Gå till innehåll

Historiens ondaste man?


Spjuvern

Recommended Posts

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är väl omöjligt att resonera sig fram till vem som är/var mest ond.

Ett flertal afrikanska ledare genom tiderna, lär väl platsa på listan.

Med Idi Amin någonstans i täten. Mandelas exkärring finns nog där också.

 

De riktigt "onda" människorna har ju sällan nått statsmannastatus, utan ruttnar bort i något fängelse någonstans. Eller är avrättade.

 

Att räkna antalet offer för politiken ger ju inget egentligt betyg på ondskan.

De som vi ser som onda, ser oftast sig själva som helt normala.

De följer sina drifter och kan inte göra så mycket åt det.

 

Det finns ju ett helt gäng med torterare och kannibaler som vi aldrig hört talas om...

 

Men världens mest onda levande människa idag, tror jag är Mona Sahlin.:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petrus, någon som skapat något så ondsint som den katolska kyrkan kan inte göra mycket annat än hamna längst upp på listan.

 

För övrigt håller jag för en gångs skull med Eury, vad är "respekt för ett rike" för ursäkt. Speciellt i samband med kalle dussin som ruinerade sverige medans han var ute i världen med sina legionärer och lekte stormakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utan "respekt för sitt eget rike" Lurar och bedrar ett helt folk

 

 

Och käkar Toblerone dessutom...Nån jävla måtta får det vara.

Snart kommer Per Nuders bok ut. Ska bli intressant.

 

Vad jag än tycker om sossarna och deras politik, så har jag vuxit upp med den. Sett skiten hela vägen.

Jag tänker dock icke förvandla tråden till politisk pajkastning.

Men jag har god lust...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag än tycker om sossarna och deras politik, så har jag vuxit upp med den. Sett skiten hela vägen.

Jag tänker dock icke förvandla tråden till politisk pajkastning.

Men jag har god lust...:mrgreen:

Om du graderar svenska sossar till samma omänskligt onda nivå som Hitler, Stalin & Co så får du mycket gärna förklara hur du kommit fram till det.

Ditt första inlägg verkade ju bara vara vanligt oskyldigt, halvkorkat raljerande, men när du nu insinuerar saker så blev det ju intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att tänka på den engelska doktorn som vart anklagad förf att ha haft ihjäl en väldigt massa människor han hade som patienter. Begick väl självmord i cellen om jag inte minns fel?

 

Hursom, det känns som en väldigt, väldigt ond människa...

 

Var inte de en film eller den kanske var verklighetsbaserad...anyway.

 

Han gjorde ju det för att hitta en behandling till folk som var rullstolsbundna, dock tog han friska patienter(hemlösa, luffare) och tog sedan bort något så att man blev rullstolsbunden.

 

Kanske inte det snällaste som man kan göra, men finns värre personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du graderar svenska sossar till samma omänskligt onda nivå som Hitler, Stalin & Co så får du mycket gärna förklara hur du kommit fram till det.

Ditt första inlägg verkade ju bara vara vanligt oskyldigt, halvkorkat raljerande, men när du nu insinuerar saker så blev det ju intressant.

 

Det kanske är rent generellt så att vi kan lägga samtliga politiker i samma kista?

Självklart inte lika onda som Hitler,Mao och Amin o annat avskum.

Men sannolikt är dom, det dom är för egen vinning och inte för "folkets" bästa.

Såvida dom inte anser sig vara bättre än oss, övrigt "kleti o pleti"

Men inte läge för en politiker debatt kanske.

 

Glöm bara inte bort Julius Cesar. Någon som har koll på hur ond den mannen var?

 

Och ja jag har ett politikerförakt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som verkar glömd här är ju Columbus, fast han brukar ju smita undan. Brukar heta att han "hitta amerika" istället för "döda miljontals indianer" men men...

Columbus mördade knappast miljoner indianer in pure evil. Han råkade upptäcka några västindiska öar; sökte Indien men fann rikedom och sakrament i en ny värld. Inte särskilt ondare än en genomsnittlig svensk prälle på 1100-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är rent generellt så att vi kan lägga samtliga politiker i samma kista?

Självklart inte lika onda som Hitler,Mao och Amin o annat avskum.

Men sannolikt är dom, det dom är för egen vinning och inte för "folkets" bästa.

Såvida dom inte anser sig vara bättre än oss, övrigt "kleti o pleti"

Men inte läge för en politiker debatt kanske.

 

Glöm bara inte bort Julius Cesar. Någon som har koll på hur ond den mannen var?

 

Och ja jag har ett politikerförakt!

Ja du har rätt, alla människor som försöker hålla ihop ett fungerande samhälle är onda.

 

Btw, har du sett den här tråden:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/50720-alkolas-nagot-foer-pf.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har rätt, alla människor som försöker hålla ihop ett fungerande samhälle är onda.

 

Btw, har du sett den här tråden:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/50720-alkolas-nagot-foer-pf.html

 

Kan inte vi dela upp det på tre? Jag glömde ta en vit månad!

 

Sen finns det självklart goda bra politiker men tyvärr verkar dom vara i minoritet, med tanke på alla skandaler

 

Men sry för all ot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det självklart goda bra politiker men tyvärr verkar dom vara i minoritet, med tanke på alla skandaler

Jag chockar alla med att hävda att majoriteten politiker i maktställning i dagens läge har gott i sinne, dvs att de företräder folket, välfärd, miljö, etc framför egen personlig vinning och/eller hat, ärelystnad etc. Informationssamhälle och demokrati är en ganska bra kombination, mest lyckade hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag ju chocka tillbaka med att det nästan inte spelar någon som helst roll vad våra politiker har för karaktär. Det är systemet som är problemet, eller lösningen om man vill se det så.

Att man kan vara missnöjd med systemet har ju inte riktigt med ämnet att göra. Men om man påstår att välfärden gått bakåt ur ett historiskt perspektiv så är man väl rätt snett ute. Vi har ju ganska bra inblick i hur jäkla miserabelt de flesta civilisationer hade det för inte så länge sen.

 

Jag är också 100% säker på att du har fel, men det är en annan femma.

Det verkar ju däremot ha med ämnet att göra, så jag får gärna en förklaring.

 

Dvs tråden:

Crappy: Alla politiker är onda

Jag: Nej, de flesta vill väl

Du: Nej, det vill de inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min egna vetenskapliga utredning är 99 % av alla politiker ryggradslösa kräk som borde ner i gruvor för tvångsarbete och bo i förorter.

 

Ondast genom tiderna är usa:s nuvarande president,som även tar titeln dummast genom tiderna.

 

Näst dummast är den som inte inser att vi fått det sämre nu utan jämför med stenåldern och förklarar med stolthet att vi fått det bättre,huga mej.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näst dummast är den som inte inser att vi fått det sämre nu utan jämför med stenåldern och förklarar med stolthet att vi fått det bättre,huga mej.............

 

Japp, du har rätt!

Kommer själv ihåg hur bra det var i Sverige i mitten på 80-talet med 2 TV-kanaler, lärare som trodde mer på gud än vetenskap, 20 år gamla skolböcker, 4 lagliga radiokanaler och tåg som gick i max 90 km/h!

 

Dessutom slapp man nymodigheter som internet, mobiltelefoner, airbags och AC i bil...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, du har rätt!

Kommer själv ihåg hur bra det var i Sverige i mitten på 80-talet med 2 TV-kanaler, lärare som trodde mer på gud än vetenskap, 20 år gamla skolböcker, 4 lagliga radiokanaler och tåg som gick i max 90 km/h!

 

Dessutom slapp man nymodigheter som internet, mobiltelefoner, airbags och AC i bil...

 

 

Öhh,bodde du i en grop på 80talet?Eller precis sett Hets på nätet? Skolböcker???? Dom räknar på fingrarna i skolorna nu,dom skolor som finns kvar..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man kan vara missnöjd med systemet har ju inte riktigt med ämnet att göra.
Alla realistiska jämförelser man kan göra visar iofs att vårt nuvarande system är rätt ofattbart bra. Är ju bara om man jämför med orealiserade samhällen, eller utopier, som exempelvis Sverige ser vidare dåligt ut. Och till och med då är det oftast rätt betydelselösa skillnader.

 

Så egentligen borde jag inte whinea så mycket över att politiker är korkade egoister som sabbar samhället genom omfördelningar som förstör incitament och effektivitet. Tydligen så har det funkat rätt bra med korkade egoister vid rodret och ineffektiva omfördelningar.

 

Crappy: Alla politiker är onda

Jag: Nej, de flesta vill väl

Du: Nej, det vill de inte

För att vara lite tydligare så tror jag inte ett ögonblick på att politiker i allmänhet har någon form av nyttomaximering för hela samhället framför ögonen eftersom människor helt enkelt inte fungerar så, utan de går på känslor för stunden, grupplojalitet, mm. Dessutom så håller jag det för väldigt troligt att politiker i maktpositioner har lägre poäng på mått för empati och andra "snälla" egenskaper.

 

Skulle vara väldigt förvånad om merparten av all politik inte på något sätt handlade om "vi och dem"-tänkande, vare sig det handlar om att få budget till sitt favoritdepartment eller att kriga mellan partierna.

 

Tror sådan dynamik är mycket viktigare än personliga egenskaper.

 

Japp, du har rätt!

Kommer själv ihåg hur bra det var i Sverige i mitten på 80-talet med 2 TV-kanaler, lärare som trodde mer på gud än vetenskap, 20 år gamla skolböcker, 4 lagliga radiokanaler och tåg som gick i max 90 km/h!

Exakt, och dessutom så gav en knippe serietidningar och lite lördagsgodis mer glädje än en natt med en FHM-modell idag. Snacka om underhållningsinflation. Fattar inte varför de inte kan göra sådana serietidningar längre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...