Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Likskändare... inte menat som en förolämpning.

utan som...?

 

Mött dig en del på WPX, dock inte lirat där senaste veckorna. Men snart kommer jag tillbaka dit o piskar dig :)

Försökt chatta med dig när vi lirat, men du har tokdizzat varje gång

 

Jo jag såg i din dagbok att det är du som är Sm3kM3j! Det blir ju helt fel i och med att man är kompis med folk på pokerforum men bitter fiende på pokerbordet. :twisted: Sitter oftast och surfar samtidigt som jag spelar så jag har inte stenkoll på chatten.

 

Det kryper ju fram fler och fler pf'are som är såna man möter hela tiden på wpx. cab, Fjertleif, du och nån mer tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag roade jag mig med att sätta mig på ett FL 0.10/0.20-bord och höja vid varje givet tillfälle. Tråkigt nog hade jag inga klonkarskills utan det gick stadigt utför, tills en kille "utmanade" mig att spela heads up istället. Den stackaren hade inte räknat med att det är väldigt mycket svårare att exploatera någon som höjer hela tiden man mot man än på ett tiomannabord och fick se sin stack krympa bit för bit.

 

Annars en dag som gick jämnt ut, ett par tior plus. Rullen ligger nu på $8780 och min sammanlagda profit på $16230. Skulle gärna nå femsiffrig rulle snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likskändare... inte menat som en förolämpning.

utan som...?

 

Mött dig en del på WPX, dock inte lirat där senaste veckorna. Men snart kommer jag tillbaka dit o piskar dig :)

Försökt chatta med dig när vi lirat, men du har tokdizzat varje gång

 

Jo jag såg i din dagbok att det är du som är Sm3kM3j! Det blir ju helt fel i och med att man är kompis med folk på pokerforum men bitter fiende på pokerbordet. :twisted: Sitter oftast och surfar samtidigt som jag spelar så jag har inte stenkoll på chatten.

 

Det kryper ju fram fler och fler pf'are som är såna man möter hela tiden på wpx. cab, Fjertleif, du och nån mer tror jag...

 

Hehe, mm, hoppas det kommer lite mer fisk till WPX inom en snar framtid! Har som sagt inte spelat där på några veckor, men det var ju mestadels PFare på sidan. Sånt gillas inte :P

 

GL!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad?

Vad jag har obducerat? Vad som var spännande? Eller vad?

 

En man. Jag fick kolla lungorna. Intressant kanske är ett bättre ord än spännande.

Vad som i vad du hade obducerat.

 

Är det inte lite otäckt att stå och pilla och gräva (vad man nu gör :) ) i en död människa? Jag hade då inte klarat av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hehe, mm, hoppas det kommer lite mer fisk till WPX inom en snar framtid! Har som sagt inte spelat där på några veckor, men det var ju mestadels PFare på sidan. Sånt gillas inte :P

 

GL!

 

//Myt4z

 

Nej och jag vet fler pf:are som är på väg in och några andra bra lirare, vi där vill ju ha in lite blupp blupp den är snart utdöd :twisted::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite otäckt att stå och pilla och gräva (vad man nu gör :) ) i en död människa? Jag hade då inte klarat av det.

Man plockar ur organen ur kroppen och kollar på dem för sig, så man står inte och gräver i själva kroppen så mycket. Klart att det är en bisarr situation som känns väldigt märklig till en början, men snart glömmer man bort vad man egentligen sysslar med och intresset tar över: "oj vad mycket ateroskleros i aorta, inte konstigt att hjärtat inte orkade med", "här är något grönt, undrar vad det kan vara" osv. Det är ju som ett detektivarbete där man ska pussla ihop de fynd man gör till en slutsats om vad som var dödsorsaken.

 

Många säger att de inte skulle klara av det men vad är det egentligen man är rädd för? För att använda en klyscha så är man mest rädd för det man inte känner till och så fort man har sett en obduktion inser man att det inte är så farligt. Det enda som egentligen är äckligt är lukten från tarmarna men de lägger man i en separat balja och behöver inte handskas med så länge man håller på med allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likskändare... inte menat som en förolämpning.

utan som...?

 

Två saker: dels ett misslyckat försök att vara rolig, men även ett sätt att ge uttryck för hur mycket ämnet får det att krypa i mig. Jag är typen som inte ens klarade av att skära i musen på biologilabben i gymnasiet. Men ta det inte som ett påhopp eller så, för det var det inte menat som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde av en läkarstuderande att det inte var så farligt när de skar upp kroppen och letade bland organen och höll på. Det går liksom inte att relatera till riktigt, eftersom det är svårt att veta hur ont det skulle göra att få buken uppsliten. När de däremot började skära i fotsulorna, då jävlar! Stämmer det, Waggho?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde av en läkarstuderande att det inte var så farligt när de skar upp kroppen och letade bland organen och höll på. Det går liksom inte att relatera till riktigt, eftersom det är svårt att veta hur ont det skulle göra att få buken uppsliten. När de däremot började skära i fotsulorna, då jävlar! Stämmer det, Waggho?

 

Vet inte riktigt, vi har aldrig skurit i fotsulor... men det ligger säkert något i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarstuderande alltså..Intressant. Monsterbetyg från gymnasiet? :P

 

Kan mkt väl se mig som läkare, och har ett rätt stort intresse, men det kommer förmodligen aldrig hända eftersom jag inte på något sätt kan se hur jag skulle kunna få betygen som krävs. Möjligt att jag kommer upp i ca 18 kanske men det räcker ju knappast. Får väl bli utlandsstudier isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarstuderande alltså..Intressant. Monsterbetyg från gymnasiet? :P

Nä... 2,0 på högskoleprovet istället. Lättare att komma in på det än på betygen då typ två tredjedelar av de som söker med 20,0 lottas bort nu för tiden.

kommer förmodligen aldrig hända

Testa att skriva högskoleprovet i alla fall om du inte redan har gjort det. Du kanske blir överraskad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur slutade spelet igår? Slutade du efter 750$ back?

 

//Myt4z

Ja, min reaktion på motrigg och tilt är vanligen att stänga ner alla program (i går stängde jag nog av datorn också) i ilska och illamående när min smärtgräns är nådd. Den egenskapen har besparat mig de värsta tiltsessionerna á la Mogge13 så jag är ganska glad att jag har den. Jag ställde mig och diskade i vredesmod istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur slutade spelet igår? Slutade du efter 750$ back?

 

//Myt4z

Ja, min reaktion på motrigg och tilt är vanligen att stänga ner alla program (i går stängde jag nog av datorn också) i ilska och illamående när min smärtgräns är nådd. Den egenskapen har besparat mig de värsta tiltsessionerna á la Mogge13 så jag är ganska glad att jag har den. Jag ställde mig och diskade i vredesmod istället.

 

:roll:

 

förresten får man extra poäng om man blir omnämnd (?) i andras dagböcker ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart pluspoäng mogge!

 

juggler79 har varit här i helgen och hjälpt mig få ordning på min nygamla dator (begagnad som jag köpte för ett tag sen). Klart EV+ för spelet med en dator som klarar mer än ett program samtidgt och med fungerande ljudkort!

 

+$1k idag ungefär, finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imponerande att du hinner spela så mycket o samtidigt plugga till läkare! Svårt att hinna med? Lagt ner studiebidraget? :P

 

Läkarprogrammet är inte så jobbigt som man skulle kunna tro... det varierar beroende på kurs men oftast har man rätt bra med tid över. Sen blir det ju att jag prioriterar bort en del saker som att kolla på tv och spelar poker istället.

 

Gårdagens session började väldigt roligt. Dessa fyra händer kom inom loppet av typ 20 minuter:

 

Hand 1: Waggho JJ, Fi AA, Flop: AJX, all in

Hand 2: Waggho TT, Fi KK, Flop TXY, Turn K, all in

Hand 3: Waggho Ah8h, Fi AJo, Flop A Jh Xh, all in, ingen hjälp för waggho

Hand 4: Waggho KQ, Fi 66, flop K 6 X, turn Q, all in

 

Spelade rätt länge och slutade på $500 back.

 

Idag fortsätter jag i samma goda stil:

 

Hand 5: Waggho AdQd, Fi JJ, Flop Td Jd K, turn 9, all in, river 9

 

Bankrullen var bara ett par hundra dollar från $10k igår eftermiddag, men nu lär jag få vänta ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, nu är det inte skoj. Sessionen började bra och jag var upp några hundra dollar. Sen bara rasar allt sakta men säkert. Inget stämmer, ingen klonk, de lyckas alltid hitta nåt att syna ens bluffar med. Ligger back några hundra dollar istället och funderar på hur länge sen det var jag fick AA eller KK preflop. Då får jag KK på ena bordet - synd bara att 96s träffar sin färg på turn. Lite senare får jag AA på andra bordet - synd bara att QJo träffar tvåpar på turn. Fy fan. $1000 back sammanlagt igår och idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...