_Fibonacci Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 Efter många om och men så blir det Betsson jag lirar på närmaste dagarna. 0.10/0.20 det jag har rulle för...dags att lira lite nu..hoppas insättningsriggen är med mig =) Citera
_Fibonacci Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 eftersom jag snart backat tre inköp på 0.10/0.20..har inte börjat bra alls..träffar inte en flopp...och träffar jag så självklart blir jag slagen av högre kicker, nåja det vänder nog snart.. Citera
_Fibonacci Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 Fyra inköp back på 0.10/0.20....kombination av dåligt spel och taskig kortsnitt.ska gå ner och lira 0.05/0.10 nu ett tag istället.. Citera
Rammy Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Vill du ha ett tips från coachen? Håll dig till nånting, du får ingen rytm alls när du byter spel varannan dag. FL, Full Ring, SH, HU... Skulle du inte dra 15k i månaden på 0,5/1? Citera
_Fibonacci Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 Vill du ha ett tips från coachen? Håll dig till nånting, du får ingen rytm alls när du byter spel varannan dag. FL, Full Ring, SH, HU... Skulle du inte dra 15k i månaden på 0,5/1? Rammy, är ju just det jag gör nu. Koncentrerar mig enbart på HU-spel kan även bli ngn enstaka MTT också..Och ja måletvar tidigare 15K men skrotat det.. Citera
IBetUFold Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Ska du lira HU skulle jag föreslå HU SNG. Betydligt mindre varians än HU CG. Citera
_Fibonacci Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 Men betydligt tråkigare med SNG tycker jag personligen iaf....varians är spännande däremot var inte detta min dag....bara se handhistoriken nedan... Hand P4-76268267-157, Started at 2008-09-11 17:18 (EDT) Table 'Kalamazoo': $0,10-$0,10 No Limit HE (Real) Seat 0: aMANfromMOON ($24,03 in chips) (on the button) Seat 7: _Fibonacci ($3,49 in chips) *** Blind Bet Round *** : aMANfromMOON : Post Blind ($0,05) _Fibonacci : Post Blind ($0,10) Dealt to _Fibonacci: 5s Dealt to _Fibonacci: Ac *** Pre-Flop *** : aMANfromMOON : Bet ($0,25) _Fibonacci : Call ($0,20) *** Flop *** : 5d 5h 2s _Fibonacci : Check aMANfromMOON : Check *** Turn *** : [ 5d 5h 2s ] 3c _Fibonacci : Check aMANfromMOON : Check *** River *** : [ 5d 5h 2s 3c ] Qs Dealt to aMANfromMOON: 4c Dealt to aMANfromMOON: As _Fibonacci : Bet ($0,45) aMANfromMOON : Raise ($1,55) _Fibonacci : Raise ($2,74) _Fibonacci : All In ($3,19) aMANfromMOON : Raise ($3,28) aMANfromMOON : Show Cards _Fibonacci : Fold *** SUMMARY *** Pot: $8,28 | Rake: $0,34 Board: [ 5d 5h 2s 3c Qs ] aMANfromMOON bet $5,13, collected $8,28, net $3,15 Shows [ 4c As ] (a straight, five high) _Fibonacci lost $3,49 Hand P4-76268267-159, Started at 2008-09-11 17:19 (EDT) Table 'Kalamazoo': $0,10-$0,10 No Limit HE (Real) Seat 0: aMANfromMOON ($28,53 in chips) Seat 7: _Fibonacci ($3,50 in chips) (on the button) *** Blind Bet Round *** : _Fibonacci : Post Blind ($0,05) aMANfromMOON : Post Blind ($0,10) Dealt to _Fibonacci: 2c Dealt to _Fibonacci: 2h *** Pre-Flop *** : _Fibonacci : Bet ($0,25) aMANfromMOON : Call ($0,20) *** Flop *** : 10c 10d Ad aMANfromMOON : Check _Fibonacci : Bet ($0,45) aMANfromMOON : Raise ($0,90) _Fibonacci : Call ($0,45) *** Turn *** : [ 10c 10d Ad ] 2s Dealt to aMANfromMOON: Ac Dealt to aMANfromMOON: 10s Dealt to _Fibonacci: 2c Dealt to _Fibonacci: 2h aMANfromMOON : Bet ($0,50) _Fibonacci : Raise ($2,30) _Fibonacci : All In ($2,30) aMANfromMOON : Call ($1,80) *** River *** : [ 10c 10d Ad 2s ] 8s Dealt to aMANfromMOON: Ac Dealt to aMANfromMOON: 10s Dealt to aMANfromMOON: Ac Dealt to aMANfromMOON: 10s Dealt to _Fibonacci: 2c Dealt to _Fibonacci: 2h _Fibonacci : Show Cards aMANfromMOON : Show Cards *** SUMMARY *** Pot: $6,65 | Rake: $0,35 Board: [ 10c 10d Ad 2s 8s ] aMANfromMOON bet $3,50, collected $6,65, net $3,15 Shows [ Ac 10s ] (a full house, tens full of Aces) _Fibonacci lost $3,50 Shows [ 2c 2h ] (a full house, twos full of tens) Hand P4-76268267-134, Started at 2008-09-11 17:14 (EDT) Table 'Kalamazoo': $0,10-$0,10 No Limit HE (Real) Seat 0: aMANfromMOON ($11,78 in chips) Seat 7: _Fibonacci ($7,18 in chips) (on the button) *** Blind Bet Round *** : _Fibonacci : Post Blind ($0,05) aMANfromMOON : Post Blind ($0,10) Dealt to _Fibonacci: Qh Dealt to _Fibonacci: Qc *** Pre-Flop *** : _Fibonacci : Bet ($0,25) aMANfromMOON : Call ($0,20) *** Flop *** : 6d Ah 10d aMANfromMOON : Check _Fibonacci : Bet ($0,45) aMANfromMOON : Raise ($0,90) _Fibonacci : Call ($0,45) *** Turn *** : [ 6d Ah 10d ] Qs aMANfromMOON : Bet ($1,50) _Fibonacci : Call ($1,50) *** River *** : [ 6d Ah 10d Qs ] 8c Dealt to aMANfromMOON: Jd Dealt to aMANfromMOON: Kh Dealt to aMANfromMOON: Jd Dealt to aMANfromMOON: Kh Dealt to _Fibonacci: Qh Dealt to _Fibonacci: Qc aMANfromMOON : Bet ($2,70) _Fibonacci : Raise ($4,48) _Fibonacci : All In ($4,48) aMANfromMOON : Call ($1,78) _Fibonacci : Show Cards aMANfromMOON : Show Cards *** SUMMARY *** Pot: $13,65 | Rake: $0,71 Board: [ 6d Ah 10d Qs 8c ] aMANfromMOON bet $7,18, collected $13,65, net $6,47 Shows [ Jd Kh ] (a straight, Ace high) _Fibonacci lost $7,18 Shows [ Qh Qc ] (three Queens) Detta är bara ett litet urval, dessa tre händer skedde inom tio spelade händer också...roligt värre...totalt -406:- Citera
_Fibonacci Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Postad 11 September , 2008 10/9-08 +136:- Svenska Spel 0.50/1 11/9-08 -406:- Betsson 0.05/0.10 och 0.10/0.20 Totalt -270:- Citera
Rammy Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Men betydligt tråkigare med SNG tycker jag personligen iaf....varians är spännande däremot var inte detta min dag....bara se handhistoriken nedan... -406:- Om du lirar på svenska spel är jag rätt säker på att du har större chans att överleva SnG... Raken äter upp en där.. Citera
widde_f Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 SvS är den sista sidan man ska lira SNG's på just beroende på hög rake/ingen bonus rb.. Citera
Knobbe Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 SvS är den sista sidan man ska lira SNG's på just beroende på hög rake/ingen bonus rb.. Hur tänker du nu?. vilken site har lägre rake? Citera
Dead-Inside Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Hur tänker du nu?. vilken site har lägre rake? Till skillnad ifrån CG så har SvS samma avgifter som de flesta andra siter på turneringar (och SNGs) samtidigt som det inte finns nån rakeback. Det är nog så han tänker. Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Ska man lira något på Svenska Spel så är det väl just cashgame. Vad tycker ni i övrigt? Bättre med SNG HU eller cashgame HU? Ska i alla fall försöka vinna tillbaka det jag förlorade igår på betsson...tyckte personligen inte att jag spela dåligt, eventuellt i början ett par inköp men spelade sedan upp mig och anser att jag hade en del otur med kåk mot högre kåk, triss mot stege etc etc... Lite strategitips? Citera
cobb89 Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 alltså HU handlar mest om att spela spelaren och inte dina egna kort så jäkla mycket.. försök hitta personens läckor så kommer nog inköpen flyga i din riktning på den där nivån... tyvärr äter rejken upp dig Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 är helt medveten om att det gäller att spela spelaren istället för korten men ni som lirar cashgame HU kanske har några konkreta saker ni tittar på direkt då ni sätter er ned vid ett bord, vad kollar ni främst efter? satsningsmönster etc?? Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Kommer fortsätta med cashgame på Betsson idag med, tror jag kommer jobba mig tillbaka uppåt idag. Skulle vara intressant att höra vilka händer ni höjer upp med från knappen HU? Själv höjer jag upp med alla hålkort innehållande Par, A, K, Q ner till J,10 suited. Är det för tight eller löst tycker ni? Synar aldrig från knappen så resterande händer lägger jag pre...stöter jag på reraise så gör jag en tredje bet med Alla par, alla A samt K, Q off. Övriga händer synar jag för att se flopp..Synar med vilken träff som helst flopp och raisar turn om jag som sämst sitter med tredjepar och betar ut turn... Semibluffar med alla drag, öppna drag samt hålstegedrag... Checkar ofta toppar på flopp för att vilseleda motståndare.. Åsikter? Detta är mitt standardspel men justeras ju givetvis! Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Bra start på denna speldag iaf, 20minuter spel och nästa två inköp plus. Betydligt roligare start idag än igår då jag backade tre inköp väldigt snabbt...Träffar lite bättre idag med samt spelar helt annorlunda jämfört med igår. Bättre tajming helt enkelt och lite lösare spel. Spelade alldeles för tight igår samt med tokbluffar i fel lägen. Men idag ska jag plussa, det är ett löfte Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Tycker att jag spelar bra just nu. Dryga 3 inköp plus och ska nu ta en paus, kommer troligen bli mycket spel ikväll och i natt. Wish me luck Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 på spelet idag från igår. Gud vad små marginaler det är i HU, idag spelar jag som jag alltid borde spela men inte alltid gör. Läser av motstånder bra, välavvägda satsningar. bra semibluffar, bättre tajming...Vissa dagar kommer man fel in i direkt och svårt att vända då. Nu dryga 5 inköp plus på 0.05/0.10. Väldigt låg nivå så man borde väl kunna plussa några inköp varje dag där om man är någorlunda bra på poker. Blir eventuellt lite spel på 0.10/0.20 också senare ikväll... Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 fem inköp back på 30min spel....otroligt vilken rush min motståndare hade, träffade inte en flopp på 150 händer..han toppar varje hand...Preflopp A10, AJ etc etc på mig men inte en träff....så nu ligger jag totalt +$2 helt plötsligt istället..kul kul, men ska man lira HU Cashgame så får man väl vänja sig vid svängningarna....kan gå otroligt fort...men tar en liten paus nu och lite mer lir senare...synd då jag precis hade tänkt gå upp lite i nivå men nu får jag jobba tillbaka dryga 5 inköp innan jag har rulle för detta.. Citera
gEeWhiZm8 Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Kommer fortsätta med cashgame på Betsson idag med, tror jag kommer jobba mig tillbaka uppåt idag. Skulle vara intressant att höra vilka händer ni höjer upp med från knappen HU? Själv höjer jag upp med alla hålkort innehållande Par, A, K, Q ner till J,10 suited. Är det för tight eller löst tycker ni? Synar aldrig från knappen så resterande händer lägger jag pre...stöter jag på reraise så gör jag en tredje bet med Alla par, alla A samt K, Q off. Övriga händer synar jag för att se flopp..Synar med vilken träff som helst flopp och raisar turn om jag som sämst sitter med tredjepar och betar ut turn... Semibluffar med alla drag, öppna drag samt hålstegedrag... Checkar ofta toppar på flopp för att vilseleda motståndare.. Åsikter? Detta är mitt standardspel men justeras ju givetvis! Ax,Kx,SC's, olika suited händer typ Q5s 94s osv, alla par ofc.. Q5o+.. Bara sådär tips jag ger dig, inget du behöver följa till 100 %. Men synar din motståndare nästan varje hand i BB och följer upp på flopparna så vill du tajta till dig. En till grej, att du har som standard att 4beta(det du kallade en tredje bet) med alla A, alla par, samt K,Qoff? Horribelt! Mitt tips till dig är nu i början att lägga >AT mot 3bets. 4beta bara riktigt starka händer som AA->TT,AK,AQs. En 3dje grej, syna in med A9o-A2o i BB när han höjer dig, folda. Det är så svårt att spela Ax off OOP lönsamt att det bara är bättre att du lägger dem händerna oftast. Detta är väldigt luddigt och det är svårt att ge direkta tips hur man ska spela HU eftersom att spelet alltid är olikt från motståndare till motståndare men du borde slå nl$20 iaf om du tillämpar dessa regler till ett ungefär. Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Ax,Kx,SC's, olika suited händer typ Q5s 94s osv, alla par ofc.. Q5o+.. Bara sådär tips jag ger dig, inget du behöver följa till 100 %. Men synar din motståndare nästan varje hand i BB och följer upp på flopparna så vill du tajta till dig. En till grej, att du har som standard att 4beta(det du kallade en tredje bet) med alla A, alla par, samt K,Qoff? Horribelt! Mitt tips till dig är nu i början att lägga >AT mot 3bets. 4beta bara riktigt starka händer som AA->TT,AK,AQs. En 3dje grej, syna in med A9o-A2o i BB när han höjer dig, folda. Det är så svårt att spela Ax off OOP lönsamt att det bara är bättre att du lägger dem händerna oftast. Detta är väldigt luddigt och det är svårt att ge direkta tips hur man ska spela HU eftersom att spelet alltid är olikt från motståndare till motståndare men du borde slå nl$20 iaf om du tillämpar dessa regler till ett ungefär. Tack för tipsen, tas emot tacksamt eftersom jag lirar som en kratta just nu...sen oflyt som tusan mot puckon som går all in med q,9 pre...Loosar qq mot 8,3 och en hel del liknande händer...sånt får ju en på tilt men ska man lira HU och lira det bra så får man nog vara som en maskin som inte tiltat så lätt...bra träning iaf...jag ska förändra min strategi en hel del iaf och ta till mig en del av dina tips... Men vad menar du med syna in A9off-A2 off från BB, folda...menar du att jag inte ska syna från BB om man höjer pre? vilka händer ska jag syna me från BB i så fall, endast med 22-99 och A10-AQ off och reraise med resterande starkare händer? låter väl tight...vet att man ska spela mycket position HU så kanske finns en tanke med detta om det nu var så du menade.. Totalt -$13 just nu men ska se om det går bättre med lite förändring i strategi Citera
gEeWhiZm8 Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Grejen är att med händer som A9o-A2o i BB så vinner du aldrig en stor pott förutom då du lyckas fånga en stor bluff av han vilket händer vädligt sällan och du kommer förlora mer pengar än du vinner för normalt så vinner man en liten pott eller förlorar en stor med en sån hand i en sån situation. Nu drar jag bara en random lista utan någon som hellst ordning på olika typer av händer jag mkt hellre spelar i BB än händer som A9o-A2o: JTo,KQo 75s, 9To, 54s, KT. Du vill dock syna med A9s-A2s i BB då han höjer dig. They are soooted ya know Sen är det inte så att du alltid ska syna med händer som 22-99, du kan ibland 3beta din motståndare från BB men mitt tips till dig som nybörjare är att i början hellst syna med 22-99 från bb. Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 Helt otroligt. Förlorar varenda All In situaton som favorit och då jag får QQ, KK så stöter jag på AA hela tiden.....Finns det ngt mer riggat än Betsson....är ju helt osannolikt..möter ju tomtar hela tiden som trycker all in me vilken skit som helst och jag väntar på en fin hand att trycka med så förlorar jag...hela tiden..... Detta är mina Allinsituationer pre ikväll, vad tycks om flytet mitt? 1010-KJ - 56%-44% Förlust JJ-AK - 57%-43% Förlust QQ-83 - 88%-12% Förlust AA-10,7 - 84%-16% Förlust TT-j,4 - 72%-28%Förlust 77-A8- 54%-46% Förlust Fan inte lätt att plussa med denna otur...Lite tankar kring bankrollmanagement och HU? Hur länge sitter ni kvar vid samma bord? Lämnar om man dubblar pengarna eller? Drar om man förlorar ett inköp? Citera
_Fibonacci Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Postad 12 September , 2008 10/9-08 +136:- Svenska Spel 0.50/1 11/9-08 -406:- Betsson 0.05/0.10 och 0.10/0.20 12/9-08 -227:- Betsson 0.05/0.10 Totalt -497:- Detta resultat är ju så otroligt dåligt. Men tar nya tag imorgon...Ska ju vända ngn gång hoppas jag..vet inte vart insättnigsriggen på Betsson tog vägen, kanske inte gäller mig =) Citera
Recommended Posts