Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

reads, stats, history = omg lol, kul att ni existerar explofiskar

ang. hh-converter finns det ju en jättefin steg-för-steginstruktion att följa, om du inte fattar den kan du ju lika väl ta livet av dig, idiot.

 

Jo det är ju väldigt logiskt...

Ungefär som tabell delen på HP "svaren står ju där man kan inte ha fel", hur gick det för dig sen? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja då har man grindat på lite till.. Kvälls sessionen gick precis skitdåligt, kortkall som fan och överparen fick inte stå ikväll tyvärr.

Rundade precis av med en stor bluff för ett inköp, squeezade från knappen, båda synar checkar till mig. Jag betar mina KJ på 9 hög flopp, ursprungliga raisern lägger sig och får en syn. Shovar in mina sista 25 euros på blank turn, fi timar nästan ut och synar med QQ..

 

Dagens resultat blev ändå ett litet plus på gosiga 65 €.

 

Har för tillfället inget liv här nere i malmö så försöker fylla ut dagarna. Har därför införskaffat mig ett gymkort på 24 fitness. Var där idag och tillryggalade 8 km på löpbandet varav 5 var löpning. Diggar egentligen inte löpband dock så får leta rätt på någon skön runda ute istället, några tips?????

Jaja, sova nu, upp grinda och den vanliga biten.

 

Vakna, frukost, grind, lunch, träna, middag, tv/umgänge, grind, sova and repeat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgon stund har guld i min.Nåååååååååt, boss ligger nere och det blev nudelsoppa till frukost. Blir ner till gymmet om en stund och hoppas på skiten är uppe tills man kommer hem!

 

edit: hittade 200 kr på svs från en gammal sportbet, omaha 0,5-1 blir de nu GOGOGOGOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss var uppe när jag kom hem, var tydligen en update. Rooolig update, förlorade 2 flipps för fulla inköp, 2 nästnöt mot nöt, top2 mot set och 2 bustade fd+överkort..

Var tvungen sluta spela, satt och darrade efter sista k-höga färgen mot A hög.

Skiten slutade 250 € ner. fml osv, får se om jag spelar mer ikväll.

 

Rullen @ 1133 € atm :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, har alltid varit dålig på sätta upp bra mål för jag råkar alltid slakta rullen när jag nåt det som jag har satt upp.. Men mina kortsiktiga mål är att bygga upp rullen till det den var innan jag flyttade (ca 8k) och kunna grinda hårt på nl100 utan att må så dåligt av att swinga.

På vägen dit kanske jag får ta ut några kronor, har ingen inkomst under sommaren och de pengarna jag tog ut för att ha i sommar sinar snabbt som fan:-(

Fyller 20 i sommar så ta ut 10k sek att grinda på cosmopol vore inte heller fel men orkar inte härva på nl50 allt för länge.

 

Får nog bli en session ikväll ändå, måste kämpa igen backet. Kan man backa 5 inköp på 20 min kan man också vinna de :twisted:

Bara kolla hockeyn klart sen donnie darko med bruden så kör jag på igen!!

GOGOOGOG Sverige!

 

edit: spela poker för nöjes skull är som att skjuta sig själv i foten för att se om det gör ont.. Spelar för pengarnas skull och aldrig lirat över nl100 stabilt men finns bra pengar där med, så tillsvidare mål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nej inte kul om man känner att dom sista pengarna börjar försvinna när man tappar inköp.

Då är det nog bäst att spela på en nivå där man har minst 20 inköp för "pengar man inte behöver för att leva" eller vad man ska säga, annars kan man nog inte spela bra poker och utvecklas ändå.

 

Cosmopol låter ju livsfarligt om man hör hur folk spelar hehe. Kul att sitta med halvt scared money med 8 st synfiskar vid bordet, känns som man snabbt kan få några bad beats och tappa äckligt mycket pengar även om man spelar bra. Men en möjlighet om man har 40-60k som ligger och skräpar antar jag :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min comfortzone ligger väl runt 50+ inköp. Har ju 20 atm men på nl50 känns de inte riktigt lika tungt att lossa på hårt. Har haft 1k back dagar på nl100 och då mår man fan riiiiktigt dålig om man inte har över 5k på rullen. Helst 10k skulle jag nog vilja ha 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag fryser!! :cry:

Wajnar satan i DB atm de får jag faktiskt skärpa mig med men under 1800 händer har jag inte varit all in pre en enda gång. På flopp en gång 88 på 5 hög flopp med FD där fi som 3betade pre hittade kåk med 44.

Har sugit så många blinds jag kunnat men ändå blivit våldtagen av fiskarna.

 

Rullen @ 1089 € atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min comfortzone ligger väl runt 50+ inköp. Har ju 20 atm men på nl50 känns de inte riktigt lika tungt att lossa på hårt. Har haft 1k back dagar på nl100 och då mår man fan riiiiktigt dålig om man inte har över 5k på rullen. Helst 10k skulle jag nog vilja ha 8-)

Mm har man möjlighet är nog 50 inköp bra. Inte för att man behöver alla dom om man inte är pro, men det gör nog mycket psykiskt.

Förhoppningsvis har man gått ner i nivå eller nåt innan 30 inköp runnit iväg rakt av.

Vilken valuta menar du när du säger 10k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss en supermini liten session med hela 3 bord. Ingen aning om varför men jaja vann lite iaf.

Rullen @ 1124 € atm.

 

Hände faktiskt en riktigt mysig sak, har bara hänt mig 5 gånger allt som allt varav 4 på boss(3 av dom på svs):

 

***** Hand 1588612296 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, May 09, 2009 1:55:31 AM

Table TH 15 (Real/Cash Game)

Seat 3: Hero (49.50)

Seat 4: roKKues (17.38)

Seat 1: Hjartknekt (105.08)

Seat 2: Kingsdraw (80.07)

Seat 5: lucia84 (16.57)

roKKues post SB 0.25

lucia84 post BB 0.50

** Deal **

Hero [Ah, Kd] :-)

roKKues [N/A, N/A]

Hjartknekt [N/A, N/A]

Kingsdraw [N/A, N/A]

lucia84 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Hjartknekt Raise to 1.75

Kingsdraw Fold

Hero Raise to 6.50

roKKues Fold

lucia84 Fold

Hjartknekt Call 6.50

*** Flop(Board): *** : [Qh, Jh, 10h] :-D

*** Bet Round 2 ***

Hjartknekt Check

Hero Check

*** Turn(Board): *** : [Qh, Jh, 10h, Kh] :lol:

*** Bet Round 3 ***

Hjartknekt Check

Hero Check

*** River(Board): *** : [Qh, Jh, 10h, Kh, 2s]

*** Bet Round 4 ***

Hjartknekt Check

Hero Bet 9.00

Hjartknekt Call 9.00 :mrgreen:

*** Showdown *** : Rake: 1.55 Total Pot: 30.20

Hero [Ah, Kd] Royal straight flush Win: 30.20

roKKues Fold Win: 0.00

Hjartknekt Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du slaskade på ganska bra men hade mycket otur i marginella spots. Ska kolla HM nu:

tptk i 3betad pott där han drar 2p på turn.

KT med fd på 356 bräda mot 57 utan fd för 150BB.

Färgad flopp och jag får in det med mellanpar + nötfd mot bottenset.

Jag rivrar 2p och får in det mot floppat bottenset.

Degar 1010 i 3betad pott med 346 flopp med fd. möter QQ

Turnar 2p och fi har pottenpar + fd. får in det på river när han träffar triss. hade bara 20 bakom efter turnbeten.

Får in det med fd+hålpipa på turn i 3betad pott mot mellanpar + oesd.

Sjukt dålig shove med AJ mot fisk när vi är 3handed. Han har AQ och håller upp.

Får in QQ på 10 hög flopp i 3betad pott. Fi visar K10 och turnar K.

 

Var välde stora potterna sen fanns de lite annat smått och gott med :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Atm lirar jag 5handat och då är det 5-6 bord beroende på vad jag känner för. Har spelat 14k händer på sidan och so far lirar jag:

25/21

3betar 7.2

WTSD 30.3

W$SD% 51.3

Agg 2.44

Flop Cbet% 42

 

Tänkte typ skriva upp allt jag har i HM först men varken orkar eller känner behovet av att dela med mig av mina luckor ^^

Ska nog göra det för mig själv imorgon iom att jag har förbjudit mig från att spela förrens måndag då bruden är iväg hela dagen pga en tenta :twisted:

Lugn och ro, stabilt spel väntar!

Skriva ner mina ranger i sten och tvinga mig att aldrig mer tilta =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...