Deppodi Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Tjenare. Tänkte bara fråga hur ni gör på rivern när ni inte har nånting? Låt mig förklara; Du raisar preflop med din hand som kanske är AK. På floppen missar du och fi checkar, du gör nu ett fortsättningsbet och fi synar. Fi checkar turn som också missar, här checkar du också med tanke på att du har bara AK och du tog en chansning på floppen med ditt fortsättningsbet. Sen kommer river också blank, och fi checkar igen. Är inte det här nästan ett glasklart läge att trycka in lite mer i potten och sätta press på fi? Eller checkar ni bara ner den och låtar han vinna med sitt mediokra par? Eller anser ni att man borde betta alla gator? Dela med er av era tankar! Mvh Citera
handmadegod Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Tjenare. Tänkte bara fråga hur ni gör på rivern när ni inte har nånting? Låt mig förklara; Du raisar preflop med din hand som kanske är AK. På floppen missar du och fi checkar, du gör nu ett fortsättningsbet och fi synar. Fi checkar turn som också missar, här checkar du också med tanke på att du har bara AK och du tog en chansning på floppen med ditt fortsättningsbet. Sen kommer river också blank, och fi checkar igen. Är inte det här nästan ett glasklart läge att trycka in lite mer i potten och sätta press på fi? Eller checkar ni bara ner den och låtar han vinna med sitt mediokra par? Eller anser ni att man borde betta alla gator? Dela med er av era tankar! Mvh Mot tight-veka spelare bluffar jag gärna men mot synstationer undviker jag det. Samtidigt måste du kunna representera nåt. Om det kommer en färg på river eller ett högt kort. Om det kommer en blank tvåa på river är det kanske inte världens bästa kort att bluffa på. Sen är ju din image rätt viktig, har du misslyckats med bluffar i tidigare potter kanske det är bättre att checka ner. Har du istället bara visat vinnande händer kan det ju vara läge att bluffa. Spelar du på låga stakes är det viktigast att veta vad för spelare du spelar mot, ofta är det inte värt att bluffa då dom inte kan lägga en halvbra hand. Citera
Late Postad 17 November , 2008 Rapport Postad 17 November , 2008 Titta också på brädans textur, vad kan din motståndare ha? Är det en rätt så torr bräda med säg J 7 2..och han checksynar så har han oftast någonting ifall han synar, med det sagt så behöver det inte vara fel att fyra av igen på turn om det kommer en blank. Men om floppen är mer dragvänlig säg; 4 5 10..med 2 spader så kan han ha alla möjliga händer som 56, A2, A3, 67, alla möjliga färgdrag och ibland gutshots också som man mycket väl kan få han att slänga, mestadels beroende på fi's spelstil. Försök att variera dig då och då. Använd inte alltid samma linje i liknande situationer då blir du exploaterbar i längden. Citera
Recommended Posts