Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Eller var du ironisk?

Har de samma strategi som Pinnacle, och det tycks de ha, så har jag rätt. Då skiter de i om du vinner eller inte. De vill bara ha stor omsättning.

Postad

12,39 ggr * 2 (%) = ~25% av det vi torskat har gått till Pinnacle.

Pinnacle har tjänat 124k kr på oss.

Wow! Grattis till den affiliate som du skapat konto via :shock: (om du nu gjorde det)

Har de samma strategi som Pinnacle, och det tycks de ha, så har jag rätt. Då skiter de i om du vinner eller inte. De vill bara ha stor omsättning.

Dom har inte samma strategi, enligt det ovan. Du får ganska snart en limit satt på 100$ eller liknande.

Postad
Dom har inte samma strategi, enligt det ovan. Du får ganska snart en limit satt på 100$ eller liknande.
Men om det råkar vara så att man förlorar på Bwin (då man surebettar) då blir det ingen limit? Vad är det högsta man kan satsa hos Bwin?

Har du/ni en limit hos Bwin?

Postad

Nu postar jag detta för tredje gången. Det här är postat första gången för tre år (3) sen, vilket är en evighet inom området surebets och allt är sju resor värre nu.

Hoppas det kan få någon på bättre/rimliga tankar. Dom som fortfarande tror att bookmakers sitter i sina badkar med guldmynt och sprätter över kunderna får väl leva kvar i sin villfarelse.

Om man hade "rulle" så skulle Martingale göra mig rik men va f*n det finns ju limitar, djävlar också.

Och sitter du och spelar på deras odds som sticker ut så märker dom det per automatic och du får slashad limit eller så blir du tom "kickad". Finns bookiesar som har stängt mina konton. Vissa har jag kontot kvar på men 0 i limit, vissa har 50 spänn mm. Och ska man göra surebets så räcker inte 10 eller 20 bookiesar. Dom flesta bookiesarna vill bara ha "soffkunder" dvs dom som tittar på en match och för spänningen skull så gör dom ett bet och helst ska dom göra en multipel.

På dom flesta siterna kan du inte ens se vad du har för limit. Så hittar du ett surebet, ohhh mumma säger du och räknar ut hur du ska spela och börjar med 1 sedan X och när du ska spela 2 så har du inte limit för att spela för så mycket du vill. Damn vad händer nu? Räkna också med att du kanske inte har pengar på det kontot för du måste ligga ute med mycket pengar överallt, så måste ju VISAkortet fram, för det är bråttom och många tar ut avgifter på det, så där försvinner någon %. Sen kan bookiesen också säga att dom skrev ut fel odds så därför cancellerar dom. Eller så kan dom säga att dom vände på oddsen. Dom kan tom cancellera ett bet efter matchen.

Vi kan ta Ifx exempel på surebet:

"Not true. Det uppkommer sådana matcher några gånger om dagen. Tex finns just nu 8.64% garanterad avkastning på matchen Vélez Sarsfield - Boca Juniors.

bet365 erbjuder 1a till 3.2

bet365 erbjuder X till 2.9

Interwetten erbjuder 2:a till 3.8

Dock kan det vara jobbigt att beta på tre olika bolag och det gäller att vara snabb och ha stenkoll på om man har gränser för hur mycket man får satsa."

Här har vi ett surebet på bara 2bookies (inte ofta det händer). 2 stora och kända bolag som bet365 och Interwetten. Ja vad är dom kända för, jo slasha limitar och det ordentligt. På en argentisk match med ett nytt konto kanske du kan få spela nån tusenlapp. Men det går fort ner. Bet365 kan jag tex spela några tior (kommer inte ihåg då det var evigheter sedan jag använde dom). Fick tom med ett brev ifrån dom. Interwetten ja där fick jag en limit på 100kr rakt av pga ett bet på en "skum" match. Där det inte slashas så mycket är på dom stora ligorna och cuperna (undantag för UEFA-cupen) som Premier League, Serie A, Primera division och Champions league på dom europa baserade bookiesarna. NBA, NFL, NHL och MLB på dom USA baserade bookiesarna. Men hittar man surebets på dom ligorna?

Sen finns det siter som sticker ut t ex om dom är nya och vill uppmärksamhet. Men det dom tar i risk på det oddset är inte mycket så ganska snabbt så är det slashat. Ta t ex 24h. När dom startade så hette dom unitedbet, dom hade alltid högre odds på favoriten på dom svenska matcherna för att locka kunder.

Ni är ett antal år försent ute. När bookiesarna började komma upp på nätet så satte alla sina egna odds dvs det fanns skillnader. Nu kollar alla på varandra så att inte folk kan göra surebets. Många låter tom andra bookies göra jobbet åt dom, då dom väntar med att lägga ut odds i olika ligor och glor på vad dom andra har, sen lägger dom ut sina egna. När bookiesarna började komma på börsen så blev det en skillnad. Nu skulle aktieägarna gynnas. Att ha en jämn bok räckte inte. Vad gör vi för att tjäna mer pengar, jo man "kastar ut" dom vinnande spelarna.

Att göra subets är inte vägen till att tjäna pengar på sportsbetting.

Och säger nån att den gör feta pengar på surebets (att ha en betalsite som ger ut surebets räknas inte) vill jag gärna se bevis. Visst kan man tjäna en slant på surebets men räkna ut vad du får för timlön för att få den slanten.

Postad
Nu postar jag detta för tredje gången. Det här är postat första gången för tre år (3) sen, vilket är en evighet inom området surebets och allt är sju resor värre nu.

Hoppas det kan få någon på bättre/rimliga tankar. Dom som fortfarande tror att bookmakers sitter i sina badkar med guldmynt och sprätter över kunderna får väl leva kvar i sin villfarelse.

Vi får väl se. :lol:
Postad
Men om det råkar vara så att man förlorar på Bwin (då man surebettar) då blir det ingen limit? Vad är det högsta man kan satsa hos Bwin?

Har du/ni en limit hos Bwin?

En kompis har en limit på $100, jag har inte hunnit få det än men ser det som något som kommer med posten snart.

Postad
Cyntax hur går det med cashout från pinnacle ?
Jättedåligt.

Jag kan kopiera in mejlsamtalet här lite senare idag.

Mejlade faktiskt för bara 25 minuter sedan och frågade om vad som händer.

Svaret kom raskt... "appropriate person" tittar på det ... i FEM dagar! :roll:

Well, as they say in this buisness.... easy to deposit, hard to cash out.

Postad

Den 19'e april kl "sent-på-kvällen" begärde jag en cash out till mitt bankkonto.

Idag fick jag svar att de släpper pengarna.

Det kanske är nära nu. Ska vi gissa på tisdag eller onsdag?

På måndag morgon åker jag till Finland för att hämta lilltjejen, pappas största beundrare, Alva. Jag är tillbaka i Sverige på onsdagen. Har pengarna kommit då så börjar jag betala ut på kvällen. Håll tummarna.

/Cyntax

Postad

En kompis har en limit på $100, jag har inte hunnit få det än men ser det som något som kommer med posten snart.
du får limit oavsett om du vinner eller förlorar.

Ni har tokfel! Polarn som pysslar lite med surebetting har kört i 5-6 månader nu och han blir inte limiterad. Problemet när ni kör surebetting är att ni har gamla odds/matcher som är "sönderspelade".

Jag ska bevisa det.

Jag behöver 3 (!!!!) sajter och kan omsätta jävligt mycket pengar på det. (Men jag kanske kör med fler än så. Ska bonushora också. 7-12 st är lämpligt.)

Det finns minst två personer på forumet som vet att jag har rätt.

---

Förbannat vad jag tokbackar på poker nu. Jävla skitspel! :(

Postad
Hey Tony I am tellin u.... u need people like me...... whos the bad guy??????
I think I can handle this myself. Nice to know I have back up if there are more than five of them. Thanks.
Postad

jag kan garantera att vissa siter ger dig limit oavsett om du vinner eller ej om du bettar på ett surebet, pinnacle och ett par andra kommer inte att ge dig limit men många andra.

jag körde inga gamla odds, så tråkigt nog har du fel.

men visst betta 100 kr på expekt så kanske dom inte sätter en limit men betta max så blir det limit eller delay, GARANTERAT. and thats a surebet.

Postad
jag kan garantera att vissa siter ger dig limit oavsett om du vinner eller ej om du bettar på ett surebet, pinnacle och ett par andra kommer inte att ge dig limit men många andra.

men visst betta 100 kr på expekt så kanske dom inte sätter en limit men betta max så blir det limit eller delay, GARANTERAT. and thats a surebet.

såg nu att ni pratade om BWIN, så vet inte säkert med dom , men generellet så kommer det en limit förr eller senare på de flesta siter, vilka siter hade du tänkt spela på så skall jag säga vilka som ger dig en limit.

Postad

Expekt kan jag tänka mig. Men inte Bwin och troligen inte Interwetten. (IW är jag tveksam) Iaf har jag sett polarns konto på Bwin. Han har inga problem att bettta upp till 10k kr per match (surebet mot Pinnacle). Ibland är det lägre limit, men det beror på att det är lite gamla odds eller att det är en match med låg omsättning. Tråkigt nog så har du fel.

Men vi kan väl vänta lite med att käftas tills jag har bevisat att jag har rätt? ;-)

Postad
såg nu att ni pratade om BWIN, så vet inte säkert med dom , men generellet så kommer det en limit förr eller senare på de flesta siter, vilka siter hade du tänkt spela på så skall jag säga vilka som ger dig en limit.
Ja, jag har snackat om bwin och jag har rätt. Bwin + Pinnacle = GULD! Även Interwetten är bra.

Sen kan man krydda med betathome, gamebookers och lite andra småsajter. (syftet är att alltid omsätta allt och kanske att bonushora också.)

Ett flertal sajter kastar ju gratisbet på dig hela tiden. Matcha dom mot varandra eller mot en sajt med högst återbetalning.

Har du dessutom fixat "rakeback" eller lirar på en sajt med fast omsättningsbonus (läs Bwin) så tjänar du någon extra krona på det.

Postad

Min uppfattning om Bwin är att deras odds i genomsnitt är sämre generellt än de flesta andra hyfsat stora bookisarna.

Men å andra sidan har dom ett poängsystem på allt du spelar som snart blir stora summor om du omsätter mycket.

Deras poker är bäst, ta bort avatarerna och du har en snygg och ren klient.

Postad
Ja, jag har snackat om bwin och jag har rätt. Bwin + Pinnacle = GULD! Även Interwetten är bra.

Sen kan man krydda med betathome, gamebookers och lite andra småsajter. (syftet är att alltid omsätta allt och kanske att bonushora också.)

Ett flertal sajter kastar ju gratisbet på dig hela tiden. Matcha dom mot varandra eller mot en sajt med högst återbetalning.

Har du dessutom fixat "rakeback" eller lirar på en sajt med fast omsättningsbonus (läs Bwin) så tjänar du någon extra krona på det.

Det råder en ny världsordning.

10.gif

Postad

Från en annan tråd:

Om man skulle spela på poker bord där potterna inte KAN överstiga 100 kronor på grund av insatsbegränsningarna är dessa vinster då 100% skatte fria på alla sajter?

Sej till exempel att man spelar på Poker Stars och kör 6max bord limit holdem $0.05/$0.1. Nu vet jag i och för sej inte om Poker Stars har denna nivå men det borde inte vara en omöjlighet.

Rätta mig om jag har fel men är inte den teoretiska max potten på denna nivå: 6*(0.05+0.05+0.1+0.1)*4 = $7.2 (???)

Ja jag vet! Det är heeelt osannolikt att potten skulle bli så stor...men det lär ju inte myndigheter bry sig om. Jag menar att man då kan bevisa att pottarna inte överstigit gränsen (100 SEK) för skatteplikt.

FRÅGA: Är detta scenario 100% skatterfritt även om man skulle vinna säg $20.000? :rolleyes: (man kan ju köra massor av bord samtidigt)

PS. Skattereglerna för onlinepoker är under all kritik!!! Rena tramset att man till exempel inte får kvitta vinster mot förluster! :shock: DS.

Jag vet ingen som blivit bruttobeskattad för cash games. Inte ens någon som blivit beskattad för pengar man inte cashat ut från pokersajten. Alla case jag sett har pokerspelaren blivit beskattad för pengar han cashat ut, inte minus insättningarna dock.
Du ska betala 30% kapitalvinstskatt + 40% skattetillägg på den summa som du skulle ha skattat. Dessutom riskerar du åtal för skattebrott om du avsiktligen har undanhållit staten beskattning.
Du inte bara riskerar, det blir säkerligen åtal om det är fråga om en större summa pengar.

I helgen jag hade en diskussion om detta med några juristkollegor. Vi tror inte att man i efterhand kan göra en frivillig rättelse ens. Det blir ändå skattetillägg och säkerligen åtal för skattebrott, se skattebrottslagen.

-Varför då?

-Skatteverket kommer att hävda att man ändå skulle ha upptäckt felet och har SKV startat ett projekt där en speciell grupp granskas, så kan en ur den gruppen inte göra en frivillig rättelse. Pokerspelare är en grupp som granskas och det är allmänt känt. Det finns rättsfall om detta och det är även skrivet i doktrinen om detta. SKV menar att rättelsen inte är frivillig eftersom det diskuteras vädligt mycket om detta på forum och skrivs om det i tidningar. Jag postade/saxade en artikel från Metro för bara någon dag sedan.

Syftet med denna "skrämselpropaganda" från SKV är självklart att skrämma pokerspelare att ta upp sina pokerinkomster i deklarationen. Det blir minst jobb och är enklast så för SKV.

Självklart ska man betala skatt på pokervinster som kommer från sajter som inte har sin bas inom EU/EES. Problemet är att det är svårt att veta om en sajt är skattefri eller inte. SKV har problem med detta också. Hur ska då pokerspelare kunna greppa det?

Till er som har oskattade pokervinster sedan tidigare är min rekommendation alltså att ni inte ska erkänna detta för SKV nu. Brottet är redan begånget och ni kan inte sätta er i bättre position (för att tala pokerspråk) genom att göra en frivillig rättelse. Man är inte skyldig att berätta för myndigheter om man har begått brott. Man är heller inte skyldig att delta i någon brottsutredning mot en själv, men man får inte förstöra bevis heller (tror jag?). Knip käft, gör ingen ting, precis som i filmerna.

Jag skulle också rekommendera er att inte svara på förfrågan från SKV, som gäller tidigare år eller om ni vet att ni har oskattade pokervinster. Vänta tills ett övervägande kommer. Kontakta mig isf.

Samma om ni blir kallade till förhör. Kontakta mig för vidare instruktioner.

Det är inte ett brott att rekommendera en brottsling att knipa käft. Det är inte ett brott att knipa käft under ett förhör. Du kan hålla käft i domstol också. Gör det. Ekonomisk brottslighet/skattebrott är de svåraste brotten att utreda för myndigheterna.

Till sist, har ni gjort pokervinster under 2008 som ni inte vet om det är skattefria eller inte eller om ni vet att de inte är skttefria, ta upp dem i deklarationen så ni slipper ovanstående problem.

----

För övrigt -> Jag åker till Finland om några timmar. Tillbaka på onsdag och då hoppas vi att Pinnaclepengarna har kommit.

Simma lugnt! :heart:

Postad
Det råder en ny världsordning.

Hur mycket tror du man kan omsätta på surebetting mellan Pinnacle-Bwin? Sugen på ett bet?

1. Hur mycket kan jag omsätta på surebetting mellan Pinnacle-Bwin på 1 månad.

2. Hur stor förtjänst gör jag?

Nu under sommarmånaderna finns det nog risk att utbudet av surebets kommer att sjunka?

Ni andra som läser här, måste ju förstå att Wagner inte vill ha in fler aktörer på hans marknad som han lever gott på. :)

Postad

Jag som trodde det var så att BWIN är den siten som snabbast limiterar/stänger konton för vinnande spelare. Kanske är annorlunda nu än det var för 3-4år sedan när jag hade en sportsbetsportfölj.

Postad

Interwetten och BWIN är väl inga siter att satsa på ? du vill få in volym, stora bet, stora middles etc, om du får satsa 500kr på interwetten och har 2% arb , tjohej ;-) .

Eller vad räknar du med för betsize och snitt % på arb från interwetten?

• Skapa nytt...