Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

Oj kunde inte sova så har fifflat i en timme med lite olika tänk.. Känns ganska bra so far men en sak som jag läcker ganska hårt på är att jag foldar lite väl mycket för 3bets.

68 % om jag inte minns fel :/

Ska nog försöka få igång min hud så jag kan avgöra min callingrange beroende på FI och läge. Den trasslar lite men borde nog hinna lösa den imon.

Ska även läsa om sista bra styckena i MOP, har lite för stål i min c/r range atm och har för mig de står ett riktigt bra stycka om just c/r på floppar.

Sen har jag även lite betsizing kvar. Har lite udda first in men de funkar riktigt bra imo:

(lägger till en BB per limp)

 

BTN:2.5BB

SB:4BB

BB:Beror om jag är OOP eller inte.

UTG:3.5BB

CO:3BB

 

3Bet:3.5 gånger raisen

4bet:2.5 om det inte överskrider 1/3 av min stack för då är det shove.

Cbet OOP: 3/4 pott

Cbet IP: mellan 3/4 och 1/2 pott

Cbet OOP(3betat): 1/2 pott avrundar uppåt +1 BB.

Cbet IP(3betat): 1/2 pott avrundar uppåt i jämna BBs.

 

 

Känns som ganska bra riktlinjer men får kolla upp lite i stoven imorgon speciellt angående 4betsizen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Atm lirar jag 5handat och då är det 5-6 bord beroende på vad jag känner för. Har spelat 14k händer på sidan och so far lirar jag:

25/21

3betar 7.2

WTSD 30.3

W$SD% 51.3

Agg 2.44

Flop Cbet% 42

Jag vet inte hur stor skillnad det blir med 5-handed istället för 6... så kanske är helt fel ute.

Men det känns som 30 nästan är för högt WTSD? Om man tänker på vad som sägs i CR-videos + artiklar. 23.5-26.5 ger bäst bb/100 enligt tester i HM.

 

Och c-bet borde väl kunna vara minst 50-60%? Nog för att folk ofta c-betar för ofta i fel lägen nu, men tror ändå 55-70 är +ev.

 

jag läcker ganska hårt på är att jag foldar lite väl mycket för 3bets.

68 % om jag inte minns fel :/

Det tycker jag låter ganska bra för 5 handed. Och enligt artiklarna i HM är det ganska låg fold % om man skulle spela 6-handed.

"This shows how big of a mistake it is to call too frequently to 3bets – obviously these results would be even worse when calling out of position. Lower this number be 4betting or folding a lot more often than you currently do.

 

Call 3Bet% < 23.7 3.65 bb/100

23.7 to 29.9 3.48

29.9 to 36.9 2.98

36.9 to 47.1 1.87

47.1+ -1.52

 

Jag vet inte hur statsen ska se ut 5-handed som sagt, och mycket vet du säkert redan. Men skrev bara vad jag tänkte på när man såg statsen.

 

Det där med att höja 2.5bb på knappen lär ju ha både för och nackdelar. Folk blir ju bra mycket mer pigga på att syna, och många tycker jag 3-betar oftare än om man höjer 3-4 bb.

T ex i handen jag tog upp i min db, där jag fick färg+open ended med 56s, höjde BTN 2.5 bb. Där hade jag nog lagt mig mot 3.5-4 bb raise.

 

Men det är klart mot många motståndare fungerar det nog, och då sparar man ju pengar när man blir 3-betad osv.

Känns iaf som man måste kunna anpassa den taktiken väldigt mycket beroende på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så kan man öppna sjukt mycket från knappen first in. Ligger på 78% first in och då har jag ändå varit lat :D

Folk kommer folda väldigt mycket för ofta än dom borde och de gånger som de synar har jag ändå pos. Börja någon 3beta mig väldigt mycket så är det bara att flatta med stål så får FI skjuta bort sig OOP. I like it!

Det är mycket just att jag öppnar så mycket från knappen och så lite att jag inte har så hög cbet% iom att jag öppnar med så bred range och fi vet det samt att potten blir lite mindre så kommer inte en cbet att få lika många vik. Dock får jag billigare lägen att skjuta 2 tunnor på.

 

Märkte också att jag har för hög WTSD, har en förkärlek att fånga bluffar på river genom att checka bakom på turn med ganska bred range av händer med SD värde och sen syna river. Får nog bli lite mer aggresiv iof :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så kan man öppna sjukt mycket från knappen first in. Ligger på 78% first in och då har jag ändå varit lat :D

Folk kommer folda väldigt mycket för ofta än dom borde och de gånger som de synar har jag ändå pos. Börja någon 3beta mig väldigt mycket så är det bara att flatta med stål så får FI skjuta bort sig OOP. I like it!

Det är mycket just att jag öppnar så mycket från knappen och så lite att jag inte har så hög cbet% iom att jag öppnar med så bred range och fi vet det samt att potten blir lite mindre så kommer inte en cbet att få lika många vik. Dock får jag billigare lägen att skjuta 2 tunnor på.

Det är sant ang din c-bet, det låter ju inte helt fel faktiskt. Vissa spelstilar ändrar ju statsen utan att det är nåt fel.

Intressant strategi där faktiskt, kan man få ihop det hela kan den nog vara riktigt effektiv.

 

Mycket bra skrivet både i min db och här måste jag säga! Jag har fått en jäkla massa idéer och läckor att täta på bara några få inlägg.

 

Många skriver så korta/dåligt förklarande inlägg (om varför dom gör x, och hur dom ser på saken) när dom diskuterar så det nästan blir meningslöst, eftersom dom som är bättre inte bryr sig, och dom som är sämre inte förstår... men dessa inlägg var jäkligt givande :-)

Nog för att jag "vet" det mesta av detta, men inte tänkt på att JAG gör dom felen ändå, och att jag nog inte tänker på det tillräckligt när man spelar.

 

Märkte också att jag har för hög WTSD, har en förkärlek att fånga bluffar på river genom att checka bakom på turn med ganska bred range av händer med SD värde och sen syna river. Får nog bli lite mer aggresiv iof :oops:

Precis så gör jag också. Det är nog bra ibland, mot dåliga spelare som ofta får för sig att bluffa rivern, eller som tror att dom har bästa handen med andra paret eftersom man checkade turn.

 

Men man ska nog tänka efter först, OM det är ett sånt läge/en sån fi där det kan vara värt det. Just detta pratades det om i en bra podcasts, och att folk gör det för sällan.

 

Mot bra regs tror jag inte det har några fördelar, utan där är det bättre att vara aggressiv.

Kollar man tableratings har "alla" stort vinnande spelare medium i löshet, hög aggressive, och väldigt låg showdown. Så det är nog the way to go hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa kl 00.00 var min spelban över och jag drog igång en svinhård 3-4 bords grind :mrgreen:8-):mrgreen:

Satte mig in mitt nya spel, kändes väldigt bra! Min session slutade BE trots några tvivelaktiga händer och två set som inte fick stå. Tur för mig var att AK kickade svinhårt idag:-)

 

Tänkte smälla upp några händer i ett separat inlägg som var lite småintressanta..

 

 

 

 

Imorgon bli det upp och gå en sväng sen till gymmet och grind.. Måste kämpa bort fetman och bygga lite grindvänlig hållning ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand :

 

FI är fisk och har inte spelat så mycket mot honom.

 

 

***** Hand History for Game 1591581372 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 10, 11:01:26 ET 2009

Table Table TH 629 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Hero ( $55.02 USD )

Seat 3: Dukas_Back ( $41.46 USD )

Seat 4: GoWithTheF ( $64.34 USD )

Seat 5: aibator ( $159.70 USD )

Seat 2: Kivan07* ( $51.12 USD )

GoWithTheF posts small blind [$0.25 USD].

aibator posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc Ah ]

Hero raises [$1.75 USD]

Kivan07* folds

Dukas_Back calls [$1.75 USD]

GoWithTheF folds

aibator calls [$1.25 USD]

** Dealing Flop ** [ 3h, Ad, Jh ]

aibator checks

Hero bets [$4.12 USD]

Dukas_Back calls [$4.12 USD]

aibator folds

** Dealing Turn ** [ Td ]

Hero bets [$9.50 USD]

Dukas_Back calls [$9.50 USD]

** Dealing River ** [ Kh ] :cry: :cry: :cry:

Hero checks

Dukas_Back bets [$16.37 USD]

Hero?

 

Behöver vinna 25% av gångerna, river är ju pissigaste kortet i leken. Tror vi någonsin han betar med 2p här?

 

För sent nu orkar inte posta fler händer idag. Men kommer fler imorgon, gn wp osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TJING TJING TJING

Nystart

 

Från och med nu ska jag krossa på spelet, inte vara resultatorienterad och inte tilta, spewa eller vara för lat för att bomba!

Ska inte posta några resultat från och med nu utan bara intressant händer och hur duktig jag har varit på att dra in händer :mrgreen:

 

 

 

GOGOGOGOGOGO!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön youtube-låt där uppe :mrgreen:

 

Lycka till med nystarten iaf! Man kommer ju undra hur det går om man läser db'n men inte får några resultat, men får väl klara sig ändå då ;-)

 

Det låter bra att du ska posta händer iaf, för du har då väckt lite idéer och förståelse med dina analyser här och i min db, kul om det fortsätter.

 

Jag vet själv att det är så jäkla lätt att göra nåt av dom fiskiga sakerna du skrev att du inte ska göra. Men försök jobba med det! Är iaf det jag får kämpa mest med :roll: Och själva teorin verkar du ju ha koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju det som är så frustrerande att jag vet exakt vad jag ska göra men bli så resultatorienterad så börjar tvivla på mitt eget spel.

Under en period innan jag cashade ut rullen och jag körde ett race på primas nl100 så kunde jag lira typ 17/15 några dagar sen 25/22 några dagar efter. Måste orka hålla mig till mitt spel. VIKTIGT!!!

 

Ja jag ska försöka få ihop lite goa diskussioner, ska även få lite gratishjälp av en kompis som spelar nl200+ och har bättre koll än mig på alla håll. Ska bli svinskönt :mrgreen:

 

ATM lirar jag 4k garren på boss, låg 1a med 50 kvar men sprungit lite kallt och inte orkat sno tillräckligt mycket så ligger 14/23 efter att ha pushat in det mot AK pre med J6 ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick in QQ mot 1010. Höll upp och 4/23 nu :mrgreen:

 

5/18 efter steal minirasie fold :(

 

8/16 samma stack som innan.. lite short nu dock. 16 BB

 

6/13 15BB FT får pengar.

 

7/13 10BB

 

5/12 14BB efter 3betade 1010 och fi vek.

 

7/10 FT och ITM.. 12 BB.. nu ska de röjas!

 

8/9 brrrr fryser.. Måste hitta shovespot snart!

 

2/9 Shovade KQ fick syn av AK och dubblade.. ruuungood!! 14BB

 

2/9 vann en 60/40.. 23 BB

 

3/7 efter en syn från BB när utg pushar short. får 1/3 odds med Q7, dålig syn? För 1/3 av min stack med..

 

4/6 under 10 BB nu..

 

2BB kvar.. fick in 88 mot A10

 

5BB flippade Q8 mot BB som hade 33

 

Bust 6a efter jag shovade K7 utg och AJ plockade mig.. gav 280 små europamän ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag ska försöka få ihop lite goa diskussioner, ska även få lite gratishjälp av en kompis som spelar nl200+ och har bättre koll än mig på alla håll. Ska bli svinskönt :mrgreen:

 

ATM lirar jag 4k garren på boss, låg 1a med 50 kvar men sprungit lite kallt och inte orkat sno tillräckligt mycket så ligger 14/23 efter att ha pushat in det mot AK pre med J6 ^^

Mm det måste vara guld värt att få lite coaching av nån som spelar lite högre!

 

Gj med att komma 6'a i turneringen där, aldrig fel att plussa på rullen lite. Hur många var med totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fifflade in lite händer idag och kändes spelmässigt riktigt stabilt. Gjorde detta i samband med att jag var i lund och hälsade på en kollega. Blev även en sväng på gymmet, får bli mer där! Känner att jag har så lite att göra och sommaren närmar sig så kan ju likaväl röra på mig så man slipper skämmas när långtröjan åker av :roll:

 

Sitter och är så absurt sugen på belgisk choklad, sånna små sjöstjärnor och skit.. HEEEEELT sjukt suger men man får väl lida lite antar jag :cry:

 

Har förövrigt ett riktigt roligt projekt som jag måste börja tänka på snart. Jag och två polare som ska ta och promenera från Karlskrona och ner till Malmö efter midsommar :mrgreen:

För er som är dåliga på geografi så är det dryga 20 mil på motorväg så vi kommer nog få tillryggalägga 25+ iaf. Blir nog jobbigt men vad gör man inte för lite äventyr ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände sjukaste saken idag!!

Min gamla tränare ringde och sa att jag skulle bli kontaktad av ett skånelag att provspela för dem. Så dom ringde och de var tydligen H43(handboll obv) som behövde en mitt6a. Preliminärt ska jag ditt och provspela på tisdag, mitt problem är bara det är jag atm är otränad så inihelvete och har inte lirat seriöst på över ett år. Och inte ens när jag var seriös spelade jag mer än sporadiskt i allsvenskan, hur fan ska jag göra mig med ett elitserielag? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände sjukaste saken idag!!

Min gamla tränare ringde och sa att jag skulle bli kontaktad av ett skånelag att provspela för dem. Så dom ringde och de var tydligen H43(handboll obv) som behövde en mitt6a. Preliminärt ska jag ditt och provspela på tisdag, mitt problem är bara det är jag atm är otränad så inihelvete och har inte lirat seriöst på över ett år. Och inte ens när jag var seriös spelade jag mer än sporadiskt i allsvenskan, hur fan ska jag göra mig med ett elitserielag? :shock:

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände sjukaste saken idag!!

Min gamla tränare ringde och sa att jag skulle bli kontaktad av ett skånelag att provspela för dem. Så dom ringde och de var tydligen H43(handboll obv) som behövde en mitt6a. Preliminärt ska jag ditt och provspela på tisdag, mitt problem är bara det är jag atm är otränad så inihelvete och har inte lirat seriöst på över ett år. Och inte ens när jag var seriös spelade jag mer än sporadiskt i allsvenskan, hur fan ska jag göra mig med ett elitserielag? :shock:

 

Woow. Brukar väl gå bra med en sjuk motivation i början :D GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej starfitter! (?)

 

Verkar vara ett grymt lyxigt och varierat liv du lever i malmö, önskar man hade det så bra.. du lever ut din dröm va?

 

tror inte det var en update som gjorde att du förlorade 8inköp men jag kan ha fel..?

 

Känns väldigt roligt att du fortfarande ha glöden uppe. du vill så himla mycket, det giller jag. sedan så skrev du också att du visste exakt hur du skulle spela. "Jo det är ju det som är så frustrerande att jag vet exakt vad jag ska göra men bli så resultatorienterad så börjar tvivla på mitt eget spel."

frågan är egentligen bara varför du inte spelar högre eftersom du vet hur man slår nivån. otur?

 

tacksam för svar.

mvh

RODHOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt levling men iaf roligare än hänga runt i Karlskrona imo.

 

Ja jag vet hur jag ska spela simon men man ska ha lite flyt och göra det många gånger för att plussa.

Jag hade ju spelat högre om jag inte cashat ut rullen fler gånger, hade jag inte gjort det hade jag iaf varit överrullad för nl200. Inte för jag vet om jag skulle slagit nivån men jag vet att jag slår nl50 och om du inte tror det så....

Det är ju bara syna 3bets med A10s och klonka, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...