Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Torsdag: 3494 givar, -2.466:-

 

Spelar något så fruktansvärt dåligt att det liknar ingenting. Tappade min mentala balans i privatlivet igår, sen dess har jag spelat över 4000 givar och spelat något så fruktansvärt dåligt att det bara är tur att jag inte ligger 10.000:- minus.

 

Måste hitta tillbaka till min mentala balans. Jag har torskat över 2k på dessa 4k givar. Hade jag spelat normalt så hade jag varit plus.

 

Är väldigt noga med att posta mina resultat och har dessutom börjat posta stora givar som jag kunde ha spelat annorlunda. Men det senare skippar jag det här passet. Klarar inte av att se misären. Inte just nu iaf.

 

Så dåligt som jag spelat det senaste dygnet har jag aldrig spelat sen jag började skriva dagbok. Inte i närheten.

 

....

 

+2.167:- för månaden.

+100:- för veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oj, de där hh:s ser inte alls roliga ut mannen, om spelet känns instabilt, ta paus några dagar eller en vecka, du har inte bråttom, fiskarna finns kvar :-)

 

Sen tycker jag du provar att gå ned till fyra bord igen. Senaste gången jag hade en downswing körde jag bara på med 5 bord och tänkte att jag skulle pumpa in så mycket händer som möjligt så skulle det lösa sig, tyvärr blev kvalitén lidande, gick ned till fyra bord och började fokusera på spelet och tableselection igen så började jag lira mycket bättre.

 

poker och pengar är långt ifrån allt, lycka till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det går segt. Jag kan bara hålla med om att man bör ta det lugnt ett tag när man känner sig instabil. Jag pratar av erfarenhet då det hände mycket i mitt liv under ett skede och således tappade skärpan på mitt spel. Detta blir en ond cirkel eftersom man får dåligt självförtroende för sitt spel när det går dåligt och då spelar du ännu sämre.

 

Så hellre ta det lugnt och sansa sig ett tag och tänka ut hur man ska spela istället för att desperat hitta plusset igen på allehanda dåliga sätt.

 

tjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående skribenter, har ju ingen aning om hur allvarligt eller hårt ditt liv påverkats av vad som har hänt. Men när du beskriver det som du gör så tror jag en veckas paus skulle göra dig väldigt gott.

 

Det kommer inget positivt ur att bara gneta på, varken för självförtroendet eller för bankrullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med , men kom ihåg att detta är pokerforum och att det finns flera som skiter i socialt umgänge och nöjen m.m enbart för att grinda poker på löningen...

 

Personligen så är jag ledig alla dagar i månaden och umgås med polare/familj alla dessa dagar. Har inget problem med att avlägga 2 kvällar efter löning på grind, är dessa två kvällar heliga för dig eller?

 

Meningen "flera som skiter i socialt umgänge" är ju verkligen så dåligt formulerad att man blir rädd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så är jag ledig alla dagar i månaden och umgås med polare/familj alla dessa dagar. Har inget problem med att avlägga 2 kvällar efter löning på grind, är dessa två kvällar heliga för dig eller?

 

Meningen "flera som skiter i socialt umgänge" är ju verkligen så dåligt formulerad att man blir rädd...

 

Jag spelar poker alla andra dagar förutom löningshelgen , när lönen kommer så vaknar folk till i den lilla staden jag bor och ställer till med fest eftersom dom har råd igen och då hoppar jag på tåget...

 

Helig är den inte på något sätt , men roligare än en kväll framför datorn imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med , men kom ihåg att detta är pokerforum och att det finns flera som skiter i socialt umgänge och nöjen m.m enbart för att grinda poker på löningen...

 

Troligen har dessa personer det ganska trögraggat tom. på en ÅBO kryssning vilket gör att de inte värderar fest o krogliv denna helg mer än nån annan.

 

Till polarna heter det att man e lite hängig ! :-D

 

Löningshelg eller inte, de går alltid hem å lägger sig med Jenna Jamesson, online alltså! :-D

 

PS; Ni som känner Er träffade behöver inte skriva att ni har flickvän, vi tror er ändå inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med sötnosarna? :(

 

Lite åt det hållet ja.

 

Oj, de där hh:s ser inte alls roliga ut mannen, om spelet känns instabilt, ta paus några dagar eller en vecka, du har inte bråttom, fiskarna finns kvar :-)

 

Sen tycker jag du provar att gå ned till fyra bord igen. Senaste gången jag hade en downswing körde jag bara på med 5 bord och tänkte att jag skulle pumpa in så mycket händer som möjligt så skulle det lösa sig, tyvärr blev kvalitén lidande, gick ned till fyra bord och började fokusera på spelet och tableselection igen så började jag lira mycket bättre.

 

poker och pengar är långt ifrån allt, lycka till :-)

 

Tråkigt att det går segt. Jag kan bara hålla med om att man bör ta det lugnt ett tag när man känner sig instabil. Jag pratar av erfarenhet då det hände mycket i mitt liv under ett skede och således tappade skärpan på mitt spel. Detta blir en ond cirkel eftersom man får dåligt självförtroende för sitt spel när det går dåligt och då spelar du ännu sämre.

 

Så hellre ta det lugnt och sansa sig ett tag och tänka ut hur man ska spela istället för att desperat hitta plusset igen på allehanda dåliga sätt.

 

tjo

 

Håller med föregående skribenter, har ju ingen aning om hur allvarligt eller hårt ditt liv påverkats av vad som har hänt. Men när du beskriver det som du gör så tror jag en veckas paus skulle göra dig väldigt gott.

 

Det kommer inget positivt ur att bara gneta på, varken för självförtroendet eller för bankrullen.

 

Paus skulle göra dig gott

 

paus och komma tillbaks till löningshelgen är ju perfekt.

 

Tack för alla era kloka synpunkter. Ska sätta upp regeln "max 1,75k givar per dag" tills vidare. Eftersom jag inte spelar alla dagar så innebär det att jag kommer att spela betydligt mindre. Tiden som jag får över tänker jag spendera på att sköta om mig själv och eventuellt studera poker.

 

Har jag en gräns på hur mkt jag tillåter mig själv att spela så blir jag automatiskt mer fokuserad eftersom jag inser att jag inte kan sitta hela kvällen och grinda igen ofokuserat spel.

 

Jag får ont i handleden, rygg, nacke och blir seg i skallen om jag skulle orka spela hälften av det. Bra gnetat får jag säga. :lol:

 

Spelar du lika bra efter 1000 händer eller är det då börjar vända nedåt?

 

 

Det är väldigt varierande. Men när jag spelar så mkt som jag gör så är det lätt att jag blir seg i skallen. Som du säger.

 

Vi som e gifta då? :mrgreen:

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns dock roligare saker att göra löningshelgen än sitta själv framför datorn nötgrinda eller?

Lönehelgen är det alltid som roligast på krogen, men det vet väl inget som ni vet eftersom ni måste sitta å gneta.

 

FÖ så märker jag inte någon jätteskillnad lönehelg (de ggr jag har spelat, kanske mer förr).

Måndag brukar vara bra ös på SvS av någon anledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har dessa personer det ganska trögraggat tom. på en ÅBO kryssning vilket gör att de inte värderar fest o krogliv denna helg mer än nån annan.

 

Till polarna heter det att man e lite hängig ! :-D

 

Löningshelg eller inte, de går alltid hem å lägger sig med Jenna Jamesson, online alltså! :-D

 

PS; Ni som känner Er träffade behöver inte skriva att ni har flickvän, vi tror er ändå inte!

:lol: Jag gifte mig i Lördags (grinda inte på hela bröllopsnatten)

 

På lönehelgen ska det röjas (om jag får för frugan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lönehelgen är det alltid som roligast på krogen, men det vet väl inget som ni vet eftersom ni måste sitta å gneta.

 

FÖ så märker jag inte någon jätteskillnad lönehelg (de ggr jag har spelat, kanske mer förr).

Måndag brukar vara bra ös på SvS av någon anledning

 

sure, om du gillar att trängas med alla drängfulla svennebananer som måste ut för att bränna halva lönen så fort den rullar in på kontot så kul för dig. Själv tycker jag det är betydligt mer avslappnad och skön stämning på utvalda vardagar alternativt helgen innan löning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sure, om du gillar att trängas med alla drängfulla svennebananer som måste ut för att bränna halva lönen så fort den rullar in på kontot så kul för dig. Själv tycker jag det är betydligt mer avslappnad och skön stämning på utvalda vardagar alternativt helgen innan löning.

 

äntligen en normal människa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äntligen en normal människa

 

+ en hel del.

 

Va är det för jävla bönder som ser fram emot lönehelger på krogen? Det är ju då kleti & pleti kryper ur misären och förpestar luften för oss anständigt folk som vill gå på lokal för att träffa annat anständigt folk. Istället får man dessa helger trängas vid baren med folk som ska ha STOR-STARK eller en 4:A REDBULLVODKA:oops: .

 

Hellre myser jag hemma med lite vino, samt nattgrind när tanten somnat i soffan och ovan nämnda kleti & pleti ska in o lira ihop krognotan. Mitt klubbande får ske andra dagar, senare i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vars livskamrater promt var tvunga att "aupair;a" nere på Irland över sommaren då. Får vi vältra oss i vår ensamhet? :cry:

 

Ja, det får ni eftersom det blir lite charmigt. Men jag som är mer eller mindre ständig singel gör nog klokast att rycka upp mig.

 

:lol: Jag gifte mig i Lördags (grinda inte på hela bröllopsnatten)

 

Grattis!

 

...

 

Angående lönehelgsdiskussion på krogen så är det kul att läsa era reflektioner. Det viktiga för mig är vilka jag går ut med och inte när jag går ut. Tidigare gick jag ut själv men eftersom det är så mycket roligare att gå ut med kompisar så undviker jag numera att gå ut själv. Jag vill ogärna festa bort mitt liv så att säga.

 

...

 

-1,6k efter drygt 1k givar. Igår torskade jag 2,4k trots att jag hade tur. I natt har jag mycket otur men samtidigt kan jag fortfarande spela bättre. Jag har för vek och veksynar samtidigt som jag kan vara mer aggri ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...