Gå till innehåll

skaz NL$400-600 Ongame


skaz

Recommended Posts

  • Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Älskar spelet han gör me A6s i första handen haha :D

 

Kommer förhoppningsvis inom en ganska snar framtid upp o tampas med dig på ongames nl200. Vilka regs anser du vara bäst?

 

Keep up the good work!

 

Jo, hans spel är nuts. :-)

 

Okej, det låter bra. Kommer säkert få äta upp detta, men jag tycker inte att någon reg är särskilt bra. Alla är oftast väldigt lättexploaterade. Finns iaf ingen som jag undviker.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$120 idag efter 624 händer. Var rätt motriggat och fick ligga under evet hela sessionen. Dock standard för tillfället att jag får klonka TT vs QQ all in pre, vilket räddade sessionen. :-P Förutom den handen lirade jag rätt bra men träffade rätt illa. Var väl rätt väntat att det skulle gå sämre idag iom gårdagen.

 

 

FI spelar 20/17/3,8 med 13% 3bet (22% från bb) över 200 händer. Han har 230 kvar på river. OK spelad?

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flow

 

UTG ($227.20)

Hero (Button) ($431.65)

SB ($204.45)

BB ($364.55)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, Qclub.gif

1 fold, Hero raises $6, SB calls $5, BB raises $22, Hero calls $18, 1 fold

 

Flop: ($54) Jclub.gif, 3heart.gif, 8diamond.gif(2 players)

BB bets $32, Hero calls $32

 

Turn: ($118) 2diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $76, BB calls $76

 

River: ($270) 5club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $299.65 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till nu under kvällen, slutar totalt $300 upp idag. Skönt att ha en plusdag på NL400, var ett tag sen. Ska försöka hålla mig kvar där nu. Tycker att jag spelar bättre nu än tidigare iaf, inte spewat lika mkt och försökt lira ABC.

 

 

Denna är jag rätt missnöjd med. FI spelar 29/26/9 och har spelat rätt straight forward i 3betade potter. Borde folda turn, men fick för mig att göra två hero calls ändå.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($658.10)

BB ($423.80)

Hero (UTG) ($406)

MP ($633)

Button ($554.70)

 

Preflop: Hero is UTG with Qdiamond.gif, Aclub.gif

Hero raises $12, 3 folds, BB raises $44, Hero calls $36

 

Flop: ($98) 10heart.gif, 10club.gif, Qclub.gif(2 players)

BB bets $52, Hero calls $52

 

Turn: ($202) Kheart.gif(2 players)

BB bets $105, Hero calls $105

 

River: ($412) 10spade.gif(2 players)

BB bets $218.80 (All-In), Hero calls $201 (All-In)

 

Total pot: $814

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ handen du betar 3gator, han verkar ju helt klart intresserad, och hade inte haft ngt emot att ge upp river även om det kanske är lite halv vekt. Inga drag eller liknande som missat så han har ju antagligen en ok hand. tycker det är allt för ofta Fi har väldigt svårt att släppa tpgk även om vi reppar en starkare hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ handen du betar 3gator, han verkar ju helt klart intresserad, och hade inte haft ngt emot att ge upp river även om det kanske är lite halv vekt. Inga drag eller liknande som missat så han har ju antagligen en ok hand. tycker det är allt för ofta Fi har väldigt svårt att släppa tpgk även om vi reppar en starkare hand.

 

Är definitivt inget spel jag gör mot en synglad fisk, utan hellre mot en reg som kan tänka vad jag reppar. När han checksynar turn samt checkar river tycker jag att det känns som antingen AJ eller 99-TT, vilket jag tror jag kan få att folda på river genom en push. Min linje ser väldigt mkt ut som QQ+ imo, vilket jag även tror att han tror.

 

Känns som att ända handen jag kan vara rädd för här är ett set i JJ/88, men tror att han hellre vill bygga pott med just dessa händer på turn.

 

Rent generellt så brukar folk vara "scared money" i potter med stackar kring 200bb, så jag tror han kommer att folda mer än tillräckligt på river för att spelet ska vara ev+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, nu har jag fuckat dygnsrytmen så att jag inte får se dagsljuset. Var iaf och lanade hos JGrande igår tillsammans med en annan polare. Första sessionen gick jävligt kasst och grävde ner mig till -$2k på diverse setups.

 

Tog en kort session till innan Barca-Real och lyckades ta igen $1k. Spelade X2 på matchen vilket visade sig vara ett nötspel fram till 83e minuten.

 

Tog iaf en kort session till efter matchen och slutade totalt -$600 för dagen. Kändes bra att få ta igen 3,5 inköp.

 

Ikväll kommer jag och JGrande lana turrar. Har inte bestämt mig 100% vilka det blir, men återkommer här med ett schema senare. Nu ska jag käka lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra nu:

 

Bustade Warmup med TT vs AQs som short med 8 bbs. Hade något varv innan förlorat en rätt stor pott med JJ vs KK.

 

Bustat båda FTP också med JJ vs KK. JJ är min hathand just nu.

 

Har bara 100k på Ongame kvar nu. Får se hur länge jag får vara kvar i den. Ligger på startstack där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför man utsätter sig för turrar varje söndag, bubblade obv 100k med JJ vs KK. :-P Hamnade trots detta på +$400 tack vare att jag och JGrande spelade 1M gt på boss där vi lyckades hamna top50. Spelade bra poker, tyvärr räckte det inte. Kändes som att vi hade kunnat gå rätt långt, men tappade momentumet när vi förlorade en pott mot en 4bb-shortstack.

 

Ska försöka sova nu, ska troligen upp tidigt och hämta min nya dator. Hoppas på bra rigg i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir bara nattinlägg nu för tiden, har riktigt fuckad dygnsrytm just nu. Får fixa den när jag åker hem till föräldrarna över jul.

 

Lirade en rätt lång session på 4h nu och slutade runt BE. Började med att gräva ett back på 2k så har jobbat med att ta igen det hela kvällen. Är hyffsat nöjd med mitt spel. Gjorde en dålig 5betspush med AT, men förutom den tycker jag att jag spelade helt okej. Satt inte kvar vid samma bord hela sessionen utan table selectade rätt bra. Har varit dålig på det tidigare, men tror att det är rätt mkt viktigare på NL400 jämfört med NL200.

 

Kollade igenom händerna och hittade tyvärr inget intressant. Var mest standardsituationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, har en viss benägenhet att spewa iväg lite för mycket i början på sessionerna.

 

Sett att du har en del 3max bord uppe rätt ofta, lirar du enbart det eller mixar du med 4max också?

 

Knappt spelat 4manna förän denna vecka, varöfr vet jag inte. Men börjat starta såna bord med när det inte kommer spelare direkt till 3manna. Märkt av det galna spelet ngt senaste dagarna på 5manna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt spelat 4manna förän denna vecka, varöfr vet jag inte. Men börjat starta såna bord med när det inte kommer spelare direkt till 3manna. Märkt av det galna spelet ngt senaste dagarna på 5manna?

 

Okej, tycker det allt som oftast är bra värde på 4manna. Drar alltid upp 1-2st per session. Har inte direkt märkt av någon skillnad. Överlag så tycker jag att 4manna är mkt mer aggressivt, både fisk o regs. Har dock inte märkt ngn skillnad de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tycker det allt som oftast är bra värde på 4manna. Drar alltid upp 1-2st per session. Har inte direkt märkt av någon skillnad. Överlag så tycker jag att 4manna är mkt mer aggressivt, både fisk o regs. Har dock inte märkt ngn skillnad de senaste dagarna.

 

Stött på varandra? Inte tänkt på om jag sett ditt nick i dagboken, PMa gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 890 händer ikväll och hittade plusset på $1,2k. Gick riktigt bra och slapp jobbiga situationer. Skönt med en fin plusdag!

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($988.10)

Hero (Button) ($505)

SB ($142.80)

BB ($366.30)

UTG ($577)

 

Preflop: Hero is Button with Kdiamond.gif, Qheart.gif

UTG raises $14, 1 fold, Hero calls $14, 2 folds

 

Flop: ($34) 10spade.gif, 9heart.gif, Jclub.gif(2 players)

UTG bets $22, Hero raises $54, UTG raises $120, Hero calls $88

 

Turn: ($318) 4club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $172, UTG raises $421 (All-In), Hero calls $177 (All-In)

 

River: ($1016) 8diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1016

 

Results:

Hero had Kdiamond.gif, Qheart.gif (straight, King high).

UTG had Jdiamond.gif, Kspade.gif (one pair, Jacks).

Outcome: Hero won $1013

 

_____________________

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($1134.40)

Hero (Button) ($1044.70)

SB ($396)

BB ($296.10)

UTG ($569)

 

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, 8club.gif

2 folds, Hero raises $12, 1 fold, BB calls $8

 

Flop: ($26) 7club.gif, Jclub.gif, 5heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $18, BB calls $18

 

Turn: ($62) 8spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $42, BB calls $42

 

River: ($146) 3diamond.gif(2 players)

BB bets $224.10 (All-In), Hero calls $224.10

 

Total pot: $594.20

 

Results:

Hero had Jdiamond.gif, 8club.gif (two pair, Jacks and eights).

BB had Aclub.gif, 2club.gif (high card, Ace).

Outcome: Hero won $591.20

 

_____________________

 

 

Dålig riversyn. :-(

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($400)

Button ($605.60)

SB ($574.70)

Hero (BB) ($586.20)

UTG ($126.50)

 

Preflop: Hero is BB with 9diamond.gif, 9spade.gif

3 folds, SB raises $12, Hero raises $42, SB calls $32

 

Flop: ($92) Kspade.gif, 5spade.gif, 10spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB calls $60

 

Turn: ($212) 8spade.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($212) 3spade.gif(2 players)

SB bets $128, Hero calls $128

 

Total pot: $468

 

Results:

SB had Jclub.gif, Jspade.gif (flush, King high).

Hero had 9diamond.gif, 9spade.gif (flush, King high).

Outcome: SB won $465

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter springa bra, ca +$1,7k idag över 765 händer. Spelade riktigt bra poker (vilket man alltid gör när man springer grymt :-P) och fick motståndarna dit jag ville. Skönt att ha fått en bra start på NL400 denna månad. Vet dock inte om jag vågar ändra rubrik än, kommer säkert jinxas då.

 

 

Dagens ty.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($849.20)

Hero (SB) ($402)

BB ($402)

UTG ($90)

MP ($932.80)

 

Preflop: Hero is SB with Jclub.gif, 10heart.gif

3 folds, Hero raises $14, BB calls $12

 

Flop: ($32) 4diamond.gif, Jspade.gif, 2club.gif(2 players)

Hero bets $24, BB calls $24

 

Turn: ($80) 2heart.gif(2 players)

Hero bets $58, BB raises $254, Hero raises $304 (All-In), BB calls $108 (All-In)

 

River: ($804) 10club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $804

 

Results:

Hero had Jclub.gif, 10heart.gif (two pair, Jacks and tens).

BB had 7club.gif, Aheart.gif (one pair, twos).

Outcome: Hero won $801

 

____________________

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (UTG) ($701.90)

Button ($429.10)

SB ($396)

BB ($400)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Aheart.gif

Hero raises $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: ($26) 5heart.gif, 3club.gif, Kspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $20, BB calls $20

 

Turn: ($66) 5spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $46, BB calls $46

 

River: ($158) 10diamond.gif(2 players)

BB bets $90, Hero raises $623.90 (All-In), BB calls $232 (All-In)

 

Total pot: $802

 

Results:

BB had 10club.gif, Kclub.gif (two pair, Kings and tens).

Hero had Aspade.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and fives).

Outcome: Hero won $1101.90

 

____________________

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($963.90)

Hero (Button) ($578.60)

SB ($529.40)

BB ($437.10)

UTG ($337.40)

 

Preflop: Hero is Button with Kdiamond.gif, 7diamond.gif

UTG raises $14, 1 fold, Hero raises $46, 2 folds, UTG calls $32

 

Flop: ($98) 5diamond.gif, 3spade.gif, Jdiamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $63, UTG raises $126, Hero raises $469.60 (All-In), UTG calls $165.40 (All-In)

 

Turn: ($680.80) 7club.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($680.80) 9heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $680.80

 

Results:

Hero had Kdiamond.gif, 7diamond.gif (one pair, sevens).

UTG had Adiamond.gif, Jspade.gif (one pair, Jacks).

Outcome: UTG won $677.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet flyter på lika bra som tidigare, +$1,6k upp idag på 555 händer. Verkar ha hamnat i en fin rush nu. Fast känns mest som att alla spelare försöker bluffa mig, för har verkligen varit uppe mot skithänder hela tiden. T.ex. folk som kollat upp mig med 33 på Q2697-bräda.

 

Beställde en dator som skickades för lite mer än en vecka sen. Den har nu stått i Ånge(typ en dags leverans till Umeå) sen i fredags. Mailade Inet om detta och tydligen så har paketet "kommit bort" på något sätt och de skulle kolla upp mer med posten var det kunde va. Vad händer om paketet är stulet eller är borta?

 

 

FI är aggro och lirar 24/19/5. 3bet 12%. Har hackat på honom väldigt mkt och har sprungit 32/30/5 3bet 16%. Spelar vi den annorlunda?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($777.55)

Hero (BB) ($927.90)

UTG ($244.50)

Button ($232.40)

 

Preflop: Hero is BB with 10heart.gif, 10diamond.gif

2 folds, SB raises $12, Hero raises $46, SB raises $96, Hero calls $60

 

Flop: ($220) 7diamond.gif, 5spade.gif, 4spade.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($220) 9spade.gif(2 players)

SB bets $140, Hero calls $140

 

River: ($500) 9diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Total pot: $500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet flyter på lika bra som tidigare, +$1,6k upp idag på 555 händer. Verkar ha hamnat i en fin rush nu. Fast känns mest som att alla spelare försöker bluffa mig, för har verkligen varit uppe mot skithänder hela tiden. T.ex. folk som kollat upp mig med 33 på Q2697-bräda.

 

Beställde en dator som skickades för lite mer än en vecka sen. Den har nu stått i Ånge(typ en dags leverans till Umeå) sen i fredags. Mailade Inet om detta och tydligen så har paketet "kommit bort" på något sätt och de skulle kolla upp mer med posten var det kunde va. Vad händer om paketet är stulet eller är borta?

 

 

FI är aggro och lirar 24/19/5. 3bet 12%. Har hackat på honom väldigt mkt och har sprungit 32/30/5 3bet 16%. Spelar vi den annorlunda?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($777.55)

Hero (BB) ($927.90)

UTG ($244.50)

Button ($232.40)

 

Preflop: Hero is BB with 10heart.gif, 10diamond.gif

2 folds, SB raises $12, Hero raises $46, SB raises $96, Hero calls $60

 

Flop: ($220) 7diamond.gif, 5spade.gif, 4spade.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($220) 9spade.gif(2 players)

SB bets $140, Hero calls $140

 

River: ($500) 9diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Total pot: $500

 

5betshove pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite, inte kommit fram till ngt revolutionerande:-)

Funderar däremot på om vi kan vb rivern, men kommer inte fram med ngt vettigt som talar för det faktiskt:-)

 

Finns väl inget FI har i sin range här som synar av oss, som vi slår menar jag, vid vb på rivern. 6or och 8or lär ju aldrig FI spela såhär. Nä, vb rivern går nog bort, gillar linjen du valde mer o mer känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...