Gå till innehåll

Mottagare av omvänd psykologi!


TotalFarsa

Recommended Posts

Stundtals kan jag väl uppleva att jag presterar hyfsad poker med momentära hjärnsläpp som ibland har backat mig ett inköp eller två :lol:

 

När det gäller att begagna sig av chattfunktionen så brukar jag nöjja mig med att skriva "gl", "ty" och framförallt "nh" eller "wp" när nån fisk har dragit ut mig med osannolika händer. Trodde inte att jag kunde spela såpass kass poker att någon skulle känna sig föranledd att använda denna sorts omvända psykologi mot mig dock, men häromdan skedde det. Kunde knappt hålla mig för skratt där jag satt framför datorn. Dels pga mitt kassa spel, dels för kommentarerna i chatten.

 

Satt på ett 0,25/0,50 NL TH-bord på pacific. Hittade AQ :diamond: och synade en preflopraise på 2$.

 

Floppen kom K :club: Q :heart: 9 :diamond:

 

Här bettade pf-raisaren 4 dollar och fick syn av 4 si inklusive mig.

 

Turn kom 10 :diamond:

 

Här bettar pf-raisaren 12$ och vi är 3 som synar.

 

River kom 3 :diamond: och jag sätter nötfärgen via runner-runner :oops: Pf-raisaren checkar, jag bettar 7 i hopp om syn och får 2-3 som synar mig. Förgäves givetvis, då jag plockar hem denna pott och därmed ligger plus ca 60-70 dollar.

 

Därefter börjar folk svära rejält i chatten till både min försmädelse som förtjusning. Det var inga snälla saker som sades... Efter några väl valda ord så kom det dock några:

 

-well played man. excellent.

-dude, that was wp, great pot, congrats.

 

Här sitter jag och asgarvar. Ungefär som om jag inte förstår vad de sysslar med :lol:

 

Lite senare hittar jag 55 i bb. En av killarna som sa osnälla saker om mig tidigare raisar preflop till 2 dollar och jag betalar för att se floppen som kommer:

 

237 rainbow. Här bettar killen ut 8 dollar. Efter vad jag sett honom spela tidigare så satte jag honom, stenhårt, på två överkort och ville väldigt gärna ta potten right then and there. Eftersom jag täckte honom rejält så ställde jag honom all-in med ca 40$. Han synar blixtsnabbt.

 

turn 8. Såg ofarligt ut.

 

river 5. Satte trissen, wow! Han visar upp 99 och hade mig alltså slagen fram till min rivrade triss. Ni kan ju gissa om han svor (återigen) i chatten :lol: Men efter en stund så kom återigen kommentarerna:

 

-wp man!

-Great play, keep it up!

 

Fan, jag vet inte vad som sved mest. Mitt kassa spel eller det faktum att jag var på the receiving end av omvänd psykologi :oops:

 

/TF - kanske skulle byta namn till TomteFar så kan jag behålla initialerna iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt på ett 0,25/0,50 NL TH-bord på pacific. Hittade AQ och synade en preflopraise på 2$.

 

Floppen kom K Q 9

 

Här bettade pf-raisaren 4 dollar och fick syn av 4 si inklusive mig.

 

Turn kom 10

 

Här bettar pf-raisaren 12$ och vi är 3 som synar.

 

River kom 3 och jag sätter nötfärgen via runner-runner Pf-raisaren checkar, jag bettar 7 i hopp om syn och får 2-3 som synar mig. Förgäves givetvis, då jag plockar hem denna pott och därmed ligger plus ca 60-70 dollar.

 

Inte för att jag har dragit betarna i någon typ av % analys, men det känns som om du sitter med ett gäng tomtar och det är iaf inte långt ifrån ok spel från din sida, att det sitter 4-5 loose-passive tomtar som har en stor call knapp kan ju inte du hjälpa... I denna hand var d många tomtar och du var inte en av dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt på ett 0,25/0,50 NL TH-bord på pacific. Hittade AQ och synade en preflopraise på 2$.

 

Floppen kom K Q 9

 

Här bettade pf-raisaren 4 dollar och fick syn av 4 si inklusive mig.

 

Turn kom 10

 

Här bettar pf-raisaren 12$ och vi är 3 som synar.

 

River kom 3 och jag sätter nötfärgen via runner-runner Pf-raisaren checkar, jag bettar 7 i hopp om syn och får 2-3 som synar mig. Förgäves givetvis, då jag plockar hem denna pott och därmed ligger plus ca 60-70 dollar.

 

 

Inte för att jag har dragit betarna i någon typ av % analys, men det känns som om du sitter med ett gäng tomtar och det är iaf inte långt ifrån ok spel från din sida, att det sitter 4-5 loose-passive tomtar som har en stor call knapp kan ju inte du hjälpa... I denna hand var d många tomtar och du var inte en av dom...

 

Jo det var han ju. Att betta mindre än 10% av potten på rivern med en osannolik nut mot ett gäng stationer är oförsvarbart. Speciellt på det brädet eftersom en knekt sannolikt finns ute och är villig att betala av bra mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var han ju. Att betta mindre än 10% av potten på rivern med en osannolik nut mot ett gäng stationer är oförsvarbart. Speciellt på det brädet eftersom en knekt sannolikt finns ute och är villig att betala av bra mycket mer.

 

Du har så rätt hazeelnut så det finns ju inte... Kan bara skylla på hjärnsläpp efter riverkortet... Kan definitvit inte beskylla mig för logiskt tänkande under de cirka 4 sekunder som det tog mig att betta...

 

/TF - practise makes perfect, not...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu gjorde något grovt misstag så var det väl det lilla bettet på rivern i så fall. (Beror också lite på position och vad fi har i stackarna.)

 

Att syna ett 1/3 pottbet på floppen med MPTK, bakdörr till nötstege samt bakdörr till nötfärg ser i alla fall jag inte som någon katastrof i en multiwaypott.

 

Synen på turn är ju sedan en självklarhet, här kan du ju inte ens tänka på att folda för ett 1/3 pottbet när du har 13 nötouts plus 5 outs till trips/tvåpar.

 

Hand nummer två är ju självklart ett misstag om du vet att han har ett överpar. Spelar han likadant med två överkort som med ett överpar här så är ju sannolikheten för överkort klart större. Fast det är klart, du är ju bara högst marginell favorit mot två överkort också så du kanske borde foldat?!

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är något som värmer här så är det att 3 personer uppenbarligen har orkat läsa mitt dravel ;)

 

Efter en stunds funderingar så kan jag ju hålla med om att mitt bet på river, efter att ha satt nötfärgen, är på tok för lågt. Förmodligen var det väl nån liten jäkel i mig som trodde att de skulle folda om jag bettade hårdare. Kan väl kalla det "dålig mjölkning" eller nåt. Visst, de hade ju synat även ett större bet. Får ta mig till detta och hålla huvudet lite kallare nästa gång tillfälle ges...

 

Sen gick ju den här tråden OT rätt snabbt eftersom min poäng egentligen inte var att göra en HH-tråd utan att beskriva min ångest över att gå från att vara den som berömmer fisk till att vara fisken som får beröm. Eller nåt, äsch, vet knappt längre...

 

:?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför han sedan höjde 4bb med 99 pre-flop är ju en annan fråga.

 

Men jag undrar precis samma sak som alla andra, varför fegbetta du river med nötterna?! Och så undrar jag självklart också varför du var med från flop o turn överhuvudtaget :)

 

Varför jag fegbettade river med nöten: Helt ärligt ades_va, jag vet inte. Har du själv aldrig fått hjärnsläpp och gjort något puckat? ;)

 

Varför jag följde med till turn. Tja, hade ju mellanparet med sjysst kicker. Sen gör det inte så ont att syna 4$ i en pot på ca 30$. Färgdraget hade jag inte ens i tankarna vid floppen. Att jag synar ett bet på 12$ för att se river. Funderade inte så mkt över odds i detta läge utan gjorde en chansning. Som då gick hem och resulterade i ovan nämnda hjärnsläpp :lol:

 

Hela den här tråden blev OT om mitt spel, haha...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade precis utför en liknande grej jag med. plockade upp Q2s i SB typ 6 pers limpar och likaså gör jag, på floppen kommer två kort i min färg och en kille miniraisar typ tre pers synar, inräknat mig själv, på turn kommer nått kort jag inte kommer ihåg och killen går all-in för så där 6BB, i en pott på 10BB, jag synar och träffar färgen på river, han hade KK. Efter handen så säger killen "nice hand" och liknande. Kändes lite så där småroligt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...