heybike Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Bakgrundsfakta: Är inte själv inblandad i denna hand men tycker att den var ganska intressant. 3dollar freeze-turnering på Ladbrokes. Nästan spelat en timme. Vår kille har 2200, ungefär medel på bordet. Bordsstämning Ganska loose bordsstämning som det ofta är i billiga turneringar. Spelet Vår kille har K:spade: Q:diamond: Blinds 100 och 200. Fi7 har knappen. OpeningBetRound fi1 folds fi2 calls 200/ folds fi3 folds fi4 folds Vår kille calls 200/ calls 200 fi5 folds fi6 folds fi7 folds fi8 posts SB 100/ raise 400 (3800, spelar lurigt, svårt att sätta på hand) fi9 folds Flop Dealing Flop: [Q:heart: 8:heart: 3:spade: ] (Pot = 1200 ) fi8 goes all-in 3400 Är det blixtsyn för vår kille? Personligen tyckte jag att det luktade AA eller KK av den där minimum-raisen innan flop och att han efter flop vill skydda sin hand mot färgdraget/hoppas på syn av Q. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Vissa har ju en förkärlek att gå all in direkt på floppen, i detta fall kan det vara med tex JQ KQ AQ JJ 1010 eller x x . om man sett sådana tendenser från Fi tidigare tycker jag att det är en klar syn. Har man ej sett sådana tendenser tycker jag att det är en lika klar fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
shejk Postad 30 Mars , 2005 Rapport Share Postad 30 Mars , 2005 Rent generellt så känns det som en fold. Men visst, det finns ju en kategori motståndare som i fall de hade exv AA, KK på denna flop alltid skulle checka, ev underbetta för att suga in en i handen. Det får man ju vara vaksam på. Jag har gjort bra calls på floppen med mindre än top pair - men det hänger ju helt på motståndaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts