Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

För ett par dagar sen så hade Martonas en ny strategi, så fort att han dubblade så klev han av bordet i in på ett nytt.

Jaha det var därför han satt med 16k, 20k osv vid alla bord, medan resten av spelarna satt med 100-200k.

 

Han förlorade pott efter pott... och när han floppade set fick Antonious färgdrag. 7h gav Martonas kåk, men också Antonious färgstege :shock:

 

Förstår inte varför han ska envisas spela 0.5/1k med 20 bb, varför inte spela 100/200, 200/400 om nu alla följer honom överallt?

 

Vill han ta bort större delen av dom andras edge? Isf borde han väl inte spela där överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som vet om Martonas spelade vid typ midnatt i dag (natten söndag/måndag).

 

Om svaret är nej, så vet jag vem det är.

 

Ny uppgifter från Highstakes:

 

"Posted Today @ 01:44:33 Post #383166

 

sgfan123

 

Member

 

 

 

Group: Forum Members

Posts: 238, Visits: 1 206

 

re martonas

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

he is back at the tables, no action so far, lol.... sitting at two PLO tables.. just wanted to get to sleep...

would be nice to see some nice matchups instead "

 

 

 

Alltså 01.44 satt han där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om Martonas spelade vid typ midnatt i dag (natten söndag/måndag).

 

Om svaret är nej, så vet jag vem det är.

 

Ny uppgifter från Highstakes:

 

"Posted Today @ 01:44:33 Post #383166

 

Group: Forum Members

Posts: 238, Visits: 1 206

 

re martonas

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

he is back at the tables, no action so far, lol.... sitting at two PLO tables.. just wanted to get to sleep...

would be nice to see some nice matchups instead "

 

 

 

Alltså 01.44 satt han där

Bitarna börjar falla på plats...

20080314_sherlock_holmes.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom någon på vem martonas är eller? Bitarna började ju tydligen falla på plats och Ola sa A men inte B.. eller? Inte för att det ändrar mitt liv nämnvärt att få reda på vem det är som döljer sig bakom nicket men det stillar ju iaf min nyfikenhet.

 

ciaoo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det inte är rätt att bedöma nån som "fisk på dessa nivåer", du har nog knappast färdigheterna inom poker för att kunna uttala dig om det. Låt några som spelar på dem nivåerna avgöra sånt.

 

Har inte påstått nånstans att jag e bättre än han, men du kan inte påstå annat än att han e fisken i gamet?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det inte är rätt att bedöma nån som "fisk på dessa nivåer", du har nog knappast färdigheterna inom poker för att kunna uttala dig om det. Låt några som spelar på dem nivåerna avgöra sånt.

 

Varför skulle man inte kunna avgöra en sådan sak även fast man själv inte lirar på DE nivåerna? Förresten tror jag det är ont om nl100k-lirare här på siten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det CDS menade att man ska inte ska stämpla någon som fisk på den nivån utan någon egentlig insyn vilket ni INTE har, ni har ingen tillförlitlig handsample o gå på för att avgöra om martonas är fisken i sällskapet eller ej.

 

Kursivade den viktigaste delen, karln kanske krossar mid/high stakes men spelar utan edge mot durrrr och company? -> knappast fisk i den egentliga meningen

Får väl ta och hålla med CDS också lite i det hela, vi har inte en stor history på martonas ännu, så vi ska inte sitta o tycka så mycket ännu särskilt inte med tanke på att ingen av oss har något än andrahandsinformation.

 

(-> förstahandsinformation är åsikter/data/tankar från de faktiska motspelarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det CDS menade att man ska inte ska stämpla någon som fisk på den nivån utan någon egentlig insyn vilket ni INTE har, ni har ingen tillförlitlig handsample o gå på för att avgöra om martonas är fisken i sällskapet eller ej.

 

Kursivade den viktigaste delen, karln kanske krossar mid/high stakes men spelar utan edge mot durrrr och company? -> knappast fisk i den egentliga meningen

Får väl ta och hålla med CDS också lite i det hela, vi har inte en stor history på martonas ännu, så vi ska inte sitta o tycka så mycket ännu särskilt inte med tanke på att ingen av oss har något än andrahandsinformation.

 

(-> förstahandsinformation är åsikter/data/tankar från de faktiska motspelarna)

 

Man kan krossa ett game hur mycket som helst, men spelar du i ett annat game utan edge mot någon är du antagligen fisken i gamet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man inte kunna avgöra en sådan sak även fast man själv inte lirar på DE nivåerna? Förresten tror jag det är ont om nl100k-lirare här på siten..

 

Därför att hans beslut är antagligen motiverande på väldigt många olika saker som du inte alls är insatt i, t.ex time-tells, gameflow, historia med de olika spelarna. Och kanske framförallt det viktigaste, du vet ingenting om hans pokerhistoria. Därför tycker jag det inte är speciellt angenämt att uttala sig om att han skulle vara fisk på dom nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att hans beslut är antagligen motiverande på väldigt många olika saker som du inte alls är insatt i, t.ex time-tells, gameflow, historia med de olika spelarna. Och kanske framförallt det viktigaste, du vet ingenting om hans pokerhistoria. Därför tycker jag det inte är speciellt angenämt att uttala sig om att han skulle vara fisk på dom nivåerna.

 

Låter som en riktigt pokerexpert!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan krossa ett game hur mycket som helst, men spelar du i ett annat game utan edge mot någon är du antagligen fisken i gamet.

 

detta jag ville komma till. Om vi antar de allra bästa nosebleedarna tar bord, kan vi ens fylla ett 6max bord och EV0 uppstår? Jag skulle kunna tänka mig sitter larsluzak, durrrr, och(Ja... nu är det väl personal flavour) Antonius, och OMGCLAYAIKEN på ett 6max.. så är det väl knappast någon som kan sätta sig i stol 5 eller stol 6 idag och ha edge? edit; kanske kasta in urindanger på stol5 och stol6 är tom.

 

DVS, sitter dessa 4(5) herrar på bordet så är resten av världen fiskar enligt din beskrivning... detta tycker jag är lite grovt sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta jag ville komma till. Om vi antar de allra bästa nosebleedarna tar bord, kan vi ens fylla ett 6max bord och EV0 uppstår? Jag skulle kunna tänka mig sitter larsluzak, durrrr, och(Ja... nu är det väl personal flavour) Antonius, och OMGCLAYAIKEN på ett 6max.. så är det väl knappast någon som kan sätta sig i stol 5 eller stol 6 idag och ha edge? edit; kanske kasta in urindanger på stol5 och stol6 är tom.

 

DVS, sitter dessa 4(5) herrar på bordet så är resten av världen fiskar enligt din beskrivning... detta tycker jag är lite grovt sagt.

 

Ivey?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivey?

 

ja, som jag sa personal flavour, det jag menade är att jag tror aldrig EV0 skulle uppstå... men ponera att Ivey sätter sig i stol6. Då är det ju säkert någon av dessa herrar som inte har edge. Vem? FISK?

Däremot skulle ju edgen kunna vara så liten för dem som har att den är närmast försumbar om vi skulle ge allihopa oändlig bankrulle och enda vinnaren i längden skulle vara huset, men det är ju ungefär lika troligt som att det faktiskt skulle vara EV0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta jag ville komma till. Om vi antar de allra bästa nosebleedarna tar bord, kan vi ens fylla ett 6max bord och EV0 uppstår? Jag skulle kunna tänka mig sitter larsluzak, durrrr, och(Ja... nu är det väl personal flavour) Antonius, och OMGCLAYAIKEN på ett 6max.. så är det väl knappast någon som kan sätta sig i stol 5 eller stol 6 idag och ha edge? edit; kanske kasta in urindanger på stol5 och stol6 är tom.

 

DVS, sitter dessa 4(5) herrar på bordet så är resten av världen fiskar enligt din beskrivning... detta tycker jag är lite grovt sagt.

 

Helmuth givetvis, om du frågar honom själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...