Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har satt mig rätt nyligen, inte spelat några potter mot fi. Har inte sett att han är out of line på ngt sätt iaf. Jag har spelat rätt normalt, vunnit en stor pott där jag slowat floppat fyrtal, därefter förlorat några mindre och fått lägga en del händer på flop och turn. Har nog t o m gett ett lite vekt intryck post på sistone när jag tänker efter, vet ej om fi har lagt märke till det dock.

Jag synar flop för att jag tror fi betar drag och luft i position rätt ofta. Turn ser ju lite lustigt ut men tanken var att beta halvpott rakt ut skulle se lite sjukt och dåligt ut och därför inducera rätt lighta syner. Såhär i efterhand känns det inte som ett bra spel dock. Blir iaf jävligt förvånad när han höjer men jag har ju settat så vad ska man göra? På river är jag rätt lost och det känns jävligt mkt som man är slagen, eller?

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 augusti 2008 11:38:58

Diana 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: QuadsLady (1046.83)

Plats 2: fejk (514.76)

Plats 3: nicky_ (197.95)

Plats 4: HERO (693.72)

Plats 5: KungKeno (508.31)

HERO lägg LM 2.50

KungKeno lägg SM 5.00

** Giv **

QuadsLady [N/A, N/A]

fejk [N/A, N/A]

nicky_ [N/A, N/A]

HERO [3:club:, 3:heart:]

KungKeno [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

QuadsLady Syna 5.00

fejk Syna 5.00

nicky_ Lägg

HERO Syna 5.00

KungKeno Passa

*** Flop(Board): *** : [8:spade:, 5:club:, 2:spade:]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Passa

KungKeno Passa

QuadsLady Passa

fejk Satsa 15.00

HERO Syna 15.00

KungKeno Syna 15.00

QuadsLady Lägg

*** Turn(Board): *** : [8:spade:, 5:club:, 2:spade:, 3:diamond:]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 35.00

KungKeno Syna 35.00

fejk Höj till 80.00

HERO Syna 80.00

KungKeno Lägg

*** River(Board): *** : [8:spade:, 5:club:, 2:spade:, 3:diamond:, 7:diamond:]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

fejk Satsa 130.00

HERO?

Postad

Du har set. Är fi halvaggro borde han väl höja 88 och 77 pre och kanske 55 så troligaste setet han har borde vara 22. Om han har set vilket han borde ha en hel del här lutar det åt. Eller A4 eller något vääldigt skumt tvåpar.

Konstigt spelat av honom på turn om han har drag.

Postad
frågan är inte om du ska lägga utan om huruvida du vill raisa eller syna, gäller både turn och river.

Som Opterson säger, killen raisar nog inte drag på turn och gjorde han det så kom han antagligen ingenstans med rivern. Troligaste hand för FI är ju 2par/överpar, så raisa turn + dega river.

Som heltok säger är det jetespew att syna flopp.

Ni tror absolut inte att fi kan limpa typ 45s, 34s, A4s från utg i sådana djupstackade cashgame på svs?

100BB är inte speciellt djupt.

Postad

min syn på låg limits på svs är att dom kan ha i princip vad som helst här... allt från stege till tom typ...

att hitta folden vore magiskt jävla skitdåligt, vill man inte raisa för att man är lite rädd för varians är väl det ok

edit: att inte reraisa turn är något av ett tjänstefel

Postad
min syn på låg limits på svs är att dom kan ha i princip vad som helst här... allt från stege till tom typ...

att hitta folden vore magiskt jävla skitdåligt, vill man inte raisa för att man är lite rädd för varians är väl det ok

edit: att inte reraisa turn är något av ett tjänstefel

3beta turn? Är inte det lite spew? Håller för övrigt inte automatiskt med om att flop är autofold mtp hur mkt det betas tomt här mtp brädtextur men jag vet inte. Är ju inte ute efter att träffa set primärt men det kanske inte är bra ändå.

Har stor respekt för heltoks åsikter här liksom alltid, även om jag inte ser mig hålla med fullt ut, motivera gärna?

Tack alla för bra åsikter för övrigt.

Postad

Precis som heltok fastnar jag lite på varför du synar 75%-potbet på flop med en out som du inte ens vet är bra.

När du väl har gjort det måste du ju bara få in så mkt pengar som möjligt eftersom det kommer dröja länge innan du träffar knappa tvåoutaren igen..

Postad

Jättefold på floppen. Vill du ha motivering så är den väl att det inte brukar vara profitabelt att jaga enoutare som inte är till nöten ur position mot 3 spelare.

3bet turn till ~300, och syna turnpush eller pusha river.

Postad
Varför callar du floppen? Du har med lite tur 1 out som du träffar och sedan låter du bli att pusha turn? Som spelat call river.
Jag synar ju inte floppen för att jag drar till tvåoutaren, jag synar ju för att jag tror att jag leder. Sen blir jag jävligt osäker när fi höjer och känner mig då rätt lost i handen, trots att jag settat.

:spade:

Iaf slutade det med att jag synade förstås och fi visar upp A4s för floppad hålpipa + fd och turnad stege.