DrRoland Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Några andra rekommendationer i dagsläget bland de lite mindre bolagen med högre risk?? Geveko kan bli en kursraket. Börjar bli deras säsong snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LAB Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Om detta ryktet skulle råka vara sant är det nog en bra chans få uppleva en släng av it-bubblan. http://www.expressen.se/noje/1.2393745/sheen-varvas-av-svenskt-foretag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 Ponera att erbjuder dig en helt riskfri investering (garanterad av alla världens stater) som ger dig 10% inflationsjusterat varje år. Accepterar du erbjudandet får du endast spara i denna produkt resten av livet. Du får inte investera i något annat alls utan bara gnetspara varje månad i denna produkt. Det står dig fritt att använda räntan hur du vill, du kan närsomhelst sälja av produkten osv. Skulle du ta det erbjudandet? eeh, ja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 11 April , 2011 Rapport Share Postad 11 April , 2011 eeh, ja? Två saker Opteron. 1, Ja erbjudandet är fantastiskt 2, Nej, det var inte riktat till Optejuderon. Min teori var att den genomsnittlige småbolagslistespekulanten faktiskt skulle vara beredd att neka även ett fantastiskt erbjudande pga dess avsaknad av omedelbar tripplingspotential. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pirezz Postad 7 Maj , 2011 Rapport Share Postad 7 Maj , 2011 Någon som hade Entraction-aktier? Vet att det har diskutterats en del om det i den här tråden och då borde det väl finnas någon som kommentera budet från ITG och vad ni tror om framtiden..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2011 har klivit av Star då bolaget förlorar senior personal till en konkurrent. svårt att validera exakt vad det betyder men risken har ökat och det är för många frågetecken för min del. håller på med research för en uppstickare som det kan vara värde att gå in i juni. återkommer om det är något. det blev bara cirka 10 % vinst nu i Star men det är alltid något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Irradiance Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Vad hände med Conpharm igår egentligen? Bra gick det i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 har klivit av Star då bolaget förlorar senior personal till en konkurrent. svårt att validera exakt vad det betyder men risken har ökat och det är för många frågetecken för min del. håller på med research för en uppstickare som det kan vara värde att gå in i juni. återkommer om det är något. det blev bara cirka 10 % vinst nu i Star men det är alltid något. men hur gick det med catering please då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 11 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Vad hände med Conpharm igår egentligen? Bra gick det i alla fall. jag postade en länk till min analys på ett forum. förra gången jag gjorde det så drog conpharm 121 % på två dagar. det finns så lite aktier till försäljning så det blir lätt så när en aktie är extremt undervärderad. uppgången är bara peanuts i förhållande till potentialen. bara kassa plus förlustavdrag är värt den dubbla kursen från nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
UltrasMFF Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Diamyd är väl inget riktigt småbolag längre, men är ett av de svenska företag som har störst potential för närvarande. Företaget forskar på ett botemedel mot diabetes. Rätt stor grej om de lyckas - och hittills går allt bra, man är inne i fas 3-studier med sitt vaccin i USA. Och har även flera andra spännande läkemedel på gång, bland annat smärtlindring. Ryktas nu om snart listbyte och kursen har börjat röra på sig (vilket iofs händer lite då och då). Kanske borde jag vara samma brm-nit på börsen som i poker, men med detta potentiella guldägg till företag har jag medvetet valt att ta ett skott med en ansenlig del av rullen. Se t ex denna info. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
UltrasMFF Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 undervärderade storbolag -> Köp Colgate. Fantastiskt tråkigt och warren buffet- stabilt, bumpa och tacka mig om 30år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 11 Maj , 2011 Rapport Share Postad 11 Maj , 2011 Rub it in! Det enda positiva är väl att pokern har immuniserat mitt psyke mot utdragningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dandelion169 Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 Någon som har info om bringwell? Ökat 4,8% idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
splashy Postad 12 Maj , 2011 Rapport Share Postad 12 Maj , 2011 Hur hittar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2011 Har gått in i Star igen då värderingen är mycket mer attraktiv idag än när jag sålde senast samt att det kommit en del starka positiva indikationer på att ett race stundar. Tror dessutom att greklandkrisen löser sig ganska smidigt i alla fall kortsiktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 27 Juni , 2011 Rapport Share Postad 27 Juni , 2011 Har gått in i Star igen då värderingen är mycket mer attraktiv idag än när jag sålde senast samt att det kommit en del starka positiva indikationer på att ett race stundar. Tror dessutom att greklandkrisen löser sig ganska smidigt i alla fall kortsiktigt. Kan du inte haussa dina randomaktier på DI börssnack som alla andra puckon istället? Spyr lite i munnen varje gång jag läser ditt trams. För övrigt förtjänar Jellos fråga ett par inlägg upp ett svar, men det kanske inte passar in på din agenda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2011 Kan du inte haussa dina randomaktier på DI börssnack som alla andra puckon istället? Spyr lite i munnen varje gång jag läser ditt trams. Du får väl skaffa haklapp som alla andra crybabies. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 27 Juni , 2011 Rapport Share Postad 27 Juni , 2011 Du får väl skaffa haklapp som alla andra crybabies. Ännu ett klockrent tips från din sida. För övrigt vill jag uppmana alla nybörjare att inte lyssna på ett ord psykologen skriver och dunka in pengarna i en avgiftsfri indexfond såsom avanza zero istället. Garanterat bättre EV EDIT: Btw, du dodgear fortfarande Jellos fråga. Men det finns väl ingen poäng att visa de tipsen som faktiskt gick åt helvete? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 Kan reka Mineral Invest. Sysslar med guldprospektering och det kom pm idag angående det. Jag tolkar det som positivt och marknaden har inte ännu reagerat nämvärt. Tror aktien drar när som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 15 Augusti , 2011 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 ha ha kan bara konstatera att jag plockade en till vinnare. mii + 50 % idag. jag ligger cirka 70 % plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HasseA Postad 15 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 ...och greklandskrisen gick snabbt över som du skrev för 2 inlägg sedan..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 15 Augusti , 2011 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 ...och greklandskrisen gick snabbt över som du skrev för 2 inlägg sedan..... det skrev jag inte. du kanske behöver en tolk? dessutom har star gått upp cirka 50 % sedan dess. den här tråden handlar inte om makro. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 15 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HasseA Postad 15 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 Har gått in i Star igen då värderingen är mycket mer attraktiv idag än när jag sålde senast samt att det kommit en del starka positiva indikationer på att ett race stundar. Tror dessutom att greklandkrisen löser sig ganska smidigt i alla fall kortsiktigt.[/QUOTE] Du skrev ovanstående..... Jag har också tjänat pengar på aktier, köpte förut och sålde nu +500%, sålde sen köpte tillbaka och tjänade ännu mer. Ruggigt skönt....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts