Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På med autopilot imo. 8 bi swings är inget att bry sig om (k)

 

Nu är det ju faktiskt bara 4 inköp. Men problemet är att jag harvat på ganska länge utan att göra några större pengar samtidigt som jag spelat enormt dåligt några dagar i den här veckan. Då hade jag dock turen att plussa ändå.

 

Spela 100bb, otroligt mycket enklare beslut att ta..

 

Mm, många som tipsar om det. Borde väl fasiken prova det fullt ut redan nästa pass! Var nere en sväng på 1/2 då det inte fanns bord och det slog mig hur avslappnad jag kunde vara. 100bb i inköp på 2.5/5 kan nog ge mig en lagom avslappning. Och betalt när jag träffar! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du plussade på 2,5-5 idag. Jag var ju där och donerade :cry:

 

Hehe.. nä då.. jag vann ju bara 25kr av dig idag.. men tack för det.. ska köpa mig en varmkorv med cola och njuta av den.. Då tänker jag på dig..

 

Men kämpa på med spelet.. :-D

 

 

8-)

 

 

Va har du också varit och plockat mig på pengar.

Synd att man inte har ditt nick, mitt är ju inte så hemligt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va har du också varit och plockat mig på pengar.

Synd att man inte har ditt nick, mitt är ju inte så hemligt :mrgreen:

 

Nej, du är plus i min databas och dessutom marginellt plus mot mig. Men vi har bara spelat några få givar mot varandra.

 

Trots det får du gärna köpa en glass för pengarna och tänka på mig :-D

 

....

 

Måndag: Paus.

 

....

 

Skolan börjar på måndag. Känns riktigt skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag: 403 givar, ett pass, +47:-

 

KK Vs AA, AI Pre, -2k. AK Vs A10, AI flopp, utsplittad. QQ Vs KK, Fi AI Pre, -300:- Svårt att göra så mkt pengar då och sen hann jag inte spela mer iom underhållet av siten.

 

Torskade dock 185:- på ett tveksamt spel. Fi 3betade mig mkt och jag hann inte riktigt tänka och då blir spelet nästan dåligt per automatik:

 

BossMedia Game #1

Seat 2: Kontraband (kr385.57)

Seat 5: Benny_81 (kr1164.59)

Seat 3: dalt0n (kr564.74)

Seat 4: DiscoStu (kr102.19)

Seat 1: Aukustisk (kr1410.77)

Kontraband posts the small blind of kr2.50

dalt0n posts the big blind of kr5.00

Aukustisk is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 King of ClubsAce of Diamonds

DiscoStu folds

Benny_81 raises kr20.00

Aukustisk raises kr65.00

Kontraband folds

dalt0n folds

Benny_81 calls kr65.00

*** FLOP *** 3 of Hearts9 of Diamonds8 of Diamonds

Benny_81 bets kr120.00

Aukustisk calls kr120.00

*** TURN *** 3 of Hearts9 of Diamonds8 of Diamonds7 of Spades

Benny_81 checks

Aukustisk checks

*** RIVER *** 3 of Hearts9 of Diamonds8 of Diamonds7 of Spades3 of Diamonds

Benny_81 checks

Aukustisk bets kr200.00

Benny_81 folds

*** SUMMARY ***

Total pot kr368.07 | Rake kr9.43

Board: 3 of Hearts9 of Diamonds8 of Diamonds7 of Spades3 of Diamonds

Aukustisk won (kr368.07), mucks

Kontraband won (kr0.00), mucks

dalt0n won (kr0.00), mucks

DiscoStu won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr0.00), mucks

 

....

 

Att sluta plus när man har så otur får jag vara nöjd med. Det gjorde jag bra! Tänker, tänker och tänker samtidigt som jag spelar fyra bord. Det känns bra och utvecklande för mitt spel! Skulle dock ha lyssna till mig själv och provat 100bb i inköp idag så hade jag sluppit torska 1k med KK.

 

-166:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag: 403 givar, ett pass, +47:-

 

 

....

 

Att sluta plus när man har så otur får jag vara nöjd med. Det gjorde jag bra! Tänker, tänker och tänker samtidigt som jag spelar fyra bord. Det känns bra och utvecklande för mitt spel! Skulle dock ha lyssna till NSTRADAMUSoch provat 100bb i inköp idag så hade jag sluppit torska 1k med KK.

 

-166:- för månaden.

 

Håller med speltorsk.. 4beta AK hårt ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu ska ska donkbluffa så ska man absolut inte stänga ner när man får två jättebra bluffkort.. imo.

 

Gillar inte spelet på någon gata men som spelat när turnkortet kommer så tycker du att vi ska satsa runt 200 igen? vad fan reppar vi egentligen? Han måste sätta oss på mycket vidare range än 10J och triss och borde sätta oss all in jävligt ofta för att göra det svårt för oss.. Vi trycker bara bort en total bluff med turnbetet som vi ändå slår med AK hög

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte spelet på någon gata men som spelat när turnkortet kommer så tycker du att vi ska satsa runt 200 igen? vad fan reppar vi egentligen? Han måste sätta oss på mycket vidare range än 10J och triss och borde sätta oss all in jävligt ofta för att göra det svårt för oss.. Vi trycker bara bort en total bluff med turnbetet som vi ändå slår med AK hög

 

Mjo förvisso men fis kallsyn på den floppen känns inte jättestarkt, så jag vill nog inte slå av på takten om jag mot förmodan skulle donka ut den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gillar jag check check turn och checkraise allin på river bättre om man nu ska ta en skum linje enbart pga att fi troligtvis inte har mycket till hand. Även fast fi ser vek ut på floppen så ser inte vi ut att ha mycket när vi betar turn heller och kommer få en all in i ansiktet många gånger. Jävligt trist att syna med AK även fast vi tror vi leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett pass på 420 givar och plussade 430:- Tar nu en paus, fixar mat, går omkring och myser etc. Sen blir det nog mer poker. Men jag får vara nöjd med insatsen!

 

Passets största torsk. Fi är väldigt aggri och jag vill ogärna hamna AI utan en riktigt bra hand och väljer därmed att syna för att försöka hålla nere potten. Jag drog nästan hem potten.

 

BossMedia Game #1

Seat 1: Benny_81 (kr1216.52)

Seat 4: carro92 (kr366.84)

Seat 3: GretaG (kr721.89)

Seat 5: Pattie (kr867.09)

Seat 2: GundeSvan (kr675.35)

carro92 posts the big blind of kr5.00

GretaG posts the small blind of kr2.50

GundeSvan is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 8 of ClubsAce of Clubs

Pattie folds

Benny_81 raises kr18.00

GundeSvan folds

GretaG calls kr18.00

carro92 folds

*** FLOP *** 10 of Clubs2 of Clubs7 of Spades

GretaG bets kr30.00

Benny_81 raises kr105.00

GretaG calls kr105.00

*** TURN *** 10 of Clubs2 of Clubs7 of Spades6 of Spades

GretaG bets kr140.00

Benny_81 calls kr140.00

*** RIVER *** 10 of Clubs2 of Clubs7 of Spades6 of Spades5 of Diamonds

GretaG checks

Benny_81 checks

*** SUMMARY ***

Total pot kr517.73 | Rake kr13.27

Board: 10 of Clubs2 of Clubs7 of Spades6 of Spades5 of Diamonds

Benny_81 won (kr0.00), mucks

GundeSvan won (kr0.00), mucks

GretaG won (kr517.73), showed King of Diamonds2 of Spades

carro92 won (kr0.00), mucks

Pattie won (kr0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj turn!

 

Ok. Tack för din infallsvinkel. Ärligt.

 

....

 

Onsdag: 1.002 givar, 3 pass, +3.328:-

 

Tänker, tänker och tänker. I kombination med avsaknad av otur så gav det resultat ikväll. Sen spelar jag numera fyra bord och det gör att jag har mer tid att tänka vilket är bra i detta stadie av min karriär. Jag vinner ju inte tillräckligt mkt på autopilot.

 

När jag tänker så mkt som jag gör samtidigt som jag spelar fyra bord så förklarar det till viss del varför jag inte får in lika många givar. Blir ju jobbigare men också roligare att spela.

 

Förlorade inte så många större potter som jag kunde spelat annorlunda. Hur som helst orkar jag inte posta några nu och få höra hur kasst jag spelar. Känner för att mysa över en bra insats istället :)

 

+3.162:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

555 givar och -1.996:- på morgonpasset. Go'morron!

 

Var enorm action och jag blev gripen av speldjävulen och började spela för hårt i fel lägen. Så kan det gå. Speciellt om det tidigare gått riktigt bra en period. Bara att bita ihop och tänka, tänka, tänka. I kombination med fyra bord så tror jag att det kommer att gå bra framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag: 988 givar, 3-4 pass, +200:-

 

Var -2,4k efter 400 givar. Det var enormt med action på morgonpasset och jag tappade fattningen lite och slutade tänka. Men istället för att bryta ihop skärpte jag till mig och tänkte, tänkte, tänkte. Då ordnade det upp sig och jag får vara nöjd med ett plusresultat för dagen. Håller jag fattningen och tänker så tror jag det kommer att gå bra imorgon!

 

Jag är nöjd med dagen och ser fram emot morgondagen!

 

3.362:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...