Gå till innehåll

Spela aldrig på betsson eller ongame


sakaminta

Recommended Posts

Jag har under lång tid varit kund hos betsson och spelat både texas och mycket omaha. Mina nivåer har varit allt från 5-5 till 50-50. Jag har haft kontot under 8 år och omsatt enormt mycket pengar. En dag så kunde jag inte logga in på mitt spelkonto men kunde komma in på betssons site. Mina pengar var frysta till pokern så jag kunde inte överföra de vidare till baskontot. Jag tog kontakt med betsson och frågade vad som hänt. De sa att deras fraud avdelning hade upptäckt något och att jag va under utredning där de senare vägrade öppna mitt konto igen. De roliga med denna incidenten är att jag förlorade 15000kr och de låser mitt konto med xxx pengar inne. Deras första prio är verkligen inte kunderna och servicen var skit. De gjorde inget för att hjälpa mig med dialogen med ongame och fick bara prata med en "vanlig" representant via mail.

 

Vill bara varna andra spelare så ni inte blir lurade på samma sätt. Håll er till PS och FT peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig för ett par år sedan. Jag blev väldigt förbannad i telefonen med support och bad att få tala med den som var ansvarig på avdelningen, först va supporten som en ogenomtränglig vägg som förklarade att för att låsa upp mitt konto var jag tvungen att skriva ett brev där jag förklarade vissa spel, detta satte mig naturligtvis på ännu mer tilt, inte nog med falska anklagelser utan jag var tydligen skyldig tills jag själv bevisat min oskuld. Jag krävde att dom fixade det med en gång, förklarade att detta var mitt arbete och min inkomst, 40 minuter senare ringde dom upp igen och bad om ursäkt och förklarade att det hade inget med betsson att göra utan att det var något som hade fastnat i nätverkets datasystemet och dom var tvungna att kolla upp det manuellt. Man blir så klart tiltig av sånt men samtidigt e det ju ganska skönt att det faktiskt finns system som försöker avslöja skuggiga saker Så ring dit igen och kräv att dom fixar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

"Spela aldrig på betsson eller ongame". Det är väl positivt att de tar sånna här åtgärder när de har misstankar om någonting. Man kan självklart kritisera supporten. Om de låser kontot ska man självklart få en bra förklaring; helst via telefon. Men att säga att man aldrig ska spela på den sajten eller nätverket är ju bara löjligt.

 

Om du spelar nl$5k kan du omöjligt vara så dum att du har alla pengar på en sajt, så det är ju bara spela på en annan sajt så länge. Självklart är det irriterande och oroande när man inte får en bra förklaring, men det är ju som sagt bra att de tar bedrägerier på allvar.

 

Och varför använde du inte din personlige kontaktman på betsson? När jag spelade nl600 där hade jag en personlig kontaktman (inte snabbat i världen men ändå), så du som spelar högt borde garanterat ha det.

 

Och sen lackar du när du bara får en $50 token... Vad fan förväntar du dig? :)

 

Jag spelar inte på Betsson längre, men jag tycker det är onödigt att såga en sajt för att de vill skydda folks pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är väl jättebra att nätverket håller hårt på säkerheten. Problemet är bara att Ongame verkar ha huvudet uppkört i röven vad gäller hanteringen av såna här saker.

 

Stämmer helt klart.

Någon som någon gång fått tillbaka "collusionpengar"?

Vet flertalet spelare som colludat på detta nätverk, främst i högre sit n gos. Har själv aldrig fått en krona trots att jag anmält spelare som senare försvunnit helt.Dock var det ett ganska bra tag sen, vem vet dom kanske har blivit bättre på att sköta såna här frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Enligt min vetskap är detta problem löst för kunden och han har nu fått tillbaks sina pengar. Vi på Betsson vill gärna understryka att vi gör vårt bästa för att lösa alla våra kunders problem. I detta fall tog det längre tid än vad som är brukligt vilket vi givetvis beklagar. Framöver hoppas vi kunna undvika denna långa ledtid och intentionen är att kunna lösa uppkomna problem mycket snabbare.

 

Mvh

Thomas Bertilsson

Betsson

vip@betsson.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...