Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Syn är bäst imo och raise är inte jättekasst heller, men dina argument är ju helt tagna ur luften?

 

Du verkar tro dig kunna förstå hur en FI tänker utifrån en HH i nån annans dagbok, förstår du hur långsökta dina gissningar är? För mig såg det bara ut som ett dåligt skämt, men tydligen var det inte ens det.

 

Tagna ur luften? .. man måste ju sätta sig in i hur FI tänker för att kunna göra en analys tycker jag. Man kan inte bara spela sina egna kort alltid.

Från hur jag spela brukar en bet rakt ut på turn betyda att det är ungefär så mkt pengar FI vill lägga in i potten på den gatan. visst tar folk annorlunda linjer ibland men generellt brukar det vara så.

 

Sedan om du inte gillar min analys kan du argumentera vad du tycker är långsökt och varför, istället för att bara göra ett statement att det är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi betar rakt ut i potten! 9/10 är det tecken på svaghet. Vi får syn på våran raise och Fi betar ut på turn igen. Här skriker han ju "jag vill inte lägga in mer pengar i potten än såhär" , detta är händer som JT/QT som kan tänkas spela såhär. eller annan random träff. Tror vi kan ha mkt foldEQ här samtidigt som vi har bra chans att dra ut river.

 

Allt det fetmarkerade är dina argument som är helt tagna ur luften.

 

Jag har redan argumenterat för mig (Jakes inlägg + lite till som jag skrev under mitt citat på honom)

 

edit: desseutom, om han nu är svag 9/10 på floppen men ändå synar en raise, vad säger det dig på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt det fetmarkerade är dina argument som är helt tagna ur luften.

 

Jag har redan argumenterat för mig (Jakes inlägg + lite till som jag skrev under mitt citat på honom)

 

edit: desseutom, om han nu är svag 9/10 på floppen men ändå synar en raise, vad säger det dig på turn?

 

jag tycker inte mina argument är tagna ur luften. Men vi ser väl den saken annorlunda då :-) antar vi inte kommer längre än såhär. Vi hade spelat handen annorlunda helt enkelt.

 

haha som jag sagt, att han vill inte lägga in mer pengar än vad han betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså går det ens att analysera hur en "efterbliven" löningsfisk tänker öht här? Tycker inte man ska tänka för mkt mot dåliga spelare då här inte har koll på i vilket fack/kategori/art denna fisken tillhör....han kan beta där för att han inte vet vad han ska göra med sitt set, han kan beta med drag för han tycker det är bra, han kan beta för att han tror att du foldar, han kan beta för att balbalblablbalbalblablablablaöbfmköadsnfölsdfsd.....han är antagligen inte tänkande alls, det var väl det jag ville komma fram till anatar jag.

 

edit. Raise är ok, men jag tar nog hellre syn här mtp equity å pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså går det ens att analysera hur en "efterbliven" löningsfisk tänker öht här? Tycker inte man ska tänka för mkt mot dåliga spelare då här inte har koll på i vilket fack/kategori/art denna fisken tillhör....han kan beta där för att han inte vet vad han ska göra med sitt set, han kan beta med drag för han tycker det är bra, han kan beta för att han tror att du foldar, han kan beta för att balbalblablbalbalblablablablaöbfmköadsnfölsdfsd.....han är antagligen inte tänkande alls, det var väl det jag ville komma fram till anatar jag.

 

edit. Raise är ok, men jag tar nog hellre syn här mtp equity å pos.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dagen med att backa 380:- på 570 givar. Folk slaskar som det inte fanns ngn morgondag så här i morgonsolen. Men vad spelar det för roll när jag blir utdragen hela tiden. Sen så spelade jag kanske lite för hårt mot en kronisk 3bettar men hade jag tagit hem potterna så hade jag varit nöjd med mitt spel... Så är det ju än om man inte är resultatfixerad.

 

Tror jag ska lämna igen några filmer på bibblan nu och gå och köpa mat. Har inte ätit ngn frukost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror jag ska lämna igen några filmer på bibblan nu och gå och köpa mat. Har inte ätit ngn frukost.

 

:shock: :shock: :shock:

 

Klart du backar på morgonen. Tror du Bolt skulle springa 100-meterskvalet i VM utan att käka frukost först?????

 

Nähä, vad får dig då att tro att du kan prestera på topp utan att stoppa i dig dagens viktigaste mål???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock:

 

Klart du backar på morgonen. Tror du Bolt skulle springa 100-meterskvalet i VM utan att käka frukost först?????

 

Nähä, vad får dig då att tro att du kan prestera på topp utan att stoppa i dig dagens viktigaste mål???

 

+1 igen.. Jag spelar morgonpasset varje dag, ställer ofta klockan tom.. Men jag startar aldrig klienten förrän jag fått i mig en tallrik havregrynsgröt, en kopp kaffe och en berocca. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock:

 

Klart du backar på morgonen. Tror du Bolt skulle springa 100-meterskvalet i VM utan att käka frukost först?????

 

Nähä, vad får dig då att tro att du kan prestera på topp utan att stoppa i dig dagens viktigaste mål???

 

Du har så rätt!

 

Ska genast fixa frukost. Äter överlag bättre men du fick just mig att inse att jag kan sköta kosten ännu bättre.

 

Det är en förmån att en farfar skriver här i tråden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 igen.. Jag spelar morgonpasset varje dag, ställer ofta klockan tom.. Men jag startar aldrig klienten förrän jag fått i mig en tallrik havregrynsgröt, en kopp kaffe och en berocca. :)

 

Du har också rätt.

 

Jag tror vi kommer allt närmare att lista ut Partyjacks hemlighet och vinnarformel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-( Uuurrrkk så gammal jag känner mig helt plötsligt.

 

Bryr mig inte så mkt om ålder. Kan vara skönt om tjejerna gått ut gymnasiet och flyttat hemifrån. Men sen tycker jag det mer handlar om hur man är. En del blir gubbar i 20 års åldern. Min taxichef jag hade tidigare var nästan 70 men positiv, glad, etc som att han var 25.

 

....

 

-2,4k på dagens första 1k givar. QQ AI pre mot AQ och han snapcallar och träffar esset på rivern. -2k. Sen utdragen i en 700:- pott också. Svårt att göra pengar såna här dagar. Så det är lungt. Men problemet är att jag inte göra några större pengar i snitt. Tänker lösa det genom att nöta på enligt de tankar jag presenterat tidigare. Tycker jag spelar helt ok på slutet. Slaskade iväg någon hundring för mkt på slutet dock. Så det är inte försvarbart. Nu paus, sen nöta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fegar ur och kastar in handduken för månaden. Känns så drygt att hamna minus en månad att jag undviker att utsätta mig för risken.

 

Lördag: 1390 givar, 3 pass, -2.798:-

Söndag: 638 givar, 1 pass, +168:-

Veckans spel: 4421 givar, +945:-

Veckans träning: 0 pass.

Måndag: Paus.

Månadens spel: 33.808 givar, 68h och 22m, +732:- Typ +10:-/h

 

På måndag kommer skolan igång igen och då kommer träningen igång också tänkte jag. Det är skolan som kommer att vara fokus till 100% i höst. Får jag någon tid över, vilket jag lär få, så strävar jag efter att spela så bra poker som möjligt och ha kul när jag gör det. Men det enda kravet jag har är att jag inte slaskar bort pengar. Tiltar gör jag aldrig hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...