gEeWhiZm8 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Jag har inte klankat ner på nån och jag har heller inte velat sätta något som "rätt och fel" om heltok trodde det. Jag jämförde heller aldrig martonas med laliberte om någon nu drog den väldigt konstiga parallellen. Martonas har under lång tid varit väldigt duktig på nl10k och nl20k, laliberte är bara en rik miljardär som inte bryr sig. Jag kanske uttryckte mig på ett sätt som kan missuppfattas isåfall. Klart man kan se att laliberte är fisken på nosebleeds även om man själv spelar nl50 men martonas är sedan tidigare erkänt duktig på höga nivåer och att dra slutsatsen av att han skulle vara fisken på de fullsatta "6manna-borden" på nosebleeds är för tidigt att säga då speltiden har varit för liten för att kunna avgöra det ännu. Jag tror inte man kan/bör avgöra bara utifrån lite railning att en spelare som varit väldigt framgångsrik på NL20k skulle vara "fisken på nosebleeds" bara för att han aldrig lirat så högt förr. Man kan inte avgöra sånt efter en månad. Det var hela min poäng. Jag menade inte att martonas är FISK men han är svagaste länken bland dom spelarna jag räknade upp(förutom guy,lol). Hans a-game kanske inte är det men mtp hur lätt tilta så är han svagast. Och mot det motståndet krävs det inte många tiltsessioner för att göra en spelare till den förlorande spelaren i gänget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pablosebbe Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Får faktiskt hålla med CDS här, Martonas är en erkänt duktig highstakesspelare sedan länge och kan mycket väl vara fullt i klass med dem bästa. Är det bekräftat vem det är helt nu då? För Martonas-kontot har inte speciellt många händer spelade... Lite konstigt att han skulle ha så bra rykte när väntlistorna fylls även på $25/$50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Jag menade inte att martonas är FISK men han är svagaste länken bland dom spelarna jag räknade upp(förutom guy,lol). Hans a-game kanske inte är det men mtp hur lätt tilta så är han svagast. Och mot det motståndet krävs det inte många tiltsessioner för att göra en spelare till den förlorande spelaren i gänget. Han kapade ett back på $2,4m till omkring $860k under en och samma session därav sista hu;n tog han $500k av ivey i plo. Det låter inte som en kille som har tiltproblem, snarare tvärtom. Sen att han har en aggro spelstil som medför oerhörda swings är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Fisk och fisk i gamet är väl kanske lite hårt att säga iofs, men helt klart att de bästa har bättre edge på honom än övriga. Men verkar ha grova tiltproblem, har railat lite och vissa linjer är inte alltför bra. CDS: Hur vet du att han är en respekterad highstakes spelare då det väl är ett nytt konto? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Fisk och fisk i gamet är väl kanske lite hårt att säga iofs, men helt klart att de bästa har bättre edge på honom än övriga. Men verkar ha grova tiltproblem, har railat lite och vissa linjer är inte alltför bra.CDS: Hur vet du att han är en respekterad highstakes spelare då det väl är ett nytt konto? Han har lirat flera olika konton på olika nätverk, t.ex lynter och B--B på b2b. Han har krossat en hel del på bland annat ipoker nl20k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amalamal Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Brian Hastings har iallafall sagt att martonas är väldigt passiv för att spela HU Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
niotio Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Han har lirat flera olika konton på olika nätverk, t.ex lynter och B--B på b2b. Han har krossat en hel del på bland annat ipoker nl20k. Är du säker på att det är samma spelare bakom dessa konton? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drisen Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Är du säker på att det är samma spelare bakom dessa konton? Det stämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 Han kapade ett back på $2,4m till omkring $860k under en och samma session därav sista hu;n tog han $500k av ivey i plo. Det låter inte som en kille som har tiltproblem, snarare tvärtom. Sen att han har en aggro spelstil som medför oerhörda swings är en annan sak. det han vann tillbaks var i PLO, han förlorade $2m den dagen på hold'em, och det är hold'em jag har pratat om hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2009 äsch, trött Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nr1 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 $622 374 back för martonas natten till idag enligt aftonbladet. Står också att han lirade 100/50 och 1000/500 lol Någon som tittade? Några intressanta potter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 Summan motsvarar 4,2 miljoner kronor räknat på dagskursen 6,76 eh lol? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 det han vann tillbaks var i PLO, han förlorade $2m den dagen på hold'em, och det är hold'em jag har pratat om hela tiden. Ca $1.3m ner på texas och upp $500k på plo vart det till slut den dagen. Så han räddade ett väldigt back. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 $622 374 back för martonas natten till idag enligt aftonbladet. Står också att han lirade 100/50 och 1000/500 lol Någon som tittade? Några intressanta potter? Tiden stämmer inte riktigt, det var i förrgårnatt/tidig morgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nr1 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 Aftonbladet aka Fablernas värld. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 Ca $1.3m ner på texas och upp $500k på plo vart det till slut den dagen. Så han räddade ett väldigt back. =) jupp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lalla150 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 Vet vi vem Martonas är nu eller? *missat lite senaste dagarna* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlDenStore Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 det han vann tillbaks var i PLO, han förlorade $2m den dagen på hold'em, och det är hold'em jag har pratat om hela tiden. Vad har tiltproblem för inverkan på vilket slags spel han kör oavsett om det är holdem eller plo? Nu har ju diskussionen runnit iväg utanför ämnet. Även om han är back i holdem så tycker jag fortfarande det är för tidigt att säga om han platsar där eller inte. Skulle du tycka det var rättvist om en okänd människa smårailade dig lite i en månad på en ny nivå du lirar och avgör sen efter 26 dagar att "Nej, du är back, du platsar inte där. Du är för dålig." ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 Vad har tiltproblem för inverkan på vilket slags spel han kör oavsett om det är holdem eller plo? Nu har ju diskussionen runnit iväg utanför ämnet. Även om han är back i holdem så tycker jag fortfarande det är för tidigt att säga om han platsar där eller inte. Skulle du tycka det var rättvist om en okänd människa smårailade dig lite i en månad på en ny nivå du lirar och avgör sen efter 26 dagar att "Nej, du är back, du platsar inte där. Du är för dålig." ? om jag hade tiltat lika hårt som han på dom nivåerna så, ja absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 nu spelade han en kort session PLO 200/400, gick åt helvete förstås Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 26 Augusti , 2009 Vad har tiltproblem för inverkan på vilket slags spel han kör oavsett om det är holdem eller plo? Nu har ju diskussionen runnit iväg utanför ämnet. Även om han är back i holdem så tycker jag fortfarande det är för tidigt att säga om han platsar där eller inte. Skulle du tycka det var rättvist om en okänd människa smårailade dig lite i en månad på en ny nivå du lirar och avgör sen efter 26 dagar att "Nej, du är back, du platsar inte där. Du är för dålig." ? om han spelat ritkigt uselt i jämförelse med sina motståndare, så ja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2009 Cliftong lirar 200/400 PLO. Coolt med pf representerat på nosebleed =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gaston116 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2009 Cliftong lirar 200/400 PLO. Coolt med pf representerat på nosebleed =) Nick på PF? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2009 Nick på PF? http://pokerforum.nu/forum/members/cliftong.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2009 Cliftong lirar 200/400 PLO. Coolt med pf representerat på nosebleed =) hur gick det för honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts