Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Syn här är definitivt -EV. Fi har oftare en hand än är helt tom dvs syn är dåligt.

Rätt linje är reraise preflop där vinner du oftast potten mot en hand som QTo.

Kan du förklara varför det är rätt linje att reraisa preflop från BB? Reraisa från SB förstår jag där synar jag aldrig med några händer mot en höjare men att reraisa från BB tycker jag är helt kasst :S Kan du förklara hur du spelar i BB så kanske jag förstår varför det är rätt att reraisa från BB.

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Vilka händer synar du med här eller 3betar du alla händer? Oftast synar jag och cr flop istället för att 3beta då jag blir mer svårläst då.

Det beror naturligtvis på Fi men AQ+ och TT+ är väl standard 3bet skulle jag vilja påstå från bb mot en tidig höjning. Vid en 4bet så får du omvärdera. Då blir det dessutom lättare att definiera Fi:s range.

Mot en vek TAG kan jag utöka min 3betsrange, vid motstånd så har han ofta stål.

Min synrange beror också på Fi men resten av mina pockets för att setmina om vi är djupa, A9+, KT+ resten av händerna är svåra att spela profitabelt oop imo.

Det är väl ok att blanda upp spelet ibland med syn med AA el KK från bb mot 1st Fi för att dölja styrkan och cr på flop men väldigt sällan. Vi vill ju spela om stora potter med starka händer.

Postad
Det beror naturligtvis på Fi men AQ+ och TT+ är väl standard 3bet skulle jag vilja påstå från bb mot en tidig höjning. Vid en 4bet så får du omvärdera. Då blir det dessutom lättare att definiera Fi:s range.

Mot en vek TAG kan jag utöka min 3betsrange, vid motstånd så har han ofta stål.

Min synrange beror också på Fi men resten av mina pockets för att setmina om vi är djupa, A9+, KT+ resten av händerna är svåra att spela profitabelt oop imo.

Det är väl ok att blanda upp spelet ibland med syn med AA el KK från bb mot 1st Fi för att dölja styrkan och cr på flop men väldigt sällan. Vi vill ju spela om stora potter med starka händer.

Foldar du dina svaga par på floppen oavsett floptextur om du inte floppar set?

Jag 3betar aldrig för att jag tycker det blir så lätt för preflophöjaren att vinna massa potter UI då jag sällan har nått på floppen om jag 3betar mina starka händer. Tycker fortfarande att det är mycket bättre att bara syna i BB.

Postad
Nej, det verkar rätt jävla omöjligt!

Du kan ställa in dej i ledet med Djens och Klyka, dom har aldrig gjort fel dom heller har jag hört...

Vad är ditt problem?

Du spammar det här i varje tråd.

Och f.ö. så är det här en "Jag vill ha bekräftelse på att jag gjorde rätt"-tråd där startaren kommer hålla med de som tycker han spelade bra och vägra lyssna på de som säger han spelade dåligt och på så sätt hejda sin egen utveckling.

Heltok citerade ett bra inlägg om detta i nån tråd.

Postad
Foldar du dina svaga par på floppen oavsett floptextur om du inte floppar set?

Jag 3betar aldrig för att jag tycker det blir så lätt för preflophöjaren att vinna massa potter UI då jag sällan har nått på floppen om jag 3betar mina starka händer. Tycker fortfarande att det är mycket bättre att bara syna i BB.

Nej, jag foldar inte alla mina par som inte setar.

Om du 3betar dina starka händer kommer du plocka upp många potter preflop samt ta initiativ i handen (även bygga pott), med en cb på flopen vinner du ofta potten även om du bommat, det är +EV helt enkelt.

Postad
Nej, jag foldar inte alla mina par som inte setar.

Om du 3betar dina starka händer kommer du plocka upp många potter preflop samt ta initiativ i handen (även bygga pott), med en cb på flopen vinner du ofta potten även om du bommat, det är +EV helt enkelt.

Tror det är mer +EV totalt sett att försvara med syn i BB i NL precis som det är i FL. Detta är jag helt övertygad om och tror inte nån kan övertyga mig om motsatsen. Ni som 3betar i BB i NL gör ni också det i FL?

Postad
Vad är ditt problem?

Du spammar det här i varje tråd.

Och f.ö. så är det här en "Jag vill ha bekräftelse på att jag gjorde rätt"-tråd där startaren kommer hålla med de som tycker han spelade bra och vägra lyssna på de som säger han spelade dåligt och på så sätt hejda sin egen utveckling.

Heltok citerade ett bra inlägg om detta i nån tråd.

Synen på rivern var fel det har jag kommit fram till nu och jag lyssnar på de som säger att jag spelar dåligt med håller inte med dom om mycket. Tycker jag spelade rätt fram till rivern där jag borde ha checkfoldat som jag först tänkte.

Postad
Tror det är mer +EV totalt sett att försvara med syn i BB i NL precis som det är i FL. Detta är jag helt övertygad om och tror inte nån kan övertyga mig om motsatsen.

Då ska jag inte försöka.

GL!

Postad

NL200 är ju TAG ABC poker och man är ULTRA MEGA VINNANDE + lite home made skills så har man nästan för en thailand resa varje vecka. 8-)

3bet pre, synar han led flop o vips så foldar tomten sin QT . Oj va svårt . Syn från bb med AK är ju bara horribelt. Det är ju som att open folda AA i wsop main när det är 5 pers kvar för man ej vill åka ut . Lär dig ta åt dig av andras kommentarer för det lär du behöva kan jag säga. GG WP .

Postad

Att inte 3betta är en miss alla gånger. Om FI vet om detta kommer han att höja alla möjliga händer för att spela i position mot dig som inte försvara din BB.

Om jag satt vid ditt bord hade jag höjt med QT för att kunna vinna 90 BB mot en hand som AK. Jag hade höjt väldigt brett pre, förutsatt att de andra spelarna inte restealar frekvent. Att försöka sätta mig på en hand, som du försöker, blir bara ett fummlande i mörkret.

Du måste börja 3betta pre.

Postad
Tror det är mer +EV totalt sett att försvara med syn i BB i NL precis som det är i FL. Detta är jag helt övertygad om och tror inte nån kan övertyga mig om motsatsen.

Det tror inte jag heller, men det är inte samma sak som att du har rätt.

Underbart att stjäla mot en kille som aldrig höjer från BB. Viker han har jag vunnit potten. Viker han inte får jag en ny chans då jag får lira en ny flop och dessutom har position.

Postad

lol@3bet pre snacket. ni litar blint på er intuition och försvarar er tro likt religiösa. har ni ens funderat på värdet i de olika alternativen eller är det rationalisering som gäller?

bill: stå på dig, lyssna inte på de enkelspåriga. angående handen, när du donkar pot på turn så viker han alla dragen, folk på nl200 är för enkelspåriga för att fatta att man bör ha en bluffrange på river även i callturn-linjer, och JT har inte många outs mot KQ och Q9, vilket är rätt troligt att du har, så din syn är att kasta pengar i sjön.

Postad

ärligt talat håller jag inte med. tycker hans ställt vettiga motfrågor och folk har slingrat sig/inte svarat än. lätt att bli subjektiv när man ska bedömma vem som är i denial i en debatt...

Postad

Spelar du online är detta spel EV- så det skriker om det

Spelar du live, och en het tjej tittar på.. Då är detta spela EV+

Med tanke på om du vinner med A high, då har du ju halva inne på den heta tjejen:mrgreen:

EDIT: sen ska du ju helst förklara för tjejen vilken hjälte syn du gjorde, hur du läste han osv, No big deal som dem säger på McDonalds reklamen

GG.

Postad
Det är inte många händer som slår mig på den brädan, vilken "range" sätter du fi på här? Kan ingen säga hur ni hade spelat handen och resonerat? Detta är NL$200 btw.

Uh, är du seriös? Alla pocketpar, AQ, KQ, QJs är väl händer som absolut ingår i hans HD, och som du ligger efter mot.

Postad
ärligt talat håller jag inte med. tycker hans ställt vettiga motfrågor och folk har slingrat sig/inte svarat än. lätt att bli subjektiv när man ska bedömma vem som är i denial i en debatt...

.

Postad

Enda motfrågan som inte är besvarad är om vi gör likadant i FL och det kan jag definitivt inte svara på då jag är totalt oduglig på det (också;-) ).

Du får gärna upplysa oss om fördelarna med att bara ta syn i bb, jag tycker inte OPs argument räcker.

Postad
lol@3bet pre snacket. ni litar blint på er intuition och försvarar er tro likt religiösa.

Jag tror och HOPPAS att alla inser att det går att variera med att syna från BB med starka händer. AK mot en tight UTG-raisare är väl ganska optimalt IMO för ett sånt spel.

Det jag vänder mig mot är att OP tydligen aldrig 3betar från BB vilket är rätt så infantilt av många anledningar. Eller så är han helt enkelt bara fantastiskt duktig på att spela ur position och vinner pengar regelbundet på det.

Postad
Uh, är du seriös? Alla pocketpar, AQ, KQ, QJs är väl händer som absolut ingår i hans HD, och som du ligger efter mot.

Nej, alla pocketpar ingår inte i hans range på river efter han satsat pott. Synen på river var ganska kass när han satsar så mycket håller jag med om, grejen var att jag hade AK och med 2st Q på bordet så vore AQ,KQ ganska osannolikt vilket gjorde att jag synade, trodde inte heller att fi skulle höja så svag hand som QTo i den positionen. Har inte orkat räkna i pokerstove men tror faktiskt inte att min equity är så dålig på rivern mot hans range.

Postad
Det tror inte jag heller, men det är inte samma sak som att du har rätt.

Underbart att stjäla mot en kille som aldrig höjer från BB. Viker han har jag vunnit potten. Viker han inte får jag en ny chans då jag får lira en ny flop och dessutom har position.

Grejen är att jag checkraisar väldigt mycket på floppen vilket jag inte skulle kunna göra så mycket om jag 3bettade. Jag tycker personligen att det är svårare att spela mot en som cr mycket än en som 3bettar mycket från BB. Dessutom så tycker jag att många spelar väldigt dåligt mot cr på floppen.

Postad
Att inte 3betta är en miss alla gånger. Om FI vet om detta kommer han att höja alla möjliga händer för att spela i position mot dig som inte försvara din BB.

Om jag satt vid ditt bord hade jag höjt med QT för att kunna vinna 90 BB mot en hand som AK. Jag hade höjt väldigt brett pre, förutsatt att de andra spelarna inte restealar frekvent. Att försöka sätta mig på en hand, som du försöker, blir bara ett fummlande i mörkret.

Du måste börja 3betta pre.

Underbart att spela mot spelare som spelar för många händer. Du förlorar nog oftare 90BB mot AK än vinner kan jag lova.

Postad
lol@3bet pre snacket. ni litar blint på er intuition och försvarar er tro likt religiösa. har ni ens funderat på värdet i de olika alternativen eller är det rationalisering som gäller?

bill: stå på dig, lyssna inte på de enkelspåriga. angående handen, när du donkar pot på turn så viker han alla dragen, folk på nl200 är för enkelspåriga för att fatta att man bör ha en bluffrange på river även i callturn-linjer, och JT har inte många outs mot KQ och Q9, vilket är rätt troligt att du har, så din syn är att kasta pengar i sjön.

Nån som håller med mig lite:shock: Verkar som många bara har läst nån 2+2 tråd och litar blint på det utan att ha funderat på det. Jo har försått att synen på rivern är att kasta pengar i sjön och varför det är det. Min största svaghet är helt klart att jag synar ner lite väl tunt vilket beror på att jag spelat FL så mycket innan.