Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Nej, det är bara synd om folk med outvecklade hjärnor. Det är totalt omöjligt att vara intelligent men inte gilla Office UK.

Jag säger bara att man måste vara "intelligent" för att tycka om vissa serier.

Såna här uttalanden tyder väl inte direkt på nån högre intelligens?

• Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Svårt att acceptera att smak varierar? Förstog att Eury med sina DDR-ideal skulle tycka så, men tydligen är det något som flera har problem med.

Nä..jag har bara svårt för folk som påstår att The Office är överskattat. Varför?? Jo för att det är fel att påstå det !!! Serien har blivit extrem hyllade med diverse utmärkelser och betraktas redan nu som en modern klassiker inom humor-området.

Det är en sak att säga att man inte gillar den serien..dvs olika smak..och det har jag inget emot. Men överskattad..nej! Det är som att jag skulle hävda att t ex Nilecity är överskattat i den svenska humorhistorien.

Förresten Loveless..kan inte du ge exempel på vad du tycker e bra humor. Ärligt..undrar bara. Tänker inte håna dig eller nåt

Postad
Typisk amerikansk humor skulle jag säga är Seinfeld.

Seinfeld är inte roligt.

Seinfeld är den bästa humorserie som har gjorts tillsammans med The Simpsons och Pang i Bygget. Hur fan är det möjligt att någon enda människa inte skrattar åt Seinfeld-serien? Finns det något på tv som du skrattar åt?

Postad
Seinfled är den bästa humorserie som har gjorts tillsammans med The Simpsons och Pang i Bygget. Hur fan är det möjligt att någon enda människa inte skrattar åt Seinfeld-serien? Finns det något på tv som du skrattar åt?

Family Guy >>>>>>>>>> Simpsons

Postad
Nä..jag har bara svårt för folk som påstår att The Office är överskattat. Varför?? Jo för att det är fel att påstå det !!! Serien har blivit extrem hyllade med diverse utmärkelser och betraktas redan nu som en modern klassiker inom humor-området.

Det är en sak att säga att man inte gillar den serien..dvs olika smak..och det har jag inget emot. Men överskattad..nej! Det är som att jag skulle hävda att t ex Nilecity är överskattat i den svenska humorhistorien.

Förresten Loveless..kan inte du ge exempel på vad du tycker e bra humor. Ärligt..undrar bara. Tänker inte håna dig eller nåt

Vadå, så bara för att folk som tjänar pengar på att lyfta fram en serie gör så, så måste man helt plötsligt tycka som dem? Har givetvis inte sett alla avsnitt av the office (långt ifrån), men det jag har sett har definitivt inte motiverat den hyllning serien fått, altså är den överskattad enligt mig. Nile city klassar jag för övrigt in i samma fack även om den hade sina ljusglimtar.

Serier jag gillar, ptja, Simpsons och family guy funkar. Ståuppare som Betner kan vara bra. Men generellt sett roas jag inte av komedier, blir för konstlat. Pang i bygget är nog i topp, mest för att de gjorde sin grej och la ner det sedan.

Seinfeld är den bästa humorserie som har gjorts tillsammans med The Simpsons och Pang i Bygget. Hur fan är det möjligt att någon enda människa inte skrattar åt Seinfeld-serien? Finns det något på tv som du skrattar åt?

Seinfeld var bra, synd bara att de gjorde för många säsonger. Men det är självklart svårt att sluta när man får några millar per avsnitt.

Postad
Family Guy >>>>>>>>>> Simpsons

Nittiotalister har inte direkt nån talan i det här fallet. Att säga att Family Guy är en bättre serie än Simpsons är lite grann som att säga att Volvo 242 är en större uppfinning än hjulet.

Jaså, på det sättet. Snart kommer du väl och påstår att 2001 är en bra film.

Nja, det vet jag väl inte. Har aldrig orkat titta igenom den. Men den kanske är asbra, vad vet jag?

Såna här uttalanden tyder väl inte direkt på nån högre intelligens?

Det kan bara utesluta lägre intelligens.

Postad
Nittiotalister har inte direkt nån talan i det här fallet. Att säga att Family Guy är en bättre serie än Simpsons är lite grann som att säga att Volvo 242 är en större uppfinning än hjulet.

Om man räknar levlarna i humorn så ligger Family Guy långt över Simpsons.

Simpsons kanske är bättre men Family Guy är MYCKET roligare :)

Postad

Seinfeld är en av de tråkigaste serierna jag sett mer än ett halvt avsnitt av. Tycker den är intetsägande och menlös. Men bra att ni andra verkar gilla den!

edit: Nej, jag är inte särskilt smart. Tror inte att det är problemet just i det här fallet dock.

Postad

Seinfeld är ju bästa långkörarsitcomen någonsing, ingen konkurrens. Av de tecknade serierna ligger South Park ljusår före de andra i kvickhet och aktualitet, även om Simpsons hade sina stunder förr.

Postad

Jag säger inte att jag aldrig skrattar åt Seinfeld. Givetvis har den roliga inslag ibland, men över lag som komediserie tycker jag att den är ganska tråkig och inte värd min tid. Det verkar jag ju inte heller ensam om att tycka.

Finns många saker jag skrattar åt på TV. The Simpsons är den bästa serien som jag någonsin sett, alla kategorier.

Postad

Seinfeld är ju en av de bästa helt klart men det jag inte förstår är hur vuxna (KingCosmoKramer ej medräknad där) kan uppskatta dessa tecknade katastrofer som Simpsons och liknande. Det enda tecknade som är värt att se är ju Kalle Anka, Tom & Jerry & Pluto från 60/70-talet.

Varför har så få nämnt Vänner? Även det en mycket bra komedi - dock en bit under Seinfelds nivå.

UK-humor? Tja, Pang i bygget är ju en höjdare...

Postad
Pang i bygget är nog i topp, mest för att de gjorde sin grej och la ner det sedan.

Till skillnad från The Office UK menar du?

Innan tyckte jag också att Family Guy var en billig rip off av Simpsons men när man verkligen tittar på FG så ser man stooora skillnader. Skillnader som gör FG ett par klasser bättre än Simposons. Simpsons har blivit för familjeorienterat imo.

Postad

Hmm svårt gillar både FG och Simpson men måste säga att dom avsnitten med FG sm är bra dom är kungliga men många är inte lika bra... Simpson har en högre lägstanivå och The Office Uk är bara helt underbart

Julfesten 2 år efteråt är också bra

Dagtv i Usa är väl för den kristna högern och deras hemmafruar som bara skall vara gifta och göra barn???

Robert Schimmel där har ni en komiker som aldrig kommer att göra dag tv :twisted: :twisted: :twisted:

Skål

Postad
Innan tyckte jag också att Family Guy var en billig rip off av Simpsons men när man verkligen tittar på FG så ser man stooora skillnader.
Referenserna i Simpsons är ungefär 10 000 gånger mer sofistikerade.

Simpsons driver med saker som Ayn Rand och kvantteori. Family Guy gör sketcher om Optimus Prime.

Så beror lite på vilka kulturella referenser man känner sig hemma med.

Postad
Till skillnad från The Office UK menar du?

Nej, till skillnad mot 18 säsonger simpsons/seinfeld/vänner. Har inte en aning hur många säsonger av the office de gjort.

Simpsons dog när tv3 bestämde sig för att blanda friskt mellan nytt och gammalt och köra tio avsnitt om dagen.

Postad
Mmmm Buffy är ju så mycket bättre ;)

Hehe, visste väl det skulle komma :)

Tjaaa, erkänt bland förståsigpåare som superbt skript iaf. Studeras i bl.a. universitet, akademisk litteratur osv, massor med böcker utgivna i studie syfte...

Men det gör ju inte Comedy-sitcom genren varken bättre eller sämre ändå...

Postad

Tycker faktiskt alla serier är väldigt bra som omnämnts här i tråden (OP omnämnda undantaget) , utom Family Guy, för av den har jag inte sett ett avsnitt av någon anledning.

Seinfield vill jag nog ranka högst av alla samtidigt som jag generellt tycker något bättre om brittisk humor.

Absolut sämst klass håller naturligtvis mellansnacket i program som AFV, som direkt får mej att må illa även om en del videoklipp kan vara roliga ibland...trotts alla töntiga ljuddefekter.