Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

Sjukt! Jag har alltid fått för mig att det är sämre värde på dagarna men det är fan ända tiden jag plussar :/

Tog iaf igen gårdagens back och lite lite till. Superpeppad på att vara produktiv idag även om jag inte vaknade förrens 12. Så nu är det käk lite entourage och några SnGs sen gym sen hem grinda 2 timmar. Laga mat till tjejen, kolla boston tea party sen grinda igen när hon har somnat!

GOGOGO!:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena, ser att du lirar NL50 @ Boss. Spelar lite där själv emellanåt. Hur många händer har du på nivån och vilka regs tycker du är bra/kassa?

Jag har inte hunnit få så jätte bra koll på vilka man ska passa sig för än, alltid fint med lite snålskjuts ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl med grinden!

Vad har du för stats när du spelar 8 bord? Fattar inte att man hinner med, särskilt 5-manna.

 

Tackar för svaret i min db ang fiskstrategin. Nu ska jag iväg och jobba medan jag funderar vidare på det hela :-P

 

Lirar 26/22/7 något i den stilen =) Nej 8 blev lite stirrigt men mest för upplösningen på min laptop är så hög att jag knappt ser de två borden som inte får plats på 24 tummarn..

 

NPNP :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, ser att du lirar NL50 @ Boss. Spelar lite där själv emellanåt. Hur många händer har du på nivån och vilka regs tycker du är bra/kassa?

Jag har inte hunnit få så jätte bra koll på vilka man ska passa sig för än, alltid fint med lite snålskjuts ;)

 

 

Har bara 15k händer så inte heller svinbra koll men finns många nits som är stabila och springer bra när man får in det mot dem men duktiga tänkande regs finns det inte många av imo. Sjukt mycket fisk med för den delen, ska kolla hm efter vilka som kan tänkas va okej :-)

 

Kommer bara på:

dauv (på väldigt få händer dock)

Atsidir1 TAG men stabil och 3betar en del

UknwImsick semilös och semibra

LRosing men han/hon är iof nit

 

Vilka har du själv lagt märket till?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har väl inte så jätte bra koll på regsen efterdom jag för tillfället inte använder mig av PT eller HM. Kör mest med notes på klienten.

Men dauv är helt ok och även UknwImsick dom andra känner jag inte direkt igen..

 

Tycker dock att det finns en del sköna regs som kör med 4bets bluffar och skickar in det light pre. Alltid lika kul att möta dessa även om det blir en hel del gamling emellanåt.

Spelade en några händer mot dig precis men hände inte precis något speciellt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej. såg ditt inlägg jag har lagt märke till följande duktiga regs.

 

NL50_kenny spelar högre

Rhodos nickar nickar numera malmö

Minibets_drag unknown

ben&jerry lirar mest på helger

 

vad tycker du om dessa?

 

 

 

hahah du vet att 10/12 av dina inlägg har gått till att levla mig?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har väl inte så jätte bra koll på regsen efterdom jag för tillfället inte använder mig av PT eller HM. Kör mest med notes på klienten.

Men dauv är helt ok och även UknwImsick dom andra känner jag inte direkt igen..

 

Tycker dock att det finns en del sköna regs som kör med 4bets bluffar och skickar in det light pre. Alltid lika kul att möta dessa även om det blir en hel del gamling emellanåt.

Spelade en några händer mot dig precis men hände inte precis något speciellt.

 

Lycka till!

 

Hur visste du mitt nick?:o

Missat dölja det i DBn? :rolleyes:

Spelade jag dåligt?:oops:

nick?

 

tihi de är nog jag som är en de där regsen :oops:

Har dock minskat hur ofta jag 4betbluffar men att få in det "light" på nl50 är ju typ 1010+ och AQ+ och det kan jag verkligen få i vissa situationer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens session gick även den bra :)

Tror jag hittade 2outarn minst en gång(muckar ju förlorande hand på boss) och för övrigt åkte jag bara på en cooler så jag är supernöjd.

 

Jag har dock funderat på en situation som jag och en kollega diskuterade för några dagar sen som jag är lite fundersam kring:

 

Säg vi lirar en standardpott på blinds(0.75) plus en raise (1.75) och en syn x2

pott på 4.25..

 

Vi hittar en hand som vi gärna vill c/r och fi var ursprungsraiser (vi är OOP obv)

och han betar ut standard till 3..

 

Vad vill vi nu har för size på vår c/r?

 

Jag har länge raisat till drygt 3x alltså 9.25 och har tyckt att de fungerar bra men problemet blir på turn om vi synar och jag ska beta en gata till.(gör jag typ alltid om jag har c/r)

 

Potten blir på 22 och vi har knappa 40 kvar bakom:

Betar vi knappt 3/4 16 så kommer FI inte se någon FE i vår range. Vi kommer ju bara ha det med absolut luft.

 

Är vi djupa så blir det ju mer utrymme men utgår från 100BB.

Saken är ju den att i de potter som jag c/r finns det nästan alltid en dragig bräda och delen av min range som inte består av drag kommer ju inte må så bra av en betsize på säg halvpott på turn iom att jag prizar in FIs dragrange..

 

FAAAAAAAAN vad dålig jag är på formulera mig nu för tiden. Börjar snart plugga igen men tills dess får ni ursäkta mig :oops:

 

ty för alla kommentarer eller svar:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur visste du mitt nick?:o

Missat dölja det i DBn? :rolleyes:

Spelade jag dåligt?:oops:

nick?

 

tihi de är nog jag som är en de där regsen :oops:

Har dock minskat hur ofta jag 4betbluffar men att få in det "light" på nl50 är ju typ 1010+ och AQ+ och det kan jag verkligen få i vissa situationer...

 

Hehe, nej du spelar inte dåligt. Inte vad jag har sett iaf. jag har luskat ut ditt nick om det är ditt nick som syftar på att du gilla McDonalds mat..;)

Mitt nick får du en annan dag, jag tycker dock att det finns ett visst värde i att 4bet bluffa folk som gillar att 3beta från blindsen. Däremot att få in det med 1010+ och AQ+ mot fullstackar tycker inte jag är allt för vettigt.. Dock finns det spelare som skickar in det lightare än så för att dom inte kan spela en hand post flop, Kubiiiik tex han skickar in det rakt av med 88,99 efter en trebet.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nej du spelar inte dåligt. Inte vad jag har sett iaf. jag har luskat ut ditt nick om det är ditt nick som syftar på att du gilla McDonalds mat..;)

Mitt nick får du en annan dag, jag tycker dock att det finns ett visst värde i att 4bet bluffa folk som gillar att 3beta från blindsen. Däremot att få in det med 1010+ och AQ+ mot fullstackar tycker inte jag är allt för vettigt.. Dock finns det spelare som skickar in det lightare än så för att dom inte kan spela en hand post flop, Kubiiiik tex han skickar in det rakt av med 88,99 efter en trebet.

 

Lycka till!

 

hahah ja vilket problem man är som gillar den maten :mrgreen:

ja jag känner igen hans nick men inget som jag lagt märket till faktiskt men har ju iof inte spelat så mycket heller.

 

Ja lycka till du med, utom mot mig :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nej du spelar inte dåligt. Inte vad jag har sett iaf. jag har luskat ut ditt nick om det är ditt nick som syftar på att du gilla McDonalds mat..;)

Mitt nick får du en annan dag, jag tycker dock att det finns ett visst värde i att 4bet bluffa folk som gillar att 3beta från blindsen. Däremot att få in det med 1010+ och AQ+ mot fullstackar tycker inte jag är allt för vettigt.. Dock finns det spelare som skickar in det lightare än så för att dom inte kan spela en hand post flop, Kubiiiik tex han skickar in det rakt av med 88,99 efter en trebet.

 

Lycka till!

 

jag har inte heller nån aning om hur man spelar 88 postflop oop mot en trebet så jag shippar nog också rakt av rätt ofta ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte heller nån aning om hur man spelar 88 postflop oop mot en trebet så jag shippar nog också rakt av rätt ofta ^^

 

Detta fenomen har även skett i pos. Men men visst det är en svår hand att spela i en trebetad flop. Kanske vekt av mig att folda den för ett trebet.. ;)

annars borde väl 4bets folda funka minst lika bra som att skicka in det rakt av? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fenomen har även skett i pos. Men men visst det är en svår hand att spela i en trebetad flop. Kanske vekt av mig att folda den för ett trebet.. ;)

annars borde väl 4bets folda funka minst lika bra som att skicka in det rakt av? :roll:

 

4-betfolda är mycket sämre än 4-betpush. men inget av alternativen är särskilt bra. :) men jag håller med, det är en ganska svårspelad hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4-betfolda är mycket sämre än 4-betpush. men inget av alternativen är särskilt bra. :) men jag håller med, det är en ganska svårspelad hand

 

Mot en bred trebetrange ger nog inte push upp så mycket värde, är det en nl50-nit som bara trebettar AA och en gång i veckan 46s så kanske det inte är optimalt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...