Gå till innehåll

Jamton och WT


Jamton

Recommended Posts

Övervärde!!!!

Det mest intressanta av vad dagen/kvällen/natten/morgonen hade att erbjuda var något av rejält övervärde. Man skulle kunna säga att Johan spelar med mörka kort medans Peter föredrar 7card stud. Peters nackdel är att hans spelar ganska svagt och ur position och om Johan utnytjar detta och slår om kvällens svaga bets från Peter kan han kanske gå med vinst. Lite EV+ till Peter då det känns som att Johan spelar fel spel men får följa handen med ett vakande öga och se hur det slutar.

 

Jag vet inte riktigt varför, men jag började skratta på riktigt när jag läste det här. Hidden metafor för lite action till pojkarna :lol:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hejsan jag heter då Peter men ni kan kalla mig MR Ek0

Jag kommer eventuellt gästspela lite i denna väldigt krypterade dagbok8-)Min bror är hundallergiker fast min faster brukar ha med sig sin Dvärgschnauzer ibland LOL :mrgreen:

 

Jag spelar poker då och då och håller mig till NL10 (20 när rullen tillåter) Jag är även en jävel på PES08 och turneringar upp till 20€

 

Min mor är inget stort fan av poker därför spelar jag ej inärheten lika mycket som mina goda vänner MrWT och Johan(Jamton (Krypteringsmannen)) men har efter stora påtryckningar bestämt mig för att ta det stora steget att bli medlem här.

 

Jag kommer kanske innan natten är slut pooosta någon hand och se vad ni tycker.

 

;-)

 

Trevligt att råkas /Mr Ek0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni ser så har vi fått gästspel av en riktig tomte här i dbn som tycdligen kallar sej Mr Ek0 (Sett för mkt Lost??)

 

Och detta är då min och Wts goda vän peter som har blivit nämnd har i dbn några gånger.

 

Dagens dag började med att jag och Wt gick och la oss 08.30 på morgonen efter ett mindre grindpass.

 

Vaknade vid 2 och for på Hockey!

Lule vann ganska otippat och allt var frid och fröjd.

 

Efter matchen drog vi till WTs hemby Smedsby och lirade Pingis ( Pingismästare för dagen är Mr WT ) och sen avslutade vi med lite (se mycket) Innebandy där jag och Albin var Bäst!

 

Sen drog vi tillbaka till stan och började lira lite poker och Halo 3.. f.ö så suger Wt rätt hårt i Halo.

 

Vi satt här och chillade och lirade och ja plussade 1,5inköp som tappades ner till ett halvt inköp tack vare några Bad-beat händer men That's Poker!

Peter lirade en 5€ turre som han lyckades komma 2a i efter en Torsk HU mot en Italienare. Men han klonkade ändå hem 59€ och dubblade rullen! WP Mr Ek0!

 

Sen for vi och lämnade Nisse och tjejen och for och sladdade och drog feta ställ med min bil! Sjukt kul!

 

Nu sitter vi hemma hos mej igen och ja har nyss tappat en inköp och ligger totalt ett halvt Back men sitter och lirar en 7card Stud turre nu.

 

Har lirat ca 200 händer idag och har lirat fina 24/8/1,8 och är nöjd med mitt spel.

 

Visst nog hade ja kunnat spela nån hand bättre men i helheten så är ja nöjd!

 

Får se hur mycket lir de blir imorn sista dagen på utmaningen. Hittils Leder WT i båda diciplinerna men ja kanske kan ta han i antal händer om ja grinda röven av mej imorn;)

 

Återkommer hur de går i stud turren men har inte så höga förväntingar:)

 

Ha de bra och sen kanske vi får se ett nytt Gästspel imorn eller så återkommer Mr Ek0, Och har ni riktigt tur så blir de båda delarna!

 

/ Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga notes på nån spelare och inge stats heller men här måste ja väl vika?

 

Game # 969010900 - Omaha High Pot Limit 75/150 - Table "Tournament Table Rebuy(1) 4668506 3"

 

Players(max 8):

wemalas (2,300.00 in seat 1)

linosky81 (7,135.00 in seat 2)

Armiita (1,190.00 in seat 3)

danny02 (2,360.00 in seat 4)

lexusdk (3,545.00 in seat 5)

jAAmt0n (5,010.00 in seat 6)

vimpe (4,135.00 in seat 7)

kimba2000 (4,035.00 in seat 8)

 

Dealer: wemalas

Small Blind: linosky81 (75.00)

Big Blind: Armiita (150.00)

 

jAAmt0n was dealt: :5s: - :8b: - :Qs: - :Qh:

 

danny02 Call (150.00)

lexusdk Call (150.00)

jAAmt0n Call (150.00)

vimpe Call (150.00)

kimba2000 Call (150.00)

wemalas Call (150.00)

linosky81 Call (75.00)

Armiita Check

 

Flop :Jg: - :Qb: - :Th:

 

linosky81 Check

Armiita Check

danny02 Check

lexusdk Check

jAAmt0n Bet (600.00)

vimpe Fold

kimba2000 Call (600.00)

wemalas Fold

linosky81 Fold

Armiita Fold

danny02 Fold

lexusdk All-In (3,395.00)

jAAmt0n ???????

jAAmt0n Fold

kimba2000 Fold

lexusdk Payback (2,795.00)

 

lexusdk didn't show hand

 

lexusdk wins: 3,000.00

 

Game ended 2008-11-17 00:17:22 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lexusdk All-In (3,395.00)

jAAmt0n ???????

jAAmt0n Fold

 

Bra fold tycker jag.

 

OBS: Rent matematiskt är det nog ett gränsfall här. Du får nästan odds att syna och försöka dra ut FIs högst troliga stege.

 

Förutsatt att han inte har några av korten du behöver (JQT) har du ca 37% chans att träffa kåk på turn eller river. har han ett av korten är det runt 32%. Att syna all-in på flopp kostar dig ca 2800 och det finns runt 5000 att vinna i potten. Förutom detta finns det väl en långsökt liten möjlighet att FI har TT eller JJ också, ger dig eventuellt lite mer skäl att syna.

 

MEN, jag skulle nog lagt handen. Man brukar kunna hitta mycket bättre lägen än 50/50 på dessa nivåer och vid torsk i handen har du väl bara 2bb kvar eller så, ingen höjdare att spela utan fold-equity i turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fold tycker jag.

 

OBS: Rent matematiskt är det nog ett gränsfall här. Du får nästan odds att syna och försöka dra ut FIs högst troliga stege.

 

Förutsatt att han inte har några av korten du behöver (JQT) har du ca 37% chans att träffa kåk på turn eller river. har han ett av korten är det runt 32%. Att syna all-in på flopp kostar dig ca 2800 och det finns runt 5000 att vinna i potten. Förutom detta finns det väl en långsökt liten möjlighet att FI har TT eller JJ också, ger dig eventuellt lite mer skäl att syna.

 

MEN, jag skulle nog lagt handen. Man brukar kunna hitta mycket bättre lägen än 50/50 på dessa nivåer och vid torsk i handen har du väl bara 2bb kvar eller så, ingen höjdare att spela utan fold-equity i turrar.

 

 

Okej kändes verkligen som att han hade Stegen färdig och att de var jag som var tvungen att dra ut. Men bra att du förklarar lite med dateljerat!:)

 

ha de bra!

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väl som att jag inte kan spela den här på nått annat sett? Kanske checka turn men har ändå 9outs inför rivern mot en färdig stege, och sen att de ligger så pass mycket i potten ser jag de som en självklarhet att få in pengarna där. Eller?

 

BossMedia Game #1325151547: Table Table OH 39 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 20:15:51 - 2008/11/17

Seat 3: kusmin3 ($0.75)

Seat 4: iamdead ($4.01)

Seat 5: Jamt0n ($10.00)

Seat 2: xor69 ($6.43)

iamdead posts the small blind of $0.05

Jamt0n posts the big blind of $0.10

kusmin3 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n [:Qg::Ah::As::Qh:]

xor69 calls $0.10

kusmin3 calls $0.10

iamdead calls $0.10

Jamt0n raises $0.50xor69 calls $0.50

kusmin3 goes all-in with $0.75

iamdead calls $0.75

Jamt0n calls $0.75 <-- TILT att inte få dra en höjning till? Nån som vet varför man inte får de?

xor69 calls $0.75

*** FLOP ***[:6s::7h::4h:

iamdead checks

Jamt0n bets $3.00

xor69 calls $3.00

iamdead goes all-in with $3.26

Jamt0n calls $3.26 <-- Samma sak här!!

xor69 calls $3.26

*** TURN *** [[:6s::7h::4h::7s:

Jamt0n goes all-in with $5.99

xor69 goes all-in with $2.42

*** RIVER *** [:6s::7h::4h::7s::5b:

*** SUMMARY ***

Total pot $16.74 | Rake $0.88

Board: [:6s::7h::4h::7s::5b:]

xor69 won ($0.00), mucks

kusmin3 won ($1.50), showed [:Ab::3s::4s::Kh:]

iamdead won ($10.65), showed [:3b::Jb::3g::6h:]

Jamt0n won ($4.59), showed [:Qg::Ah::As::Qh:]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand ovan

 

Du spelar den rätt och resonerar rätt tycker jag.

 

AAxx med NTFD på flopp när det är höjt preflopp är i princip alltid rätt att ställa in resten med om du frågar mig. Undantaget ska väl vara om ni är mycket djupa men så är inte fallet här.

 

På turn i detta fall är det bara en formalitet oavsett vad som kommer. Du tänker rätt angående pottsize och kan dessutom mycket väl leda och få syn av sämre färgdrag t.e.x.

 

Anledningen till att du inte kan höja är att FIs all-in inte är tillräckligt stor, måste motsvara minst en miniraise för att du sedan ska kunna reraisa.

 

 

wp, gl nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar den rätt och resonerar rätt tycker jag.

 

AAxx med NTFD på flopp när det är höjt preflopp är i princip alltid rätt att ställa in resten med om du frågar mig. Undantaget ska väl vara om ni är mycket djupa men så är inte fallet här. På turn är det bara en formalitet oavsett vad som kommer. Du kan mycket väl leda och få syn av sämre färgdrag t.e.x.

 

Anledningen till att du inte kan höja är att FIs all-in inte är tillräckligt stor, måste motsvara minst en miniraise för att du sedan ska kunna reraisa.

 

 

wp, gl nu

 

Bra för de kändes som att ja spelade den rätt och att ja har börjat spelar mer och mer händer "rätt" nu!

 

Är fortfarande aningen tight och vetefan varför de blir så!

 

Aha så de är därför.. Alltid undrat de:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var en otroligt händelserik och roligt vecka med temat Poker över!

 

Wt kom som sagt till Luleå på Onsdagkväll och vi började grinda redan då!

Peter kom oxå över då och Liveslask och Online poekr stod på schemat.

 

Jag vann live pokern och Wt började sin resa genom den mest Medriggade veckan i hans liv. Men mer om det senare!

 

Torsdag blev de inte så mkycket poker och Fredag började de igen.

 

WT och Nils kom över och spelade, peter och albin var på fest men även här en hel del. Spelade inte så mycket som ja ville och slutade på ett par hundra händer bara.

 

Lördag drog vi på hockey och kollade Lule - Linköping som lule överaskande nog vann med 3-1:D

 

Sen drog vi till smedsbyn och en Pingistunering och mycket hårda innebandymatcher!:DStört Kul!

 

 

Igår drog Wt hem vid 12 och Peter for redan halv 9. Själv vaknade man 4 och

lirade bara en turre igår där ja donkade ut med efter 45min eller nått!

 

Idag har ja lirat ca 200händer och ligger nått inköp upp:D

Har aven den dagliga turren kvar att spela ( PLO 1€ + rebuy 23.45 )

 

Veckans planering har ja kunnat kryssa för några på men inte tillräckligt många!

 

 

Mål och planer för veckan!

 

[x] Skaffa egen Lägenhet ( som mor och far givetvis betalar;) )

[x] Göra svenska nationella prov B Muntliga och skriftliga

[x] Komma 1 timme försent till skriftliga nationella p.g.a försovning

[x] Bli förkyld :(

[x]Träffa WT och Peter och krossa dom i livepoker <-- Dock inte så svårt;)

[] Spela 2500händer <-- Grattis WT!:roll:

[] Dricka segeröl <-- Tyvär:(

[x] Utveckla mitt PLOspel och lyssna och tillämpa dom råd jag har fått! <-- Veckans viktigaste Mål och känner att jag kan blocka av de!:D

[x] Sluta göra idiotspel! <-- Samma sak här!:D

[x] Slaska sönder Peter,Nisse och självklart WT i livepoker Dealers choice <-- Inte heller så svårt!

[x] Skriva veckoplanering för veckan

 

 

 

Veckans Lista då!

 

Veckans Roligaste - Mr Wt! Utan tvekan! funderar på att Gifta mej med han!

Veckans Grindmaskin - Mr Wt Där oxå! Säker uppe på 3-4k händer

Veckans Träning - Helt klart Innebandyn i smedsgården!

Veckans Tema - Poker och Gambling ofc

Veckans medrigg - Wt Igen! :shock:

Veckans tunering - PLO 1€ + rebuy 23.45

Veckans Chafför - Jamton

Veckans Saknad - RakeBack för Mr WT!

Veckans Lag i Innebandyn - Johan och Albin!:D

Veckans Pingismästare - Mr Wt, han slår ur underläge!;)

Veckans användare - Ojeemar a.k.a Mr Ek0

Veckans besvikelse - Albin p.g.a att han bommade Båda Livepokrarna och inte spelade EN hand online! Skäms pojk!

Veckans spel - Wts Mörkpoker med Knektöppning!

Veckans affär - Kvantum FTW!

Veckans Inlägg - Mr Tight uppläxning av undertecknad!

Veckans db - Den här ofc! Inte nå Jävla "The Office":D

Veckans vecka - 46

Veckans ställe - Jamtons Lägenhet!

Veckans utveckling - Jamton

Veckans serie - One tree hill

Veckans ord - Schtekt!

Veckans Radio - 107,5! Stockholms enda dansgolv!:mrgreen:

 

Det var veckans lista. Ni som inte kom med på den eller fick nått dåligt behöver Antagligen Step up your Game to be on it!

 

Analys av mitt spel då för veckan.

Känner att ja verkligen har utvecklats och börjat tänka lite mer på Positionspelet och att bli agrevsivare Postflopp och har slutat med idiotspelen och är enligt PTO upp 7 Inköp!. Riktigt härligt!

 

Har spelat 1350händer drygt och har statsen 22/6,5/2,2 vilket enligt mej är helt ok men vill komma upp till 27-28 i VPIP så får jobba på de veckan som kommer!

 

Är som sagt upp 7inköp upp och känner att jag har utvecklats en hel del och känner att ja kommer slå PLO10 en vacker dag inte allt för snart!

 

Har varit mycket historier här i dbn och för lite HHs men de får vi jobba på! Eller hur Mr WT?

 

Ni får ha de bra!

 

/ Jamton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

00.20 tisdag den 18 november. Har redovisning imorgon om semesterlagen på arbetsmiljökunskapen och här sitter man med ingenting gjort och skriver dagbok.

 

Känner att jag måste se över mina prioriteringar, det vore ju trots allt skoj att ha hyfsade betyg när man går ut och i ärlighetens namn är det nog inte så svårt att få bara man försöker lite. Jaja läxan lär väll blir gjord ialla fall innan man går och lägger sig, för klar ska den bli. Har en massa inlämnings uppgifter som inte är gjorda och rejält försenade, men grejjen med redovisning är att om man inte gjort uppgiften får man stå och skämas inför hela klassen och det har jag ingen lust med.

 

Nu ska jag dock försöka sammanfatta lite av dagens och gårdagens spel.

 

Lirade igår NL20, vilket gick typ plus minus noll efter svagt spel av mig. Kändes som jag sjönk in i gamla mönster där jag synade ner någon fast jag visste att jag var slagen. Och den här dagen/kvällen började inte bättre. Slår mig ner för att lira NL20 och känner hur jag slaskar sönder och försöker på dåliga bluffar och vips som det är har man tappat ett inköp. Köper in igen och tar nya tag. Fokuserar och bättrar på spelet en del, slutar med att jag vinner upp till 52 på bordet för att sedan tappa ner till 42 och då lämna bordet.

 

Rullen ligger fortfarande stabilt runt 300€.

 

Kan väll typ som Jamton göra en VECKAN UR MITT SÄTT ATT SE PÅ SAKER OCH TING!:S.

 

Veckans FILUR: Öh, Albin först schteker han, sen schteker han inte:S

Veckans BÄSTA:Min pingis vinst där jag under gruppspelet mörkar formen och i slutspelet slår i underläge och vinner:-D

Veckans SÄMSTA:Förlusten i innebandy hade hamnat här om Albin och Johan hånat oss mer. Men nu får det bli Albins bortförklaring att han inte ville schteeka.

Veckans Flörtare: Den här står mellan Peter och Johan och svaret får bli Johan för han är sååå lurig han TOK!!Johan.

Veckans LURIGASTE:Johan utan tvekan! Sen är han ju rätt mysig oxå:mrgreen:

 

öh det får vara det!!:P

 

Sitter å lirar nu samtidigt som jag gör läxa. Det går bra, mer om detta imorn:P

 

Hade hej!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 2 bet inatt.

 

 

Buffalo Bills - Cleveland Browns

 

Nashville Predators - San Jose Sharks

3.18

 

 

Nashville Predators - San Jose Sharks

 

New York Rangers - Ottawa Senators

 

 

Toronto Maple Leafs - Boston Bruins

 

Detroit Red Wings - Edmonton Oilers

18.14

 

 

 

GOGOGOGO nu rangers!

1-1 med 6 min kvar!

 

Resten av matcherna går som ja vill dock inte Buffalo - Cleveland men där är dom bara i 1a perioden.

 

GOOOOO Rangers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du i klubb och sådant?

 

Haha verkligen inte!:D

 

FACK rangers.. Alla andra lag höll eller kommer hålla men så schokar Rangers hemma och mina fina 18ggr pengarna är borta med vinden!

 

Buffalo verkar dock ha ryckt upp sej och de står nu 10-13 och Shark gör verkligen sitt jobb och leder med stabila 4-0 mot predators..

 

GOGOGO Buffalo! This One Time!

 

Plz!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha verkligen inte!:D

 

Buffalo verkar dock ha ryckt upp sej och de står nu 10-13...

 

 

 

 

Vafan har hänt sen jag hade någon koll på hockey? Skojar du eller med 10-13!?! Och vad är Cleveland Browns för lag?

 

Spelar du i klubb och sådant?

 

 

Icket, var med polarna och lirade lite för skojs skull:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har som väntat fått många mail om mitt märkliga namn MrEk0 och jag tänkte gå ut med ett "pressmedelande" Anledningen att jag kallas detta är pga min fantastiska eko-driving som tystat alla kritiker (läs min far)

 

Pokern då? Jo vars som Jamton nämnde så kom jag tvåa i en 5€ shorthanded turnering med ca 80 anmälda. Fick in 59€ tror jag.

Rullen ligger just nu på 108 och går just nu stadigt uppåt.

Detta trots att jag 4(!) gånger på en sittning blivit utdragen All in på floppen med högre pocket med följande 2outare som följd. :oops:

 

Okey nu får ni det ni alla väntat på: Veckans lista!

 

Veckans Coolast: Helt klart Johan. Varför? Joo eftersom han (som han själv påpekat ett par gånger) var vaken längst! CRED :rolleyes:

 

Veckans set med maxbetalt: Har 47 stycken av MR_WT att välja mellan och fastnade tillslut på 2-2 :-P

 

Veckans fulaste: Här vinner Johan utan tvivel och det beror helt på hans förmåga att låta alla motståndares knäveck,hälsenor och fingrar smaka på hans klubba i innebandyn.

 

Veckans Albin: Citatet "Jag gjorde lika många mål som dig i innebandyn" är lika skrämmande som felaktigt :mrgreen:

 

Kort då

 

Veckans Massageman: Blir i veckan Albin chockerande Javisst

 

Veckans bondvändning: (Läs bond som james bond) Johan A synd att batteriet dog när vi skulle fly från bängen bara.

 

Det var allt för mig. Tack /Mr Ek0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar fan Sportsbetta nu!:)

 

Bommade ALLA matcher inatt och ja kände mej hyfsat säker på dom..

 

Lirade lite poker igår.. 250händer Back ett halvt inköp efter att ha legat 2 upp. Spelade dock inte min bästa poker och blev lite utdragen men men. Får ta igen de idag!

 

Skola nu:(

 

Ha de!

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade ett halv inköp igår och tänkte lira tillbaka det idag men tji fick Jag..

 

50 händer senare och 2 (!?!?!) inköp back! lägger ja ner för idag... Helt sinnesmotriggad.

 

Första inköpet som rycker .

Jag AAxx

FI AA9x

 

AI Pre 9xx 9 x Ridå!

 

OCh handen som gör att min rulle bli mer misshandlad och anledningen till att ja lägger ner. Borde vara glad att han gör dehär spelet men sen när Horan drar 2händer efter så TILTAR ja på riktigt!!!

 

BossMedia Game #1327355071: Table Table OH 6 - $0.05/$0.10 - Pot Limit Omaha - 14:24:06 - 2008/11/19

Seat 1: piraja3 ($10.11)

Seat 2: Jamt0n ($9.70)

Seat 3: kissmyAA ($10.17)

Seat 4: callmecall ($7.84)

Seat 5: Podaga ($8.55)

callmecall posts the small blind of $0.05

Podaga posts the big blind of $0.10

kissmyAA is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jamt0n [:As::6b::Ab::4s:]

piraja3 raises $0.35

Jamt0n calls $0.35

kissmyAA calls $0.35

callmecall raises $1.85

Podaga folds

piraja3 raises $3.55

Jamt0n goes all-in with $9.70

kissmyAA folds

callmecall goes all-in with $7.84

piraja3 calls $9.70

*** FLOP *** [:7b::2b::3h: <-- Känns som att man måste vinna dehär 90-10 (!!!!) läget.

*** TURN *** [:7b::2b::3h::4h:]

*** RIVER *** [:7b::2b::3h::4h:] [:7h:]

*** SUMMARY ***

Total pot $26.31 | Rake $1.38

Board: 7 of Diamonds2 of Diamonds3 of Hearts4 of Hearts7 of Hearts

piraja3 won ($0.00), mucks

Jamt0n won ($2.34), showed [:As::6b::Ab::4s:]

kissmyAA won ($0.00), mucks

callmecall won ($23.97), showed [:9h::Tg::6g::Ah:] <-- RUNNERRUNNER FACKING FÄRGEN!!!

Podaga won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...