Gå till innehåll

Moneybookers vs Neteller


Matfrid

Recommended Posts

Om du för in pengar på en site via neteller, så brukar det vanligtvis vara så att du måste ta ut samma belopp till neteller innan du får börja använda andra uttagningsmetoder.

 

Jo men jag menade om jag sätter in pengar på en site och sen tar ut de igen till neteller. Sen för jag över cash till en annan site som jag redan har konto på.. tex full tilt och sen därifrån till mitt visa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ställde samma fråga i en annan tråd men fick aldrig svar så provar här istället:

 

 

Neteller har ett mastercard dito kort. Har MB någon motsvarighet? Att ha ett kort att kunna shoppa med utomlands är ett måste.

 

råkade se i min email i rubriken från ett mb-nyhetsbrev att de var på väg med ett kort. ett visakort dessutom, inte mastercard. så håll ut ett tag till så har du nog dröm-internet-plånkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

råkade se i min email i rubriken från ett mb-nyhetsbrev att de var på väg med ett kort. ett visakort dessutom, inte mastercard. så håll ut ett tag till så har du nog dröm-internet-plånkan.

 

låter riktigt nice! rotade igenom MB's hemsida men kunde inte hitta någon info. Stod det när de hade tänkt lansera det?

 

 

Skulle du kunna CP'a över artikeln eller vidarebefordra det?

 

PM'ar dig mitt mail.

 

Thnx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Har du validerat något senaste tiden?

 

Ja och det tar rätt lång tid. Har fått skickat in uppgifter flera gånger om. Men nu är det löst i alla fall.

Så kan väl inte klaga allt för mycket. Men håller ändå neteller som bäst, eftersom de är mycket lättare att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hade tänkt att antingen öppna ett netller-konto eller moneybookers-konto.

Båda kan väl användas till alla pokersidor?

Det borde ju gå att sätta in pengar på SvS med Neteller om man uppgraderar sitt konto och använder virtuellt Net+ card?

Vad krävs för att få kontot uppgraderat?

Hittade inget men har moneybookers något liknande med virtuellt kort?

 

För att undkomma avgifter (och skatteproblem) måste man väl kunna ta ut pengar till neteller, in på SvS och omsätta det lite och sen ta ut till svenskt bankkonto?

 

Vilka för- & nackdelar har de båda olika?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att antingen öppna ett netller-konto eller moneybookers-konto.

Båda kan väl användas till alla pokersidor?

Det borde ju gå att sätta in pengar på SvS med Neteller om man uppgraderar sitt konto och använder virtuellt Net+ card?

Vad krävs för att få kontot uppgraderat?

Hittade inget men har moneybookers något liknande med virtuellt kort?

 

För att undkomma avgifter (och skatteproblem) måste man väl kunna ta ut pengar till neteller, in på SvS och omsätta det lite och sen ta ut till svenskt bankkonto?

 

Vilka för- & nackdelar har de båda olika?

 

"Godkända bankkort är: Visa, MasterCard/Eurocard, samt kort utgivna av Swedbank, Finax, Rikskort och Köpkort. Korten måste vara utgivna av en svensk bank."

 

https://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=141#pinfo=598

 

Så Netellerkortet lär inte fungera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att undkomma avgifter (och skatteproblem) måste man väl kunna ta ut pengar till neteller, in på SvS och omsätta det lite och sen ta ut till svenskt bankkonto?

 

Det är ett vanligt tänk men helt felaktigt eftersom bevisbördan ligger på dig i dessa fall. SKV är inte så dumma så att dom förutsätter att du har vunnit pengarna på SvS bara för att de kommer därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här när jag googlade

 

Moneybookers Visa Card

From January 2009, Moneybookers will be able to give you access to your Moneybookers funds anytime, anywhere. With the Moneybookers VISA Card you can instantly withdraw money from any banking vendor.

For more information about our card please contact your VIP Account Manager. Our dedicated team is always on hand to help.

Contact your personal VIP account manager"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man som svensk medborgare bosatt i Sverige kan registrera ett utländskt bankkonto (läs: "skatteparadis") hos Neteller eller Moneybookers?

 

Tror det går hos moneybookers. När man reggar ett bankkonto så väljer man i vilket land banken ligger i.

 

En fråga bara. Jag skulle verifiera mitt kreditkort hos moneybookers. Då dras det en viss summa från kortet som sedan man ska fylla i på deras hemsida.

Men hur ska jag kunna veta vad 22,93kr är värt i USD? Hur ska jag veta det exakta värdet?

 

Vilken bank har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, fick inte riktigt svar på mina frågor. Skatter kommer jag inte ha problem med då jag spelar väldigt lågt.

 

Vad är skillnaderna egentligen?

Lika lätt att sätta in till svenskt bankkonto?

Och måste man omsätta mycket pengar för att bli uppgraderad eller det är bara att snacka med support och maila in ID?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite info för den som är intresserad.

 

Tog ut $8000 med neteller vid kurs ca. 8,38 sek/$.

Fick in 65070 kr på kontot, vilket motsvarar växlingskursen 65070/8000=8,134 sek/$.

Deras effektiva avgift var då ungefär 8,38/8,14=1,0295 eller 2,95 %.

Sedan tog de en fast administrativ avgift på $10, vilket i mitt fall motsvarar 10/8000=0,00125 eller 0,125 % av summan.

 

Totalt ger detta nästan 3,1 % i avgifter i just detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om allt fler överger Neteller för Moneybookers, har själv Neteller men blir allt mer sugen på att skaffa MB. Är rätt nöjd aldrig haft problem med kontot eller supporten som näms här.

 

På tok för mkt avgifter på Neteller, var i och för sig värre förut då det var avgift på allt man gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...