Gå till innehåll

Historiens ondaste man?


Spjuvern

Recommended Posts

Enligt min egna vetenskapliga utredning är 99 % av alla politiker ryggradslösa kräk som borde ner i gruvor för tvångsarbete och bo i förorter.

 

Ondast genom tiderna är usa:s nuvarande president,som även tar titeln dummast genom tiderna.

 

Näst dummast är den som inte inser att vi fått det sämre nu utan jämför med stenåldern och förklarar med stolthet att vi fått det bättre,huga mej.............

 

Ja alla politiker utom den där snubben på Cuba då eller???

Ja allt har blivit sämre..verkligen allt! Tacka vet jag på på 50-talet, folkhemmets guldtid, vem skulle inte vilja leva då. Hand upp tack!

 

När man anser att USA:s nuvarande president är den ondaste mannen genom tiderna (han är alltså en uslare typ än Stalin, Mao, Hitler, Kim Il Sung, Ceauşescu, Idi Amin, Saddam Hussein, Mobutu, Suharto och andra män som har åtskilliga människoliv på sitt samvete) så bevisar det hur JÄVLA trångsynt och indoktrinerad man är i sin världssyn. Så sorgligt!!!

 

Nu ska jag räkna upp alla saker som är sämre nu jämfört med låt säga för 50 år sen :

# Privatekonomin är sämre nu!

# Jämlikheten mellan kön/samhällsklasser är sämre nu!

# Miljöarbetet är sämre nu!

# Tekniken är sämre nu!

# Utbildningen/tillgängligheten är sämre nu!

 

Varför har man Che Guevara som sin avatar undrar jag? Och varför är alltid vänsterfolk/kommunister så framtidsnegativa?? Kanske för att deras politik inte hör hemma i framtiden?

Flytta till Nord-Korea för fan!

 

(och nä..jag tycker inte Bush är världens bästa politiker. Tycker han är rätt pajig och driver en utrikespolitik som jag inte sympatiserar med...men att säga att är rent ond är en annan sak!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant, särskilt för "det var bättre förr"-are:

 

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=26971&a=360724

 

Har sett denna..mycket intressant! Säger allt. Det tragiska är att det kollektiva medvetandet säger att allt var bättre för. Tror att mediers skräckrapportering om ett fåtal missförhållande i äldreomsorgs-djungeln är en bidragande faktor. Tråkigt att det negativa bara rapporteras!

 

Se den Byling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alla politiker utom den där snubben på Cuba då eller???

Ja allt har blivit sämre..verkligen allt! Tacka vet jag på på 50-talet, folkhemmets guldtid, vem skulle inte vilja leva då. Hand upp tack!

 

När man anser att USA:s nuvarande president är den ondaste mannen genom tiderna (han är alltså en uslare typ än Stalin, Mao, Hitler, Kim Il Sung, Ceauşescu, Idi Amin, Saddam Hussein, Mobutu, Suharto och andra män som har åtskilliga människoliv på sitt samvete) så bevisar det hur JÄVLA trångsynt och indoktrinerad man är i sin världssyn. Så sorgligt!!!

 

Nu ska jag räkna upp alla saker som är sämre nu jämfört med låt säga för 50 år sen :

# Privatekonomin är sämre nu!

# Jämlikheten mellan kön/samhällsklasser är sämre nu!

# Miljöarbetet är sämre nu!

# Tekniken är sämre nu!

# Utbildningen/tillgängligheten är sämre nu!

 

Varför har man Che Guevara som sin avatar undrar jag? Och varför är alltid vänsterfolk/kommunister så framtidsnegativa?? Kanske för att deras politik inte hör hemma i framtiden?

Flytta till Nord-Korea för fan!

 

(och nä..jag tycker inte Bush är världens bästa politiker. Tycker han är rätt pajig och driver en utrikespolitik som jag inte sympatiserar med...men att säga att är rent ond är en annan sak!)

 

OK,hur kommer man till Nordkorea?

 

Visst jag är indoktrinerad,du är påläst.

Bush är snäll,alla kommunister elaka.

 

Är det Che jag har som avatar? Fan,trodde det var Rune Börjesson,legendarisk ÖIS:are,sorry,ska genast ta bort den.

 

Hata,jag bodde i ett slott vid kusten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett denna..mycket intressant! Säger allt. Det tragiska är att det kollektiva medvetandet säger att allt var bättre för. Tror att mediers skräckrapportering om ett fåtal missförhållande i äldreomsorgs-djungeln är en bidragande faktor. Tråkigt att det negativa bara rapporteras!

 

Se den Byling!

 

Så bra, då kan du se fram mot din ålderdom med förtröstan.

Alla Lex-lagar som finns kan vi väl skippa med,dom kan ju knappast behövas.

Hela min släkt jobbar inom äldreomsorgen,dom har blivit rationaliserade med c:a 50 %,men det är säkert bättre nu ändå,gamlingarna blir ju vändna då o då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min egna vetenskapliga utredning är 99 % av alla politiker ryggradslösa kräk som borde ner i gruvor för tvångsarbete och bo i förorter.

 

Ondast genom tiderna är usa:s nuvarande president,som även tar titeln dummast genom tiderna.

 

Näst dummast är den som inte inser att vi fått det sämre nu utan jämför med stenåldern och förklarar med stolthet att vi fått det bättre,huga mej.............

Jag tror att du, måhända ofrivilligt, faktiskt lyckades definiera dumhet för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du graderar svenska sossar till samma omänskligt onda nivå som Hitler, Stalin & Co så får du mycket gärna förklara hur du kommit fram till det.

Ditt första inlägg verkade ju bara vara vanligt oskyldigt, halvkorkat raljerande, men när du nu insinuerar saker så blev det ju intressant.

 

Jag gratulerar Herr Björn till titeln "sveriges längsta rasp i röven".

Den titeln föräras folk som inte har någon distans till någonting, utan kräver att minsta gliring ska vara seriös och förankrad i Herr Björns verklighet.

 

Byling är ju, som vi alla vet vid det här laget, en av de få spillrorna av råkommunister som finns kvar i världen.

Märkligt nog spelar han nätpoker och bidrar därmed till ultrakapitalismens väl och ve. Dubbelmoral någon...

 

Jag citerar Byling från min egen blogg:

- Yttrandefrihet är en lyx som får komma i tredje hand när man bygger ett samhälle.

 

Så jävla knäpp är den karln...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gratulerar Herr Björn till titeln "sveriges längsta rasp i röven".

Den titeln föräras folk som inte har någon distans till någonting, utan kräver att minsta gliring ska vara seriös och förankrad i Herr Björns verklighet.

Äh, jag tyckte herr Björn lyckades slå sönder ett pilsnerresonemang med en rätt tydlig glimt i ögonen. Det är så trist att bomba allt man skriver med smileys, placera dem själv på utvalda ställen så kanske du tolkar inlägget annorlunda.

Men det ska också sägas, att jag faktiskt är rätt trött på det eviga gnällandet och politikerföraktet, det där som bara mal på uppåt utan vett och logik. Du skriver först att fru Sahlin är en ond människa, sen antyder du vetskap om sossarnas dolda djävulskap. Klart man blir nyfiken. Så snälla, vad vet du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, jag tyckte herr Björn lyckades slå sönder ett pilsnerresonemang med en rätt tydlig glimt i ögonen. Det är så trist att bomba allt man skriver med smileys, placera dem själv på utvalda ställen så kanske du tolkar inlägget annorlunda.

Men det ska också sägas, att jag faktiskt är rätt trött på det eviga gnällandet och politikerföraktet, det där som bara mal på uppåt utan vett och logik. Du skriver först att fru Sahlin är en ond människa, sen antyder du vetskap om sossarnas dolda djävulskap. Klart man blir nyfiken. Så snälla, vad vet du?

 

Eftersom topic är "historiens ondaste man" så vet jag mer än du anar.

Mona Sahlin är alltså en karl egentligen.

 

Med lite kajal och en feminin röst kan man lura de flesta politikerkramare idag.

Byling kan man dessvärre inte lura åt något håll.

 

Han är alldeles för korkad för att ta åt sig någon form av information eller åsikter whatsoever.

Säger flaggbäraren i Röd Front att jorden är platt, så håller Byling med och aktar sig för att segla för långt från hemmahamnen...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar Byling från min egen blogg:

- Yttrandefrihet är en lyx som får komma i tredje hand när man bygger ett samhälle.

 

Så jävla knäpp är den karln...:shock:

 

Vad kommer etta respektive tvåa?

Personligen anser jag att yttrandefriheten kommer på 1:a plats. men vad vet jag?

 

Snälla herr Björn, visst var det ett "pilsnerresonemang"

Men inte skrev jag att alla politiker var onda? Anledningen till "politiker föraktet" är självklart att en del av dom inte lever som dom lär.

Det är tufft att betala skatt, bara jag slipper själv

En del politiker visar med all tydlighet att dom anser sig stå över vissa lagar, och moral och etik.

Självklart finns det gott om politiker som är värda all respekt och tilltro

 

Men back to topic

Dom flesta av historiens ondaste män har varit "politiker"

Därmed inte sagt att dom är/varit svenska :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kommer etta respektive tvåa?

Personligen anser jag att yttrandefriheten kommer på 1:a plats. men vad vet jag?

 

Snälla herr Björn, visst var det ett "pilsnerresonemang"

Men inte skrev jag att alla politiker var onda? Anledningen till "politiker föraktet" är självklart att en del av dom inte lever som dom lär.

Det är tufft att betala skatt, bara jag slipper själv

En del politiker visar med all tydlighet att dom anser sig stå över vissa lagar, och moral och etik.

Självklart finns det gott om politiker som är värda all respekt och tilltro

 

Men back to topic

Dom flesta av historiens ondaste män har varit "politiker"

Därmed inte sagt att dom är/varit svenska :mrgreen:

 

"Pilsnerresonemang" är ju hur kul som helst. Mera sånt.

 

Vad som kommer etta och tvåa på Bylings lista, vet jag inte.

Jag gissar på:

1. Partitoppen

2. Partiet

 

Cubakramarna har dessutom mage att kalla diktaturen för världens största demokrati. Hå hå ja ja...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm bara inte bort Julius Cesar. Någon som har koll på hur ond den mannen var?

Vet inte om man kan säga att Julle var en direkt ond människa, det handlade väl mest om att han inte gillade den korrumperade senaten. Eller?

Däremot så var Nero genuint ond. Sannolikt var han fullblodspsykopat (tror han t o m var kraftigt inavlad), han skulle väl snarare hamna på mentalsjukan än framför exekutionspatrull i dagens civilisation. (rätta mig om jag minns fel...tror iaf det var Nero)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lapproffe,din vana trogen klipper o klistrar du valda delar av mina meningar,heders åt dej!!

 

Du verkar även fixerad vid vad jag tycker och tänker,kul,fortsätt så.

 

Det går inte att undvika att gynna kapitalismen i en kapitalistisk värld,eller går o går,jag kan ju ta det eminenta råd jag får av så många raketforskare på allvar och flytta till Nordkorea,ett land jag alltid försvarat i mina texter................

 

Jaja,jag skiter faktiskt i er ,ni får tycka vad fan ni vill,JAG säger att Bush är historiens ondaste,och absolut den dummaste som någonsin framträtt med sitt rätta namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att undvika att gynna kapitalismen i en kapitalistisk värld,

 

Fan va bekvämt att vara kommunist. Man kan alltid skylla på nåt eller hänvisa till nån utopisk idé.

 

Har en nära släkting som intervjuade en känd svensk skådespelare, erkänd kommunist. Personen äger en riktigt flådig segelbåt. Min närstående frågade hur det rimmar med den kommunístiska ideologin. Skådespelaren svarade på göteborska att "jooo, men jag tycker ju att aaaallaaaa ska få äga en segelbåt". Min spontana tanke när jag hörde det (för nåt decennie sedan) var att, vadå, kustremsan kommer ju inte räcka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Discovery channel körde en serie om de värsta seriemördarna för ett tag sen. I det programmet rankades mördarna efter en rankinglista som nån snubbe gjort, baserat på motiv, grymhet mm. Borde funka att applicera på diktatorer och liknande.

 

Serien gick ut ungefär på vem som njöt mest, och var vid sina sinnens fulla bruk. Att iskallt le i rätten, vara trevlig mot alla och så vidare, samtidigt som man blir åtalad för att ha slaktat och styckat en massa kvinnor rankar t.ex. rätt högt. Ed Gein rankades t.ex. inte överdrivet högt (7 eller något om jag minns rätt) helt enkelt för att han inte insåg hur skruvat och fel det han gjorde var. Han var störd helt enkelt.

 

Det är väl omöjligt att resonera sig fram till vem som är/var mest ond.

Ett flertal afrikanska ledare genom tiderna, lär väl platsa på listan.

Med Idi Amin någonstans i täten. Mandelas exkärring finns nog där också.

 

De riktigt "onda" människorna har ju sällan nått statsmannastatus, utan ruttnar bort i något fängelse någonstans. Eller är avrättade.

 

Att räkna antalet offer för politiken ger ju inget egentligt betyg på ondskan.

De som vi ser som onda, ser oftast sig själva som helt normala.

De följer sina drifter och kan inte göra så mycket åt det.

 

Det finns ju ett helt gäng med torterare och kannibaler som vi aldrig hört talas om...

 

Men världens mest onda levande människa idag, tror jag är Mona Sahlin.:evil:

 

Tycker att det är en avvägning som gäller. Antalet offer är rätt högt, men personligt deltagande samt njutning av tortyr och avrättningar måste gå hand i hand för en eventuell förstaplats. Egoister som får makt och låter folk dö är i min mening inte alls högrankande på det sättet, helt enkelt för att dem inte personligen dödar, eller inte gör det mer än ett fåtal gånger (T.ex. Mao, Hitler m.fl.)

 

Jag chockar alla med att hävda att majoriteten politiker i maktställning i dagens läge har gott i sinne, dvs att de företräder folket, välfärd, miljö, etc framför egen personlig vinning och/eller hat, ärelystnad etc. Informationssamhälle och demokrati är en ganska bra kombination, mest lyckade hittills.

 

Medhålles. Men det går ju att tala friskt om hur dålig vår demokrati är på ett forum när det har absolut noll effekt i verkligheten, så jag antar att det är därför det är så vidspritt.

 

Okej, en tonåring har läst en biografi - trådvärdigt. Hur som helst, hur kan "med respekt för sitt rike" eller dylikt vara en förmildrande omständighet?

1. Ja, för boken ljuger. Speciellt när du vet vilken bok det handlar om, samt är väldigt insatt i Mao personligen. Eller hur?

Varför skriver du ens på svenska? Eh, förlåt, protosvenska.

2. Hur kan du inte bli permabannad med den äckliga attityd du för i vartannat inlägg?

 

Lapproffe,din vana trogen klipper o klistrar du valda delar av mina meningar,heders åt dej!!

 

Du verkar även fixerad vid vad jag tycker och tänker,kul,fortsätt så.

 

Det går inte att undvika att gynna kapitalismen i en kapitalistisk värld,eller går o går,jag kan ju ta det eminenta råd jag får av så många raketforskare på allvar och flytta till Nordkorea,ett land jag alltid försvarat i mina texter................

 

Jaja,jag skiter faktiskt i er ,ni får tycka vad fan ni vill,JAG säger att Bush är historiens ondaste,och absolut den dummaste som någonsin framträtt med sitt rätta namn.

 

Kommunismen är en dålig idé i sin grund då all utveckling avstannar och en stor del av befolkningen skulle bli olyckliga och få lida. Valfriheter är inte något som värderas och därför skulle massepedemi av deprimering råda. Kanske inte skulle vara nån större skillnad från idag på den senare punkten iofs.

 

Det om Bush är lite roligare. Bush är en riktig idiot och jag blev chockad när han återvaldes för en andra period som president. Men han gjorde ju ett vackert jobb med att köra ekonomin i botten för att bekämpa ondskans axelmakter (läs: hjärnspöken). Men ond är han inte. Dum i huvet, fel på många sätt, felaktikt religös, m.m., men inte ond.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev jag på samiska skulle du inte fatta ett skit.

Uppenbarligen gör du inte det likförbannat.

 

Fattar ett skit alltså.

 

Va? Det är ju uppenbart att jag springer cirklar till dig. Jag menar bara att det är ett idiotiskt försvar att skylla sin okunnighet på att man på godtyckligt manér blandar in engelska ord/stavningar i sitt vardagliga svenskabruk, när varenda jävel förstår att du bara inte vet bättre.

 

Men även OM det vore så att du faktiskt är en idealist som kämpar för den obegripliga inställningen att använda engelska egennamn istället för svenska diton så framstår du ju som högst, eh...märklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ja, för boken ljuger. Speciellt när du vet vilken bok det handlar om, samt är väldigt insatt i Mao personligen. Eller hur?

 

2. Hur kan du inte bli permabannad med den äckliga attityd du för i vartannat inlägg?.

 

1. Begrepp som objektivism och vinkling kan ju knappast vara nya för dig? Alltså, det är klart att Mao var ett rövhål i planetens historias kropp, men man kanske bör fråga sig själv varför man, efter att ha läst en biografi eller vad det nu ska klassificeras som, känner sig övertygad om att just Mao vore så oerhört mycket värre än alla andra diktatorer som nämnts i tråden.

 

2. Jag är ganska säker på att jag inte bröt mot någon regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Det är ju uppenbart att jag springer cirklar till dig. Jag menar bara att det är ett idiotiskt försvar att skylla sin okunnighet på att man på godtyckligt manér blandar in engelska ord/stavningar i sitt vardagliga svenskabruk, när varenda jävel förstår att du bara inte vet bättre.

 

Men även OM det vore så att du faktiskt är en idealist som kämpar för den obegripliga inställningen att använda engelska egennamn istället för svenska diton så framstår du ju som högst, eh...märklig.

 

 

Var är de där cirklarna som du sprungit TILL mig.

Lär dig svenska din luffare.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...