Gå till innehåll

Filosofi på hög nivå.


osten123

Recommended Posts

Ja, men det är rätt marginellt.

Skulle dock inte ge bort mina 5 kommande år för $1 miljard.

 

Brag ;)

 

Väldigt marginellt här imo. Mina närmsta 5 år är förmodligen dom 5 roligaste men jag skulle kunna återskapa dom med 7 miljarder kronor :)

 

Frågan är ju också om man skulle sitta i fängelse eller att kroppen jobbar vidare men helt plötsligt är du 5 år frammåt eller hur går detta till ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brag ;)

 

Väldigt marginellt här imo. Mina närmsta 5 år är förmodligen dom 5 roligaste men jag skulle kunna återskapa dom med 7 miljarder kronor :)

 

Frågan är ju också om man skulle sitta i fängelse eller att kroppen jobbar vidare men helt plötsligt är du 5 år frammåt eller hur går detta till ? :)

 

Funderade också lite över det där.

Ett altenativ skulle kunna vara att man lever 5 år men har absolut noll minnen av de åren, ett annat skulle vara att sitta i isoleringscell men få mat så att man ålders i normal takt.

Vet inte riktigt vad jag skulle göra med 7 miljarder kronor. Tror jag kan ha ett bra liv utan det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade också lite över det där.

Ett altenativ skulle kunna vara att man lever 5 år men har absolut noll minnen av de åren, ett annat skulle vara att sitta i isoleringscell men få mat så att man ålders i normal takt.

Vet inte riktigt vad jag skulle göra med 7 miljarder kronor. Tror jag kan ha ett bra liv utan det.

 

5 år av ens liv utan minnen skulle vara sjukligt jobbigt. Tror nästan det skulle vara värre än isoleringscell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omoraliska forum-råttor! Ingen som heslt känsla för vad som är fair.

 

Vi snackar om rent fusk för fan! Inte för att jag är förvånad eller bryr mig så jättemycket (jag anser att moral är upp till var och en, dvs personligt), men jag skulle må mycket dåligt.

 

Vi fuskar inte, vi har variansen på våran sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omoraliska forum-råttor! Ingen som heslt känsla för vad som är fair.

 

Vi snackar om rent fusk för fan! Inte för att jag är förvånad eller bryr mig så jättemycket (jag anser att moral är upp till var och en, dvs personligt), men jag skulle må mycket dåligt.

 

Det är ju inte vårt fel att dealersen slänger upp set kortet varje gång? Eller jo det är precis det de e men det spelar ju ingen roll vilken dealer, det är ju inte vi som har pröjsat dealern för att gör nått utan vi som gjort en uppoffring för at få så. Sjukt konstigt att argumentera om något sådant som moral i det här exemplet som är sjukt teoretiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar: Självklart nej.

 

Möjligheten till detta skulle endast vara möjligt om man slöt ett avtal med djävulen, och då vet man ju att man hade blivit översettad varje gång.

 

Jag behåller hellre mina lagom många översettningar och mina sista fem år. Skulle eventuellt offra några år till att dra ner mina sng-motståndares 3-outarfrekvens något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
För att slippa att folk kommer på en. För att kunna maintaina en situation där man fortfarande tjänar en grov massa pengar. Av samma anledning som jag inte hade spelat lika uppenbart som Paradise Poker-folket, om jag (1) haft tillgång till ett superuserkonto och (2) var omoralisk nog att använda mig av det.

 

Vad har hänt på Paradise Poker? Länka gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bli lite enformigt tror jag.. Folk som ser finalbordet på tv skulle hata den som settar varje pp.

Men skriv upp mig på den listan av folk som gärna är hatad ( och snuskigt rik:twisted: )

 

Hur många tittare tror du att ett snittfinalbord har?

Hur många gånger av de du settar tror du att du kommer till showdown?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt på Paradise Poker? Länka gärna :)

 

Har inte läst denna, men tror den kan vara informativ:

 

http://freakonomics.blogs.nytimes.com/2007/10/17/the-absolute-poker-cheating-scandal-blown-wide-open/

 

Annars rekommenderas en googling på "paradise poker scandal", så borde du få rätt många träffar. I sammandrag så avslöjades att det fanns ett superuserkonto som såg alla spelares hålkort, och det användes av personer i ledande ställningar på Paradise Poker. I stort sett är det omöjligt att plussa i en turre där sådant fusk pågår, så de blåste sina spelare sammantaget på miljonbelopp.

 

Själva utvecklingen av historien var som en följetång, där avslöjandena följde på varandra i snabbt tempo och det hela bara blev värre och värre. Många var vi som satt klistrade framför skärmarna under dessa dagar, och sällan har popcornförsäljningen gått så bra som då.. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också kommer man med en liten dementi då.. Fick följande PM:

 

Hej, det där med Paradise Poker Scandal i stället för Absolute... jag antar att det är ett väldigt finurligt skämt, men jag förstår det inte!

 

Heh.. Nej, det är inget skämt, det är en pinsam felskrivning. Absolute menar jag naturligtvis. Så dumt det kan bli.. :oops: Tur att man jobbat på sitt levlarrykte så folk tror man skojar ist för att vråla ut hur råfel man har när man har just råfel... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...