Gå till innehåll

Historiens ondaste man?


Spjuvern

Recommended Posts

[.

 

Det om Bush är lite roligare. Bush är en riktig idiot och jag blev chockad när han återvaldes för en andra period som president. Men han gjorde ju ett vackert jobb med att köra ekonomin i botten för att bekämpa ondskans axelmakter (läs: hjärnspöken). Men ond är han inte. Dum i huvet, fel på många sätt, felaktikt religös, m.m., men inte ond.

 

Men om konsekvensen av hans dumhet blir till ren ondska,är han fortfarande bara dum?

Det är inte en sak hans "dumhet" ställt till det för folk,det är upprepningar,konsekvenserna av hans handlande har dödat mängder av folk regelbundet,är inte det ondska?

 

En uppmaning till folk som läser "biografier",googla gärna författare och förlag, bedöm sedan trovärdigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lapproffe,din vana trogen klipper o klistrar du valda delar av mina meningar,heders åt dej!!

 

Du verkar även fixerad vid vad jag tycker och tänker,kul,fortsätt så.

 

Det går inte att undvika att gynna kapitalismen i en kapitalistisk värld,eller går o går,jag kan ju ta det eminenta råd jag får av så många raketforskare på allvar och flytta till Nordkorea,ett land jag alltid försvarat i mina texter................

 

Jaja,jag skiter faktiskt i er ,ni får tycka vad fan ni vill,JAG säger att Bush är historiens ondaste,och absolut den dummaste som någonsin framträtt med sitt rätta namn.

 

Klippa och klistra?

Det är ju dina egna ord. Bara att gå tillbaka till bloggen och läsa.

 

"För mej kommer inte yttrandefrihet som nr 1 när samhällen ska skapas, det är en "lyx" som får komma i andra tredje hand.

 

det är en åsikt som sticker många i ögonen, men det är folk som aldrig svultit, som aldrig sett sina barn dö och som tror på att det går att äta ord."

 

Du är ju som de här dokusåpadeltagarna som påstår att produktionsbolaget vinklat deras personlighet. Att uttalanden rycks ur sitt sammanhang...

Stå för det du säger istället, Byling.

 

För den som orkar läsa debatten mellan mig och Byling, så finns den i mitt bloggarkiv. I kommentarerna till bloggen "Till Byling".

April eller Maj tror jag det var.

 

Jag vill inte göra egenreklam för bloggen, men om någon vill se en skruvad människosyn(Bylings), så finns den på lapproffe.blogg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om konsekvensen av hans dumhet blir till ren ondska,är han fortfarande bara dum?

Det är inte en sak hans "dumhet" ställt till det för folk,det är upprepningar,konsekvenserna av hans handlande har dödat mängder av folk regelbundet,är inte det ondska?

 

En uppmaning till folk som läser "biografier",googla gärna författare och förlag, bedöm sedan trovärdigheten.

 

Handlingar som direkt eller indirekt leder till lidande utan uppsåt har inget som helst med ondska att göra. Det är ungefär som att säga att dom allierade i andra världskriget var onda för att dem gick i krig. Jag menar vad skulle dem annars göra? Skillnaden här är väl att Bush har ett val och väljer fel väldigt ofta vilket genomsyrat hans tid som president.

 

Och om du kör på dem kriterierna är han ju bara ansvarig för typ 3000-4000 personers död? Knappast den ondaste genom tiderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlingar som direkt eller indirekt leder till lidande utan uppsåt har inget som helst med ondska att göra. Det är ungefär som att säga att dom allierade i andra världskriget var onda för att dem gick i krig. Jag menar vad skulle dem annars göra? Skillnaden här är väl att Bush har ett val och väljer fel väldigt ofta vilket genomsyrat hans tid som president.

 

Så att medvetet starta krig på falska grunder genom att sprida rykten om massförstörelsevapen gör honom inte till ond då?

Ett krig som hitills har kostat ca 100 000 civila personer livet.

 

Och om du kör på dem kriterierna är han ju bara ansvarig för typ 3000-4000 personers död? Knappast den ondaste genom tiderna?

 

Ja, om du enbart räknar amerikanska pojkar så har du helt rätt på den siffran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Also, das war der point.

 

Sehr gut mein Herr, vilket osökt får mig att tänka på doktor Mengele.

Det känns som att han var lite halvond ändå.

 

Det som jag ser som ondska, ser ju ofta den "onde" som helt normalt.

Som att släpa med sig sina småbarn, för att de ska skandera i förstamajtåget och vifta flagga för Röd Front.

 

Indoktrinering av snorungar är riktig ondska för mig.

Vare sig det gäller Hare Krishna eller Nynazister.

Och för all del kommunister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sehr gut mein Herr, vilket osökt får mig att tänka på doktor Mengele.

Det känns som att han var lite halvond ändå.

 

Det som jag ser som ondska, ser ju ofta den "onde" som helt normalt.

Som att släpa med sig sina småbarn, för att de ska skandera i förstamajtåget och vifta flagga för Röd Front.

 

Indoktrinering av snorungar är riktig ondska för mig.

Vare sig det gäller Hare Krishna eller Nynazister.

Och för all del kommunister.

 

 

18års gräns för demonstrationer?

 

Du borde satsa på politiken lappen,din retorik är formidabel.

Vilka demonstrationer,yttringar, ska man få ta med sej sina barn på?och när? När dom är 18 och inte längre barn?

Får man gå på fotboll med sina barn? Förekommer mycket skrik och hat där,mycket mer än vad som förekommer i ett första majtåg.

 

Eller är det bara i fall där du inte håller med i sak som det är olämpligt att barn går med?

 

Men jag ska väl inte tjafsa emot dej, en 10 barnsfarsa som bott hela sitt liv i Havanna och kan allt?

 

Sedan angående Bush,så är siffran 3-4000 dagliga offer antar jag,eller räknar man bara kaukasier när man räknar ondskans offer?

Det är nog minst en miljon irakier som har strukit med pga usa:s krig och sanktioner,och det är bara ett av länderna onkel konkel våldtagit,av många.

 

Sedan hur många som dött utav chockterapi initierad av Friedman och senare ivrigt understödd av den gravt störde bush junior, ja det kan man bara spekulera i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18års gräns för demonstrationer?

 

Du borde satsa på politiken lappen,din retorik är formidabel.

Vilka demonstrationer,yttringar, ska man få ta med sej sina barn på?och när? När dom är 18 och inte längre barn?

Får man gå på fotboll med sina barn? Förekommer mycket skrik och hat där,mycket mer än vad som förekommer i ett första majtåg.

 

Eller är det bara i fall där du inte håller med i sak som det är olämpligt att barn går med?

 

Men jag ska väl inte tjafsa emot dej, en 10 barnsfarsa som bott hela sitt liv i Havanna och kan allt?

 

Sedan angående Bush,så är siffran 3-4000 dagliga offer antar jag,eller räknar man bara kaukasier när man räknar ondskans offer?

Det är nog minst en miljon irakier som har strukit med pga usa:s krig och sanktioner,och det är bara ett av länderna onkel konkel våldtagit,av många.

 

Sedan hur många som dött utav chockterapi initierad av Friedman och senare ivrigt understödd av den gravt störde bush junior, ja det kan man bara spekulera i.

 

Fortsätt du att "fostra" dina ungar till att följa dina egna irrläror, Byling.

Jag ser ingen större skillnad på dig och de som lär barnen att "heila" innan de fått av sig blöjorna.

 

Vem som egentligen är gravt störd, kanske inte just du ska spekulera i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,hur kommer man till Nordkorea?

 

Visst jag är indoktrinerad,du är påläst.

Bush är snäll,alla kommunister elaka.

 

Är det Che jag har som avatar? Fan,trodde det var Rune Börjesson,legendarisk ÖIS:are,sorry,ska genast ta bort den.

 

Hata,jag bodde i ett slott vid kusten.

 

[.

 

Som sagt..jag säger varken bu eller bä om Bush. Men ond i historisk bemärkelse är han inte..och kommer inte bli betraktad som det heller. Nä jag är inte påläst, det kallas bara sunt förnuft att konstatera att Bush INTE är världens genom tidernas ondaste man. Men va fan..man får ju tro vad man vill...vi har ju även religion och Flat Earth Society

 

Såg du dokumentären Byling???

 

Jag jobbar själv inom sjukvården/äldrevården och jag känner ett

faktiskt ett lugn inför min egna ålderdom och den "vård" jag kommer få! Det du verkar glömma är att svensk sjukvård erbjuder så mycket kvalite till en väldigt stor kvantitet. Till skillnad från t ex USA som erbjuder enorm kvalite men inte till riktigt lika stor kvantitet.

 

Jag frågar igen...var "allt bättre" för låt säga 50 år sen? Skulle du vilja leva då istället för nu? Eftersom du anser att det är sämre nu osv så måste det ju nån gång varit bättre..och när var det?

 

Och kan du inte göra en likadan lista som jag gjorde, med eller utan ironi, du väljer själv

 

Förresten...Nord-Korea ligger mellan utopin och helvetet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att medvetet starta krig på falska grunder genom att sprida rykten om massförstörelsevapen gör honom inte till ond då?

Ett krig som hitills har kostat ca 100 000 civila personer livet.

 

 

 

Ja, om du enbart räknar amerikanska pojkar så har du helt rätt på den siffran.

 

Finns inga som helst belägg för att han har haft kunskap utöver den han officiellt getts, dvs att WMDs var närvarande. Det finns belägg för att man visste att WMDs inte fanns inom militären. Detta i alla fall senast jag läste på för 12-6 månader sedan.

 

Och ja, jag räknade bara amerikaner, rasist som jag är. Men oavsett, 100k människors död då målet inte är att döda människor står sig oerhört lågt på skalan över tidernas ondaste.

 

Vad snackar du om?? Kuba stavas med K på en massa andra språk än svenska: till exempel tyska.

 

Dom stavar verkligen allt med k. Älskar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga som helst belägg för att han har haft kunskap utöver den han officiellt getts, dvs att WMDs var närvarande. Det finns belägg för att man visste att WMDs inte fanns inom militären. Detta i alla fall senast jag läste på för 12-6 månader sedan.

 

Snacka skit. Klart GWB visste att det inte fanns några WMD:s.

Hela västvärlden blev ju oerhört förvånade när det där påståendet kom ut och jag tror de flesta fattade exakt vad det var frågan om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka skit. Klart GWB visste att det inte fanns några WMD:s.

Hela västvärlden blev ju oerhört förvånade när det där påståendet kom ut och jag tror de flesta fattade exakt vad det var frågan om.

 

Ja, det ger väldigt mycket för mig att försvara GWB. Mer än att det är så, då. Jag menar jag håller honom väldigt högt osv. ...

 

Och jag antar att hela västvärlden är synonymt med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta med Bush i en tråd om historiens ondaste man känns sådär. Visst det är några som har strykt med i Irak-kriget. Men det är ändå ganska lite jämfört med alla som blev avrättade av nazisterna. Det påstås att upp emot 11 miljoner blev avrättade. Och då är inte alla soldater och civila som dog pga kriget medräknade.

 

Sen har vi diverse folkslag i afrika som blivit mer eller mindre utrotade genom mass-slakt.

 

Vad gäller motiv och se till sitt folkslags bästa så vill jag hävda att alla diktatorer och liknande har mer eller mindre enbart personliga motiv och intresse. Att påstå att man gör saker för sitt folks bästa är bara bull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra, då kan du se fram mot din ålderdom med förtröstan.

Alla Lex-lagar som finns kan vi väl skippa med,dom kan ju knappast behövas.

Hela min släkt jobbar inom äldreomsorgen,dom har blivit rationaliserade med c:a 50 %,men det är säkert bättre nu ändå,gamlingarna blir ju vändna då o då.

 

Din mening om Lex-Lagar är faktiskt bland det dummaste jag läst på länge...kom inte på det förrän nu! Så sjukt korkat!!! Så klart lagarna behövs? Varför tror du dom instiftades?? Sen när har nya lagar/regler varit ett tecken på att vi går mot sämre tider???

På 60-talet kom en lag som förbjöd våldtäkt inom äktenskapet! Skulle detta då innebära att vi gick mot fler våldtäkter inom äktenskapet eller?

Jag tror att Lex-lagarna du pratar om snarare syftar till att missvården skall minska!

 

Å Byling, jag tror ju inte du såg dokumentären som det gavs tips om, "Välfärdsmysteriet", http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=26971&a=360724! Men jag tycker att du ska göra det. Då kan du få ett svar på varför hela din kära släkt har blivit så "rationaliserade". Om du inte orkar se, vilket jag inte tror du kommer göra, så kan jag ge dig följande råd:

Ser du en person i rullstol eller på något annat sätt handikappad så skäll ut den jäveln, det är nämligen dom som är en av anledningarna till neddragningar inom äldreomsorgen (läs omfördelning)

 

Din sista mening om "att gamlingarna blir vända då och då" är bara obildad och visar hur oinsatt du är i ämnet.

 

Sen efterfrågar jag fortfarande när du anser att allt var bättre i Sverige, 1969?, 1975?, 1948?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din mening om Lex-Lagar är faktiskt bland det dummaste jag läst på länge...kom inte på det förrän nu! Så sjukt korkat!!! Så klart lagarna behövs? Varför tror du dom instiftades?? Sen när har nya lagar/regler varit ett tecken på att vi går mot sämre tider???

På 60-talet kom en lag som förbjöd våldtäkt inom äktenskapet! Skulle detta då innebära att vi gick mot fler våldtäkter inom äktenskapet eller?

Jag tror att Lex-lagarna du pratar om snarare syftar till att missvården skall minska!

 

Å Byling, jag tror ju inte du såg dokumentären som det gavs tips om, "Välfärdsmysteriet", http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=26971&a=360724! Men jag tycker att du ska göra det. Då kan du få ett svar på varför hela din kära släkt har blivit så "rationaliserade". Om du inte orkar se, vilket jag inte tror du kommer göra, så kan jag ge dig följande råd:

Ser du en person i rullstol eller på något annat sätt handikappad så skäll ut den jäveln, det är nämligen dom som är en av anledningarna till neddragningar inom äldreomsorgen (läs omfördelning)

 

Din sista mening om "att gamlingarna blir vända då och då" är bara obildad och visar hur oinsatt du är i ämnet.

 

Sen efterfrågar jag fortfarande när du anser att allt var bättre i Sverige, 1969?, 1975?, 1948?

 

 

Hahaha,du skojar?

Jag ironiserar och du tänder till och tror du sätter sista spiken i kistan??

 

Hahahaha,läs mitt engång till, o skriv igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha,du skojar?

Jag ironiserar och du tänder till och tror du sätter sista spiken i kistan??

 

Hahahaha,läs mitt engång till, o skriv igen.

 

Byling, min varslade vän...

Den politik som du driver har aldrig fungerat någonstans.

Kommer aldrig att fungera någonstans.

 

Du måste börja fundera på ditt eget bästa och lämna rödflaggorna för ett tag.

Vilket annat jobb får du ifall fabriken lägger ner?

Vilket annat jobb får du med din militanta kommunism?

 

Inse att det inte finns en enda arbetsgivare som vill ha med dig att göra.

Skulle väl vara "Proletären" då...men skriva kan du inte heller....8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byling, min varslade vän...

Den politik som du driver har aldrig fungerat någonstans.

Kommer aldrig att fungera någonstans.

 

Du måste börja fundera på ditt eget bästa och lämna rödflaggorna för ett tag.

Vilket annat jobb får du ifall fabriken lägger ner?

Vilket annat jobb får du med din militanta kommunism?

 

Inse att det inte finns en enda arbetsgivare som vill ha med dig att göra.

Skulle väl vara "Proletären" då...men skriva kan du inte heller....8-)

 

 

Jag är inte varslad,men tyvärr är c.a en tredjedel av metallarna i min fabrik det.

Andra kvartalsrapporten för AB Volvo gav en vinst på 7,2 miljarder.

Man har på de två senaste åren plockat ut c.a 40 miljareder till aktieägarna,men har inte råd att behålla folk för kompetensutveckling och utbildning när den första lågkonjukturen visar sej.

Volvo tappar inte heller marknadsandelar,tvärtom , dom tar.

 

Det är inte "mitt" system som havererar runt vår planet nu,med bankkriser och börsras,det är inte det systemet jag förespråkar som rasar.

 

Jag har mycket bra vitsord från alla mina fd-arbetsgivare,jag gillar att jobba,jag är bra på mitt jobb,och inte alla chefer är rädda för folk som säger ifrån.

 

Folk som känner mej vet att jag inte går runt o skjuter meningsmotståndare(även om jah har god lust till det ibland)utan att det går alldeles utmärkt att resonera med mej, som med de flesta r-are.

 

Kul att du är engagerad i mitt liv, pal !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...