sakaminta Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Jag har under lång tid varit kund hos betsson och spelat både texas och mycket omaha. Mina nivåer har varit allt från 5-5 till 50-50. Jag har haft kontot under 8 år och omsatt enormt mycket pengar. En dag så kunde jag inte logga in på mitt spelkonto men kunde komma in på betssons site. Mina pengar var frysta till pokern så jag kunde inte överföra de vidare till baskontot. Jag tog kontakt med betsson och frågade vad som hänt. De sa att deras fraud avdelning hade upptäckt något och att jag va under utredning där de senare vägrade öppna mitt konto igen. De roliga med denna incidenten är att jag förlorade 15000kr och de låser mitt konto med xxx pengar inne. Deras första prio är verkligen inte kunderna och servicen var skit. De gjorde inget för att hjälpa mig med dialogen med ongame och fick bara prata med en "vanlig" representant via mail. Vill bara varna andra spelare så ni inte blir lurade på samma sätt. Håll er till PS och FT peace out Citera
TotalFarsa Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Fick du någon förklaring till varför de stängde av dig då? Citera
jm_j Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Blir lättare att få hjälp om du kontaktar Ongames Ombudsman: http://www.theongamezone.com/contact-form Citera
Vrakman Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 När man rejkar "enormt" mycket brukar det vara standard att ha "personlig" support/VIP-support... Betsson är kanske också det mest seriösa skinet hos Ongame imo. Du får nog ge mer info, just nu ser ditt inlägg "konstigt" ut. Citera
DrRoland Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Och vad exakt var problemet då? Kontot är under utredning så det är väl bara att vänta tills den är klar? De enda de låste verkar ju vara baskontot som används för insättningar och uttag. Så som jag läser det kan/kunde du fortfarande spela poker precis som vanligt. Citera
mamatamba Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Samma sak hände mig för ett par år sedan. Jag blev väldigt förbannad i telefonen med support och bad att få tala med den som var ansvarig på avdelningen, först va supporten som en ogenomtränglig vägg som förklarade att för att låsa upp mitt konto var jag tvungen att skriva ett brev där jag förklarade vissa spel, detta satte mig naturligtvis på ännu mer tilt, inte nog med falska anklagelser utan jag var tydligen skyldig tills jag själv bevisat min oskuld. Jag krävde att dom fixade det med en gång, förklarade att detta var mitt arbete och min inkomst, 40 minuter senare ringde dom upp igen och bad om ursäkt och förklarade att det hade inget med betsson att göra utan att det var något som hade fastnat i nätverkets datasystemet och dom var tvungna att kolla upp det manuellt. Man blir så klart tiltig av sånt men samtidigt e det ju ganska skönt att det faktiskt finns system som försöker avslöja skuggiga saker Så ring dit igen och kräv att dom fixar det. Citera
rAilFISH Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 finns säkert en jävligt bra anledning till att dom tillfälligt låst pengarna och att dom har dig på fraud , är du oskyldig så kommer det lösa sig och ditt konto öppnas igen. Så bara vara is och vänta. Citera
KingCosmoKramer Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 text Ett inlägg sedan 2005 är starkt Citera
AdslVerbe Postad 20 September , 2008 Rapport Postad 20 September , 2008 Ett inlägg sedan 2005 är starkt Kvalité före kvantitet, helt klart . Citera
aglo Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 "Spela aldrig på betsson eller ongame". Det är väl positivt att de tar sånna här åtgärder när de har misstankar om någonting. Man kan självklart kritisera supporten. Om de låser kontot ska man självklart få en bra förklaring; helst via telefon. Men att säga att man aldrig ska spela på den sajten eller nätverket är ju bara löjligt. Om du spelar nl$5k kan du omöjligt vara så dum att du har alla pengar på en sajt, så det är ju bara spela på en annan sajt så länge. Självklart är det irriterande och oroande när man inte får en bra förklaring, men det är ju som sagt bra att de tar bedrägerier på allvar. Och varför använde du inte din personlige kontaktman på betsson? När jag spelade nl600 där hade jag en personlig kontaktman (inte snabbat i världen men ändå), så du som spelar högt borde garanterat ha det. Och sen lackar du när du bara får en $50 token... Vad fan förväntar du dig? Jag spelar inte på Betsson längre, men jag tycker det är onödigt att såga en sajt för att de vill skydda folks pengar... Citera
upandcoming Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 spelar du så dåligt att det ser ut som chipdump kanske du borde ta dig en funderare. köp pokerhandboken! Citera
Sansrom Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 Ja, det är väl jättebra att nätverket håller hårt på säkerheten. Problemet är bara att Ongame verkar ha huvudet uppkört i röven vad gäller hanteringen av såna här saker. Citera
jkkman Postad 13 Oktober , 2008 Rapport Postad 13 Oktober , 2008 Ja, det är väl jättebra att nätverket håller hårt på säkerheten. Problemet är bara att Ongame verkar ha huvudet uppkört i röven vad gäller hanteringen av såna här saker. Stämmer helt klart. Någon som någon gång fått tillbaka "collusionpengar"? Vet flertalet spelare som colludat på detta nätverk, främst i högre sit n gos. Har själv aldrig fått en krona trots att jag anmält spelare som senare försvunnit helt.Dock var det ett ganska bra tag sen, vem vet dom kanske har blivit bättre på att sköta såna här frågor? Citera
sakaminta Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Det roliga är att jag skrev tillbaka till Lars Nielsen som ska vara ansvarig för detta. Har inte hört av sig än och det är ett par veckor sedan. Bra förbättring där. Citera
Tompa4 Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Hej! Enligt min vetskap är detta problem löst för kunden och han har nu fått tillbaks sina pengar. Vi på Betsson vill gärna understryka att vi gör vårt bästa för att lösa alla våra kunders problem. I detta fall tog det längre tid än vad som är brukligt vilket vi givetvis beklagar. Framöver hoppas vi kunna undvika denna långa ledtid och intentionen är att kunna lösa uppkomna problem mycket snabbare. Mvh Thomas Bertilsson Betsson vip@betsson.com Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.