noten434 Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 GTO i sten sax påse är ett slumpmässigt val. slår den också alla andra strategier? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 GTO i sten sax påse är ett slumpmässigt val. slår den också alla andra strategier? Vilken strategi slår en totalt balanserad slumpmässigt urval i sten sax påse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fonzie Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Vilken strategi slår en totalt balanserad slumpmässigt urval i sten sax påse? Wallhack, blir bara lite tight att fläka upp rätt alternativ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 Vilken strategi slår en totalt balanserad slumpmässigt urval i sten sax påse? ingen. din poäng är...? jag har inte hävdat att isildurs spelstil slår GTO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 ingen. din poäng är...? jag har inte hävdat att isildurs spelstil slår GTO Ehm what? Du ifrågasatte precis om GTO slår Isildur, sen ifrågasätter du om optimal strategi i Roshambo är vinnande mot alla andra strategier, sen ändrar du dig till att optimal strategi i Roshambo inte går att besegra, sen menar du att det du sa som startade det hela aldrig har inträffat. What's next? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ehm what? Du ifrågasatte precis om GTO slår Isildur, sen ifrågasätter du om optimal strategi i Roshambo är vinnande mot alla andra strategier, sen ändrar du dig till att optimal strategi i Roshambo inte går att besegra, sen menar du att det du sa som startade det hela aldrig har inträffat. What's next? öh, optimal strategi i roshambo är inte vinnande mot någon strategi alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 öh, optimal strategi i roshambo är inte vinnande mot någon strategi alls. Tvärtom. Vinnande mot samtliga strategier som avviker från ekvilibrium, i det långa loppet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 öh, optimal strategi i roshambo är inte vinnande mot någon strategi alls. Du gräver en grop, SuperTequila har rätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 öh, optimal strategi i roshambo är inte vinnande mot någon strategi alls.Och inte förlorande heller. Därav Optimal. Edit: Tvärtom. Vinnande mot samtliga strategier som avviker från ekvilibrium, i det långa loppet. är helt rätta svaret. Edit 2: Nej det är det inte (vinnande mot samtliga strategier. Det är icke-förlorande mot samtliga strategier. Hur menar du att det skulle vara bra att stoppa in med par mot färdig färg i stöt?Fienden har inte alltid färg efter fem kort, dessutom är han all-in för endast en bet till (är en helt annan sak om han måste betala för sjätte och sjunde kortet också). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tvärtom. Vinnande mot samtliga strategier som avviker från ekvilibrium, i det långa loppet. Nopp: Spelare 1 slumpar ut sina drag Spelare två väljer alltid sten Ingen av spelarna är vinnande i det långa loppet. Spelare 1 spelar dock optimalt i och med att hans strategi aldrig kan exploateras (han kan aldrig bli förlorande i det långa loppet). Spelare 2 kan alltid exploateras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 blir jag sönderlevlad? vad för är det frågan om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 blir jag sönderlevlad? vad fan är det frågan om? ugh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonasmedz Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tvärtom. Vinnande mot samtliga strategier som avviker från ekvilibrium, i det långa loppet. Nej... slumpstensaxpåsande är alltid +-0. Om du gör perfekt balanserad slump och jag alltid gör sten kommer vi vinna lika ofta. Att försöka förutspå motståndarens drag kan ge edge, men öppnar också för att själv bli läst. EDIT: Intressant att vi skrev samma minut och båda valde slump vs sten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ja, som ola sa, icke-förlorande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 icke-vinnande skulle jag vilja påstå, också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tvärtom. Vinnande mot samtliga strategier som avviker från ekvilibrium, i det långa loppet. Finns ju inga dominerade strategier i roshambo så nashjämnvikten har väl alltid noll i väntevärde? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 icke-vinnande skulle jag vilja påstå, också. kan du ens försöka förklara detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 kan du ens försöka förklara detta? kan du ens försöka hitta en strategi som förlorar mot GTO i roshambo? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 kan du ens försöka hitta en strategi som förlorar mot GTO i roshambo?Nej, eftersom jämvikten är noll. Jag tror du missförstår vad optimal betyder i de här sammanhangen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noten434 Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 Nej, eftersom jämvikten är noll. Jag tror du missförstår vad optimal betyder i de här sammanhangen. vad har jag missförstått? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 noten434 har rätt, några andra här gör bort sig litegrann. Släpp det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 noten434 har rätt, några andra här gör bort sig litegrann. Släpp det nu. Japp, wp av noten434 att lägga fram det precis så som han gjorde i originaltråden så att risken för missuppfattning maximerades. Nice trap! Dock så finns det säkert en möjlighet att man kan bevisa att GTO i HU-poker slår en viss strategi utan att faktiskt veta exakt hur man spelar GTO, men något sådant bevis var det ju inte någon som var i närheten av att lägga fram i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 beror ju på vad man har för rb-deal också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Masken81 Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 Ola# Skulle GTO i SSP innebära +/- spel? Är man en BE spelare om man spelar GTO i poker eller menar du att man är icke exploaterbar? Eller har jag helt missförstått vad GTO(optimalt) innebär? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 Ola#1.Skulle GTO i SSP innebära +/- spel? 2.Är man en BE spelare om man spelar GTO i poker eller menar du att man är icke exploaterbar? Eller har jag helt missförstått vad GTO(optimalt) innebär? 1. ja 2. icke exploaterbar, vinnande mot alla som gör misstag (alla). 3. vet inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts