Mjukis Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Har inga direkta reads på fi förrutom att han multitablar och att alla på PS är efterblivna. Första instinkt är att syna för att fi gör ett spel, men undrar hur vinnande det är i längden? PokerStars Spel #20499526738: Omaha Pot limit ($0.50/$1.00) - 2008-09-18 8:44:46 ET Bord 'Calypso' 6-max Plats #1 har knappen Plats 1: HERO ($204.40 i marker) Plats 2: pittaluga ($97.35 i marker) Plats 3: farma18 ($70.35 i marker) Plats 4: meandc ($161.60 i marker) Plats 5: Jordi ($108.20 i marker) Plats 6: KarinMR ($281.25 i marker) pittaluga: lägger lilla mörken $0.50 farma18: lägger stora mörken $1 *** HÅLKORT *** Utdelat till HERO [] meandc: synar $1 Jordi: synar $1 KarinMR: lägger sig HERO: höjer $4 till $5 pittaluga: lägger sig farma18: lägger sig meandc: synar $4 Jordi: synar $4 *** FLOPP *** [] meandc: passar Jordi: passar HERO: passar *** TURN *** [] [] meandc: satsar $5 Jordi: lägger sig HERO: höjer $25.70 till $30.70 meandc: synar $25.70 *** RIVER *** [] [] meandc: satsar $74.90 HERO: ?? Citera
R_Cruiser Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Spelar inte omaha men det här känns som en tok enkel fold. ända readen du ger är att han multitablar om det nu är en read. multitablade FI bör väl va generellt sett va kompetent. Tror inte han räknar med fold från färger vilket du reppar med din turn raise. om han själv har färg tror jag han checksynar. hoppas jag inte framstår som en idiot Citera
gtab Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 För det första: Lägg preflop För det andra: Cbeta på floppen Till ditt dilemma: Syna Citera
JELLJUN Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Har inga direkta reads på fi förrutom att han multitablar och att alla på PS är efterblivna.Första instinkt är att syna för att fi gör ett spel, men undrar hur vinnande det är i längden? PokerStars Spel #20499526738: Omaha Pot limit ($0.50/$1.00) - 2008-09-18 8:44:46 ET Bord 'Calypso' 6-max Plats #1 har knappen Plats 1: HERO ($204.40 i marker) Plats 2: pittaluga ($97.35 i marker) Plats 3: farma18 ($70.35 i marker) Plats 4: meandc ($161.60 i marker) Plats 5: Jordi ($108.20 i marker) Plats 6: KarinMR ($281.25 i marker) pittaluga: lägger lilla mörken $0.50 farma18: lägger stora mörken $1 *** HÅLKORT *** Utdelat till HERO [] meandc: synar $1 Jordi: synar $1 KarinMR: lägger sig HERO: höjer $4 till $5 pittaluga: lägger sig farma18: lägger sig meandc: synar $4 Jordi: synar $4 *** FLOPP *** [] meandc: passar Jordi: passar HERO: passar *** TURN *** [] [] meandc: satsar $5 Jordi: lägger sig HERO: höjer $25.70 till $30.70 meandc: synar $25.70 *** RIVER *** [] [] meandc: satsar $74.90 HERO: ?? Varför checka både på flop och turn?? Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Varför checka både på flop och turn?? För att jag själv är lite efterblivet tight ibland. Checkar dock bara flop. Vill inte få omslag på flop känner jag. Spelar handen dåligt det erkänner jag. Citera
slowboy Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Tycker du spelar den bra, tokdåligt beta ut på den brädan med endast ett nutflushdrag , åker du på ett omslag måste du folda, jag tar hellre ett frikort. Nu skriker ju ditt spel flush iofs, så är han något kompetent kan han ju göra detta spel utan en kåk. Jag synar om du vet med dig att FI är lite kompetent och kan bluffa. Citera
Pey Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Tror inte syn är jättedåligt, men jag ser väldigt sällan folk göra den här bluffen på PLO100. Tror fold kommer spara dig lite pengar i längden. Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Tycker du spelar den bra, tokdåligt beta ut på den brädan med endast ett nutflushdrag , åker du på ett omslag måste du folda, jag tar hellre ett frikort.Nu skriker ju ditt spel flush iofs, så är han något kompetent kan han ju göra detta spel utan en kåk. Jag synar om du vet med dig att FI är lite kompetent och kan bluffa. Precis så jag tänker, och ja, mitt spel skriker flush och det är just därför jag tänker att han kan göra ett spel bara brädan parar sig. Men som Pey säger så tror jag att jag kommer spara pengar på att vika här alla, eller iaf de flesta gångerna. Många gånger har fi fyllt upp. Citera
m1978 Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Hade jag spelat hade det varit super fold eftersom min nötfärg alltid slås av kåk på river men i ditt fall vet jag inte. KJ på hans hand känns ju inte helt otänkbart Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Hade jag spelat hade det varit super fold eftersom min nötfärg alltid slås av kåk på river men i ditt fall vet jag inte. KJ på hans hand känns ju inte helt otänkbart Ironi eller dålig månad? =) Citera
Rebonius Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Varför uppslag pre? Jag gillar vik pre Citera
greywolf Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 va ska han bluffa med? jag foldar nog..grattis om han synar turn med färg/stege för att sen bluffa river . Ännu mer grattis om han är helt tom och synar bara för att göra ett spel på river. Citera
greywolf Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 För det första: Lägg preflopFör det andra: Cbeta på floppen Till ditt dilemma: Syna lol nej.. det är verkligen iangen given autobet på floppen sick farlig flopp multiway. för det andra det omslaget pre e väl sådär men har man edge post osv så ... Citera
m1978 Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Ironi eller dålig månad? =) Standard för mig vilken månad det än är Citera
Othello Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 lol nej.. det är verkligen iangen given autobet på floppen sick farlig flopp multiway. för det andra det omslaget pre e väl sådär men har man edge post osv så ... +1 Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Varför uppslag pre? Jag gillar vik pre Inte jag, jag gillar uppslag med any 4. =) Kanske därför jag hamnar i konstiga potter. Aja, jag vek iaf river och han visa nått gammalt tvåpar. Grattis. Citera
Rebonius Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Aha, kanske skulle kommentera de andra gatorna också. Gillar som sagt inte pre. Bra check på flopp. Turn är ju standard obv. Om jag inte har sett honom göra liknande spel tom förut så att jag vet att han helt klart har en hyffsat stor bluffrange på river foldar jag. Citera
Drunken_Penguin Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Jag hade som många andra inte betat pre. Om jag dock skulle råka göra det och få den här floppen så betar jag floppen oftare än jag checkar. Vi har massor av FE mot tvåpar och andra händer som ändå leder mot oss, plus att vi har 7 nötouts om de synar (om vi räknar bort färgstegar). Vi lär då kunna checka turn för en gratis river, plus att det blir mycket svårare för Fi att sätta oss på färgen om vi träffar, och de kan eventuellt betala av ganska kraftigt med en lägre färg. Får vi omslag får vi värdera om det är värt att dra mot färgen med implicita odds eller om vi vill folda. Hur som helst tror jag att det i längden är bättre att beta floppen än att checka, även om vi alltid skulle folda mot omslag. Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Aha, kanske skulle kommentera de andra gatorna också.Gillar som sagt inte pre. Bra check på flopp. Turn är ju standard obv. Om jag inte har sett honom göra liknande spel tom förut så att jag vet att han helt klart har en hyffsat stor bluffrange på river foldar jag. Verkar nyttigt. Tack för bra analys. Jag är inte såå långt efter i tankeverksamheten, förutom valet av händer pre då kanske. Lite ot: Hur spelar vi KKxx på knappen om utg höjt och fått 2-3 syn? Hur spelar vi KKxx på BB, samma scenario. 6-manna. Frågar av den anledningen att det har varit min random hand ikväll verkar det som men vunnit kanske 2 av 10. Undrar om jag spelar den lite fel. Citera
slowboy Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 KKxx , ni har 100 bb , så pottar jag allt om oftast om , speciellt på knappen, troligen även på BB, 50% av gångerna tar du hem det där, men de andra 50% så synar troligen alla. Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Och det är när alla synar som vi spikar K22 bräda? Citera
slowboy Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Och det är när alla synar som vi spikar K22 bräda? Du kan ju drömma, och en har AAxx och två har 2xxx då med antar ja Citera
Mjukis Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Du kan ju drömma, och en har AAxx och två har 2xxx då med antar ja Hur ska vi annars få in pengarna? Citera
Klonkbarn Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 För det första: Lägg preflopFör det andra: Cbeta på floppen Till ditt dilemma: Syna Orka folda pree;) Citera
Ankan2k Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Skulle nöjt mig med en syn pre. Och sen tycker jag du spelar handen bra. Enkel lägg på river. Bara man ägnar sig åt potkontroll så går dessa händer att spela tycker jag. Citera
Recommended Posts