Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 1


texasviking

Recommended Posts

  • Svars 812
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"En del av dessa killar skulle tom ha en chans mot mej"!! och det va verkligen ingen ironi i hans ord.

 

Ingen ironi i mitt svar heller - Ken är en av Sveriges bästa spelare, och det är bara några av spelarna som skulle slå honom H2H.

 

Nån som har nån koll på Kens nick på sajterna? Lustigt nog har jag inte lyckats läsa det nånstans. Han borde ju kunna vara öppen med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är ett av de bättre pokerprogrammen som jag sett och att Ken var lysande.

 

Jag är JÄVLIGT GLAD över att man INTE kopierat Sexton/Van Patten - de är hemska!

 

Det hade givetvis varit kul med lite mer publik, men det får inte gå till överdrift.

Se på skräckexemplet EPT-turneringen i Barcelona som Alex vann - där publiken lät som aphuset på skansen.

 

Ken har all rätt att vara kaxig, han är en av sverigest bästa pokerspelare vilket tydligt märktes när han kommenterade.

 

Det som givetvis är mest synd är att SPC hölls samtidigt som en storturnering i LA, vilket gjorde att många av sveriges bästa spelare saknades i startfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har nån koll på Kens nick på sajterna? Lustigt nog har jag inte lyckats läsa det nånstans. Han borde ju kunna vara öppen med det.

 

Tretjak på 24h.

 

Jag tycker det är underbart att en svensk vågar stå för att han är bra. Man behöver inte vara så jävla mjäkig bara för att man är svensk. Lite mer jäkla anamma á la amerikaner skulle göra Sverige gott.

 

Ken är KUNG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när han säger "beta" ist för "betta" så finns inte människan kvar! Beta? trodde först han snacka om att fiska in något kort Laughing

 

Nu är dock beta korrekt uttal...

 

 

Vet inte om "beta" står med i Svenska Akademins ordlista men eftersom "bet" är ett eng uttryck/ord och vi har snott det därifrån så tycker ja det ska uttalas så. Dumt att säga tex all-in (med kort a så det blir all (alla)) Men det är ju vad jag tycker, låter iaf väldigt väldigt fult med "beta". Är inte mask ett bete? :lol:

 

 

hemma.........................turnering

 

Förespråkar själv inte sär skrivning (jag skrev särskrivning särskrivet.. ;) ) Ber så hemskt mkt om ursäkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En del av dessa killar skulle tom ha en chans mot mej"!! och det va verkligen ingen ironi i hans ord.

 

Ingen ironi i mitt svar heller - Ken är en av Sveriges bästa spelare, och det är bara några av spelarna som skulle slå honom H2H.

 

Mycket möjligt, men det va alldeles för mkt kaxighet från hans sida tycker jag, har inte träffat människan irl så jag ska väl inte klanka ner för mkt på karln.

Men när han dömmer ut en kille för att han synar en all-in med KJ och den andra har A,? (lågt) så förstår ja honom inte riktigt. Ken ser bådas kort så det är väldigt lätt att för honom att veta oddsen innan floppen. och denna gång vann knegen. Aja, ska inte snöa in för mkt på detta nu, bra att svensk poker visas på tv, keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om "beta" står med i Svenska Akademins ordlista men eftersom "bet" är ett eng uttryck/ord och vi har snott det därifrån så tycker ja det ska uttalas så. Dumt att säga tex all-in (med kort a så det blir all (alla)) Men det är ju vad jag tycker, låter iaf väldigt väldigt fult med "beta". Är inte mask ett bete?

 

Om du kollar i bet/bett tråden så finns det en lång utläggning från pyas, och ja, bet (att gå bet på något) med långt E är ett gammalt svenskt ord med kortspelsanknytning (från ex Vira och Bridge). Det står med i SAOL, så du får gilla läget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken har all rätt att vara kaxig, han är en av sverigest bästa pokerspelare vilket tydligt märktes när han kommenterade.

 

Möjligt, men enligt mitt tycke kommer man aningen längre med ödmjukhet...

Det beror på i vilket sammanhang.

I sverige kommer man t.ex. längre med ödmjukhet än man gör i USA pga den svenska avundsjukan, I USA så hade Kens kommentarer betraktats som mjäkiga - inte kaxiga.

 

Dessutom talade jag med Ken ett par veckor före inspelningarna, och redan då var det bestämt att han skulle vara ganska "kaxig".

Så klaga inte på Ken, klaga på producenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en annan sak som förvånar mig storligen.Varför ALLA satsar på åldersgrupp 25-39.Är det ens den köpstarkaste?-visst måste 40talisterna ligga snäppet högre ändå?Ändå är det nada satsning på dessa,ofattbart!

 

De över 40 är inte lika lättlurade, så reklamen biter inte. ;)

 

/40-plusare :P

 

PS. "40talister" syftar normalt på de som är födda på 40-talet, så de är typ 55 och uppåt... DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om "beta" står med i Svenska Akademins ordlista men eftersom "bet" är ett eng uttryck/ord och vi har snott det därifrån så tycker ja det ska uttalas så. Dumt att säga tex all-in (med kort a så det blir all (alla)) Men det är ju vad jag tycker, låter iaf väldigt väldigt fult med "beta". Är inte mask ett bete?

 

Om du kollar i bet/bett tråden så finns det en lång utläggning från pyas, och ja, bet (att gå bet på något) med långt E är ett gammalt svenskt ord med kortspelsanknytning (från ex Vira och Bridge). Det står med i SAOL, så du får gilla läget...

 

Tänker inte gilla läget :lol:

Jag ska skriva till Akademin diweckt ;)

Men du måste ändå hålla med om att det låter fruktansvärt fult?

Aja, lämnar detta nu, har sagt vad jag tycker.

 

Nu ska ja gå o spela lite "Texas håll dom ingen gräns" och jag ska beta som satan på fjärde gatan :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag har nu sett programmet, och jag tyckte det gick bra. Klart smart av produktionsledningen att köra WPT konceptet nästan rakt av.

Det finns dock alternativ till pulsmätaren för att skapa en egen svensk grej.

Mycket har skrivits om Ken och semantiken kring "bet" ;-). Jag tycker Ken gör ett bra jobb men att flera gånger uttala att de spelar så dåligt drar ner betyget. Man kan säga exakt det men på ett par andra sätt som inte framstår lika elaka och överlägset. Jag vet inte om vi vill ha en "ambassadör" som liknar Phil Hellmuth, men som sagt överlag blir det betyget KANON!!

 

 

bara en liten kommentar om en hand i SOC.

 

Preflop

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Andreas: 72.5063 % [ 00.72 00.00 ] { AsAd }

Peter: 18.9453 % [ 00.18 00.01 ] { 5h4h }

Derkut: 08.5484 % [ 00.08 00.01 ] { Qc4s }

 

Andreas limpar. Peter synar, Derkut knackar

 

efter floppen ser de verkliga oddsen ut så här.

 

Board: 5d 4d Qh

Dead:

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Andreas: 19.7121 % [ 00.20 00.00 ] { AsAd }

Peter: 13.2890 % [ 00.13 00.00 ] { 5h4h }

Derkut: 66.9989 % [ 00.67 00.00 ] { Qc4s }

 

Peter knackar, Derkut betar 20.000, Andreas går all-in med 40.000 och därefter går Peter OCKSÅ all-in för 86500. Derkut lägger sig.

 

Ken kommenterade här att så kan man inte spela poker.

Min första tanke är en solklar fold i Derkuts sits. Var dock osäker och började analysera lite.

Well, låt oss titta lite på vad hans motsåndare kan ha.

 

alla AQ

alla 36

Q5

AA

KK

QQ

44

55

 

kanske?

 

Så här ser equityn ut med dessa kort:

 

Board: 5d 4d Qh

Dead:

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Andreas: 33.5603 % [ 00.32 00.02 ] { AA-QQ, 55-44, AQs, Q5s, 63s, AQo, Q5o, 63o }

Peter: 33.5603 % [ 00.32 00.02 ] { AA-QQ, 55-44, AQs, Q5s, 63s, AQo, Q5o, 63o }

Derkut: 32.8795 % [ 00.33 00.00 ] { Qc4s }

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag hade nog placerat en gubbe på Ad Qd och då ser equityn ut så här:

 

Board: 5d 4d Qh

Dead:

 

equity (%) win (%) / tie (%)

 

Andreas: 25.2033 % [ 00.24 00.01 ] { AA-QQ, 55-44, AQs, Q5s, 63s, AQo, Q5o, 63o }

Peter: 44.6796 % [ 00.44 00.01 ] { AdQd }

Derkut: 30.1171 % [ 00.30 00.00 ] { Qc4s }

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Jag foldar här i Derkuts sits alla dagar i veckan och tycker det är rätt spelat. Dock så är det mig Matt Damon nämner i början på Rounders so....

 

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är ett helt okey program, och att överlag så är Ken en helt ok kommentator, men jag saknade mycket om dragprocenten osv. Och föklaringar varför det är ett bra spel, respektive ett dåligt spel.

Att han säger "Så skulle jag aldrig spelat handen" är ingen bra förklaring.

Utan mer fakta skulle jag ha önskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när man sett reprisen blev det snäppet roligare faktiskt. Var väl lite trött eller nåt sist. Just detta är kul eftersom kommentatorerna har "FEL".

Ganska weakt att lägga top2.

 

- Tyvärr fel spelat eftersom Derkut sitter på bästa handen och njuter

* Derkut steker*

- Kör lite spel för galleriet eller?

- Ähh han måste gå all in här, peter kan ju bluffa på ett drag och två par på tre gubbar är jätte bra.

- Derkut funderar

*Derkut steker ännu mer*

- Nä han njuter

* Derkut kastar korten*

- NEJJ! Åh herregud det är för svagt alltså. Så kan man inte spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla....

 

Jag foldar här i Derkuts sits alla dagar i veckan och tycker det är rätt spelat. Dock så är det mig Matt Damon nämner i början på Rounders so....

 

/Robban

 

hur fan kan du placera nån på AdQd? ok AQ, men för fan.. 3 pers kvar, kan inte placera nån på en sån monsterhand.. gör du den läggningen så så kör jag och varenda kotte över dig på ett finalbord..

 

jag skulle sätta 1 på färgdrag och nån på AQ / Qx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla....

 

Jag foldar här i Derkuts sits alla dagar i veckan och tycker det är rätt spelat. Dock så är det mig Matt Damon nämner i början på Rounders so....

 

/Robban

 

hur fan kan du placera nån på AdQd? ok AQ, men för fan.. 3 pers kvar, kan inte placera nån på en sån monsterhand.. gör du den läggningen så så kör jag och varenda kotte över dig på ett finalbord..

 

jag skulle sätta 1 på färgdrag och nån på AQ / Qx

 

Tur att vi alla har olika åsikter i poker. Nästa gång vill jag be dig att citera rätt!!! jag skrev inte bla bla. Och jag vore tacksam om du inte svär nästa gång.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för idiot egentligen? "Det finns riktigt bra spelare här, en del skulle kanske ha en chans mot mig". Vilken pro-spelare säger så? :D jag måste säga att jag bara satt och skrattade både åt själva programmet, spelarna och ken, mest åt ken då. Jag tycker inte det är speciellt roligt att en kommentator sitter och gnäller på hur folk spelar "DET HÄR ÄR RIKTIGT DÅLIGT". Nog för att en del kanske spelade lite väl svagt men en kommentator är inte där för att håna, speciellt när han själv inte är nåt proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...