Gå till innehåll

NL - Skinnad med AA och KK


Backis

Recommended Posts

NL 0.5$ / 1$ 6 sätes på Expekt. Är 4 och 7 handen så har väl ingen direkt koll på spelet.

 

Preflop knappen är fi 1

 

Seat 1: fi1 (ca $70) call 1$ /call 5$

Seat 2: fi2 (ca $39) SB $0.5 /Fold

Seat 3: Backis (ca $123.50) BB $1 /Raise $5 (A :heart: A :diamond: )

Seat 4: fi3 ( $67) Calls1$ /Call $5

Seat 5: fi4 ( $29) Fold

Seat 6: fi5 ( $102) Fold

 

Flop

 

Dealing Flop [2 :club: 3 :spade: J :diamond: ]

(Pot= $18.5)

 

Det lilla jag sett så känns detta som en ofarlig flopp då fi3 raisade 4 preflop med K4 och blev överspelad tidigare. Den andra hade inte spelat några händer sen jag kom in så jag tippade väl på AK eller KK men hade som sagt ingen aning.

 

Backis bets $20

 

fi 3 is all in with $61

fi1 calls $61

Backis went all in with $97.50

fi1 went all in with $3

 

(Pot= $241)

 

Dealing Turn [9 :diamond:]

 

Dealing River [K :heart:]

 

Backis shows A :diamond: A :heart: Pair of Aces

fi3 shows J :heart: J :spade: Three of a kind Jacks

fi1 shows 2 :spade: 2 :diamond: Three of a kind Dueces

Avslutning

 

Happ, det var ju oerhört tråkigt, borde jag vikt mig när fi3 går all in och fi fi1 callar eller borde jag callat och sen vikt mig på turn?

 

 

_____________________________________________________________

 

 

Som sagt 3 händer senare händer detta på samma bord.

 

Backis is dealt K :diamond: K :spade:

 

fi5 (ca $100 raises $4)

Backis went all in with $51

fi5 calls $47

 

Dealing flop [10 :heart: Q :spade: 4 :spade: ]

 

Dealing turn [A :diamond: ]

 

Dealing river [7 :club: ]

 

Backis shows K :diamond: K :spade: a pair of Kings

fi5 shows A :heart: K :club: a pair of Aces.

 

Avslutning

 

Happ igen, totalrökt på 7 händer där två händer var AA och KK.

Spelade jag helt tomtigt på någon av händerna eller är det bara att vänja sig?

 

Nej nu ska jag ta lite revanch :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är det bara att betala av rötäggen som turar, i andra är det för det första rätt dumt att trycka in hela stacken efter hand raise, i detta läge var det Riktigt fint spelat att få med han till all in med dominerad hand, men t ex om han har 10 10, J J, Q Q A J, A Q, K Q elr nåt så foldat han utan att tveka för din all in, men kanske synar 20 dollar.. men när han har väl har AK och synar så borde du fatta att du spelade helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ, det var ju oerhört tråkigt, borde jag vikt mig när fi3 går all in och fi fi1 callar eller borde jag callat och sen vikt mig på turn?

Den ene var allin och den andre hade tre dollar kvar, så det var väl knappast aktuellt ... :-)

 

 

Jag förstår inte riktigt vad ceber säger, men eftersom du hamnade allin i en situation där du var klar favorit tycker jag inte du ska gräma dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: De måste ha satt dig på ett högt par, och att då få omslag och call tyder på att du ligger illa till. Visst, han som callar kan sitta på 45, men om han misstänker högt par (AA-QQ) så vet han att du kan blockera några av hans outs på stegen. Mot en ensam all-in så är det diskutabelt med en syn, men mot omslag+syn på den floppen har jag svårt att tänka mig att en av dem INTE slår dina AA.

 

Andra handen: Du fick in degen med bästa handen. Sju gånger av tio vinner du $51, resterande förlorar du. Shit happens liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni helt pantade elr? klart som fan man kan folda QQ om man raisar 4 BB och blir reraisad över 50 BB???

 

Och dessutom är nog AK och QQ ÄNDA handen dom kan calla på om han trycker in degen direkt.

 

Ta det lite lungt med vad du säger kanske? Du har redan blivit tillsagd om det en gång!

_______

 

Första handen hade jag nog lagt ner när en ställer in och den andra synar, inte så ofta dina ess är bäst där och du har ju inte så stor chans att dra ut.

 

Andra handen går inte säga något om, otur att han hittar esset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lägga AA när andra killen synar. Kanske att man i en fantasivärld är uppe mot en allin-bluff och en kille som synar med AJ, men chansen att åtminstone en av dem har ett set är ju klart större. Är nog rätt så kraftigt -EV att syna där.

 

Andra handen är inte så mycket att snacka om. Bra att du får syn, synd att du förlorar. Oavsett vad den charmiga ceber säger så blir du synad av sämre händer här tillräckligt ofta för att det ska vara okej att gå all-in. Igår var jag all-in tre gånger preflop, men KK två gånger och TT en gång. Hade bäst hand samtliga gånger (uppe mot ATs, AJo och en okänd hand). Folk synar med skit, bara att trycka in med AA/KK om det raisats innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...