Gå till innehåll

Moneybookers vs Neteller


Matfrid

Recommended Posts

Som sagt vet jag fortfarande inte hur jag ska veta vad deras insättning är värd i dollar. Hur har dom tänkt sig att man ska göra då?

Jag hittade ingenting på kortöversikt på internetbanken.

Men MB satte in 22,33kr som jag sedan ska verifiera genom att ange summan i dollar. Det blir ju verkligen enkelt. Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt vet jag fortfarande inte hur jag ska veta vad deras insättning är värd i dollar. Hur har dom tänkt sig att man ska göra då?

Jag hittade ingenting på kortöversikt på internetbanken.

Men MB satte in 22,33kr som jag sedan ska verifiera genom att ange summan i dollar. Det blir ju verkligen enkelt. Hur ska jag göra?

 

Inte svårare än att du loggar in på swedbank och kollar under kortöversikt (visa kortköpt/uttag). Som du hittar under ekonomisk översikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt vet jag fortfarande inte hur jag ska veta vad deras insättning är värd i dollar. Hur har dom tänkt sig att man ska göra då?

Jag hittade ingenting på kortöversikt på internetbanken.

Men MB satte in 22,33kr som jag sedan ska verifiera genom att ange summan i dollar. Det blir ju verkligen enkelt. Hur ska jag göra?

 

Det kan ta flera dagar innan beloppet registreras i kortöversikten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren jag hitta det jag letade efter. Nu till nästa fråga. Kan man ha flera konton inom samma hushåll?

Det är nämligen en annan som haft ett MB konto inom vårt hushåll tidigare, som nu dock är låst.

Men kan man alltså ha två st konton på samma ip/adress? Eller kommer dom hitta på något finurligt då och kanske rent av låsa kontot?

I så fall är det bäst att försöka få ut pengarna omg. Eller vad gäller?

Har frågat supporten men inte fått svar ännu så testar här om ni vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett och samma namn? För ett par år sedan öpnnade jag ett konto på farsans namn och skickade från mitt, fick då båda våra konton låsta, men det löste sig efter att jag skickade in ID kort + räkning....

 

Okej du fick alltså ditt konto låst? För att du och din farsa hade ett varsitt konto hos moneybookers?

Det kanske är vad som väntar mig då. Min far som har moneybookers, eller hade. Har verifierat sig redan. Men det har jag inte gjort ännu, förutom bankkontot och kreditkortet.

Så det kanske slutar med att dom låser mitt konto också? Men då borde dom väl låsa upp det om jag skickar in id handlingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ändå är igång. Nu när jag skulle göra ett uttag så kommer det upp att jag måste verifiera mig. Tydligen räcker inte bankkonto och kreditkort.

Det är då alternativet verifiera din adress som kommer upp, men brevet verkar ju dröja flera dagar innan det kommer.

Så jag undrar om det finns något annat sätt att få sitt konto verifierat fortare? Kan jag inte skicka id handlingar tex och få göra mitt uttag fortare på så vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Skickat in ID till NETeller flera gånger nu, alla nekas av någon idiotisk anledning. De har fått fem olika bilder på mitt ID men ändå gnäller de. Men vill de inte ha mig som kund så...

 

Därför ska jag nu regga på moneybookers. Har tänkt använda mb som en mellanhand till pokersidorna och nordicbet. Från nordicbet ska jag sedan ta ut mina pengar till bankkonto.

 

Behöver jag skicka in några ID till mb? Låser de kontot strax efter att de registreras?

 

Inga Moneybookers->bankkonto alltså. Är de lika jävliga som NETeller med ID?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickat in ID till NETeller flera gånger nu, alla nekas av någon idiotisk anledning. De har fått fem olika bilder på mitt ID men ändå gnäller de. Men vill de inte ha mig som kund så...

 

Därför ska jag nu regga på moneybookers. Har tänkt använda mb som en mellanhand till pokersidorna och nordicbet. Från nordicbet ska jag sedan ta ut mina pengar till bankkonto.

 

Behöver jag skicka in några ID till mb? Låser de kontot strax efter att de registreras?

 

Inga Moneybookers->bankkonto alltså. Är de lika jävliga som NETeller med ID?

 

Jag har aldrig haft problem med MB.

 

Du ska dock komma ihåg att sajterna har olika cashout-policy. Gör du din första insättning med MB kan det hända att:

 

A) Du får ta ut så mycket du vill till direkt till ditt bankkonto. Inden påverkan alltså.

 

B) Du måste först ta ut lika mycket till MB som du satte in, och därefter kan du ta ut till bankkonto. Gäller bl.a. alla (?) B2B-sajter.

 

C) Du måste ta ut allt till MB, kan inte ta ut direkt till bankkonto.

 

Hur det funkar på Nordic Bet har jag ingen aning om.

 

Men det finns alltså fördelar med att göra insättning direkt från bankkontot (får göra uttag från pokersajten direkt till bankkontot) på sajter där detta är möjligt, bara du har tid att vänta någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för svaret.

 

Hur lång tid tar det generellt för ett uttag från en pokersida att nå monneybookers? Sidan i detta fallet är Absolute Poker.

 

AP har blivit långsammare, för en sisådär 24-28 mån. sen så var deras utbet. galet snabba. Rekordet var 45-50min men normalt ett par timmar innan pengarna landade på MB. Ruggigt bra support (som gärna ringde upp en om man uttryckte såna önskemål) på den tiden också med snabba, korrekta mailsvar.

 

Senaste uttagen i våras gick på ett halvt dygn typ. Deras support har lustigt nog blivit sämre också. Man kan ju tycka att supporten borde prioriteras av lyxindianerna efter all skit som deras spelare fått ta emot men ..........

 

Men räkna med ett halvt dygn till MB i.a.f. Rätt ok ändå i.m.o.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att öppna ett MB konto, sätta in pengar från pokerstars, och sedan sätta in på ett Swedbank konto? Utan att ha satt in några pengar på MB kontot från banken först, alltså.

 

Ja, det ska inte vara några problem. Har gjort samma sak, fast byt ut Pokerstars mot annat sajt, och det fungerade fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att öppna ett MB konto, sätta in pengar från pokerstars, och sedan sätta in på ett Swedbank konto? Utan att ha satt in några pengar på MB kontot från banken först, alltså.

 

Nja, de flesta siter (inklusive Stars), kräver att man gjort en insättning med Moneybookers för att få ta ut pengar dit. Men på Stars kan du göra en minimiinsättning och ta ut mer än du satt in, förutsatt att du inte gjort insättning med andra metoder. På en del andra siter får man inte ta ut mer till MB än man satt in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, de flesta siter (inklusive Stars), kräver att man gjort en insättning med Moneybookers för att få ta ut pengar dit. Men på Stars kan du göra en minimiinsättning och ta ut mer än du satt in, förutsatt att du inte gjort insättning med andra metoder. På en del andra siter får man inte ta ut mer till MB än man satt in.

 

Aah.. Det kruxet..

 

Mitt problem är att jag satte in pengar med ett VISA kort, men med hjälp utav Swedbanks e-korts tjänst som genererar ett virtuellt och tillfälligt kort med annat kortnummer än det riktiga.

 

Vet helt enkelt inte vad som är enklaste sättet att casha ut isf. Skall dra iväg ett email till pstars om det hela också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...