Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

Jag har inte klankat ner på nån och jag har heller inte velat sätta något som "rätt och fel" om heltok trodde det. Jag jämförde heller aldrig martonas med laliberte om någon nu drog den väldigt konstiga parallellen. Martonas har under lång tid varit väldigt duktig på nl10k och nl20k, laliberte är bara en rik miljardär som inte bryr sig.

 

Jag kanske uttryckte mig på ett sätt som kan missuppfattas isåfall. Klart man kan se att laliberte är fisken på nosebleeds även om man själv spelar nl50 men martonas är sedan tidigare erkänt duktig på höga nivåer och att dra slutsatsen av att han skulle vara fisken på de fullsatta "6manna-borden" på nosebleeds är för tidigt att säga då speltiden har varit för liten för att kunna avgöra det ännu.

 

Jag tror inte man kan/bör avgöra bara utifrån lite railning att en spelare som varit väldigt framgångsrik på NL20k skulle vara "fisken på nosebleeds" bara för att han aldrig lirat så högt förr. Man kan inte avgöra sånt efter en månad. Det var hela min poäng.

 

Jag menade inte att martonas är FISK men han är svagaste länken bland dom spelarna jag räknade upp(förutom guy,lol). Hans a-game kanske inte är det men mtp hur lätt tilta så är han svagast. Och mot det motståndet krävs det inte många tiltsessioner för att göra en spelare till den förlorande spelaren i gänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får faktiskt hålla med CDS här, Martonas är en erkänt duktig highstakesspelare sedan länge och kan mycket väl vara fullt i klass med dem bästa.

 

Är det bekräftat vem det är helt nu då? För Martonas-kontot har inte speciellt många händer spelade... Lite konstigt att han skulle ha så bra rykte när väntlistorna fylls även på $25/$50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte att martonas är FISK men han är svagaste länken bland dom spelarna jag räknade upp(förutom guy,lol). Hans a-game kanske inte är det men mtp hur lätt tilta så är han svagast. Och mot det motståndet krävs det inte många tiltsessioner för att göra en spelare till den förlorande spelaren i gänget.

 

Han kapade ett back på $2,4m till omkring $860k under en och samma session därav sista hu;n tog han $500k av ivey i plo. Det låter inte som en kille som har tiltproblem, snarare tvärtom. Sen att han har en aggro spelstil som medför oerhörda swings är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk och fisk i gamet är väl kanske lite hårt att säga iofs, men helt klart att de bästa har bättre edge på honom än övriga. Men verkar ha grova tiltproblem, har railat lite och vissa linjer är inte alltför bra.

CDS: Hur vet du att han är en respekterad highstakes spelare då det väl är ett nytt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk och fisk i gamet är väl kanske lite hårt att säga iofs, men helt klart att de bästa har bättre edge på honom än övriga. Men verkar ha grova tiltproblem, har railat lite och vissa linjer är inte alltför bra.

CDS: Hur vet du att han är en respekterad highstakes spelare då det väl är ett nytt konto?

 

Han har lirat flera olika konton på olika nätverk, t.ex lynter och B--B på b2b. Han har krossat en hel del på bland annat ipoker nl20k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kapade ett back på $2,4m till omkring $860k under en och samma session därav sista hu;n tog han $500k av ivey i plo. Det låter inte som en kille som har tiltproblem, snarare tvärtom. Sen att han har en aggro spelstil som medför oerhörda swings är en annan sak.

 

det han vann tillbaks var i PLO, han förlorade $2m den dagen på hold'em, och det är hold'em jag har pratat om hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det han vann tillbaks var i PLO, han förlorade $2m den dagen på hold'em, och det är hold'em jag har pratat om hela tiden.

 

Vad har tiltproblem för inverkan på vilket slags spel han kör oavsett om det är holdem eller plo? Nu har ju diskussionen runnit iväg utanför ämnet. Även om han är back i holdem så tycker jag fortfarande det är för tidigt att säga om han platsar där eller inte. Skulle du tycka det var rättvist om en okänd människa smårailade dig lite i en månad på en ny nivå du lirar och avgör sen efter 26 dagar att "Nej, du är back, du platsar inte där. Du är för dålig." ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har tiltproblem för inverkan på vilket slags spel han kör oavsett om det är holdem eller plo? Nu har ju diskussionen runnit iväg utanför ämnet. Även om han är back i holdem så tycker jag fortfarande det är för tidigt att säga om han platsar där eller inte. Skulle du tycka det var rättvist om en okänd människa smårailade dig lite i en månad på en ny nivå du lirar och avgör sen efter 26 dagar att "Nej, du är back, du platsar inte där. Du är för dålig." ?

 

om jag hade tiltat lika hårt som han på dom nivåerna så, ja absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har tiltproblem för inverkan på vilket slags spel han kör oavsett om det är holdem eller plo? Nu har ju diskussionen runnit iväg utanför ämnet. Även om han är back i holdem så tycker jag fortfarande det är för tidigt att säga om han platsar där eller inte. Skulle du tycka det var rättvist om en okänd människa smårailade dig lite i en månad på en ny nivå du lirar och avgör sen efter 26 dagar att "Nej, du är back, du platsar inte där. Du är för dålig." ?

 

om han spelat ritkigt uselt i jämförelse med sina motståndare, så ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...