Gå till innehåll

FL - Lägsta stegen på rivern, vad göra?


TRD

Recommended Posts

60$ i potten och stege A-5 rainbow på Rivern (På brädan, inte på min hand)

 

Mycket agresivt spel från 2 spelare och jag plus 1 limpar. Själv sitter jag på K Q offs.

 

på Rivern stannar spelet upp totalt. En efter En checkar. Jag sitter i sista pos.

 

2 misstag???

 

1. Vad i heee- gör Jag, som går med enda fram till Rivern?

2. Varför i heee- checkar jag i sista pos sett från detta scenarie?

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur korten faller, och hur troligt det är att någon med en sexa har stannat kvar. Om floppen var A23 t ex så är det ganska otroligt att någon med en sexa är kvar i handen (såvida inte A6s med färgdrag på floppen fanns)

 

Om du sitter i sista position och det är checkat runt till dig, och du känner att spelaren i första position är en skarp spelare så skulle jag överväga att betta ut och hoppas att han raisar - det finns en chans att någon/några av spelarna foldar, vilket gör att du får större del av splitten. Detta kan dock gå åt skogen när någon faktiskt har slowplayat stegen. Mitt agerande skulle alltså bero på hur bra spelarna är, och hur troligt det är att en sexa är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur djupa stackar har de?

Det är inte så viktigt här ...

 

Jämför två olika scenarion. I båda fallen är potten $ 60 och TRD snackar sist.

 

1. TRD sitter med $ 15 framför sig och de andra har honom täckt, alternativt att han sitter med $ 100 framför sig och ingen av de andra spelarna har mer än $ 15.

 

2. TRD sitter med $ 100 framför sig och de andra täcker honom.

 

I vilket av fallen riskerar han mest med en bet på river?

 

Men motivera gärna varför DU inte tycker att det är viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara av intresse att veta hur stora insatserna är. 60 dollar i potten är mycket om det är 1/2 och rätt lite om det är 5/10. Hur korten fallit, hur spelarna runt om är är också intressant, utan den informationen så är det lite svårt att veta hur man ska agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...