Gå till innehåll

skaz NL$400-600 Ongame


skaz

Recommended Posts

Hand 1: Antingen bettar jag 65-80. Kan tänka mig att betta mindre också säg 40 då jag inte förväntar mig att en sånhär kille ställer med något sämre. Men då tappar vi lite när han väl har 10x. Halvjobbig spot.

 

Hand2: Här viker jag aldrig. Har han så har han =)

 

Hand3: Tror hellre jag bettar turn och checkar bakom vissa rivrar, bettar kaaaanske vissa också (obv 8:mrgreen: ). Bettar ju framförallt turn för att ta pynt av drag osv.. thoughts?

 

Intressanta händer, keep it up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1: Antingen bettar jag 65-80. Kan tänka mig att betta mindre också säg 40 då jag inte förväntar mig att en sånhär kille ställer med något sämre. Men då tappar vi lite när han väl har 10x. Halvjobbig spot.

 

Hand2: Här viker jag aldrig. Har han så har han =)

 

Hand3: Tror hellre jag bettar turn och checkar bakom vissa rivrar, bettar kaaaanske vissa också (obv 8:mrgreen: ). Bettar ju framförallt turn för att ta pynt av drag osv.. thoughts?

 

Intressanta händer, keep it up

 

Aa, tycker hand1 är besvärlig. Vill verkligen valuebeta den, men suger när/om FI pushar. Halvknepigt riverkort. :-P Tror dock att jag måste beta.

 

Hand2 är nog standard precis som du säger.

 

Hand3: Håller med dig helt här, vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag spelade. Känns som en solklar bet på turn och ganska ofta bet på river. Har ju väldigt ofta bäst hand också, så ger nog upp mkt value genom att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart så har jag varken ringt vaktmästaren(har ju min reservnyckel :roll:) eller ens öppnat kartongen för bokhyllan. Satte mig ner och grindade istället. Satte mig på 2 NL200 och 2 NL400. Hade lite dålig table selection i början, vilket också straffade sig. Fick dock vinna några händer iaf och slutade runt -$320. Är lite missnöjd med att jag inte slutade tidigare. Har satt som regel att max spela 1-1,5h då jag inte tror att jag håller mitt A-game efter det. Spelade dock en halvtimma till och det var väl egentligen under dessa 30min som jag tappade ett par potter i onödan.

 

 

Denna handen fick mig att må dåligt. FI spelar 15/12/3.7 och är en riktig nit. Han har 1% 3bet och 20% 4bet(1/5). Totalt 400 händer. Pushar verkligen alla ggr här, men känns som att detta är korrekt spel mot just denna FI?

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

UTG ($207.50)

Hero (MP) ($465.60)

Button ($242.20)

SB ($183)

BB ($203)

 

Preflop: Hero is MP with Adiamond.gif, Kdiamond.gif

UTG raises $7, Hero raises $24, 3 folds, UTG raises $63, 1 fold

 

Total pot: $51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svider men tror nog nästan de är vik.

 

Vad har du för tankar till att flatcalla pre här? Gör själv de spelet lite titt som tät då jag inte vill stacka av pre med AK mot en sån här spelare när han öppnar utg. Bra läge att stoppa in om nån squeezar och utg foldar också. Samt att vi får med Utgs händer som AJ och AQ.

 

Btw om jag vet att han 4betar QQ och AK så degar jag nog här trots allt. Men jag gillar inte att folda heller :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svider men tror nog nästan de är vik.

 

Vad har du för tankar till att flatcalla pre här? Gör själv de spelet lite titt som tät då jag inte vill stacka av pre med AK mot en sån här spelare när han öppnar utg. Bra läge att stoppa in om nån squeezar och utg foldar också. Samt att vi får med Utgs händer som AJ och AQ.

 

Btw om jag vet att han 4betar QQ och AK så degar jag nog här trots allt. Men jag gillar inte att folda heller :roll:

 

Kloka tankar som vanligt. :-) Hade faktiskt inte en tanke på att kallsyna, men tror helt klart att det hade kunnat vara bästa alternativet.

 

Aa, jag hade nog också gjort det. Man behöver runt 35% för det vilket jag tror vi har. Är dock väldigt osäker på att han gör detta spel med QQ, han kändes som en riktig nit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner lite att om vi inte stackar pre med AKs så 3bettar jag hellre junk o ybernuts i de här fallet (AA/KK). Har han hög fold to 3bet% blir de ju riktigt nice att 3beta junk då han som jag förstått det bara kommer 4beta jättestålet och vi kan komfortabelt lägga oss.

 

Nu blev de lite svammel kanske men du hänger med på vad jag menar, hoppas jag :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner lite att om vi inte stackar pre med AKs så 3bettar jag hellre junk o ybernuts i de här fallet (AA/KK). Har han hög fold to 3bet% blir de ju riktigt nice att 3beta junk då han som jag förstått det bara kommer 4beta jättestålet och vi kan komfortabelt lägga oss.

 

Nu blev de lite svammel kanske men du hänger med på vad jag menar, hoppas jag :lol:

 

Förstår vad du menar och håller med dig. Så länge man har position är det bara att nöta, känns mer komfortabelt att 3beta en sån här kille light än en 40/20 som synar alla 3bets. Känns som att niten kommer spela väldigt ärligt och straigh forward mot en.

 

_______________

 

 

Fick nya skärmen ikväll, den va riktigt nice. Sjukt nöjd med den. Testade även att grinda lite mer, slutar -$230 för dagen. Gjorde en onödig avstackning med TT preflop mot en hyffsat tight kille, men man lär sig av sina misstag. Kollade igenom händerna nyss och var väldigt mkt standard. Känner inte att jag hade kunnat undvikit ngn hand som jag förlorat, vilket känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med det pre

 

Okej. Vet att du spelar högre, så du har antagligen rätt. Du får gärna förklara närmare, men kan gissa på att det är push iom att vi bara har 100bb? Ska tilläggas att jag aldrig lägger mig i vanliga fall i dessa spots. Detta är nog första ggn jag lägger mig med AK pre med 100bb-stackar.

 

_________________

 

Spelat 1229 händer idag och slutar på lillplus. Var en riktigt svängig session där jag gick från +600 till -600 och sen slutligen +100. Blev en lite för lång session och det märks nog lite på resultatet då jag i mitten på dippen spewade en del i onödan. Har tyvärr inga händer att lägga upp, var mest standardsituationer.

 

Kommer nog inte lira mer ikväll. Måste ta tag i CR-tittandet igen, har varit alldeles för lat med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en svängig session, slutar dock +$450 efter 421 händer. Kommit igång med CR-tittandet idag iaf, avverkat 2st hittills och kommer nog se en 3e nu efter jag skrivit detta inlägg.

 

 

Kallt spelad? FI är reg, ställer honom AI.

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

Hero (BB) ($291.40)

Button ($61.70)

SB ($194.40)

 

Preflop: Hero is BB with 6spade.gif, Kspade.gif

1 fold, SB raises $6, Hero calls $5

 

Flop: ($14) 5diamond.gif, 7heart.gif, Aheart.gif(2 players)

SB bets $7, Hero raises $23, SB calls $16

 

Turn: ($60) Jdiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $39, SB calls $39

 

River: ($138) 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $130

 

___________________

 

 

Missar jag en vbet här?

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

Hero (Button) ($381.40)

SB ($160.05)

BB ($180.60)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, Qspade.gif

Hero raises $7, 1 fold, BB calls $5

 

Flop: ($15) 8diamond.gif, 7club.gif, 9club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $11, BB calls $11

 

Turn: ($37) 3diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $25, BB calls $25

 

River: ($87) Kdiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som man borde vb QQ handen känns som han checksynat antingen FD eller ett par, har han paret så har han antagligen bestämt sig för att syna river. Känns dumt att vara rädd för K eller ruterna. Eller? Vad sätter du honom på?

 

Jag sätter honom på en ganska bred range här, en del färgdrag, T9, en del Tx-combos med överkort (kanske inte JT då). Jag var själv väldigt missnöjd med att ajg inte betade här efteråt trots att FI vek upp KT. Känns som att det är den enda handen i hans range som egentligen slår mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar $510 upp idag efter 1318 händer. Lirade första sessionen på NL400, och den slutade BE efter att jag gjort en riktigt dålig syn med KK. Andra sessionen gick desto bättre, sprang dock två inköp under mitt ev. Var mycket regs och lite fisk inne ikväll så testade att lira väldigt aggro och 3beta mkt. Låg på 12% när sessionen var slut. Kommer förmodligen experimentera lite mer med detta.

 

 

Trebetat FI fyra händer irad, han vek upp 55.

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

SB ($184.85)

BB ($212.50)

UTG ($230.25)

Hero (MP) ($206.25)

Button ($278.50)

 

Preflop: Hero is MP with 10diamond.gif, Adiamond.gif

UTG raises $7, Hero raises $24, 3 folds, UTG calls $17

 

Flop: ($51) 10heart.gif, 8heart.gif, 3club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $32, UTG calls $32

 

Turn: ($115) 4spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($115) 3spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $62, UTG calls $62

 

Total pot: $239

 

Results:

UTG didn't show

Hero had 10diamond.gif, Adiamond.gif (two pair, tens and threes).

Outcome: Hero won $236

 

_______________________

 

Var rätt säker på att FI var tom här, trodde dock inte att han skulle göra det med KT.

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (BB) ($351.25)

UTG ($279.60)

Button ($200)

SB ($71.25)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade.gif, Jheart.gif

UTG raises $9, 1 fold, Hero raises $26, UTG calls $19

 

Flop: ($57) 7club.gif, 7diamond.gif, Qdiamond.gif(3 players)

Hero bets $35, UTG raises $251.60 (All-In), Hero calls $216.60

 

Turn: ($560.20) Aclub.gif(3 players, 1 all-in)

 

River: ($560.20) 6spade.gif(3 players, 1 all-in)

 

Total pot: $560.20

 

Results:

SB didn't show

Hero had Jspade.gif, Jheart.gif (two pair, Jacks and sevens).

UTG had 10spade.gif, Kdiamond.gif (one pair, sevens).

Outcome: Hero won $558.20

 

_______________________

 

Checkar turn för att crai:a, känner dock i efterhand att jag kan beta 3 gator.

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

Button ($238.45)

SB ($271.60)

Hero (BB) ($217.45)

UTG ($392)

MP ($358.55)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kheart.gif

2 folds, Button raises $7, 1 fold, Hero raises $22, Button calls $17

 

Flop: ($49) Aspade.gif, 10heart.gif, 6spade.gif(2 players)

Hero bets $32, Button calls $32

 

Turn: ($113) Jclub.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: ($113) 9club.gif(2 players)

Hero bets $61, Button calls $61

 

Total pot: $235

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar -$915 idag efter 2374 händer. Lite onödigt, hamnade på tilt och spelade alldeles för länge. Var helt enkelt inte min dag idag och skulle ha klivit av mkt tidigare. Träffade väldigt dåligt, och väl när jag träffade så träffade FI bättre. Kollade nyss igenom händerna och var mest en massa coolers, inte någon av de stora potterna som jag hade kunnat spela annorlunda.

 

Imorgon blir det nog CG ist för turrar. Känner inget sug efter att lira turrar, samtidigt som CGet har börjat gå framåt på sistone. Får bara hoppas på lite positiv varians. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$300 idag, rullat på hyffsat. Lirat runt 1,1k händer.

 

Vad gör man här egentligen? FI spealr 22/17/2.4 över 500 händer och har 9% 3bet. Gillar att 3beta mig i pos, har dock 4betat honom på sistone.

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

Hero (UTG) ($447.30)

Button ($200)

SB ($218.55)

BB ($200)

 

Preflop: Hero is UTG with Qclub.gif, Jheart.gif

Hero raises $6, Button calls $6, 2 folds

 

Flop: ($15) 8diamond.gif, 3spade.gif, Jspade.gif(2 players)

Hero bets $12, Button raises $25, Hero ??

 

________________________

 

 

Ingen read på FI vid tillfället, tror att han är hyffsat tagish. Börjat variera mina betsizes lite mer, känner att han lättare kommer att göra moves mot mig om jag tar denna linje.

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

Button ($292.20)

Hero (SB) ($479.30)

BB ($200)

UTG ($168.70)

MP ($159)

 

Preflop: Hero is SB with Jdiamond.gif, Aheart.gif

3 folds, Hero raises $7, BB calls $6

 

Flop: ($16) 6club.gif, Aspade.gif, 3heart.gif(2 players)

Hero bets $9, BB calls $9

 

Turn: ($34) 3diamond.gif(2 players)

Hero bets $23, BB raises $46, Hero calls $23

 

River: ($126) 9club.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $70, Hero calls $70

 

Total pot: $266

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt spelat ngt idag. Har ägnat dagen åt att tvätta och städa, så nästan hela dagen har gått bort.

 

Lirade lite nyss och slutade $250 upp. Tror inte jag kommer spela något mer ikväll. Spelade även in kvällens session så ska gå igenom den senare.

 

Hade inga speciella händer så jag skippar det ikväll, tar gärna kommentarer på QJ-handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att han 3betar AJ mot dig pre eftersom ni verkar ha historia mot varandra. Känns mer som hans range är draghänder. Men med den lilla raise han gör så har jag märkt att det ofta är väldig styrka bakom, så 2par/set känns nog troliga. Synar nog och värderar turn kortet samt hans betsize. Din hand blir väl mer som en bluffcatcher i detta fall ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn och omvärdera turn känns bäst fakitskt. Rätt taskig spot att vara i när jag är ur poss. Han 3betar nog alltid AJ här, så de J han har är nog KJ/QJ/JT. Planen var att checka turn och ge upp på dåliga kort, typ färg och overs.

 

__________________________

 

Grindat 600 händer idag, verkar springa oförskämt bra. Är 7 inköp över evet, fast vet att det är lite fuckat då Ongames HHs fuckar sig jävligt ofta. Stannade på $300 upp idag. Är bara 2 inköp från ATH så det känns riktigt gött, tror det var senast i mitten på november som jag låg där.

 

 

Fick göra en liten utdragning också. Vill dock försvara mitt spel. Killen foldar aldrig mot 3bets i poss och har aldrig 4betat mig tidigare, så jag tror att han gör detta med luft väldigt ofta, i alla fall i poss. Tror han flattar mig med KK+ också i poss då han vet att han ofta kommer få en CB från mig. Sen har jag ju QJ så jag blockar en del QQ/JJ-kombinationer. Kändes iaf bluffigt just för stunden.

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($264.30)

Hero (SB) ($204.35)

BB ($277)

UTG ($244.70)

 

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Jheart.gif

1 fold, Button raises $6, Hero raises $21, 1 fold, Button raises $50, Hero raises $182.35 (All-In), Button calls $148.35

 

Flop: ($410.70) 6spade.gif, 8diamond.gif, 9heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($410.70) 2diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($410.70) Jclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $410.70

 

Results:

Button had Kdiamond.gif, Aclub.gif (high card, Ace).

Hero had Qdiamond.gif, Jheart.gif (one pair, Jacks).

Outcome: Hero won $408.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat 620 händer nu under eftermiddagen och slutar +$370. Rullar på riktigt bra nu. Fick göra en utdragning med TT vs QQ på 678 flopp för 90bb, så springer väl hyffsat också.

 

Ska käka nu. Blir eventuellt en session till ikväll.

 

Lägger upp de största händerna:

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($175.40)

UTG ($398.50)

MP ($367.25)

Hero (Button) ($204)

SB ($223.15)

 

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, Qdiamond.gif

UTG raises $7, 1 fold, Hero raises $24, 2 folds, UTG calls $17

 

Flop: ($51) 5spade.gif, 3club.gif, Kheart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $34, UTG calls $34

 

Turn: ($119) 10club.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($119) 9spade.gif(2 players)

UTG bets $340.50 (All-In), Hero calls $146 (All-In)

 

Total pot: $411

 

Results:

Hero had Jdiamond.gif, Qdiamond.gif (straight, King high).

UTG had 6heart.gif, Aheart.gif (high card, Ace).

Outcome: Hero won $408

 

_______________________

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($178)

UTG ($226.75)

Hero (Button) ($310.55)

SB ($226.90)

 

Preflop: Hero is Button with Qspade.gif, Qdiamond.gif

UTG raises $8, Hero raises $27, 2 folds, UTG calls $19

 

Flop: ($57) Kclub.gif, Jheart.gif, 3diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $35, UTG calls $35

 

Turn: ($127) 8spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($127) 6club.gif(2 players)

UTG bets $80, Hero calls $80

 

Total pot: $287

 

Results:

Hero had Qspade.gif, Qdiamond.gif (one pair, Queens).

UTG had 2diamond.gif, 5diamond.gif (high card, King).

Outcome: Hero won $285

 

_______________________

 

 

Denna är jag sjukt missnöjd med, vet att jag är slagen men synar ändå ner.

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($191.05)

Hero (UTG) ($272.85)

MP ($144.10)

Button ($325.05)

SB ($120.45)

 

Preflop: Hero is UTG with 7spade.gif, 7diamond.gif

Hero raises $6, 3 folds, BB calls $4

 

Flop: ($13) 5diamond.gif, 8diamond.gif, 6club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $10, BB raises $26, Hero calls $16

 

Turn: ($65) 9diamond.gif(2 players)

BB bets $42, Hero calls $42

 

River: ($149) 2heart.gif(2 players)

BB bets $117.05 (All-In), Hero calls $117.05

 

Total pot: $383.10

 

Results:

BB had Adiamond.gif, Qdiamond.gif (flush, Ace high).

Hero had 7spade.gif, 7diamond.gif (straight, nine high).

Outcome: BB won $380.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...