Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 1


texasviking

Recommended Posts

  • Svars 812
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Totalt OT men det går rykten att Chris M har gulade 2004!

 

Anyone to confirm?

 

/Robban

 

Inte så lätt att gula bort 5 miljoner dollar.....

 

IOFS så vann moneymaker "bara" 2,5 miljoner dollar, och nog kan man spela bort dem fort om man skulle få storhetsvansinne och börja lira highlimit i vegas, inte för att jag vet om moneymaker har gjort detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha sett Pokermiljonen på TV4+ kan jag inget annat göra än att höja Poker på Kanal 5 till skyarna och prisa detta underbara program :D

 

Det är i stunder av seger som man ska visa stor ödmjukhet. Men jag kan inte hålla tillbaka känslorna som bubblar fram när jag ser TV4:s pokerprogram.

 

Följande fakta gällde inför programstart:

 

1. De hade en stor och rik nätaktör (Unibet) som finansiär.

2. De hade vårt program "att gå på" som det heter i längdåkningssammanhang. De kunde kopiera allt bra och förbättra allt dåligt. De hade sett två episoder av vårt program innan de ens spelade in sitt.

3. TV4 är mycket större än Kanal 5.

4. Deras sändningstid på söndagar är förmodligen bättre än vår på lördagar eftersom många unga väljer krogen lördag kväll.

 

Resultatet blev:

 

145.000 - 35.000 i tittarsiffor. 1-0 till oss.

55.000 tittade på vår repris. 2-0 till oss.

Era reaktioner. 3-0 till oss.

 

I dag mår jag bra.

 

Jag lämnar över till er att jämföra produktionerna i detalj. En första magkänsla är dock att Ken är strået vassare än Glimne.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Deras sändningstid på söndagar är förmodligen bättre än vår på lördagar eftersom många unga väljer krogen lördag kväll.

Tycker era tider är bättre faktiskt, ni har ju bakisreprisen dagen efter som är helt perfekt :) Deras repris är typ tisdag 01:00 eller något sånt, hur många kommer titta då?

 

En första magkänsla är dock att Ken är strået vassare än Glimne.

Du har så väldigt rätt Pär. Min teori är att Glimne har sålt sin personlighet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Deras sändningstid på söndagar är förmodligen bättre än vår på lördagar eftersom många unga väljer krogen lördag kväll.

Tycker era tider är bättre faktiskt, ni har ju bakisreprisen dagen efter som är helt perfekt :) Deras repris är typ tisdag 01:00 eller något sånt, hur många kommer titta då?

 

 

Vi som inte har TV4+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste faktiskt rätta PSGottaDig med att Kanal 5 sannolikt är bra mycket större än TV4+. Så sett till tittarpotential har nog hans program en fördel.

Nu har jag själv inte sett pokermiljonen eftersom jag inte har +, men med Glimne som kommentator kan jag ju bara ana hur uselt det är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna bara på hur Glimne kommenterar EPT på Europsort... Jag var nära att stänga av ljudet, för tråkigare kommentator får man nog leta länge efter... Till och med kommentatorerna till snooker är ju mer spännande. Samtidigt som han inte följer händerna eller ger några egna åsikter alls.

 

När man kollar på Poker på femman får man i alla fall skratta åt Kens kommentarer och njuta av en bra produktion ;)

Poker har verkligen vuxit ju längre serien har gått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken är bättre. Moneymaker är fisk.

 

Jag är inte ett dugg överraskad att Ken tycker det och att du tycker det, men det spelar ingen roll. Det var löjligt att ta upp det i programmet. Ken eller Kanal5 borde ha tänkt på Kens image.

 

Det är fel Elvis. Kanal 5 tänkte ju faktiskt på Kens image: "Kolla grabbar, Kaxige Ken tycker han är bättre än världsmästaren, de måste vi ju ha med i programmet!"

Och vad Ken beträffar så tror jag inte han har något emot att framstå som bäst. Men vad vet jag, har aldrig träffat honom. Tycker bara han är grymt bra som expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste faktiskt rätta PSGottaDig med att Kanal 5 sannolikt är bra mycket större än TV4+. Så sett till tittarpotential har nog hans program en fördel.

Nu har jag själv inte sett pokermiljonen eftersom jag inte har +, men med Glimne som kommentator kan jag ju bara ana hur uselt det är...

 

Ett missförstånd har uppstått och det är 100 procent mitt fel. Jag menade aldrig att TV4 Plus är en större kanal än Femman. TV4 är en bukett av kanaler bestående av TV4, TV4 Plus, TV400 och TV4 Film. Dessa tillsammans utgör begreppet TV4 för oss tv-människor. Slarvigt och tv-nördigt uttryckt av mig alltså. Sorry.

 

Glöm inte bort i all denna begreppsförvirring att moderkanalen TV4 är ensam större än Kanal 5 och de kommer också sända Pokermiljonen. Visst har Kanal 5 en viss fördel mot TV4 Plus när det gäller underlag för tittarsiffror. Men det finns inget försprång när det gäller tv-kompetens, resurser, trailer-räckvidd och reklam och pr kring sina respektive tv-produktioner. Tvärtom.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PSGottaDig:

 

Då förstår jag dig bättre. Men en tanke bara:

Är inte det faktum att bolaget TV4 lägger programmet på kanalen TV4+ ett tecken på att man inte lägger ner jättestora resurser på produktionen? Repriser på TV4 till trots.

 

Nemomen:

 

Du är nog allvarligt den första person jag hört som har något ont att säga om Kim Hartman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PSGottaDig:

 

Då förstår jag dig bättre. Men en tanke bara:

Är inte det faktum att bolaget TV4 lägger programmet på kanalen TV4+ ett tecken på att man inte lägger ner jättestora resurser på produktionen? Repriser på TV4 till trots.

Helt korrekt analys. Men om du inte tror att det svider att de gör en sämre produktion än lillebror Kanal 5, så tror du fel.

Vi på OTW arbetar en hel del åt TV4-Sporten. Vi producerar travprogrammen Vinnare V75 och Vinnare V65, spansk fotboll från La Liga, tennisen i Stockholm Open, diverse golftävlingar och i år även evenemangen Stockholm Maraton och Tjejmilen. De anställda på TV4 har under våren varit såå kaxiga, snackat ned vår produktion och skrutit om sin egen. Vår produktion var "skit" och de skulle "köra åttor kring oss". I dag har de varit väldigt tysta.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.

 

OT: Får man ha synpunkter på fotbollen? Isåfall, kicka Kåmark! :twisted:

 

När en moderator ställer en fråga off topic antar jag att det är ok att svara. Nej, Kåmark är kanalens främsta fotbollsexpert. Det är inte aktuellt att kicka honom.

 

/Pär Carlsson

OT: Ajdå det var ju riktigt illa, ni tar inte åt er kritiken från svenskafans.com verkar det som, om nån borde veta standarden på en fotbollsexpert så är det väl dem. Jag kan bara instämma att han är inget vidare. Canal plus är ju flera mil framför er.

 

On topic: Poker produktionen finns det inget att anmärka på, yttersta topp klass med en väldigt underhålland expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märk väl att jag bara påstod att Kåmark var kanalens bästa expert, inte att han var bra. Canal+ är mycket riktigt långt före när det gäller expertrer på fotboll. Och vidare tycker jag att Ken rent tv-sport-expert-tekniskt är bättre än Pontus.

 

Enough med fotbollssnack nu.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...