Gå till innehåll

Spelar lirarerik alltid så här galet?


Swede

Recommended Posts

Han är också grym på turneringar

 

Jag har svårt att se det grymma med att ha en strategi som går ut på att klonka 20-45% are med hela stacken inne preflop, speciellt när han synar för hela stacken.

 

Han har haft en period på ungefär ett år med extrem tur, end of story.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kan man ha tur så länge??????

 

Teoretiskt sätt kan du har tur hur länge som hällst.

Dock känns ju det som att sannolikheten att ha tur under 1-2 och säkert upp mot miljonen spelade händer är obefintlig.

 

Men han har fått många på tilt. Spelar ett annorlunda spel så visst det är många som kallar det för "tur". Men vad är då tur?

 

Jag skulle definera tur som possetiva fluktrationer med en begränsad rulle, under en kortare tid. Dvs man vinner när man behöver vinna och inte har "råd" förlora.

 

I längden finns det ingen tur om man spelar på rätt nivå.

 

Killen är har lätt råd att spela 5/10€ 10/20€ långt innan cosmopol segern.

Jag skulle sluta klaga på hans tur och i stället försöka fokusera på bra mot strategi.

 

En motstrategi behöver inte betyda att du vinner mer av fiskarna än vad han gör, därimot kan du plussa endel på att han spelar så svaga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sluta klaga på hans tur och i stället försöka fokusera på bra mot strategi.

 

Jag har nästan aldrig spelat mot snubben, men de gånger jag har gjort det har jag inte behövt slipa på nån speciell motstrategi. Jag är mer än nöjd med att få in hela smeten med 60-70% vinstchans, mycket mer än så kan jag faktiskt inte begära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad Ector har för problem. Han har oftast förlorat mot mig de gånger vi spelat i olika sammanhang. Å visst har jag ibland vunnit en smula turligt mot honom. Men att sitta å whina på ett forum så här. Det är ju ett jävla skämt.

 

Igår när jag vann potten så synade jag därför att jag inte trodde att chapman eller oliara hade så fett. Å dessutom ville jag att de ska fatta att det inte går att reraisa mig preflop å jag viker. Sen blev det ju jackpott å visst var det turligt.

 

Ector säger att jag lever på tur. Så är det inte jag blir utdragen lika mycket som alla andra. Jag sätter mina drag lika ofta som alla andra.

 

Däremot har jag extremt höga swings. Men jag har alltid vunnit på poker i flera års tid. Jag har vunnit turneringar med över 1500 deltagare flera gånger.

 

Sen om ni tycker att jag är en rötkuk så får ni tycka det. Jag bryr mig inte.

 

 

// lirarerik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville egentligen inte starta nagot med denna traden. Ville bara veta om lirarerik spelade pa det viset hela tiden.

 

Jag har vissa likheter med hans spelstil (och har idag faktiskt fatt mitt forsta "hat" inlagg pa min dagbokstrad pga min spelstil) och klagar inte. Visst han hade enormt tur pa den handen, och just nar det var en sa stor pott gar inte att komma fran.

 

Jag tror att hans spelstil ar bra pa manga satt men att det gar att sla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har spelat cashgame med ector 3 gånger, första gången var han väldigt lös och aggressiv på ett dåligt sätt, försökte bluffa en riktig callingstation ett antal gånger. De två andra gångerna har han varit lös och passiv, spelat varje hand synat bort en massa deg. Nån gång på 5/10 har han tappat hela inköpet första handen på att köra in allt med 88. Kort sagt har han verkligen inte imponerat de gånger jag sett honom lira cashgame men uppenbarligen är han en vass spelare, iaf i turneringar. Så man kanske inte ska döma ut folk för att man ser dem göra något konstigt en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Någon som vet vart Erik tagit vägen?? Alltid sköj med lite dårar på borden, men nu har jag itne sett honom på lääänge... bortsett från nån gång på omaha 10/20 då han satt o slaskade med ministack.

 

Såg han igår på primas 20/40NL bord. Då lirade han tightast av alla på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...