Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vaknar, huvudvärken är obeskrivlig. Magen är ett tomrum efter gårdagens date med toan, Bukowskis novellsamling "smutstvätt" ligger brevid mig på golvet och jag vet inte riktigt vad som hände igår.

Tydligen är en resa till teneriffa bokad, nl400 euro besöktes under kvällen.

 

 

JAG SKA ALDRIG MER SUPA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja :-D BE för månaden, woohoooo!!

Allt tack vare en bakfylla utan dess like och att Per aka Gelerazzberry satt i pos på mig vid alla borden :lol:

 

Nu ska jag bara få ut de pengar som jag egentligen cashade ut för länge sen så man kan börja smånöta lite mtts på redking så blir man kanske lite peppad igen.

 

peeeeeeeeeeeeeeeeace,(waynes imon månitro?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja :-D BE för månaden, woohoooo!!

Allt tack vare en bakfylla utan dess like och att Per aka Gelerazzberry satt i pos på mig vid alla borden :lol:

 

Nu ska jag bara få ut de pengar som jag egentligen cashade ut för länge sen så man kan börja smånöta lite mtts på redkingS så blir man kanske lite peppad igen.

 

peeeeeeeeeeeeeeeeace,(waynes imon månitro?)

 

jag fattar inte riktigt, donerade per till dig? när han satt i pos på dig? härligt med be, nu gäller det bara att rejka djuret och börja vinna också! kör hårt osv pussen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Skitliv, det är valborg och stressen tvingar sig på. Jag va sugen på bumpa min gamla DB pga att jag nyss flytat utom räckhåll från mina nära och kära och därmed blir nolifer... =(

Atm är rullen brutalslaktad i samband med flytten och jag har precis börjat med en insättning på 1k euro på b2b. Lirar nl50 för tillfället och springer som en skadeskjuten sengångare, känner att likheterna mellan mig och Hatab2b växer sig större varje dag.

Ska ta tag i dagboken ikväll alt imorgon iom fylla och besök i grannkommun med spädbarnet(SPÄDIS på forumet)..

GG WP osv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, hade tydligen börjat skriva under lite alkoholpåverkan under gårdagen så kan ju likaväl fortsätta och samtidigt få lite mer att göra under dagarna...

Så läget just nu: Nyligen flyttat till malmö med flickvännen från karlskrona där jag är uppväxt. Ska efter sommaren plugga vid LU, förhoppningsvis brandingejör om jag kommer in...

Pokermässigt har jag haft ganska stabila resultat under hela året med blandning mellan nl50-nl100 och väldigt sporadiskt nl200 (max 1k händer). Men iom att jag saknar sommarjobb nu under sommaren och har lite andra grejer planerade så tog jag ut nästan hela rullen för att klara sommaren ekonomiskt. Så nu började det med att jag satte in 1k euro på frontbet där man kan välja själv mellan att spela på b2b alt boss. Har under slutet av förra månden lirat några k händer på b2b som slutade upp 300 inkl rb. Gillade inte riktigt b2b så nu har jag lagt över degen på boss och ska trycka på bra den här månaden när kvinnan är i skolan :-)

 

Tänkte posta lite händer och annat livsrelaterat för både min egen och andras underhållning.

 

edit- SPÄDIS, easylife ombedes att inte levla för mkt som i alla andra dagböcker jag någonsin haft..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 1578412752 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, May 02, 2009 11:25:37 AM

Table TH 90 (Real/Cash Game)

Seat 2: stncrz (62.65)

Seat 3: Hero (102.87)

Seat 4: korczu (48.50)

Seat 1: sensimi (62.89)

Seat 5: alfa1942 (10.45)

 

korczu post SB 0.25

alfa1942 post BB 0.50

** Deal **

stncrz [N/A, N/A]

Hero [Ks, Kc]

korczu [N/A, N/A]

sensimi [N/A, N/A]

alfa1942 [N/A, N/A]

 

*** Bet Round 1 ***

sensimi Fold

stncrz Call 0.50

Hero Raise to 1.75

korczu Raise to 6.50

alfa1942 Fold

stncrz Call 6.50

Hero Raise to 18.00

korczu Fold

stncrz Call 18.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 8s, Ac]

 

*** Bet Round 2 ***

stncrz All-in 44.65

Hero?

 

Random FI, för att jag ska syna måste han shova 1010-QQ eller ett fd ca 1 på 3. Även om jag tror han har AK kanske AQ oftast borde jag väl kunna hitta en gråtsyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, du e för tight, måste börja 5beta lightare, typ såhär

Boss Media, $1.00/2.00 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Nzame (Button): $239

NL50_KENNY (SB): $552.05

krtek11 (BB): $92.21

C_Mølby (UTG): $286.75

TehAAsi (CO): $335

 

Dealt to NL50_KENNY A:club: 3:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), Nzame raises to $6, NL50_KENNY raises to $22, (1 folds), Nzame raises to $56, NL50_KENNY all-in $552.05, Nzame all-in $239

 

Flop: ($793.05) 2:heart: 5:club: 6:heart: (2 Players)

 

Turn: ($793.05) 8:spade: (2 Players)

 

River: ($793.05) 4:club: (2 Players)

 

Results:

NL50_KENNY Showed A:club: 3:club:

NL50_KENNY wins $477

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, lirat flera små session under dagen och slutade ner 2 inköp. Sjukt mycket konstiga potter både där jag bluffar bort mig totalt och där jag fått in det med AQ mot j9s pre för 100BB och sån skit.

Inte van vid att lira 5handed, ska kolla över mina openranger och 3bet-ranger i blindsen och från knappen. Känns som jag 3betar lite väl mycket i blindsen atm, mkt spew jämnfört med 6handat.

Ska få igång HM med, inte för jag bryr mig så mycket om statsen men lättare hitta HH och så ser man vilka som är regs iaf =) Fattar ju noll med HH-konverter just nu så ska fråga någon som vet i framtiden.

 

gngngn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty, ne han hade AQ men tror faktiskt jag måste syna donken där 8-)

Ja inte ofta man klarar att lägga där.

Det beror ju på vilken read du har och stämningen vid bordet, men om man tänker att han både synade 3-bet och 4-bet känns risken för ett A stort, även om det är NL50. Rätt dåligt att syna med AQ dock :-P

 

Så när han pushar där känns det på ett sätt som han har ett A 50% av gångerna, och ett set som hoppas att du har A 15%, och sämre hand 35%. Så vet inte om man borde syna, men jag hade nog också gjort det hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lirade första session på dagen, blev ca 2 timmars lir 6 bord på boss =)

Slutade upp 70 €, spelade lite sådär. Tightare än igår men gjorde några dåliga spel mot fiskar. En overshove på flopp som jag synade av med tp k-kicker och en bluff efter att en fisk drog ut med mig 108s mot AK.

Ut på stan en sväng nu orientera mig här i malmö sen handla lite käk, blir nog mer grind ikväll efter söndagsparty med F&F.

Status atm är iaf rullen är på 1350 €, och lite rb är inväntat som kom för sent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte ofta man klarar att lägga där.

Det beror ju på vilken read du har och stämningen vid bordet, men om man tänker att han både synade 3-bet och 4-bet känns risken för ett A stort, även om det är NL50. Rätt dåligt att syna med AQ dock :-P

 

Så när han pushar där känns det på ett sätt som han har ett A 50% av gångerna, och ett set som hoppas att du har A 15%, och sämre hand 35%. Så vet inte om man borde syna, men jag hade nog också gjort det hehe.

 

Låg ett FD också, inte att förglömma, sen hade jag en mental fiskstämpel på honom. Det har jag på alla som synar 4bets (framförallt OOP och för 100BB) iof :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det okej om jag tar över din dagbok? eller för att "gå halva vägen var" skulle jag kunna våldsgästa dig när helst jag själv känner för det, jag tänker mig att exempelvis hån, skryt och allmänt vidrigt beteende skulle kunna samlas här på ett ställe, lite smidigt sådär... lugnt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det okej om jag tar över din dagbok? eller för att "gå halva vägen var" skulle jag kunna våldsgästa dig när helst jag själv känner för det, jag tänker mig att exempelvis hån, skryt och allmänt vidrigt beteende skulle kunna samlas här på ett ställe, lite smidigt sådär... lugnt eller?

 

HUmm, beror om du kommer hit imorgon eller inte...8-)

För övrigt får du skryta och vara vidrig men gillar inte det där med hån, känns som det har tagit lite för stor plats i "vår" umgängeskrets senaste tiden...:rolleyes:

Förövrigt; SHIIIP IT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...