autostack.

Vad tycker ni? Får jag in det mot konstigt spelar AK lite kombos kanske? Bluffar fi någonsin?

 

 

Fi är bland de bättre regsen kanske lite spew dock. Han lirar 30/23/3 och foldar 67% för 3bet över 1.4 k händer.

 

***** Hand History for Game 1620972333 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, May 30, 09:38:12 ET 2009

Table Table TH 269 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 2: AAmupala ( $64.15 USD )

Seat 3: Hero ( $67.12 USD )

Seat 4: giu1955 ( $104.09 USD )

Seat 5: PIMO1 ( $37.57 USD )

Seat 1: ALADINKO ( $53.01 USD )

Hero posts small blind [$0.25 USD].

giu1955 posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Kd ]

PIMO1 calls [$0.50 USD]

ALADINKO folds

AAmupala raises [$2.25 USD]

Hero raises [$7.50 USD] Skulle nog betat 7.75-8 iof

giu1955 folds

PIMO1 folds

AAmupala calls [$5.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, Jh, 3s ]

Hero bets [$8.25 USD]

AAmupala calls [$8.25 USD]

** Dealing Turn ** [ Js ] Ska ju verkligen inte träffa varken honom eller mig speciellt ofta.

Hero checks

AAmupala bets [$16.50 USD]

Hero raises [$51.12 USD]

 

Fi ska ju inte ha färg allt för ofta iom att jag har nötesset, AJ har han ju inte jätteofta och det måste ju vara lite oroande för honom att jag har det. Han ju hyfsad eq mot det ändå. Blockar ju AA,KK så det har han väl inte heller jätteofta,skulle nog betat flopp med det också. JJ är sällsynt så det jag tror han har oftast som slår mig är QQ. Vilket i mina ögon kan bli en hyfsat tung syn om den inte innehåller ett spader..

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 bb/100 över 24k händer är rätt schyst :-P

 

I KJ-handen skulle jag nog säga fold, om inte fi är extrem på nåt sätt.

Svårt att folda vid bordet, men det där är nog ett läge då man oftast är slagen och ska göra en bra fold (dock inte min starka sida hittills, men jobbar på det hehe)

 

Hand 2 tycker jag är bra spelad. Det är ju lite gamble, men vill man spela så är den bra tycker jag. Storyn går ju iaf ihop, och har han inte kåk/AJ/färg får han en tung syn.

Och skulle han ha nåt bra är det ju iaf bra för din image om han är reg :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött dag man hade igår, varit hemma i karlskrona i helgen och myst runt lite. Blev att hitta en 3timmars resa hem till malmö på bakfyllan, fyyy satan va illa det var. Blev inte ens några händer spelade pga det, och då va inte ens utgången något vidare... missklonk!!

 

Men nu är det ny månad och nya möjligheter, förra slutade upp 1214 € på knappa 25k händer nl50 only. Helt klart nöjd och mot slutet funkade spelet riktigt bra så vi ska forsätta likadant så blir de nl100 inom en vecka förhoppningsvis.

 

IOM att jag inte är något fan av resultatmål så tänkte jag iaf sätta upp att jag måste få in 50k händer under kommande månad. Kommer ha ganska många pokerfri dagar så orkade inte sätta målet så högt men får ta lira 2k händer de dagar jag spelar och de måste jag tamefan orka :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fml osv osv.. Min dator är totalt jävla efterbliven, laggar ihop och har sig. En hyrd dvd är fast i skiten med och den skulle varit tillbaka förra veckan, ska ta och inhandla en stationär snarast så man slipper tilta efter 20 minuters lir.

Någon som har förslag på var man bygger ihop billigast/bäst? Ska bara användas till grind och ska ha 2 skärmar till så kraven är bara att det inte ska lagga när jag kör film/musik samtidigt som HM/8bord och HH converter.

 

Fick iaf in 900 händer nu under dagens gång, har en hand som borde vara superstandard men började ändå tänka efter jag hade lirat den.. (resultattorsk som man är)

 

Fi är random fisk som jag knappt har händer på och jag är ni vid bordet...

 

***** Hand History for Game 1623690379 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 01, 09:07:32 ET 2009

Table Table TH 461 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: borsuka ( $160.37 USD )

Seat 5: Tjukkis123 ( $52.24 USD )

Seat 2: cerrut ( $37.38 USD )

Seat 4: SilverMenI ( $49.25 USD )

Tjukkis123 posts small blind [$0.25 USD].

cerrut posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Tjukkis123 [ 9c 9h ]

borsuka folds

SilverMenI folds

Tjukkis123 raises [$1.25 USD]

cerrut raises [$4.50 USD]

Tjukkis123 raises [$10.00 USD]

cerrut raises [$32.38 USD]

Tjukkis123 calls [$25.88 USD]

 

Känns som att min hand är för svag för att spelas OOP i 3betad pott. Vi är i blindsen osv osv. Vi får in skiten helt enkelt? Fi är ju short dessutom?

Tror jag gillar min 4betsize, fi kan ju kanske tro att han har FE.

 

 

Orkar inte ta bort namnet så kommer härefter att skita i vilket, har ju glömt de 100 gånger redan så skit samma :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...