Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mm vet att checksyn på river är enda alternativet... Att checksyna flopp förstår jag verkligen inte?

 

Sa inte att du skulle checksyna river, vet inte vad som är rätt men betta tredjedelspott och folda mot push låter väl ganska fint, checkar du checkar han säkert bakom ungefär allt förutom tior. Bettar du så kommer han värderaisa tior och syna andra hyfsade värdehänder för att han får odds.

 

På flop så kör du antagligen checksyn med iaf TT-KK och kan ju vara bra att balansera med lite nöt. Du blockar ju alla hans A-händer också så han har inte så mycket att syna med förutom drag till händer som slår dig. Checkar du så bluffar han ändå säkert de dragen och massa andra händer som drar till sämre händer än dig, typ 22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa inte att du skulle checksyna river, vet inte vad som är rätt men betta tredjedelspott och folda mot push låter väl ganska fint, checkar du checkar han säkert bakom ungefär allt förutom tior. Bettar du så kommer han värderaisa tior och syna andra hyfsade värdehänder för att han får odds.

 

På flop så kör du antagligen checksyn med iaf TT-KK och kan ju vara bra att balansera med lite nöt. Du blockar ju alla hans A-händer också så han har inte så mycket att syna med förutom drag till händer som slår dig. Checkar du så bluffar han ändå säkert de dragen och massa andra händer som drar till sämre händer än dig, typ 22.

 

 

 

Usch allt blir så mycket lättare för 100 BB :evil:

Angående floppaction så har jag väldigt hög frekvens cbets när jag har 3betat så i den rangen finns TT-KK så om det är någon gata jag ska fånga bluffar så borde det vara turn. Skulle ju faktiskt kunna hitta en c/r på turn iom att han kommer hitta lite bluffar, jag kan ge honom mycket sämre odds med sina draghänder och jag kan ta samma linje med händer som vinner på att han viker turn relativt ofta med drag och svaga ess/mellanpar.

När jag tänker på det så känns det kanske naturligare att cbet-c/r vb väldigt många rivers och cc en del..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppleva nåt fet när man dör, detta kan man ju inte bevisa men det vetenskapen har sagt är att något expanderar och kontraherar så allt kommer upprepa sig.. när ghjärnan dör så dör alla tankar du har odhc allt du gjoprt.. det bara försvinner.. de bvlir inte ens svart... jag vet inte varför, människan är inte mer speciell än en dagmask..

 

existensiell debatt i mitt rum atm!!!!1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppleva nåt fet när man dör, detta kan man ju inte bevisa men det vetenskapen har sagt är att något expanderar och kontraherar så allt kommer upprepa sig.. när ghjärnan dör så dör alla tankar du har odhc allt du gjoprt.. det bara försvinner.. de bvlir inte ens svart... jag vet inte varför, människan är inte mer speciell än en dagmask..

 

existensiell debatt i mitt rum atm!!!!1

 

Det är därför vi spelar poker så vi ska hinna njuta av livet lite mer och lyxigare än daggmaskar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppleva nåt fet när man dör, detta kan man ju inte bevisa men det vetenskapen har sagt är att något expanderar och kontraherar så allt kommer upprepa sig.. när ghjärnan dör så dör alla tankar du har odhc allt du gjoprt.. det bara försvinner.. de bvlir inte ens svart... jag vet inte varför, människan är inte mer speciell än en dagmask..

 

existensiell debatt i mitt rum atm!!!!1

 

+1!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppleva nåt fet när man dör, detta kan man ju inte bevisa men det vetenskapen har sagt är att något expanderar och kontraherar så allt kommer upprepa sig.. när ghjärnan dör så dör alla tankar du har odhc allt du gjoprt.. det bara försvinner.. de bvlir inte ens svart... jag vet inte varför, människan är inte mer speciell än en dagmask..

 

existensiell debatt i mitt rum atm!!!!1

 

Det som troligtvis händer när man dör är som sagt att definitionen av "ingenting" verkställs, något som vi människor omöjligt kan föreställa oss då vi aldrig upplevt ordets innebörd.

 

Som den grekiska filosofen Epicurus uttryckte sig i ett berömt citat:

 

”Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here.

And when it does come, we no longer exist.”

 

Att vi utvecklats genom evolution känns ganska självklart nuförtiden, vilket gör att vi i princip hamnar på samma nivå som en daggmask när det gäller meningsfullhet (vilket i sig betyder att mening bara är ett begrepp människan skapat för att få livet att kännas bra).

 

Den mest intressanta frågan är varför universum egentligen uppkom, eller snarare vad som "fanns" innan Big Bang, även om inte rum och tid existerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som troligtvis händer när man dör är som sagt att definitionen av "ingenting" verkställs, något som vi människor omöjligt kan föreställa oss då vi aldrig upplevt ordets innebörd.

 

Som den grekiska filosofen Epicurus uttryckte sig i ett berömt citat:

 

”Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here.

And when it does come, we no longer exist.”

 

Att vi utvecklats genom evolution känns ganska självklart nuförtiden, vilket gör att vi i princip hamnar på samma nivå som en daggmask när det gäller meningsfullhet (vilket i sig betyder att mening bara är ett begrepp människan skapat för att få livet att kännas bra).

 

Den mest intressanta frågan är varför universum egentligen uppkom, eller snarare vad som "fanns" innan Big Bang, även om inte rum och tid existerade.

 

 

 

Epicuros var iof king! Hedonism i all ära men han var bara straight upp skön kille! Personligen har jag problem med att ta till mig hedonismen på ett praktiskt plan även om jag innerligt skulle önska att jag kunde det. Många har nog det på det planet när det gäller vår existens/betydelse.

 

Tycker frågan om vad som fanns innan BB är så abstrakt att den inte ens intreserar mig. Hela vår perception kretsar ju kring att vi uppfattar allt i tid och före BB fanns varken tid eller rum så det är ungefär lika enkelt att tänka sig att universum är oändligt och försöka föreställa sig det i rumtid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är random och inga speciella fiskfasoner vad jag uppfattat so far.

 

 

***** Hand History for Game 1633680715 *****

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, June 07, 05:05:50 ET 2009

Table Table TH 643 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Tjukkis123 ( $103.52 USD )

Seat 4: random123 ( $133.84 USD )

Seat 5: wtf19 ( $102.85 USD )

Seat 2: ChipWar ( $100.00 USD )

Seat 3: K0n63nOSLO ( $108.83 USD )

K0n63nOSLO posts small blind [$0.50 USD].

random123 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Tjukkis123 [ Jc Qs ]

wtf19 folds

Tjukkis123 raises [$3.00 USD]

ChipWar calls [$3.00 USD]

K0n63nOSLO folds

random123 folds

** Dealing Flop ** [ 8c, 2s, Qd ]

Tjukkis123 bets [$5.62 USD]

ChipWar calls [$5.62 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Tjukkis123 bets [$14.04 USD]

ChipWar calls [$14.04 USD]

** Dealing River ** [ 3c ]

Här är jag inte speciellt rädd för färgen men min linje borde se ganska svag ut så vill snappa upp några bluffar som jag kan CC eller CRAI beroende på betsize.

Tjukkis123 checks

ChipWar bets [$12.00 USD]

 

Nu blev jag helt off, syna känns småkallt. Han skulle väl aldrig beta så här lite med RRfärgen? Svagare triss kanske? Möjligen överpar och kanske färg.

Ska jag valuebeta och isåfall till hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är random och inga speciella fiskfasoner vad jag uppfattat so far.

 

 

***** Hand History for Game 1633680715 *****

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, June 07, 05:05:50 ET 2009

Table Table TH 643 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Tjukkis123 ( $103.52 USD )

Seat 4: random123 ( $133.84 USD )

Seat 5: wtf19 ( $102.85 USD )

Seat 2: ChipWar ( $100.00 USD )

Seat 3: K0n63nOSLO ( $108.83 USD )

K0n63nOSLO posts small blind [$0.50 USD].

random123 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Tjukkis123 [ Jc Qs ]

wtf19 folds

Tjukkis123 raises [$3.00 USD]

ChipWar calls [$3.00 USD]

K0n63nOSLO folds

random123 folds

** Dealing Flop ** [ 8c, 2s, Qd ]

Tjukkis123 bets [$5.62 USD]

ChipWar calls [$5.62 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Tjukkis123 bets [$14.04 USD]

ChipWar calls [$14.04 USD]

** Dealing River ** [ 3c ]

Här är jag inte speciellt rädd för färgen men min linje borde se ganska svag ut så vill snappa upp några bluffar som jag kan CC eller CRAI beroende på betsize.

Tjukkis123 checks

ChipWar bets [$12.00 USD]

 

Nu blev jag helt off, syna känns småkallt. Han skulle väl aldrig beta så här lite med RRfärgen? Svagare triss kanske? Möjligen överpar och kanske färg.

Ska jag valuebeta och isåfall till hur mycket?

 

Överpar kan du väl inte räkna in i hans range? Mellanpar möjligtvis eller triss. Tycker det beror på fi om det är värt att värdehöja kan han spela tricky call annars kan en raise vara aktuell tror du kommer folda bort nästan allt som du slår dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna inlägg om livets mening där uppe :-D

 

I QJ-handen skulle jag nog nöjt mig med en syn, och varit glad om han försökte köpa potten med en bluff, eller att han satt på A8 och försökte skrämma iväg någon hand utan Q.

Om man inte checkar av den anledningen tycker jag check blir ganska onödigt, och att vi hellre skulle betat i så fall.

 

Skulle vi haft AQ skulle jag börjat fundera på en höjning, men med QJ tror jag vi ligger i botten av ranges.

Och tror INTE vi vinner mer dom gånger han synar/foldar våran raise, än dom gånger vi förlorar då vi tvingas syna/folda mot hans push. Så checksyn känns bäst tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu stack precis kvinnan och de spöregnar ute så jag skiter i allt studentfirande och håller mig nykter idag. Blir nog tis,ons,tor,fre,lör fest denna veckan ändå så måste få in lite händer.. Satsa på 4k händer innan dagen är slut, gogogoogogogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du nu?

 

Spelar lufttrummor flera timmar om dagen 8-) Drömmer fortfarande om att spela i ett stenhård dödsmetallband men det känns rätt osannolikt att det kommer att bli av :D

 

Var ett antal år sen jag slutade nu. Har spelat i tre olika pop/rock-band men två av dem var väldigt kortvariga. Trummorna står kvar på morsans vind och samlar damm iaf hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...