Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 1


texasviking

Recommended Posts

  • Svars 812
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni som tvivlar på Kens kompetens bör läsa här.

Speciellt 12 april.

 

Nu tvivlar jag absolut inte på Kens kompetens, men du om någon borde ju veta att man (i princip) inte kan dra några som helst slutsatser av hans resultat i en eller två turneringar. Jag skulle kunna vunnit de där turneringarna med tillräckligt mycket flyt.

 

Disclaimer: Jag påstår inte på något sätt att jag är skickligare än Ken ;)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som tvivlar på Kens kompetens bör läsa här.

Speciellt 12 april.

 

Jag tror att det handlar om attityd inte kunskap. Jag tyckte dock att stilen blev "skönare" i andra avsnittet.

 

Här håller inte jag med i varje fall. Hans "man ska alltid göra som jag säger, för jag är bäst" blir mycket fort tråkigt. Det hade väl funkat om han hade charm, men nu tycker jag mer att han låter som en nördig niondeklassare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl också komma med en liten språkkommentar:

 

Ett ord kan som ni vet ha flera olika betydelser så även "nuts" på engelska som även betyder nötter. Slå upp det.

 

Jo, så just därför ska man ställa sig frågan "varför?". Förklaringen

jag sett är att när man, när det bagav sig, kastade in hjulmuttrarna

(till hästvagnen) i potten, så hade man "the nuts".

Dvs så bra att man kunde satsa allt man ägde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med svensk poker som är helt klart sevärt. Har några tankar som kan eventuellt förbättras gällande dagens avsnitt 16/4.

 

1. Det är lite svårt att se vems tur det är, gärna att man zoomar in den aktuella spelare, då förstår man bättre vem xxxx är när kommenterar. Gärna lite fler kameravinklar.

 

2. När flopp,turn,river kommer zooma in den och sedan gå ut igen (Som i WPT). Då nu var namnen över bilden så man inte såg riktig utan var tvungen att titta i den vänstra nedre delen av skärmen.

 

3. Nalle nämndes ett par gånger innan man såg vem det var, gärna att man skriver xxxx "nalle" xxx.

 

Gällande språkbruket gillar jag att man kör allt på engelska och inte blandat. Skulle vara nice om det blev lite mer showkänsla fast ändå seriös poker. Gärna mer information om spelarna. Slutligen använd pulsklockan hela tiden ;) då tycker det är en rolig grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad riggat det var idag martin drog trips på allt och "Nallen" drog ut alla med A på rivern.

 

Hoppas att alla som tror att pokersajterna är riggade såg programmet. Då kanske dem kommer till insikten att det inte bara är online som man blir utdragen.

 

Håller med.

 

Det hela handlar om att man ser betydligt fler händer online än live. Här ser man vad som kan händer med mycket flyt. Jag tyckte inte han spelade bra.

 

All in maskiner är för mig människor med lite fantasi (händer även mig ibland). 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV-programmet Poker har producerat sin första TV-stjärna:

Peter "NALLE" Hedlund.

 

Nästa gång får man fasen fixa en bra mikrofon på peter så TV-publiken verkligen kan HÖRA hans svada. ;)

 

Ska vi gå så långt som till att utse honom till sveriges svar på Tony G? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...