Gå till innehåll

Jamton och WT


Jamton

Recommended Posts

Hur spelarn ni Höga par mot en eller två spelare på torra floppar?

 

BossMedia Game #1309410136: Table Table OH 141 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 22:58:55 - 2008/11/06

Seat 5: Jamt0n ($12.55)

Seat 3: alfio51 ($12.33)

Seat 4: Thinieblo ($2.00)

Seat 1: francky101 ($5.67)

Jamt0n posts the big blind of $0.10

Thinieblo posts the small blind of $0.05

alfio51 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n King of Clubs7 of Spades4 of HeartsKing of Spades

francky101 calls $0.10

alfio51 folds

Thinieblo raises $0.40

Jamt0n calls $0.40

francky101 calls $0.40

*** FLOP *** 3 of Diamonds3 of Clubs8 of Hearts

Thinieblo checks

Jamt0n ?????

 

BossMedia Game #1305615402: Table Table OH 89 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 13:59:09 - 2008/11/04

Seat 2: B0BAH ($9.90)

Seat 4: Jamt0n ($9.60)

Seat 3: Metal_King ($11.70)

Seat 1: Olsza_ ($27.03)

Seat 5: ivanica ($11.04)

B0BAH posts the small blind of $0.05

Metal_King posts the big blind of $0.10

Olsza_ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n Queen of Spades8 of HeartsJack of SpadesJack of Diamonds

Jamt0n raises $0.35

ivanica calls $0.35

Olsza_ calls $0.35

B0BAH folds

Metal_King folds

*** FLOP *** 3 of Diamonds9 of Hearts6 of Diamonds

Jamt0n ????

 

 

BossMedia Game #1307475202: Table Table OH 24 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 18:08:51 - 2008/11/05

Seat 2: Jamt0n ($19.57)

Seat 5: S A D ($11.19)

Seat 4: rambrico11 ($11.44)

Seat 3: bolen428 ($3.92)

S A D posts the big blind of $0.10

rambrico11 posts the small blind of $0.05

bolen428 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n 9 of DiamondsKing of HeartsKing of DiamondsJack of Spades

Jamt0n raises $0.35

bolen428 raises $0.90

rambrico11 folds

S A D folds

Jamt0n calls $0.90

*** FLOP *** 3 of HeartsQueen of Clubs2 of Diamonds

Jamt0n ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som dom få som läser denna dagbok vet så bor WT för tillfället i Ume där han pluggar.

 

Han ska dock denna helgen komma up till Lule och hänga med mej och våra andra kompisar som oxå lirar poker men inte är nog coola för att hänga på PF.nu hela dagarna!;D

 

Som dom fiskar och amatörer vi är ska har gjort ett vad nu till helgen.

 

Den som först spelar 2500 Händer innan Söndag 16.00 blir bjuden på en öl av den andra!

 

2500händer kan låta lite för riktiga grinder men för oss är det ganska många händer! Har på 2v spelat ungefär 2k händer. Så 2,5k händer på en helg ( Tors-sön) är ganska mycket för oss.

 

Blir mest troligt att spela dom flesta händerna på Fredag dag/eftermiddag/kväll/natt så jag endast har en lektion.

 

Våra andra kompisar kommer oxå vara med men dock inte i tävlingen!

 

Games On WT!

 

Återkommer med mer rapporter under veckan och väl när utmaningen har börjat.

 

ha de bra!

 

Gl hf!

 

Jaamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konservativa råd nedan, avsedda för micro/low:

 

 

Hur spelarn ni Höga par mot en eller två spelare på torra floppar?

 

BossMedia Game #1309410136: Table Table OH 141 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 22:58:55 - 2008/11/06

Seat 5: Jamt0n ($12.55)

Seat 3: alfio51 ($12.33)

Seat 4: Thinieblo ($2.00)

Seat 1: francky101 ($5.67)

Jamt0n posts the big blind of $0.10

Thinieblo posts the small blind of $0.05

alfio51 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n King of Clubs7 of Spades4 of HeartsKing of Spades

francky101 calls $0.10

alfio51 folds

Thinieblo raises $0.40

Jamt0n calls $0.40

francky101 calls $0.40

*** FLOP *** 3 of Diamonds3 of Clubs8 of Hearts

Thinieblo checks

Jamt0n ?????

 

Troligen har du bäst hand när killen som raisade pre har checkat, att betta halvpott här är en idé. Halvpottbet på parade brädor utan drag fyller samma syfte som ett större bet. Synar/raisar de så behöver du troligen 2-outarn och kan komma undan från handen enkelt. Samtidigt vill du inte checka bara för att bli 2-outad på turn av något par hos FI. Anm: Om du har nötkåken eller trissen på samma bräda gäller självklart samma betsize. Låt aldrig din handstyrka avgöra betsize.

 

 

BossMedia Game #1305615402: Table Table OH 89 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 13:59:09 - 2008/11/04

Seat 2: B0BAH ($9.90)

Seat 4: Jamt0n ($9.60)

Seat 3: Metal_King ($11.70)

Seat 1: Olsza_ ($27.03)

Seat 5: ivanica ($11.04)

B0BAH posts the small blind of $0.05

Metal_King posts the big blind of $0.10

Olsza_ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n Queen of Spades8 of HeartsJack of SpadesJack of Diamonds

Jamt0n raises $0.35

ivanica calls $0.35

Olsza_ calls $0.35

B0BAH folds

Metal_King folds

*** FLOP *** 3 of Diamonds9 of Hearts6 of Diamonds

Jamt0n ????

 

Din hand är dugligt spelbar men inget monster direkt och att raisa preflopp ur pos känns om inte dåligt iaf rejält tveksamt. Egentligen tycker jag du kan skita i ALLA raisar pre ur position, vad har du att vinna på detta om du inte är riktigt kompetent omaha-spelare? (är du inte ännu, no offence). På floppen träffar du i princip inget heller så varför ens betta ur pos mot två FI? GIVEN Checkfold.

 

 

BossMedia Game #1307475202: Table Table OH 24 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 18:08:51 - 2008/11/05

Seat 2: Jamt0n ($19.57)

Seat 5: S A D ($11.19)

Seat 4: rambrico11 ($11.44)

Seat 3: bolen428 ($3.92)

S A D posts the big blind of $0.10

rambrico11 posts the small blind of $0.05

bolen428 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n 9 of DiamondsKing of HeartsKing of DiamondsJack of Spades

Jamt0n raises $0.35

bolen428 raises $0.90

rambrico11 folds

S A D folds

Jamt0n calls $0.90

*** FLOP *** 3 of HeartsQueen of Clubs2 of Diamonds

Jamt0n ????

 

Ännu en gång, tycker inte du ska raisa pre ur position med NÅGOT egentligen och om du nu ska göra det så kör då till en början endast all-in preflopp händer typ AAxx eller ev. grymma rundowns typ 9876 ds som är favorit mot två FI med höga par typ AAxx/KKxx.

 

Visst, din raise-range ur pos blir allt annat än balanserad och "löjligt genomskinlig" men det det gör inget, folk på dessa stakes har oftast noll koll ändå. Limpa handen preflopp med intentionen att syna en raise, låt brädan avgöra och du spelar vidare sen (du ska träffa bra för att spela vidare och inte bluffa). Fi som reraisar dig preflopp har väl ofta AAxx och leder just nu stort eftersom du inte träffade något här heller. Checkfold känns solidast. Vill du kan du betta ut pott mot endast en FI men då mer i form av "bluff", du har ju egentligen ingenting förutom överparet och ligger under mot troliga AAxx.

 

Men..... Tycker dock som sagt INTE alls du ska bluffa på microstakes. Vänta in starka händer istället, folk synar oftast ändå.

 

 

 

OBS: Alla råd ovanstående är för nybörjare på microstakes shorthanded så ni som vill berätta att det inte är optimalt spel på midstakes behöver inte skriva något ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiotiskt eller brilljant?

 

Gillar att trixa, kanske därför man inte går så snabbt uppåt:S

 

 

 

Game # 962561243 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.05/0.10 - Table "Diemen"

 

Players(max 6):

kEnD0YaNaR (EUR 10.86 in seat 1)

boquera (EUR 9.39 in seat 2)

itainus (EUR 4.98 in seat 3)

Mr_wT (EUR 5.85 in seat 4)

CloneDyke (EUR 9.53 in seat 5)

kungen123 (EUR 5.03 in seat 6)

 

Dealer: kungen123

Small Blind: kEnD0YaNaR (0.05)

Big Blind: boquera (0.10)

 

Mr_wT was dealt: Jc - Td

 

itainus Fold

Mr_wT Call (0.10)

CloneDyke Raise (0.36)

kungen123 Fold

kEnD0YaNaR Fold

boquera Fold

Mr_wT Raise (1.00)

CloneDyke Call (0.74)

 

Flop Kc - 4h - 3d

 

Mr_wT Bet (1.50)

CloneDyke Fold

Mr_wT Payback (1.50)

 

Mr_wT didn't show hand

 

Mr_wT wins: EUR 2.24

Rake: EUR 0.11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Me like this!

 

Killen hade redan gjort en fet bluff på mig tidigare och det skulle inte hända igen:-D

 

 

 

Game # 962935757 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.05/0.10 - Table "Amersfoort"

 

Players(max 6):

SERMIRA (EUR 4.76 in seat 1)

JJ_Ace (EUR 12.04 in seat 2)

Mr_wT (EUR 19.16 in seat 3)

bigbulls (EUR 3.89 in seat 4)

shlomi2007* (EUR 3.33 in seat 5)

 

Dealer: bigbulls

Small Blind: shlomi2007* (0.05)

Big Blind: SERMIRA (0.10)

 

Mr_wT was dealt: Js - Jh

 

JJ_Ace Fold

Mr_wT Raise (0.30)

bigbulls Fold

shlomi2007* Fold

SERMIRA Raise (0.40)

Mr_wT Call (0.20)

 

Flop 3h - 4c - Qc

 

SERMIRA Bet (0.10)

Mr_wT Raise (0.60)

SERMIRA Raise (1.00)

Mr_wT Call (0.50)

 

Turn 3h - 4c - Qc - 3d

 

SERMIRA All-In (3.16)

Mr_wT Call (3.16)

 

River 3h - 4c - Qc - 3d - 2d

 

SERMIRA shows: 7s - 5h (a pair of threes)

Mr_wT shows: Js - Jh (two pairs, jacks and threes)

 

Mr_wT wins: EUR 9.12 (with two pairs, jacks and threes)

Rake: EUR 0.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började kvällen med träning och sen dusch.

 

Sen var man redo för ett grindpass och efter som Mr W satt och lirade på redbets B2B klient tänkte ja att ja går in och tömmer han samt lirar deras PLO turre som börjar kvart i 12. Brukar vara riktigt bra värde i den.

 

Turren är en Re-buy men ja bustar ganska snabbt och funderar på att gå och lägga mej. Men först tänker ja slaska lite PLO4.

 

Drog upp 2 bord och ja insåg verkligen att för en kille som försöker slå PLO10 finns det verkligen gratispengar att hämta här.

 

Satt tillslut på 3 bord och krossade allt och Alla!

Dom spelar så vekt så det finns inte! Dubbling pre om dom känner för att höja annars limpar dom och på flopp Oavsett hur stor potten är höjer dom 1 (!?!?!?!!) BB så man får alltid odds för att syna!

Slutade med att ja spelade ca 200 händer och plussade fin fina 10,5 inköp!

Inte dåligt för min br som inte är i sitt bästa skick men som nu mår lite bättre.

 

Får se om ja fortsätter och bygger en PLO10 rulle där nere eller om jag försöker slå PLO10 direkt.

 

De var inte direkt nått skönlir från min sida. Spelade 69/21/0,9 men det funkade tydligen på den nivån!

 

Nu ska ja börja dra mej mot sängen och verkligen sova ut imorn då jag är ledig! Tack Samhällsläraren!:D

 

 

Ha de bra!

 

Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet smakprov på hur "bra" vissa var!;)

 

Game # 962975414 - Omaha High Pot Limit EUR 0.02/0.04 - Table "Abashiri"

 

Players(max 6):

maestro55 (EUR 4.00 in seat 1)

hase1312 (EUR 9.57 in seat 2)

jAAmt0n (EUR 6.62 in seat 3)

m@njukk (EUR 1.91 in seat 4)

KaadsHevon (EUR 2.33 in seat 5)

pelzar (EUR 7.95 in seat 6)

 

Dealer: KaadsHevon

Small Blind: pelzar (0.02)

Big Blind: maestro55 (0.04)

 

jAAmt0n was dealt: :9h: - :Jb: - :Js: - :Qg:

 

jAAmt0n Raise (0.14)

m@njukk Fold

KaadsHevon Fold

pelzar Call (0.12)

maestro55 Call (0.10)

 

Flop :9b: - :9g: - :Ks: -

 

pelzar Check

maestro55 Check

jAAmt0n Bet (0.42)

pelzar Fold

maestro55 Call (0.42)

 

Turn :9b: - :9g: - :Ks: - :Tb:

 

maestro55 Check

jAAmt0n Bet (1.26)

maestro55 Call (1.26)

 

River :9b: - :9g: - :Ks: - :Tb: - :3s:

 

maestro55 Check

jAAmt0n Bet (3.78)

maestro55 All-In (2.18)

jAAmt0n Payback (1.60)

 

jAAmt0n shows: :9h: - :Jb: - :Js: - :Qg:(a straight, king high)

maestro55 shows: :Ab: - :4g: - :7s: - :Th: (two pairs, tens and nines)

 

jAAmt0n wins: EUR 7.74 (with a straight, king high)

Rake: EUR 0.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag då ska måndagen 10/11 2008 summeras.

Jag har varit lat senaste tiden och riktigt dålig på att uppdatera om hur pokerliret fortskridit, men här kommer det lite snabbt om tidigare dagar och lite mer om dagens lir.

 

Dem dagarna som missats har svängningarna på rullen varit relativt stora och den har som minst legat på 91€ och som mest på 157€. Jag låg på 157 efter en del starkt spel. Men så ska slå mig ner för att lira lite NL10. Köper inför fullt inköp och är redo att fortsatt plussa.

 

Den planen slutar dock annorlunda:

 

Första: AA < KJo AI flopp: Jxx turn: J river. inte fan hjälper river!

 

Andra: KK < Q10o AI flopp: JQK turn: A river: parar bordet sig? vätna nu, vänta nu det kommer, det kommer vänta väääääääänta... NÄÄ!!!

 

 

Tredje: Dum som jag är lämnar jag bordet och köper inte in mig igen, DUMT!

 

Snackar med en polare under tiden på telefon, han verkar bara skadeglad av mina förluster. Men som den goda vännen han är snackar han mig till ro och ber mig att inte spela något mer ikväll så jag inte tiltar bort det, eller vänta nu...

 

...nä trodde väll inte det, nog taggar han mej att lira NL20 för där kan jag ju vinna mer:-D Sagt och gjort, sitter och lirar halvtilt och allmänt dåligt. Slutar med att jag blir all in pre med KK mot AA, vilket inte slutade väl.

 

Nu när jag är 40 back förstår dock äntligen min VÄNN att det är en tung förlust och verkligen får mig till sans så jag inte gör nått mer dumt...

 

...nä inte trodde ni väll det vid det här laget va?

halvt inköpp på NL50, vilket ju försvann med vinden. TACK & GOD NATT, jag är ju sämst! totalt back 65:cry:

 

Lir fram till Måndag 10/11:

 

91€ -> 124€

 

Månddag 10/11

 

Vid 23-tiden är det dags för lit lir, har ju slitit mig igenom tyngsta skoldagen i veckan. Började 10 och slutade 1, PUH!!

Blir då att lira 4 bord NL10,(bestämmt mig gör att det blir max NL10 tills rullen är på typ 600€)ganska mycket ABC poker.

Börjar den första halvtimmen med ett sjukt kortsnitt och floppar som bara vill väl.:-D Men trots detta vill inte rullen växa. Jag prövar allt, spela hårt, slowa, check/rasia , you name it. Tappar ett inköp på en av dem mest idiotiska synar. Sitter på K5 flopp: K56, möter en kille som betar på flopp ja reraisar och han ställer, tar en syn som BARA kan leda till bedrövelse. Han visar K6 och jag förlorar.

Men efter ett tag börjar cashen ramla in och efter en timma har jag dubblat på två bord och gått nån € plus på dem andra 2. Rullen slutar på 141€ och jag lär kunna sova gott inatt.:-D

 

En rolig hand från sessionen finns här ovan.

 

PUSSHEJ//wT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wt: jo typ så jag menade, att du höjer först in, och sen 3bettar han dig, personligen tycker jag det är ett ytterst sunkigt ställe att syna en 3bet på, man är ur position och man har ett A med redigt sunkig kicker. Har han 3bettat en någorlunda ofta så tycker jag att en 4bet är bättre, annars en fold. För synar man så visst, man kan ju försöka göra en move, ok isf, men annars om man träffar sitt TP och han fortsätter ge massa action känns det ju lååååångt ifrån bra i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wt: jo typ så jag menade, att du höjer först in, och sen 3bettar han dig, personligen tycker jag det är ett ytterst sunkigt ställe att syna en 3bet på, man är ur position och man har ett A med redigt sunkig kicker. Har han 3bettat en någorlunda ofta så tycker jag att en 4bet är bättre, annars en fold. För synar man så visst, man kan ju försöka göra en move, ok isf, men annars om man träffar sitt TP och han fortsätter ge massa action känns det ju lååååångt ifrån bra i mitt tycke.

 

 

 

Sant! Tänkte vid tillfället att bb vill försvara sin blind och kan ha en ganska stor handrange och att jag skulle vara för om han inte som det nu var att han hade pocket och genom att träffa ett A skulle jag känna mig någorlunda säker, men en 4-bet eller fold kanske vore smartast. Ska tänka på det mer i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel?

 

HH från ett katastrofalt spel på 3 gator

 

 

 

 

Hård kritik kommer här, välj själv hur du vill ta det:

 

 

Skrev just en lång kommentar som jag stryker nu.

Menar du verkligen allvar med "rätt eller fel"-frågan avseende handen ovan?

 

Om du nu menar allvar med frågan så är svaret att du gör ALLT fel och jag har ingen lust att upprepa det jag redan skrivit till dig. Har tagit mig tid för att hjälpa dig utan ersättning och du verkar strunta i råden du får...?

 

 

Ta detta konstruktivt.... Om du verkligen vill bli ok på detta är det en lååång väg att vandra. Läs Ciaffone och/eller Hwang innan du spelar mer. Du kommer aldrig ha en chans långsiktigt ovanför microstakes med ditt nuvarande spel. Med spel som i ovanstående hand kommer du gula även på microstakes.

 

 

 

Att du frågar om den där handen gör liksom att det blir uppenbart att du inte alls tar till åt av tidigare råd och inte ens i närheten hajat hur vinnande omaha kan spelas.

 

Såg att du tidigare stoltserade med 61/21/0,9 och antog att det funkade bara för att du träffat fint en kväll. Hemska siffror, kommer aldrig funka i längden som jag sa till dig innan. Tightare pre, mycket mer aggro post.

 

 

Jag lägger ner skrivandet här. Välkommen att återkomma när/om du är beredd att ta det seriöst.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårt men rättvist inlägg som behövdes skrivas.

 

 

Vet ju själv nu när du säger de att det var helt katastrofalt spelat av mej.

Vet faktist inte varför jag spelade så och varför ja postade den.

 

Måste verkligen läsa igenom de du skrivit och ta till mej det. Ska även försöka köpa böckerna ASAP.

 

Förstår om du inte vill hjälpa mer om jag ska spela så men det kommer att försvinna för gott!

 

Det kan ja Lova!

 

 

Ska som sagt spela 2,5k händer nu till helgen och då ska ja läsa igenom de du har skrivt några gånger. Tänker spela som vi har sagt att ja ska göra och förhoppningsvis vinna lite pengar men först och främst utveckla mitt spel

 

Om jag känner att jag har blivit lite bättre efter dessa händer så kommer jag be om din hjälp igen och verkligen lyssna och läsa allt flera gånger.

 

Så förhoppningsvis återkommer jag till dej efter helgen.

 

Måste verkligen sluta med idiotspelen en gång för alla.

 

Ha de bra!

 

Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål och planer för veckan!

 

[x] Skaffa egen Lägenhet ( som mor och far givetvis betalar;) )

[x] Göra svenska nationella prov B Muntliga och skriftliga

[x] Komma 1 timme försent till skriftliga nationella p.g.a försovning

[x] Bli förkyld :(

[x] Träffa WT och Peter och krossa dom i livepoker

[] Spela 2500händer

[] Dricka segeröl

[] Utveckla mitt PLOspel och lyssna och tillämpa dom råd jag har fått!

[] Sluta göra idiotspel!

[x] Slaska sönder Peter,Nisse och självklart WT i livepoker Dealers choice

[x] Skriva veckoplanering för veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag!!

Klockan är lite över fyra och här sitter man hemma hos Johan a.k.a Jamton med en rulle lite över 200€ och ett självförtroende på topp. Jag sitter här och småler över en lyckad pokerkväll och en allmänt nice kväll med live slask, gta, online poker och lirarna Peter & Johan som i princip alltid kan förgylla en kväll och få en att dra på smilbande mer än en gång. Började kvällen här hos Johan med 159€ efter att de två senaste dagarna plussat ca 30€. Jag tycker att mitt spel har varit stabillt och spelat mitt 4 bords abc poker med max inköp. Jag har visserligen haft en rätt bra kort snitt och floppar som varit snälla, för att inte tala om alla idioter som går hela vägen med rent jävla skräp, men jag hoppas att jag gör det mesta rätt och att det är mitt spel och kunnande som spelarhuvudrollen till mina vinster och att jag på även högre nivåer kan plussa.

Har inte postat kluriga händer att få synpunkter på men det kommer nog med alla säkerhet.

 

I övrigt har man tagit sig igenom nationella i Svenska B. Skulle säga att oddsen för klonk är 1.1 ggr cashen!

 

 

.PS.Skulle säga att Johans chans till klonk inte är stora och vågar läga ett odds på 10 ggr cashen. Han försov sig med en timma.DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade halv 10 av ett sms där det stod " Du är sen! är inte så bra att försova sej på Nationella".. Shit tänkte jag och kastade på mej kläderna och gick til skolan ( bor 300m från den så inte en allt för lång promenad.) Väl framme så ägde jag sönder hela nationella och kommer mest troligt få GGMVG för de va så bra ;)

 

SLutade efter det och då var klockan bara 11. Kollade runt på PF.nu vad som hade hänt under natten men de var inget nämnvärt.

 

Drog igång några filmer och slog ett samtal till Mr W om att han skulle komma och lira ikv och således börja utmaningen. Sagt och gjort, Wt skulle anlända till Casa el Jamton vid halv 9 tiden så jag han både med att fara till Pappa och snacka med han ett tag och dra en Powernap inför kvällen/natten.

 

Klockan blev halv 9 och jag hämtade WT pch Peter på busstationen och sedan drog vi iväg mot Kvantum och inhandlade allt nödvändigt inför kvällen.

 

Började med att dra in lite deg till peter så han kunde lira samt koppla in Xboxet så vi hade lite syselsättning till den som blev utstött. Har nämligen bara 2 datorer i huset och ingen av Tomtarna har ju en bärbar att ta med så en fick sitta och lira GTA eller raila ist.

 

Wt har som sagt plussat 40€ drygt och hans kortsnitt var det värsta jag har sett.

 

Han lirade 4bort och sammalagt fick han ca

4st AA

7st KK

14st QQ

3st JJ

och minst 24st PP 33-1010.

 

Sen på dessa kort han han floppa

Stege 19ggr

Färg 12ggr

Set 43ggr

och mer eller mindre dolda 2par och TPTK.

 

Sen att hans motståndare alltid satt på nästnöten eller var mongon som synade ner med 89s på AKx x x Bräda gjorde ju inte saken sämmre för han.

 

Min poker gick inte helt lysande så jag bubblade i en PLO re-buy turre och förlorade ca 15€ vilket jag inte har råd med. Men men smällar man får ta.

 

Lyckades få fiskarna att spela lite livepoker dealers choice. Började med att plocka ett inköp av Wt och han köpte givetvis in igen. Wt lärde oss oxå ett nytt spel som han inte riktigt kunde så reglerna ändrades inför varje runda men det var likadant som 5korts mörkpoker. Fast man var tvungen att ha minst JJ eller bättre på handen för att det skulle bli någon action. Annars dubblades mörkarna och nästföljande person dealade. Så det var 0,5/1 1/2 2/4 4/8 8/16 krs blinds.

Så fort nån hade JJ eller bättre och handen avslutades så fick man välja ett nytt spel.

 

Jag väljwer alltid Omaha för trots mina bristande kunskapet i den disiplinen så är resten av gänget sämmre än mej så jag har lite edge mot dom. Sen dealar jag ALLTID nästan när det är PLo så har oftast pos på alla;D

 

Kvällens pott i omahan blev när jag rejsade upp från knappen med KQ53 till 3bb och peter slog om till 8bb och slaskig som ja var tog ja syn. Flopp K3J och han höjde och ja ställde och fick syn. Han hade givetvis AAQJss och fick inte dra ut och jag tog hem kvällens skönaste pott!:D

 

Fiskigt javisst!:D

 

Och efter den potten var peter ut och va var HU. hade sagt innan att Vi spelar tills en har allt. Så ja satt med 100bb och Wt 110bb när WT började lura in mej i hans spel som ingen förstod riktigt bra:P

 

Finalhanden och kvällens näst skönaste pott tog ja hem genom att få 4455x på handen pre och bytte givetvist bort x och WT tog tre kort. Wt lyckades klonka in AKQJ9 i Hjärter och jag drog självklart in en tredje 4a och fick En finfin Kåk som slog hans Nästan royal. Ruskigt skönt!:D

 

Ska även spela live på fredag och då är det Peter och Wt som står för mitt 150bb inköp!

 

Avslutade med att gå in och spela PLO4 på B2B och där min A2xx blev slagen av A3xx på x23 A A bräda och där min floppade mitten sett i 4or blev slagen av 35 på 924 6 x bräda. Aja inget att göra åt de och bara ta nya tag inför utmaningen som redan är igång.

 

Blev ett riktigt långt inlägg dehär och funderarstarkt på att gå och lägga mej då jag går skola från 13.00-21.00 imorn.

 

Ni får Ha de bra ni få som Läser detta!

 

/ Jamton från Wts användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte endast in för 20bb för att få en bra hand att få in pengarna med pre men att ja skulle 5dubbla på en hand var en ren bonus. trodde omöjligt att ja hade bäst hand..

 

BossMedia Game #1319783240: Table Table OH 35 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 00:29:28 - 2008/11/14

Seat 7: Jamt0n ($2.00)

Seat 9: new girl ($15.02)

Seat 1: Luis^Figo ($5.20)

Seat 2: marshiano ($9.44)

Seat 3: Brzoza19 ($1.69)

Seat 4: airstation ($2.17)

Seat 5: zaho_ ($17.84)

Seat 10: charli dor ($1.55)

Seat 6: Cienki ($4.77)

new girl posts the small blind of $0.05

charli dor posts the big blind of $0.10

Jamt0n is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n 10 of Spades5 of ClubsAce of ClubsAce of Diamonds

Luis^Figo calls $0.10

marshiano calls $0.10

Brzoza19 calls $0.10

airstation calls $0.10

zaho_ calls $0.10

Cienki calls $0.10

Jamt0n raises $0.95

new girl calls $0.95

charli dor folds

Luis^Figo folds

marshiano calls $0.95

Brzoza19 folds

airstation calls $0.95

zaho_ calls $0.95

Cienki calls $0.95

*** FLOP *** Jack of Diamonds2 of HeartsKing of Clubs

new girl checks

marshiano checks

airstation checks

zaho_ checks

Cienki checks

Jamt0n goes all-in with $1.05

new girl calls $1.05

marshiano calls $1.05

airstation goes all-in with $1.22

zaho_ folds

Cienki folds

new girl calls $1.22

marshiano calls $1.22

*** TURN *** Jack of Diamonds2 of HeartsKing of Clubs7 of Spades

new girl checks

marshiano checks

*** RIVER *** Jack of Diamonds2 of HeartsKing of Clubs7 of Spades6 of Diamonds

new girl checks

marshiano checks

*** SUMMARY ***

Total pot $10.18 | Rake $0.53

Board: Jack of Diamonds2 of HeartsKing of Clubs7 of Spades6 of Diamonds

Luis^Figo won ($0.00), mucks

marshiano won ($0.00), showed 10 of Diamonds7 of Diamonds4 of Hearts9 of Spades

Brzoza19 won ($0.00), mucks

airstation won ($0.01), showed Queen of Hearts4 of Spades8 of DiamondsJack of Hearts

zaho_ won ($0.00), mucks

Cienki won ($0.00), mucks

Jamt0n won ($10.17), showed 10 of Spades5 of ClubsAce of ClubsAce of Diamonds

new girl won ($0.00), showed Queen of Diamonds5 of Diamonds9 of Hearts2 of Spades

charli dor won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kan jag väl spela denna på nått annat sätt?

 

Sätter han inte på en färdig stege på turn.

Som bäst tror jag han har 2par. Han har verkligen inte inte imponerar med att folda en hand pre på 40händer så han har mest troligt bara ett naket färgdrag.

 

BossMedia Game #1319802796: Table Table OH 85 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 00:50:35 - 2008/11/14

Seat 2: Jamt0n ($4.21)

Seat 4: cleary ($8.94)

Seat 1: yeke ($7.80)

Seat 3: MeZZa_McD ($7.43)

Seat 5: felos21 ($7.05)

cleary posts the big blind of $0.10

MeZZa_McD posts the small blind of $0.05

Jamt0n is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n 3 of SpadesKing of DiamondsKing of Clubs2 of Hearts

felos21 raises $0.20

yeke calls $0.20

Jamt0n calls $0.20

MeZZa_McD folds

cleary calls $0.20

*** FLOP *** King of Spades3 of Hearts10 of Clubs

cleary bets $0.10

felos21 calls $0.10

yeke calls $0.10

Jamt0n raises $1.35

cleary calls $1.35

felos21 folds

yeke folds

*** TURN *** King of Spades3 of Hearts10 of ClubsQueen of Spades

cleary bets $1.20

Jamt0n goes all-in with $2.66

cleary calls $2.66

*** RIVER *** King of Spades3 of Hearts10 of ClubsQueen of SpadesAce of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $8.62 | Rake $0.45

Board: King of Spades3 of Hearts10 of ClubsQueen of SpadesAce of Hearts

yeke won ($0.00), mucks

Jamt0n won ($0.00), showed 3 of SpadesKing of DiamondsKing of Clubs2 of Hearts

MeZZa_McD won ($0.00), mucks

cleary won ($8.62), showed 6 of DiamondsQueen of Hearts10 of HeartsJack of Spades

felos21 won ($0.00), mucks

 

 

EDIT: Kollade även upp %en i PTO och har ett 80/20 läge på turn.

 

Thats poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revansch!!

 

BossMedia Game #1319810334: Table Table OH 85 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 00:59:32 - 2008/11/14

Seat 1: Brzoza19 ($1.60)

Seat 2: Jamt0n ($9.85)

Seat 3: MeZZa_McD ($8.36)

Seat 4: cleary ($14.54)

Seat 5: felos21 ($11.92)

Brzoza19 posts the big blind of $0.10

felos21 posts the small blind of $0.05

cleary is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n 5 of SpadesAce of Diamonds2 of DiamondsAce of Hearts

Jamt0n calls $0.10

MeZZa_McD folds

cleary raises $0.20

felos21 raises $0.50

Brzoza19 folds

Jamt0n calls $0.50

cleary calls $0.50

*** FLOP *** Ace of Spades7 of Spades5 of Diamonds

felos21 checks

Jamt0n bets $1.60

cleary calls $1.60

felos21 calls $1.60

*** TURN *** Ace of Spades7 of Spades5 of Diamonds5 of Hearts

felos21 checks

Jamt0n checks <--- Slowplay här Ok? Eller vill vi bomba på och riskera att dom lägger sej?

cleary checks

*** RIVER *** Ace of Spades7 of Spades5 of Diamonds5 of Hearts10 of Diamonds

felos21 bets $3.20

Jamt0n goes all-in with $7.75

cleary folds

felos21 folds

*** SUMMARY ***

Total pot $12.16 | Rake $0.64

Board: Ace of Spades7 of Spades5 of Diamonds5 of Hearts10 of Diamonds

Brzoza19 won ($0.00), mucks

Jamt0n won ($12.16), mucks

MeZZa_McD won ($0.00), mucks

cleary won ($0.00), mucks

felos21 won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar nu och går och ser en film isf.

 

Kvällen summeras med att ja åkte ut tidigt ut samma turre som ja bubblade igår tidigt med AAJx mot JJxx AI pre. En J på flopp som ett brev med posten.

 

Gick och nöte GTA i en timme och blev sedan sugen på att lira lite för att få ihop lite händer till utmaningen.

 

Blev inte många händer. Slutade på 140 händer där ja spelade aningen tight pre men annars ganska nöjd med siffrorna. 18/6/2,4.

 

Vet att 140 händer är inget men jag tyckte ja spelade riktigt bra poker och spelade som jag och Mr Tight hade kommit överrens om.

Känns som att de går åt rätt håll.

 

Bra spel lönade sej och slutade lite drygt 2inköp Upp. vilket alltid är välkomnande.

 

Nu ska ja kolla get Smart tror jag.

 

Imorgon blir en riktig grinddag då WT kommer hit kring 2-3 och sen ska vi spela Livepoker, Xbox och grinda utav bara helvete hela dagen och natten!

 

Ni får ha de bra!

 

GN

 

/ Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt nöjd med med mitt spel i den här handen. Limpar bara för att kunna slå om AI pre.

 

 

***** Hand 1320984657 *****

50.00/100.00 Omaha (PL) - Friday, November 14, 2008 10:38:26 PM

Omaha (Real /Tournament )

Seat 1: Blaaah (3405.00)

Seat 2: elis89 (395.00)

Seat 3: Unknown (0.00)

Seat 4: Daymonbob (780.00)

Seat 5: Maxi63 (1745.00)

Seat 9: Jamt0n (1850.00)

Seat 6: Podaga (1455.00)

Seat 7: Fiverseyes (2690.00)

Seat 8: nvtft (2680.00)

Seat 10: Unknown (0.00)

Maxi63 post SB 50.00

Podaga post BB 100.00

** Deal **

Blaaah [N/A, N/A, N/A, N/A]

elis89 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Daymonbob [N/A, N/A, N/A, N/A]

Maxi63 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Jamt0n [:9g:, :Jb:, :Th:, :8h:]

Podaga [N/A, N/A, N/A, N/A]

Fiverseyes [N/A, N/A, N/A, N/A]

nvtft [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Fiverseyes Call 100.00

nvtft Fold

Jamt0n Call 100.00

Blaaah Call 100.00

elis89 All-in 395.00

Daymonbob Fold

Maxi63 Fold

Podaga Call 395.00

Fiverseyes Call 395.00

Jamt0n All-in 1850.00

Blaaah Fold

Podaga Fold

Fiverseyes Fold

*** Flop(Board): *** : [:Kh:, :Ah:, :8b:, :

*** Turn(Board): *** : [:Kh:, :Ah:, :8b:, :Jh:]

*** River(Board): *** : [:Kh:, :Ah:, :8b:, :4s:, :Jh:]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 1730.00

Blaaah Fold Win: 0.00

elis89 [:As:, :3b:, :2h::Ab:] Three of a kind, aces 8,4,3,2,A Win: 0.00

Daymonbob Fold Win: 0.00

Maxi63 Fold Win: 0.00

Jamt0n [:9g:, :Jb:, :Th:, :8h:] Ace high flush Win: 1730.00 Podaga Fold Win: 0.00

Fiverseyes Fold Win: 0.00

nvtft Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har denna kväll lirat ganska mycket ( se lite) poker och kört ännu mer bil.

 

Började med att vakna vid 2 och såklart lira GTA. WT, Nisse och Peter kom vid 4 och vi började lira Live dealers choice. Riktigt trevligt och att jag plussade ett inköp ( och hade plussat 1,5inköp när vi spelade i onsdag) så var ja ganska nöjd:)

 

Att spela Poker med dom här grabbarna Live måste var bland de bästa som finns. Dom bluffar som drar och dom tomtespelen som göra kan ja svårt tro att de går att hitta nån annanstans:D

 

Men Roligt har vi!:)

 

Sen skulle Peter och Albin som kom vid 7 ha skjuts till en fest och ja fick agera chafför.

 

Kom tillbaka till min lya och då drog vi ganska omgående och käkade Lules bästa kebabpizza på Östergök och hade de gött.

 

Efter ett snabbt besök på donken och kvantum drog vi tillbaka till mej och började grinda på riktigt. Backde ett halvt inköp innan ja började lira GTA igen och efter ett tag for ja och hämtade Peter och gänget. Dom kom hit och var sociala och ja ville inte vara sämre så de blev inge lir då.

 

Dom drog vidare ut på krogen och jag och Robin som bor i boden skulle hem så ja skjutsade han till Bussen.... Som såklart inte gick. Blev att fara till boden ( 3mil enkel väg i snorhalka) och lämna han och sen köra tillbaka hem till mej.

 

När ja kom hem hade dom kommit tillbaka från krogen för de sög tydligen där. Dom satt här och chillade med lira PRO och HALO 3 till kl 4 och sen skjutsade jag hem dom oxå.

 

När jag väl kom tillbaka snackade jag,Wt,Peter och Albin på ett tag och vid 5 gav Albin och Peter upp och gick mot sängarna medans jag och Wt var tappra och började grinda:)

 

Har spelat 408 Händer ( Katastrofalt lite!! ) idag och har statsen 20/7/2,1 och plussade 2,5inköp (plus att Wt är skyldig mej ett inköp från livepokern som ska in i rullen.)

 

WT har sprungit bra som ett Cp idag igen och har blandat NL10 och NL20 ( diciplinproblem någon??) hans rulle ligger väl på ca 300€ vilket betyder att han har gått från 200€ --> 300€ på en dag vilket inte är helt illa för en fisk som han. Bör nämnas att han Gulade först i livepokern x2 så att han har plussat 2dagar irad på mitt internet ( Medriggat??) är ju bara sjukt...

 

Är riktigt nöjd med dagen som har varit otroligt lång och riktigt rolig ( Där är WT fan ev+ för han är så sjukt skön:D )

 

Ska upp vid 2 halv 3 imorn för vi ska tydligen på Luleå - Linköping imorn 16.00. ( Lutar åt storstryk för Lule)

 

Imorn blir de att se hockey som sagt och sen fara till WTs hemby Smedsbyn och lira Pingis ( Inte fick ;) ) och ha de allmänt trevligt!:)

 

Ni får ha de bra och GN

 

/ J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt pokerkväll av rang.

 

15.00

Anländer hos nisse för att hämta upp han(i min mors feta Volkswagen Passat TDI Syncro)och bege oss mot Johans cribb.

 

15.10

Steker hos nisse! Johan ringer och är tokig och undrar var vi är.

 

15.40

Strax utanför Johans dörr och han TOK!!Johan ringer och är ännu mer tokig. Men vi glider in strax därefter och laddar för liveslask. Spelarna som ska donera kosing till mig är Peter, Johan och nisse.

 

19.00

Slaskat bort 200 kaniner och är måttligt glad med resultatet men det är ju trots allt att man haft roligt som är det viktiga och det kan jag inte klaga på.

Albin kommer in med några lirare. Grabbarna ska ut på partaj! Dock inte Johan, nisse och jag.

 

19.30

Johan kör iväg festprissarna och jag och nisse har redan slagit oss ner för grind. Innan denna dag har jag lirat upp rullen till 200€ vilket jag inte nämt men så är det.

 

20.05

Lovat att endast lira NL10 tills rullen klarar högre, typ vid 5-600€. Detta har dock inte kunnat hållas och jag sitter vid två NL20 bord med fulla inköp.

 

20.25

Plockar upp första dugliga handen, 99 på knappen. Fold fram till co som limpar och jag slår om till 0,8€, fold fram till co som synar. Flop kommer :10h: :9h::Kh:, ser fint ut men brädan är dragig. Fi checkar och jag betar pott, fi synar. Turn ger :2s:, ett lysande kort. Fi betar pott, jag slår om till 3 gånger hans raise. Fi tänker och ställer sedan in keramiken(ständigt utryck av nisse)och jag tar en kvick syn. Han viker upp :Kg::Qh: för floppat topp par, färgdrag och och hålsteg draget. River kommer nervpirrande med en :2g: och mina 9: or står. Tackar för den dubblingen och en bra start.8-)

 

00.00

Johan har inte hunnit med så mycket lir då han varit och skjutsat folk som mest, men själv har jag lirat upp rullen till 290€. Tycker mitt spel har varit stabilt och allmänt bra förutom en hand som jag spelar som en riktigt tomte, inget vi lär gå in på då jag vet att det var riktigt dåligt. Drog dock ut killen och dubblade på bordet.:-D Det har varit allmänt folk hit och dit och det har varit trevligt.

 

06.00

Lirat upp till 298€. Hänt litet allt möjligt och är trött förklarar kanske varför jag är så kortfattad, men är det nått jag måste ta upp är det dock detta.

Peter och gänget glider in vid ett tiden och dem har med sig några brudar.

 

Övervärde!!!!

Det mest intressanta av vad dagen/kvällen/natten/morgonen hade att erbjuda var något av rejält övervärde. Man skulle kunna säga att Johan spelar med mörka kort medans Peter föredrar 7card stud. Peters nackdel är att hans spelar ganska svagt och ur position och om Johan utnytjar detta och slår om kvällens svaga bets från Peter kan han kanske gå med vinst. Lite EV+ till Peter då det känns som att Johan spelar fel spel men får följa handen med ett vakande öga och se hur det slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...