Gå till innehåll

NLH1K AK 3betade pott emot CR river (200bb djup)


Recommended Posts

sen pot control i all ära men det får ju inte bli uppenbart vad vi håller på med. o här ligger det färgdrag o grejer ute..vill han checkraisa allin kan han ju lika gärna göra det på turn som på river?

 

jag tror att jag såg svagare ut genom att betta river än att betta turn.

Emot turnbet hade han nog vikt rakt av om han inte har set eller AK-AQ han med.

 

hade han checkraisat mig All-In på turn hade jag synar pga draget som ligger.

 

Men som handen är spelad känns det mer som att han skulle betat ut på river med set, för att ta värde av Ax osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postflopp där jag vill checkraisa för att få in pengarna medan du tycker att det är dåligt spel.

 

***** Hand History for Game 2287875949 *****

$1000.00 SVENSKA SPEL NL Texas Hold'em - Friday, November 28, 10:57:18 ET 2008

Table Somebody Needs You 2 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Why__Not ( $2035.50 USD )

Seat 2: DessEagle ( $1751.25 USD )

Seat 3: booooomstarr ( $942.00 USD )

Seat 4: bustofosho ( $1015.00 USD )

Seat 5: bajgora76 ( $1208.24 USD )

Seat 6: RandomDonky ( $6121.02 USD )

bajgora76 posts small blind [$5.00 USD].

RandomDonky posts big blind [$10.00 USD].

Dealt to Why__Not [ Kh Ad ]

Why__Not raises [$40.00 USD]

DessEagle folds

booooomstarr folds

bustofosho folds

bajgora76 folds

RandomDonky raises [$130.00 USD]

Why__Not calls [$100.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, 9h, Ac ]

 

du får inte in hela stacken som favorit eller 50/50 mer än kanske 1 på 15 skulle jag tippa här. som bästa 1 på 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar ju också vara hjärndöd eller har du bara svåra lässvårigheter? Vad jag menar är att man får in AK på denna flopp jättejätteofta på svs så jag undrar varför det skulle vara dåligt att spela AK aggressivt på denna flopp. Det är det ampixo antyder...

 

lugna ner dig nu, det är ju faktiskt du som har lässvårigheter.

Jag sitter i pos och kan inte checkraise någon eller något på den där floppen.... eller hur?....

 

jag sitter fortfarande UTG och han på BB.

 

Kan du nu vara vänlig och förklara hur du ska checkraisa in pengar på floppen med AK?....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå skillnaden mellan SvSp och dollarsiter...

 

På SvSp är 200bb är standard medans det är relativt sällan två st 200bb-stackar går upp mot varandra på dollarsajter.

 

Iom detta borde väl spelet med 200bb vara bättre på SvSp än på sajter med 100bb inköp?

 

Visst är de bästa spelarna på SvSp inte lika bra som de bästa öht taget på nätet men att säga att alla spelare på SvSp är hjärndöda om megakillah har rätt ang. AK preflop är väl att ta i lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar du turn kan du ha en mängd händer som inte är speciellt starka, såsom floats, passivt spelade drag eller veka ess. Checkar du bakom turn och bettar river istället känns det som att du har extremt mycket halvsvaga 1parshänder i din range.

 

Detta är förvisso lite sett utifrån mitt eget spel, och jag raisar ju ett set på flopp 200bb djupt på dragig bräda typ 100% där, och raisar jag inte flopp så bettar jag definitivt turn med det, känns som jag tappar värde annars.

 

 

Som du skrev själv hade du synat en CRAI på turn p.g.a. alla drag och jag tror faktiskt man får in det riktigt bra på turn här ofta. Man ligger ju bra till emot alla drag osv, så tycker pottkontrollen är lite överdriven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kan vara bra att känna till våran egen "table image", då vi ska försöka avgöra vilka händer FI kan tänkas 3-betta i ovanstående situation. Tycker ditt resonemang känns bra handen igenom, men själv hade jag nog valt att satsa på turn. När vi synar hans flopp-bet ser det ut som om vi har AJ eller AQ. Det blir med andra ord svårt att klämma ett lägre par på mer pengar. Möjligtvis synar han en blygsam satsning på river med KK eftersom vi kunde ha synat med QQ på floppen.

Sitter Fi på AQ är han antagligen tvungen att syna en bet på turn, och förmodligen även en inte altför saftig satsning på river.

 

Som handen är spelad hade jag lagt mig, förutsatt att jag inte tidigare sett FI göra liknande spel utan att ha något på hand. Jag tycker att det luktar 99 eller JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ak kommer typ vara starkaste handen du kommer ha i detta läget..betfolda inte toppen av din HD, han kan lätt göra svaga madehands till bluffar och du blir sjukt lätt att exploatera..intressant att flesta vill lägga sig, det betyder att 80%+ av gångerna du betar rivern foldar vi mot en push, yes!? fast vi i princip aldrig bluffar, utan värdebetar i detta läget..

 

och 4beta pre kan ni glömma, det är riktigt illa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla för att bet turn gör det till två gators jobbigt spel mot bättre händer och bluffar.

 

Inte ofta folk CR turn 200 BB djupt med en bluff på de här nivåerna. Känns som det balansmässigt o för vår metagames skull funkar bra o beta turn o checka river o vika mot omslag turn.

 

Jag menar va ska han bluff-cr turn med när han 3betat pre, och mött 3betssyn av oss. Han måste nog ge oss ganska mkt cred på turnbetet och CR nog turn nästan alltid för värde, vilket ger ganska enkelt vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Bla för att bet turn gör det till två gators jobbigt spel mot bättre händer och bluffar.

Det enkla och självklara fördelen är väl att värdebetten är bättre på turn eftersom handen står sig bättre där mot fis HD än vad den gör på river.

Detta leder ju till att fi dels betalar av med sämre och dels hindrar honom att gå om eller i varje fall får betala för det.

Pottkontroll skulle ju kunna vara ett argument till att betta river men potten är förstor i förhållande till stack så det argumentet finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Inte ofta folk CR turn 200 BB djupt med en bluff på de här nivåerna.

 

känns som en ganska galen generalisering om du inser att detta inte är kr...men va skönt att man lärt sig nått nytt idag..råkar ju inte vara så att dom bästa spelarna på nl1k$ ändå slår nl5k$ med rätt ok marginaler. troligt att bara toppskiktet (0.001%?) av spelare som inser att man kan få CR-semibluffar på turn lönsamma och att man är i behov av att ha dessa i sin range?

 

Känns som det balansmässigt o för vår metagames skull funkar bra o beta turn o checka river o vika mot omslag turn.

 

undrar om balans är rätta ordet för vår taktik när du vill exploatera att fi aldrig bluffar turn...egentligen spelar vi ganska obalanserat om vår plan är att alltid betfolda turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...