Akumila Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Satt och spelade nu och plötsligt tappade jag anslutningen. Någon mer som är med om detta? Allt annat på internet funkar (t.ex. detta) och när jag klickar på Network Status i klienten så står det very good på alla. Nån som har en förklaring? Citera
-xfx- Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Nu fungerar ingenting. (15:53 CET) Citera
Akumila Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Hmm. Så det är inte bara jag då. Var tvungen att ringa upp en polare som fick ta över på bubblan i 5 sng's, och för honom funkade det bra. Kan tillägga att jag har Bahnhof och bor i Malmö om det nu kan vara relevant. Citera
elvis77 Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Händer ofta på just pokerstars tycker jag. Citera
PokerStars_Karl Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Hej, Tråkigt att höra att ni har problem men det är troligen era lokala internetleverantörer som har tillfälliga problem. Att allt annat funkar utmärkt är tyvärr inte något 100% test på hur din uppkoppling funkar. Att spela livespel (ständigt uppkopplad) och att browsa hemsidor (skickas i paket) är inte samma sak. Om man har återkommande problem bör man skriva till support@pokerstars.com då det troligen går att åtgärda. Spelar man i en turnering och ens resultat blir påverkat av uppkopplingsproblem bör man också kontakt supporten. Vi har inte haft några uppkopplings- eller serverproblem under dagen. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Akumila Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Hej, Tråkigt att höra att ni har problem men det är troligen era lokala internetleverantörer som har tillfälliga problem. Att allt annat funkar utmärkt är tyvärr inte något 100% test på hur din uppkoppling funkar. Att spela livespel (ständigt uppkopplad) och att browsa hemsidor (skickas i paket) är inte samma sak. Om man har återkommande problem bör man skriva till support@pokerstars.com då det troligen går att åtgärda. Spelar man i en turnering och ens resultat blir påverkat av uppkopplingsproblem bör man också kontakt supporten. Vi har inte haft några uppkopplings- eller serverproblem under dagen. Mvh, Karl PokerStars Support Men anslutningen till servrarna under "network status" stod som "very good" men det funkade inte alls. Är inte det lite konstigt? Jag spelade som sagt flera sit n gos på bubblan och en HU (höga blinds). Under de minuter det tog att få tag i min kompis tappade jag en hel del. Har jag något att hämta genom att kontakta supporten verkligen? Citera
Akumila Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Hände idag igen. Hyfsat tråkigt när man spelar 8 sng's. Även de gånger man kommer tillbaks i tid för att agera, påverkas spelet även om det inte är jättetydligt: t.ex. 1 sekund kvar på timebank, JJ efter ställ och syn: man får autosyna utan att tänka på om det var bra eller dåligt; AA efter en minhöjning -> overbet-all-in; man vill ju inte gå miste om en chans att dubbla upp. Det konstiga är att andra pokerklienter, som t.ex. iPoker, fungerar felfritt samtidigt. Hade varit tråkigt om man var tvungen att sluta spela på Stars på grund av detta, då jag tycker att den i övrigt är den överlägset bästa sajten. Citera
plzgogame Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Har aldrig blivit disconnectad pga PokerStars, isf har det varit mitt internet. Tror det är samma för dig. Citera
PokerStars_Karl Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Hej, Som jag sa tidigare, om man har återkommande problem bör man skriva till support@pokerstars.com då det är troligt att det går att åtgärda. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
affe2000 Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Hände mig också igår vid samma tid. Fick disconnection och ingenting fungerade. Väntade flera minuter utan någon ändring och försökte sedan att stänga ned klienten och logga in men det gick inte trots att det stod att det var 100% connection till alla servrar. Mitt internet fungerade hur bra som helst i övrigt och min uppkoppling var perfekt. Undrar samma som ovanstående: Finns det något att hämta i form av ersättning? Citera
Akumila Postad 9 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2008 Totaldog idag igen. Ungefär vid samma tid som i förrgår också (ca 15:45 CET) Det kom dock igång snabbare den här gången. Jag kontaktade pokerstars igår och fick svar idag. De var inte alls hjälpsamma. De nämnde till exempel att om man har öppnat en hemsida innan man fick problem finns ju den kvar. No shit!? Jag nämnde ju för dem i mailet dels att allt annat fungerade (inkl. att ladda hemsidor, andra pokerklienter och windows messenger) och dels att flera andra haft problem med det (jag hänvisade till den här tråden). Ändå börjar de snacka om att jag kanske inte har tillräckligt mycket minne i datorn eller kanske spyware. Hoppas verkligen att det är nåt skumt fel på min ISP för då finns det lite hopp. Ni andra som hade problem, vad har ni för ISP? Citera
PokerStars_Karl Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Postad 9 Oktober , 2008 Hej, Tråkigt att höra att du upplevde att de inte var hjälpsamma. Har ditt ärrende skickats vidare till våra "uppkoplingsspecialister" eller avslutade ni efter den här konversationen? Skicka ett mail till oss på svenska så ska vi förhopningsvis kunna lösa det här på något sätt eller iaf kunna etablera vad det är som orsakar problemet. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Akumila Postad 10 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Hej, Tråkigt att höra att du upplevde att de inte var hjälpsamma. Har ditt ärrende skickats vidare till våra "uppkoplingsspecialister" eller avslutade ni efter den här konversationen? Skicka ett mail till oss på svenska så ska vi förhopningsvis kunna lösa det här på något sätt eller iaf kunna etablera vad det är som orsakar problemet. Mvh, Karl PokerStars Support De skickade vidare till sina uppkopplingsspecialister som likt robotar skickade samma standardsvar som det första svaret jag fick om hur "internet fungerar". Jag bad dem läsa mitt mail istället. Väntar på svar. Citera
Akumila Postad 10 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Karl, du har inte svarat på frågan som jag och affe ställde: finns det något att hämta i form av ersättning? Citera
PokerStars_Karl Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Hej, Ursäkta mig, missade tydligen den frågan. Men ovanståde post gäller: Spelar man i en turnering och ens resultat blir påverkat av uppkopplingsproblem bör man också kontakt supporten. Svårt att säg något om ersättning kan utgå i era fall då det bestäms från fall till fall. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Akumila Postad 10 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2008 De bad mig skicka in "log files" nu i alla fall, så får hoppas att det ger nån klarhet i det hela. Citera
Akumila Postad 16 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Efter en massa undersökningar kom de fram till att det är fel på min router. Kanske att min router inte är perfekt och tappar några paket då och då, men det blir inte stopp i en timme på grund av routern ... endast på pokerstars också. Jag fick problem nu igen. Och om det nu är fel på routern, varför funkar det perfekt på Svenska spel och Full Tilt exakt samtidigt som det laggar på Stars? Det är dessutom konstigt att de tror att det är min router när jag hänvisat till den här tråden och berättat att andra haft problem vid exakt samma tider. Citera
Bein Postad 16 Oktober , 2008 Rapport Postad 16 Oktober , 2008 Efter en massa undersökningar kom de fram till att det är fel på min router. Kanske att min router inte är perfekt och tappar några paket då och då, men det blir inte stopp i en timme på grund av routern ... endast på pokerstars också. Jag fick problem nu igen. Och om det nu är fel på routern, varför funkar det perfekt på Svenska spel och Full Tilt exakt samtidigt som det laggar på Stars? Det är dessutom konstigt att de tror att det är min router när jag hänvisat till den här tråden och berättat att andra haft problem vid exakt samma tider. Känner igen mig i den andra delen av texten... Citera
Akumila Postad 24 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2008 Jag fick tillbaks $180 av dem. Var ju schysst av dem. Har förmodligen förlorat mycket mer på disconnections senaste veckorna, men eftersom felet förmodligen är min ISP's så är det ju riktigt generöst. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.