Gå till innehåll

Deal på Betfred (IPoker, obs inget olagligt)


Iggan

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har räknat lite på cashgame 6manna och kommit fram till att det kan skilja rätt rejält i rakeback beroende på hur mkt man spelar. För att göra det enkelt har jag räknat på samma antal poäng flera månader i rad och man tar både reload och månadsbonus.

 

250k poäng = 44% rakeback

150k poäng = 46% rakeback

100k poäng = 50% rakeback

50k poäng = 60% rakeback

 

Så lönar sig att spela mindre. Det är $3 / 500 poäng efter alla bonusar man clearat som drar ner helheten ju mer man spelar.

 

EDIT: Ändrade siffrorna. Nu är de räknade på $333 rake / 10k BPs vilket är mitt snitt på NL200 6-max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har räknat lite på cashgame 6manna och kommit fram till att det kan skilja rätt rejält i rakeback beroende på hur mkt man spelar. För att göra det enkelt har jag räknat på samma antal poäng flera månader i rad och man tar både reload och månadsbonus.

 

250k poäng = 48% rakeback

150k poäng = 51% rakeback

100k poäng = 55% rakeback

50k poäng = 66% rakeback

 

Så lönar sig att spela mindre. Det är $3 / 500 poäng efter alla bonusar man clearat som drar ner helheten ju mer man spelar.

 

Men du ska ju spela med bonus i ryggen hela tiden, mer än så är ju ren idioti. När man är klar spelar man nån annanstans. Om du inte har bonusen i ryggen är vilket annat skin som helst bättre på ipoker.

 

Reloaden brukar vara på $500 varje månad så du spelar 75k poäng

varje månad och inkasserar $825 i bonus.

 

Räknade helt fel här ovan.

 

Jag har spelat mycket som Platinum på Betfred(6max FL) och jag ligger runt 60% rakeback men HoldemManager visar lite för mycket rake så det kanske är närmare 55%. Gissar att det blir 60% som Diamond.

 

Det är mycket viktigt att öppna nya bord eftersom du då får 50% mer poäng.

 

Det ultimata för att få mesta möjliga rb är att öppna ett nytt bord och spela 10manna fixed limit och spela snortight. Jätte bra för pokern eller hur:-)

 

Jag kan bara säga att jag har har spelat på ipoker i ca 1 år och

spelarna och spelstilen har gått från 60% lags och löspassiva till kanske 70-80% bonusgrindande TAGs. På de högre nivåerna ryktas det om att det nästan uteslutande finns proffs/grinders. Nu pratar jag fixed limit holdem då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen sajttråd så frågar här. Någon som vet hur lång tid en bankwithdrawal tar från betfred?

Ingen aning

 

Smidiga insättningar/uttag?

Grymt snabba uttag med moneybookers. Alltid inom 24timmar.

 

Hur är support, osv osv =)

Live helpen i klienten inget vidare, de måste alltid kontakta poker managern när det är lite mer avancerade frågor.

 

Om du mailar supporten så får du alltid bra hjälp av en poker manager. Brukar ta upp till ett dygn att få hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du ska ju spela med bonus i ryggen hela tiden, mer än så är ju ren idioti. När man är klar spelar man nån annanstans. Om du inte har bonusen i ryggen är vilket annat skin som helst bättre på ipoker.

 

Reloaden brukar vara på $500 varje månad så du spelar 75k poäng

varje månad och inkasserar $825 i bonus.

 

Jag har spelat mycket som Platinum på Betfred(6max FL) och jag ligger runt 60% rakeback men HoldemManager visar lite för mycket rake så det kanske är närmare 55%. Gissar att det blir 60% som Diamond.

 

Det är mycket viktigt att öppna nya bord eftersom du då får 50% mer poäng.

 

Det ultimata för att få mesta möjliga rb är att öppna ett nytt bord och spela 10manna fixed limit och spela snortight. Jätte bra för pokern eller hur:-)

 

Jag kan bara säga att jag har har spelat på ipoker i ca 1 år och

spelarna och spelstilen har gått från 60% lags och löspassiva till kanske 70-80% bonusgrindande TAGs. På de högre nivåerna ryktas det om att det nästan uteslutande finns proffs/grinders. Nu pratar jag fixed limit holdem då.

 

75k BP för 825 i bonus?

Trodde det räckte med 50k BPs för $1000 bonus.

 

$500 reload = 25k BPs

$500 VIPbonus = 25k BPs

 

Det ger totalt 50k BPs och $500 i VIPbonus nästa månad.

Eller får man inte VIPbonus$ för nästa månad för de BPs man clearar reloaden med?

 

EDIT: I exempel 1 på hemsidan påstår de själva att 50k BPs ska räcka för $1000 bonus varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75k BP för 825 i bonus?

Trodde det räckte med 50k BPs för $1000 bonus.

 

$500 reload = 25k BPs

$500 VIPbonus = 25k BPs

 

Det ger totalt 50k BPs och $500 i VIPbonus nästa månad.

Eller får man inte VIPbonus$ för nästa månad för de BPs man clearar reloaden med?

 

EDIT: I exempel 1 på hemsidan påstår de själva att 50k BPs ska räcka för $1000 bonus varje månad.

 

 

Aj, jag blandade ihop lite räknade ju helt fel.

 

Om du kör en reload på $500 så samlar du ihop 25k poäng. Då får du $250 VIP-bonus nästa månad.

 

Månad 2 får du kör du en ny $500 reload efter $250 bonusen och samlar 37500 poäng.

 

Månad 3 blir det (375 + 500)x50=43750 poäng.

 

Månad4 = (437+500)x50 = 46850

 

Månad 5 = (468+500)x50 = 48400

 

Ja o till sist har man $1000 varje månad + $50 points cashin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj, jag blandade ihop lite räknade ju helt fel.

 

Om du kör en reload på $500 så samlar du ihop 25k poäng. Då får du $250 VIP-bonus nästa månad.

 

Månad 2 får du kör du en ny $500 reload efter $250 bonusen och samlar 37500 poäng.

 

Månad 3 blir det (375 + 500)x50=43750 poäng.

 

Månad4 = (437+500)x50 = 46850

 

Månad 5 = (468+500)x50 = 48400

 

Ja o till sist har man $1000 varje månad + $50 points cashin.

 

Ah snyggt jobbat. "How to optimize your whoring" :mrgreen: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live helpen i klienten inget vidare, de måste alltid kontakta poker managern när det är lite mer avancerade frågor.

 

Om du mailar supporten så får du alltid bra hjälp av en poker manager. Brukar ta upp till ett dygn att få hjälp.

 

Nej, de är väl inte så värst smarta, med det förväntar man sig inte heller. Men när man väl pratar med managern märker man att de har bra policy.

Förra veckan fick jag $100 i kompensation för att de hade gjort fel när de skulle registrera mig till en freeroll manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka nivåer borde vara bäst att spela ur bonushorsynpunkt om man bara tänker spela nolimit holdem?

 

Jag brukar lira nl200 6max men det kanske är läge att gå övertill 10manna o cleara effektivare? jag har spelat mycket 10manna innan så det ska inte vara några problem isf.

 

Om du kan hitta lika lösa bord på 10-manna som på 6-manna å är det klart bättre ur bonussynpunkt eftersom du inte behöver delta i så många potter(men du får poäng ändå).

 

De viktiga är att du spelar på en nivå där många potter rakeas $2.01-$3.00 Då får du mest "rakeback". Det talar för midstakes eller hur? Där rake cappas ofta på $3 men inte går upp till $5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan hitta lika lösa bord på 10-manna som på 6-manna å är det klart bättre ur bonussynpunkt eftersom du inte behöver delta i så många potter(men du får poäng ändå).

 

De viktiga är att du spelar på en nivå där många potter rakeas $2.01-$3.00 Då får du mest "rakeback". Det talar för midstakes eller hur? Där rake cappas ofta på $3 men inte går upp till $5?

 

yes det får bli fullring nl200 för mig:-)

 

Det visade sig att jag hade ett gammalt konto o det blev visst problem som fan på grund av det, men jag skulle få dealen fast utan signupbonus fr.o.m nästa månad iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...