Slasktratt Postad 4 Februari , 2011 Rapport Share Postad 4 Februari , 2011 Varians definieras ju utifrån utfallsrummet, nämligen utifrån varje möjligt utfall i relation till det totala EV:t, viktat för varje enskilt utfalls sannolikhet. Att försöka härleda EV:t ur variansen var ju ett nytt och lite roligt grepp. Ja, och eftersom variansen verkar åt båda hållen förstår jag inte hur man alltid kan förlora på varians. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Penils Postad 4 Februari , 2011 Rapport Share Postad 4 Februari , 2011 Ja, och eftersom variansen verkar åt båda hållen förstår jag inte hur man alltid kan förlora på varians. Om din br tar slut så kan du inte komma tillbaka på plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 6 Februari , 2011 Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Ja, och eftersom variansen verkar åt båda hållen förstår jag inte hur man alltid kan förlora på varians. Nej, så är det inte. I princip är varians dåligt om EV är positivt och bra om EV är negativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 6 Februari , 2011 Rapport Share Postad 6 Februari , 2011 Nej, så är det inte. I princip är varians dåligt om EV är positivt och bra om EV är negativt. Äh, jag hade gärna köat för att få köpa trisslotter som alltid ger en vinst på 12 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts