Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hade för mig att det var xxKhQh han (Nizot) hade redan på fjärde gatan, då hade inte ens Isuldur något par. Det är där jag inte förstår hans spel och tidigare. På femte gatan finns det ju inget att göra.

Jo, Kh Qh hade han i handen fast hade han inte de korten dolt och hjärter tio som dörrkort? Fast det kanske bara jag som vänder på det för att Isildur1s spel ska verka åtminstone lite vettigt ;). Ingen som har handhistoryn för den handen?

Postad
Jo, Kh Qh hade han i handen fast hade han inte de korten dolt och hjärter tio som dörrkort? Fast det kanske bara jag som vänder på det för att Isildur1s spel ska verka åtminstone lite vettigt ;). Ingen som har handhistoryn för den handen?
Jaghar för mig att KQ var dolda.

Jag såg en del Omaha Hi/lo-händer som såg ut typ QT87 (vilket är en "skaplig" PLO-hand) som han tog alldeles för långt på sexmannabord (handen ska väl kastas även om man spelar H2H misstänker jag i hi/lo, men på sexmannabord är det en instafold preflop, så mycket sämre starthänder finns det inte).

Postad

Nepp rätt dött på Fulltilt fronten. Isildur borde väll vara upp över 7miljoner $ i november nu iallalfall.

Tror vi han spräcker 10miljoners gränsen i November? Lär isåfall sätta ett rätt svårslaget rekord;-)

Postad

Såg någon hade postat denna hand på highstakes.nu, har nu inget med denna tråd att göra men de senaste sidorna har väl inte heller haft det. Tänkte jag ville ändå bjuda på den för jag har aldrig sett nåt liknande iallafall.

Dealt to stabbyfoulke Q Q

Pre-flop:

(1 folds) stabbyfoulke raises to $60, FlixOner91 calls $60, (1 folds) dabomb1637 calls $60, (3 folds) **J0haNN³S** calls $40

Flop: ($250) Q T 4

**J0haNN³S** checks , stabbyfoulke bets $80, FlixOner91 calls $80, dabomb1637 calls $80, **J0haNN³S** raises to $500, stabbyfoulke raises to $1,350 and is all-in, FlixOner91 raises to $1,440 and is all-in, dabomb1637 calls $1,320 and is all-in, **J0haNN³S** calls $940

Turn: ($5,960) 6

River: ($5,960) 7

Results:

**J0haNN³S** Showed 4 Q

FlixOner91 Showed 4 4

dabomb1637 Showed T T

stabbyfoulke Showed Q Q

FlixOner91 wins $80

dabomb1637 wins $150

stabbyfoulke wins $5,650

Postad
Såg någon hade postat denna hand på highstakes.nu, har nu inget med denna tråd att göra men de senaste sidorna har väl inte heller haft det. Tänkte jag ville ändå bjuda på den för jag har aldrig sett nåt liknande iallafall.

Dealt to stabbyfoulke Q Q

Pre-flop:

(1 folds) stabbyfoulke raises to $60, FlixOner91 calls $60, (1 folds) dabomb1637 calls $60, (3 folds) **J0haNN³S** calls $40

Flop: ($250) Q T 4

**J0haNN³S** checks , stabbyfoulke bets $80, FlixOner91 calls $80, dabomb1637 calls $80, **J0haNN³S** raises to $500, stabbyfoulke raises to $1,350 and is all-in, FlixOner91 raises to $1,440 and is all-in, dabomb1637 calls $1,320 and is all-in, **J0haNN³S** calls $940

Turn: ($5,960) 6

River: ($5,960) 7

Results:

**J0haNN³S** Showed 4 Q

FlixOner91 Showed 4 4

dabomb1637 Showed T T

stabbyfoulke Showed Q Q

FlixOner91 wins $80

dabomb1637 wins $150

stabbyfoulke wins $5,650

Pretty standard...

Postad
=) Har någon härinne varit med om en sån hand? Jag har ändå spelat i tre år och aldrig varit i närheten av en sån där störd tror jag.

Min yngre bror fick in det i en trevägars på floppen med QQ på brädan AQ6. Var obv upp mot AA och 66. En 6a damp ner på river sjukt nog. Rätt löjligt!

edit

Postad
Jag rensade ett helt 6-max bord i ett svep på Taintiden. Fyrtal mot två kåkar, två flushar och en stege om jag inte minns fel. Eller tre kåkar och två flurrar... Fint var det ivf.

Fan jag var i en liknande hand på just tain 2006 ngngång. nl100 eller nl200. hade kåk och torska..

Postad
Det är ju inte som att Isildur har någon sköld mot GTO så om han fortsätter spela explo och när/om någon eller några andra löser NLT djupstackat HU lär han förlora pengar om han inte är smart nog att neka action.

Truism

En truism är ett uttalande som är självklart och därmed meningslöst.

Postad
=) Har någon härinne varit med om en sån hand? Jag har ändå spelat i tre år och aldrig varit i närheten av en sån där störd tror jag.

Lika standrad som att floppa en royal. tre av tre ska floppas upp. Händer så sådär ofta va :)

Postad
Lika standrad som att floppa en royal. tre av tre ska floppas upp. Händer så sådär ofta va :)

Hur många royal har du fått då? Jag har varit lyckosam med dom dock, har fått 29 stycken, det känns som det kan vara nåt att bragga om men man kanske ligger i lä med dom som trycker in 10-12 bord varje dag.